W210 E220CDI -01 *kauppa peruuntu*
Kyllä sillä 220:selläki ohi pääsee ja ehtii ihan hyvin liittymään motarin jonoon...jos sellasia on, monesti saanu tuolla 200 reellä jopa jarrutella ku oon jonoon menny, en kiilaamalla vaan ihan sellaseen väliin mihkä mahtuu vaikka kokonainen täyspitkä yhdistelmä, jarrutella saa joka aamu myös liikennevaloista lähtiessä, toiset jää ihmeellisesti paikalleen raapimaan ku 200 ree lähtee nätisti ja paloakaan raapimatta...ja nastoilla, tähän mennessä oon saanu perässä ajaessa jarrutella niitä jotka ei osaa lähteä kitkoilla tai nastoilla...oon sitä ihmetelly kui se paikaltaan lähteminen on nii vaikiaa jotta pitää sutimaan kulkine laittaa.
Maantei nopeuksissa saa halutessaan monet muun merkkiset ohitella....ja mersut missä on kuskina ns "tontin" ettijä, kaupalistaa miettivä tai niska jäykkänä vasten niskatukea ajava vanhempi henkilö.....siis minua vanhempi
Ihan nomrrali tiekohtaisilla rajoituksilla sillä pärjää ihan hyvin...monesti saa jopa hidastella ku edellä ajava pelkää talikelillä reippasti ja rajoitusten mukaan ajella, sama koskee moottoritie nopeuksia, mitään ongelmaa ei oo ainakaan mulla sen kiihtyvyyden takia koska kyllä siinä pedaalin alla on vielä peltiä vastustamassa....eikä meijän mersussa ole ees pumppua säädetty......luulisin Mustaa ei tuu putkesta mutta peilistä ku kiihdyttäsessä kattoo ni jotaki savun tapaista sieltä tulee.
Kulutus on taas just sellanen ku on kuskikin, meillä vie minun ajotapa litran enempi ku vaimon, mutta minä lähdenki melkolailla aina kaasupojin lattiaan tyylillä, ohituksiin joutuu pikkasen enempi varautumaan mutta hyvin sillä pääsee ohitte vielä noin 90 vauhdissa ja rekaoista pääsee ohi mun mielestä normaalisti eikä tarvii kiilata siihe kaanian tai volvon keulan eteen ollenkaan, mutta niitä isoja ikkunapakettiautoja jotka ajelee milloin missäki ja kelistä riippumatta menee sitä 100km/h vauhtia, niistä en oo ees yrittäny päästä ohitte.....saatikka että oisin koittanu perässä ajella, sen verran omaan vielä itsesuojeluvaistoa että uraisella tiellä johka satelee vettä tihkuttamalla tehden tien hyvin jäisen liukkaaksi en oo uskaltanu sitä satasta ajella turistibussin perässä, muutaman kerran kauhulla moista kattonu, vaan kait ne sitte osaa ajaa paremmin ku minä...jolle henkikulta on kalliimpi ku 200 ree mersu
Mutta kyllä kerkeää, ja lastuetuuna ainaki, se antaa sen pienen lisän menohaluihin, kulutuksesta en osaa sanoa mitään ku meillä se kuluttaa kuitenki kaiken minkä tankkiin tankkaa ja keskikulutuksen ollessa 6-7L/100km diisseliä, joka on meijän lompakolle sopiva ja se alenee vaan 0.5 litraa ajotavan muutoksella.....vaan siihe ei mun hermot riitä...sellasen ajatavan jätän nissatojota kuskeille
P.S: meijän mersussa on mittarinopeuden heittoa 1km/h...se on mitattu kahteenki kertaan toisten puolesta.
Maantei nopeuksissa saa halutessaan monet muun merkkiset ohitella....ja mersut missä on kuskina ns "tontin" ettijä, kaupalistaa miettivä tai niska jäykkänä vasten niskatukea ajava vanhempi henkilö.....siis minua vanhempi
Ihan nomrrali tiekohtaisilla rajoituksilla sillä pärjää ihan hyvin...monesti saa jopa hidastella ku edellä ajava pelkää talikelillä reippasti ja rajoitusten mukaan ajella, sama koskee moottoritie nopeuksia, mitään ongelmaa ei oo ainakaan mulla sen kiihtyvyyden takia koska kyllä siinä pedaalin alla on vielä peltiä vastustamassa....eikä meijän mersussa ole ees pumppua säädetty......luulisin Mustaa ei tuu putkesta mutta peilistä ku kiihdyttäsessä kattoo ni jotaki savun tapaista sieltä tulee.
Kulutus on taas just sellanen ku on kuskikin, meillä vie minun ajotapa litran enempi ku vaimon, mutta minä lähdenki melkolailla aina kaasupojin lattiaan tyylillä, ohituksiin joutuu pikkasen enempi varautumaan mutta hyvin sillä pääsee ohitte vielä noin 90 vauhdissa ja rekaoista pääsee ohi mun mielestä normaalisti eikä tarvii kiilata siihe kaanian tai volvon keulan eteen ollenkaan, mutta niitä isoja ikkunapakettiautoja jotka ajelee milloin missäki ja kelistä riippumatta menee sitä 100km/h vauhtia, niistä en oo ees yrittäny päästä ohitte.....saatikka että oisin koittanu perässä ajella, sen verran omaan vielä itsesuojeluvaistoa että uraisella tiellä johka satelee vettä tihkuttamalla tehden tien hyvin jäisen liukkaaksi en oo uskaltanu sitä satasta ajella turistibussin perässä, muutaman kerran kauhulla moista kattonu, vaan kait ne sitte osaa ajaa paremmin ku minä...jolle henkikulta on kalliimpi ku 200 ree mersu
Mutta kyllä kerkeää, ja lastuetuuna ainaki, se antaa sen pienen lisän menohaluihin, kulutuksesta en osaa sanoa mitään ku meillä se kuluttaa kuitenki kaiken minkä tankkiin tankkaa ja keskikulutuksen ollessa 6-7L/100km diisseliä, joka on meijän lompakolle sopiva ja se alenee vaan 0.5 litraa ajotavan muutoksella.....vaan siihe ei mun hermot riitä...sellasen ajatavan jätän nissatojota kuskeille
P.S: meijän mersussa on mittarinopeuden heittoa 1km/h...se on mitattu kahteenki kertaan toisten puolesta.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Kuinka lyhyitä ne rampit on siellä turkkusessa ?
