M111 ja M271 voimanlähteet
M111 ja M271 voimanlähteet
Nyt kun olen availlut jo useamman kerran konepellin ihaillakseni näkymiä, niin kiinnostus näihin koneisiin heräsi. Tosiaan, kahteen vuoteen en ole avannut kuin lisätäkseni pissapojan nestettä Herää ksysymyksiä MB:n koneteknologiasta. Voisiko joku asiantuntija tiivistää mikä ero on M111 ja M271 koneilla? Onko 271 päivitetty versio 111:stä, vai ihan uusi kone? Miten nämä eroavat a) tekniikaltaan b) teho/momenttionimaisuuksiltaan c)kulutukseltaan? Ihan vaan alkoi kiinnostaa mitä pellin alle on piilotettu, luettuani palstan juttuja
Terve,
Ihan eri vehkeitä ovat. Muutamia eroavaisuuksia:
M111:
-kaksirivinen ketju
-nokat käyttävät peinimia suoraan
-vain imupuolella ennakon säätö
-ö-suodatin etupäässä
M271:
-yksirivinen ketju
-venttilit keinuvivuilla (toisessa päässä vipua venttiili, toisessa hydr. välyksenpoistin)
-myös pakopuolella ennakonsäädin
-ö-suodatin takaosassa.
-tasapainoakselit
Muutenkin kansi ja lohko ovat erilaiset. Muissa eroissa varmaan mercefreaken.com auttaa.
t.
Risto
Ihan eri vehkeitä ovat. Muutamia eroavaisuuksia:
M111:
-kaksirivinen ketju
-nokat käyttävät peinimia suoraan
-vain imupuolella ennakon säätö
-ö-suodatin etupäässä
M271:
-yksirivinen ketju
-venttilit keinuvivuilla (toisessa päässä vipua venttiili, toisessa hydr. välyksenpoistin)
-myös pakopuolella ennakonsäädin
-ö-suodatin takaosassa.
-tasapainoakselit
Muutenkin kansi ja lohko ovat erilaiset. Muissa eroissa varmaan mercefreaken.com auttaa.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Kiitos tiedoista Roisto! Ihmellistä, että suunnittelijat päätyivät yksiriviseen jakopään ketjuun, vaikka yksirivisten onglemat ovat olleet hyvin tiedossa. Ketjuongelmat tulivat näkyviin, kun 60- ja 70 luvulla siirryttiin yläpuolisiin nokka-akseleihin ja ongelma korjattiin siirtymällä kaksirivisiin. Tyhmyys on uusiutuva luonnonvara
Kustannussäästöt, ei siinä sen kummempaa asiaa ole. Insinöörit eivät ole enää pitkään aikaan päättäneet mikä on hyvä ratkaisu, vaan laskutikkumiehet...sipi kirjoitti:Kiitos tiedoista Roisto! Ihmellistä, että suunnittelijat päätyivät yksiriviseen jakopään ketjuun, vaikka yksirivisten onglemat ovat olleet hyvin tiedossa. Ketjuongelmat tulivat näkyviin, kun 60- ja 70 luvulla siirryttiin yläpuolisiin nokka-akseleihin ja ongelma korjattiin siirtymällä kaksirivisiin. Tyhmyys on uusiutuva luonnonvara
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla