W210 270 cdi -02 Automaattiloota reistaa!
W210 270 cdi -02 Automaattiloota reistaa!
Joo, moro vaan kaikille. Elikkä olis vähän pitemmältä ajalta ongelmaa lodjun kanssa. Auto on siis w210 270 cdi 2002 ja murheet alkoivat kesällä, kun lootan korttiin nousi vaihteistoöljy. Lodju vikatilaan, ohjausboxi irti, huolellinen puhdistus ja kuivaus, lootan läpiviennin tiivisteiden vaihto ja vielä kortin asennus ylösalaisin, että mahdollinen piuhoissa oleva öljy ei menisi kortille..
Tarkastin parin tuhannen ajon jälkeen ohjausboxin liittimet ja olivat kuivat.
Onnellista Mersu-autoilua kesti parisen viikkoa tuon jälkeen. sitten huomasin, että aina kun koneen lämmöt ovat normaalissa( yli 80 viivan), niin loota alkaa taas temppuilemaan. Ensin cruise putoaa pois(Speedtronic-visit workshop) ja sitten loota taas Limp-modelle.
No, vaihdoin kokonaan uuden laatikon ohjausboxin ja vanhasta saatiin softa siihen. Nyt kortin vaihdon jälkeen ongelmaa esiintyy edelleen koneen lämmetessä normaalilämpöihin, paitsi että lodju ei välttämättä mene Limp-modelle(vikatilaan), vaan vaihteet eivät meinaa kunnolla kytkeytyä. Esim.pakille on vaikea vaihtaa, sutii vaan tyhjää. Muutaman yrityksen jälkeen sitten onnistuu. Kylmänä ja ns.välilämmöissä kaikki toimii normaalisti. Kuumeneminen siis jotenkin laukaisee vian päälle. Testeri herjaa rakenneosan Y3/6y1 tasauspaineen säätöventtiilivikaan.Testerin vikailmoitus: (Rakenneosan Y3/6y1 (tasauspaineen säätöventtiili) sisäinen sähköinen tarkastus epäonnistui).
Eli summa summarum: Mikä mättää? Johdinlevy? Jos lodju pitää avata, on sinne saatavana tietty kaikkea mahdollista muutakin ns. "samalla vaivalla".
Merssu on aina vähän nykässyt ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa kylmänä, kun ajaa mutaman kilsan, tämä poistuu. Lodjuun on kuulemma saatavana yhtenä pakettina tehdaskorjattu venttilikoneisto,uusi johdinlevy, solenoidit tms. Oletteko tietoisia, kuinka paljon tollanen paketti maksaa? Johdinlevy itsessään ilmeisesti jotain 300 e luokkaa?
Olis kiva saada homma etteenpäin, eli kertokaas mistä kannattais lähtee hommaa purkamaan...
Tarkastin parin tuhannen ajon jälkeen ohjausboxin liittimet ja olivat kuivat.
Onnellista Mersu-autoilua kesti parisen viikkoa tuon jälkeen. sitten huomasin, että aina kun koneen lämmöt ovat normaalissa( yli 80 viivan), niin loota alkaa taas temppuilemaan. Ensin cruise putoaa pois(Speedtronic-visit workshop) ja sitten loota taas Limp-modelle.
No, vaihdoin kokonaan uuden laatikon ohjausboxin ja vanhasta saatiin softa siihen. Nyt kortin vaihdon jälkeen ongelmaa esiintyy edelleen koneen lämmetessä normaalilämpöihin, paitsi että lodju ei välttämättä mene Limp-modelle(vikatilaan), vaan vaihteet eivät meinaa kunnolla kytkeytyä. Esim.pakille on vaikea vaihtaa, sutii vaan tyhjää. Muutaman yrityksen jälkeen sitten onnistuu. Kylmänä ja ns.välilämmöissä kaikki toimii normaalisti. Kuumeneminen siis jotenkin laukaisee vian päälle. Testeri herjaa rakenneosan Y3/6y1 tasauspaineen säätöventtiilivikaan.Testerin vikailmoitus: (Rakenneosan Y3/6y1 (tasauspaineen säätöventtiili) sisäinen sähköinen tarkastus epäonnistui).
Eli summa summarum: Mikä mättää? Johdinlevy? Jos lodju pitää avata, on sinne saatavana tietty kaikkea mahdollista muutakin ns. "samalla vaivalla".