Täällä kusipäitten kaupUnkissakin ehtii jokaisesta rampista smartillakin muun liikenteen sekaan, eikä tartte olla pujottelukeppinä.
Nuo pidemmät rampit kuten tuupakan ramppi centtiä kohti tuppaa olemaan liiankin pitkä kun kerkesin kesällä prätkällä rampin alueella kelata kolmatta sataa nopeutta....
Kai jokainen tietää monesko poljin oikealta on kaasu ?
.
Täällä kusipäitten kaupUnkissakin ehtii jokaisesta rampista smartillakin muun liikenteen sekaan, eikä tartte olla pujottelukeppinä.
Nuo pidemmät rampit kuten tuupakan ramppi centtiä kohti tuppaa olemaan liiankin pitkä kun kerkesin kesällä prätkällä rampin alueella kelata kolmatta sataa nopeutta....
Kai jokainen tietää monesko poljin oikealta on kaasu ?
.
sehä riippuu ihan vuosikilometreistä jos ajaa 1000km vuodes ni eihä se paljoa säästä. eri asia jos ajaa 20tkm.catti kirjoitti:EI tuo säästö kyllä kummoinen ole, jos litran pari satasella säästää...
Ei niin! Autothan kulkee sitäpaitsi bensiinillä, ja useimmiten sylintereitäkin on tuplamäärä.laineracing kirjoitti:No nyt voidaan lohduttaa pikkukoneisten cdi mersujen omistajia että eine 320ceedeeiitkää mitää raketteja ole kulkemaan
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Sergey, asiaaSergey kirjoitti:Ei niin! Autothan kulkee sitäpaitsi bensiinillä, ja useimmiten sylintereitäkin on tuplamäärä.laineracing kirjoitti:No nyt voidaan lohduttaa pikkukoneisten cdi mersujen omistajia että eine 320ceedeeiitkää mitää raketteja ole kulkemaan
MBS210 E320T vm 1999
MB124 320 TE vm 1993
MB124 320 TE vm 1993
Tämä on kompromissi meidän taloudelle. Ja myös suojeluteko merkille ja sen yksilölle joka olisi muuten jäänyt niille sijoilleen. Omistaja kun ei "muistanut" entistä Mersuaan. Koeajoin sen sairaslomallani. Ja käsittämättömyyttäni jätin Mersun samaan paikkaan jossa se kolhittiin ollessaan lumen alla. Jonka vuoksi se on nyt ehjättävänä.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Tääkin on totta,mutta myös sergeyn edellinen kommentti ;DSergey kirjoitti:mutta työkoneeksi tuo 220cdi on iha pätevä laitos.
Ite ajan niin vähän autolla että 10-20 bensalitran kulutus per 100km ei haittaa.
Tykkään ajaa vähät ajot tuolla nelikko evolla,vaikka eisekään kauheasti kipitä 360hp tehoilla. Semmonen perus talvikäyttis.
No nyt on Mersu palautunut ehjäämöstä. En ole vielä nähnyt millainen siitä tuli.
Kaupat tarvii vielä tehdä ja viedä katsastettavaksi/ sisä- ja päälifixsaukseen.
Talvirenkaat siihen taisivat jo vaihtaa alle.
Hankalaa kun myyjää ei tavoita kuin arkipäivinä virka-aikaan työpaikaltaan tai puhelimella ko.aikaan.
Kaupat tarvii vielä tehdä ja viedä katsastettavaksi/ sisä- ja päälifixsaukseen.
Talvirenkaat siihen taisivat jo vaihtaa alle.
Hankalaa kun myyjää ei tavoita kuin arkipäivinä virka-aikaan työpaikaltaan tai puhelimella ko.aikaan.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Kauppa peruuntui.
Topiikki uusiksi tai poisto. Kaavailtu Mersu on myyty jo. Eli vanha viisaus: PERSAUKISET EI TEE AUTOKAUPPOJA. Pitää aina paikkaansa. Mersu jäi kylälle kaverin käyttöön jolla on lompakko kunnos
Saan sentään lainata jousipuristimet hänelle kun Mersusta oli molemmat etujouset poikki.
Hyvä vaan ettei tullu hosuttu rahojen kans kun heti alkoi työmaalla kaverin Mersuilu. Tai tuo on heidän 3.Mersu jonka osti vuoden sisällä. Aiemmat 2 hankintaa on talvea paossa tallis.
Minusta hän on enempi Mersu-harrastaja kuin minä. Vaik hän ei kuulu mihinkään foorumeille!
Saan sentään lainata jousipuristimet hänelle kun Mersusta oli molemmat etujouset poikki.
Hyvä vaan ettei tullu hosuttu rahojen kans kun heti alkoi työmaalla kaverin Mersuilu. Tai tuo on heidän 3.Mersu jonka osti vuoden sisällä. Aiemmat 2 hankintaa on talvea paossa tallis.
Minusta hän on enempi Mersu-harrastaja kuin minä. Vaik hän ei kuulu mihinkään foorumeille!
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.