210 320cdi ohjelmointi\lastutus

Vastaa Viestiin
axu87
Viestit: 61
Liittynyt: 14.8.2011 10:52

210 320cdi ohjelmointi\lastutus

Viesti Kirjoittaja axu87 »

Katselin tuohon -00 väykkyyni "lastuja" saksan ebaystä, halvin maksoi 15€, sitten 60€ aina 250€ asti. Mitäs tuo ohjelmointi kustantaa suunnilleen? Tuolla 60€ lastulla luvattiin jo melkein sama teho mitä yleensä ohjelmoinnilla kuullut saaduksi. Nyt kysynkin kumpi on järkevämpää, lastutus vai ohjelmointi?
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

ohjelmointi ehdottomasti. Kannata hyvää autoa särkeä nuilla vastusvirityksillä..
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
axu87
Viestit: 61
Liittynyt: 14.8.2011 10:52

Viesti Kirjoittaja axu87 »

No jos ei noihin vastuslastuihin kannata seota niin missäs kannattaisi tuo auto ohjelmoida, ja paljonko se hinta noin on? Koitin tuolla haulla etsiä mutta en tiedä enkö täällä foorumilla osaa käyttää sitä vai eikö oikeasti löytynyt.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

cdi203, tapio89, tuikku... Tuossa softan vääntäjiä foorumilla, varmasti muitakin löytyy
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Kaveri oli teettäny Rovaniemellä ohjelman w210 270Cdi:hin. Jotaki 600e oli maksanu mutta ohjelmoinneilla taitaa tulla hyvälaatuista jälkeä. :roll:

Kuulopuheita vain... :oops:
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
axu87
Viestit: 61
Liittynyt: 14.8.2011 10:52

Viesti Kirjoittaja axu87 »

Onkos näitä viritelty kuinka muuten, katselin niin noihin 220cdi on jos jonkinmoista kikkaa.
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Miten muuten? Jos oikeesti viritellään niin isompaa kuuleria, turboo, suuttimia ensinalkuun (niinkuin missä tahansa koneessa), ja sitten ohjelmasta lisää soppaa koneeseen.

Noista viribokseista jos et ole lukenut; ne vain huijaavat ruiskuja antamaan enemmän mitä ECU käskee. Totta sillä vähän lisää tehoja saa, mutta muu moottorinohjaus ei sitä tiedä muutakuin parhaassa tapauksessa ihmettelee vähän muuttuneita anturitietoja ja koittaa sopeutua. Sitten voi miettiä että kuinka kannattaa myydä 500-600€ ohjelmointia jos sama luvataan 50€ boksilla. Eihän softaa kukaan osta jos boksi todella tekee kaiken samoilla ominaisuuksilla.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
axu87
Viestit: 61
Liittynyt: 14.8.2011 10:52

Viesti Kirjoittaja axu87 »

Juurikin näin siis, tarkoitin vain että kun noihin pienempiin moottoreihin laitetaan isommista palikoita niin käykö tähän esim 400 cdi:stä osia, onko suoraan jotain passelia turboa vakion tilalle jne.
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

OK, ainoa mikä taitaa mennä melkein 'heittämällä' on juuri 270:n turbo 220:een, muuten tarvitaan aina pientä tai vähän isompaa sepitystä että mahtuu ja kaikki putket/letkut saa oikeaan suuntaan ja lähtöjen koot muokattua jne. Mutta sitten tulee ohjauskartat sunmuut, Tuikku ainakin tietää näistä paljon, kannattaa olla häneen yhteydessä...
Viimeksi muokannut MHe, 09.2.2013 8:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

No vaikka alkuun cp3 pumppu amgeestä/400cdistä,isot Suuttimet,railikisko,isompi hyrrä(holset hx35 tai vastaava) pakosarja,cooleri,ahtoputket,pakoputki+se ohjelma.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”