Merssu on aina vähän nykässyt ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa kylmänä, kun ajaa mutaman kilsan, tämä poistuu. Lodjuun on kuulemma saatavana yhtenä pakettina tehdaskorjattu venttilikoneisto,uusi johdinlevy, solenoidit tms. Oletteko tietoisia, kuinka paljon tollanen paketti maksaa? Johdinlevy itsessään ilmeisesti jotain 300 e luokkaa?
Olis kiva saada homma etteenpäin, eli kertokaas mistä kannattais lähtee hommaa purkamaan...
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: W210 270 cdi -02 Automaattiloota reistaa!
Ja nyt ei siis ole öljyä väärässä paikassa siellä liitimesäkään?Eemeli-03 kirjoitti:Joo, moro vaan kaikille. Elikkä olis vähän pitemmältä ajalta ongelmaa lodjun kanssa. Auto on siis w210 270 cdi 2002 ja murheet alkoivat kesällä, kun lootan korttiin nousi vaihteistoöljy. Lodju vikatilaan, ohjausboxi irti, huolellinen puhdistus ja kuivaus, lootan läpiviennin tiivisteiden vaihto ja vielä kortin asennus ylösalaisin, että mahdollinen piuhoissa oleva öljy ei menisi kortille..
Tarkastin parin tuhannen ajon jälkeen ohjausboxin liittimet ja olivat kuivat.
Onnellista Mersu-autoilua kesti parisen viikkoa tuon jälkeen. sitten huomasin, että aina kun koneen lämmöt ovat normaalissa( yli 80 viivan), niin loota alkaa taas temppuilemaan. Ensin cruise putoaa pois(Speedtronic-visit workshop) ja sitten loota taas Limp-modelle.
No, vaihdoin kokonaan uuden laatikon ohjausboxin ja vanhasta saatiin softa siihen. Nyt kortin vaihdon jälkeen ongelmaa esiintyy edelleen koneen lämmetessä normaalilämpöihin, paitsi että lodju ei välttämättä mene Limp-modelle(vikatilaan), vaan vaihteet eivät meinaa kunnolla kytkeytyä. Esim.pakille on vaikea vaihtaa, sutii vaan tyhjää. Muutaman yrityksen jälkeen sitten onnistuu. Kylmänä ja ns.välilämmöissä kaikki toimii normaalisti. Kuumeneminen siis jotenkin laukaisee vian päälle. Testeri herjaa rakenneosan Y3/6y1 tasauspaineen säätöventtiilivikaan.Testerin vikailmoitus: (Rakenneosan Y3/6y1 (tasauspaineen säätöventtiili) sisäinen sähköinen tarkastus epäonnistui).
Eli summa summarum: Mikä mättää? Johdinlevy? Jos lodju pitää avata, on sinne saatavana tietty kaikkea mahdollista muutakin ns. "samalla vaivalla".
Merssu on aina vähän nykässyt ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa kylmänä, kun ajaa mutaman kilsan, tämä poistuu. Lodjuun on kuulemma saatavana yhtenä pakettina tehdaskorjattu venttilikoneisto,uusi johdinlevy, solenoidit tms. Oletteko tietoisia, kuinka paljon tollanen paketti maksaa? Johdinlevy itsessään ilmeisesti jotain 300 e luokkaa?
Olis kiva saada homma etteenpäin, eli kertokaas mistä kannattais lähtee hommaa purkamaan...
uusi johdin levy täältä ~180€
mutta vika on toden näköisesti siinä(eikä siinä johdin levysää)
säätö ventiilissä, sen toiminta aluella ventiili koneistossa mitä testeri ilmoittaa kuluneen ventiili koneiston voi myös korjata... ainkin kuusenalla onistuu
E:viewtopic.php?t=24386&highlight=
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
on ja sen arvot näkyy *:rilaEemeli-03 kirjoitti:Tulipa vielä mieleen tosta kuumenemisesta ja vian ilmaantumisesta, että onko siinä johdinlevyssä jonkinlainen lämpöanturi(t)? Jotenkin mietityttää toi kylmänä ok, kuumana ei..?
(lämpötila muutos littyy usein välysten muuttumiseen lämmön mukaan)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Remontti tehty ja hyvä tuli
Joo, otin ventiilikoneiston alas ja vaihdoin testerin herjaaman Y3/6y1-solenoidin, johdinlevyn+pistokkeen ja samalla vaivalla KYB-venttiilin. Uudet öljyt sisään+koodien nollaus ja kaikki toimii!! Ajoin katiskan kuumaksi ja sekä cruise, että vaihteisto pelaavat moitteetta. Kiitokset CDI203:lle vinkeistä ym. avusta. Ei ollu paha remontti, tosin vaatii nosturipaikan. Pihassa en alkais tätä tekemään.