Muutama kysymys W203:sta

Vastaa Viestiin
tulilanka
Viestit: 5
Liittynyt: 02.4.2013 21:39

Muutama kysymys W203:sta

Viesti Kirjoittaja tulilanka »

Uusi käyttäjä foorumilla, antakaa anteeksi jos meni väärään osioon...

7000 - 10 000 euron autoa katselemassa / ostamassa ja tuollainen C 200 Kompressor on alkanut kiinnostamaan. 2001-2002 vuosimallin laitteita kohtuukilometreillä (150-200tkm) tuntuu olevan reilusti tarjolla.
Tehokas kone ja hyvät varustelut, mutta:

Kuinka pahasti nämä W203:set ruostuvat? Mitä nettiautossa katsellut ja ihan livenä myös, eivät ainakaan niin pahasti kuin Väyryset?

Mitä muita tyyppivikoja ja huomioonotettavia asioita W203:seen liittyy?

Kiitos jo etukäteen!
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Tervetuloa foorumille!

Ei kait ne kovia ruostumaan ole, jos on vain viittitty edes vähän huolta pitää... :roll: Suosittelen heti varmistamaan kone tyypin onko M111 vai M271:n, kun kerran bensakompuraa etsit... Tuossa Uudemmassa M271:ssä on ollu noita jakopää ongelmia, kuten yksi topicci siitä löytyykin... Jos sillä koneella nii tarkistaa onko ketjua vaihettu kertaakaan nii ei tuu yllätyksiä... :wink: Tässä nyt alkuun jotain, muut lisäilee mitä mieleen juolahtaa... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Kesästä 2002 alkaen on korin alaosat sinkitty. Vanhemmat voi olla aika huonossa kunnossa. Auton varuste koodi 803 eli 2003 kannattaa tai uudempi.
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Eipä ne kovin huonossa kunnossa oo vanhemmatkaan, omasta (-01) otin etusisälokarin takaosan pois, kun oli vedenpoistoreikä tukossa, niin ruostetta oli vaan vähän niitten muovilokarin kiinnitysruuvien juuressa. Eli ei todellakaan sellasta pommia löytyny mitä väyrysistä tai edellisestä cee mallista. Tokihan se kannattaa mahdollisimman nuori ostaa, kun ei nää enää oo kovin kalliita autoja.

Mutta itse auto on mukava, tyylikkään näköinen eikä sisätilatkaan ahtaimmasta päästä ole. Toki jos vertaa väyryseen niin ohan se pienempi, mutta noin niinku muihin tuon luokan autoihin.

Onkos näissä mitään tyyppivikaa, vähän alustan niveliä silloin tällöin saa vaihtaa, ja jousia pimpahtaa poikki. Ei mitään vakavaa
Avatar
Penguin
Viestit: 97
Liittynyt: 30.7.2012 18:53
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Penguin »

Tyyppiviaksi en laske, mutta koiranluut on kulutuskamaa, ja kohtalaisen helpot vaihtaa joka kulmaan, itsellä meni aikaa ekalla kerralla 1,5h ku yhden mutteri oli jumissa.
tulilanka
Viestit: 5
Liittynyt: 02.4.2013 21:39

Viesti Kirjoittaja tulilanka »

Kiitos vastauksista.

Puntaroin tämän C200:sen ja Skoda Octavian välillä.
Varustetaso molemmissa sama, ajettavuus molemmissa hyvä.

Mersut vähemmän ajettuja ja tehokkaammalla koneella, Skodassa ruostesuojaus hyvä ja varaosat halpoja.
Vaikeeta... :roll:
Avatar
Penguin
Viestit: 97
Liittynyt: 30.7.2012 18:53
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Penguin »

Tää on tietty vaan mun mielipide, mutta tuotannosta poistuneissa malleissa huolto- ja varaosat on suht inhimillisen hintasia. Varsinkin jos jotain osaa itse tehdä.
Marmoritiskiltä ostettuna huoltotoimet on tietty oma lukunsa...
tulilanka
Viestit: 5
Liittynyt: 02.4.2013 21:39

Viesti Kirjoittaja tulilanka »

Joo eipä marmoritiskin palveluja ole tullut käytettyä, kun pikkupajoilla saa parempaa palvelua, viat osataan korjata ja hinta on helvetin paljon halvempi.

Kattelin tuossa nettiautoa jne., eipä oo hirveesti 2003-2004 vuoden C200 2.0 Kompressoreja kaupan. 1.8 koneita kyllä löytyy.
Joutuuko tässä alkaa kattelemaan keski-euroopan tarjontaa...
Avatar
Penguin
Viestit: 97
Liittynyt: 30.7.2012 18:53
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Penguin »

Ei se huono valinta välttämättä ole. Tulli ei huomioi varustetasoa, ja tiesuolan käyttö on vähän erilaista ku Suomessa. Itsellä tuo avatarinakin oleva auto on saksantuonti, sportti-avantgarde.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

tulilanka kirjoitti:Joo eipä marmoritiskin palveluja ole tullut käytettyä, kun pikkupajoilla saa parempaa palvelua, viat osataan korjata ja hinta on helvetin paljon halvempi.

Kattelin tuossa nettiautoa jne., eipä oo hirveesti 2003-2004 vuoden C200 2.0 Kompressoreja kaupan. 1.8 koneita kyllä löytyy.
Joutuuko tässä alkaa kattelemaan keski-euroopan tarjontaa...
Taispa olla 2002 viimeinen vuosi ku tuota M111 2,0 koneella olevaa W203:sta valmistettiin... :roll: Siitä eteenpäin kaikki (180K, 200K ja 230K) M271 1,8 koneella... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
tulilanka
Viestit: 5
Liittynyt: 02.4.2013 21:39

Viesti Kirjoittaja tulilanka »

Mikä ero 180K:lla ja 200K:lla sitten on?
Eikös joskus noi koneiden koot ollu kytköksissä tuohon malliin? 200K = 2.0l jne?
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

markoala kirjoitti:Kesästä 2002 alkaen on korin alaosat sinkitty. Vanhemmat voi olla aika huonossa kunnossa. Auton varuste koodi 803 eli 2003 kannattaa tai uudempi.
Mikä tää 803 koodi juttu on? Ei tuo koodia vissiin siinä varustelisassa näy, minkä saa tuolta venäjän sivuilta, tai ainakaan ku kattelin muutamaa -03 tai uudemoaa niin ei sielä tollasta koodia ollut missään.
**Tähti**
Viestit: 140
Liittynyt: 31.5.2006 21:18

Viesti Kirjoittaja **Tähti** »

Itsellä löytyy epc/wis:stä tulostetussa lapuskassa tuo->
803 AEJ 12/1/2/X
Tuo lienee se sinkitys? :oops:
Mutta mikä on->
053 AEJ 02/2; 03/0
Tuli mieleen kysäistä kun katsellut nuita mutta selityksiä ei ole löytyny
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Nuo viittaa mallissa tapahtuvaan muutoksen ajankohtaan, menee jotenkin näin


AEJ ZZ /Y

AEJ = Änderungsjahre = technische Updates bzw keinere Veränderungen am Fahrzeug

ZZ = die letzten zwei Stellen des Jahres in dem das Änderungsjahr stattfindet

/Y = 1: Produktionsumstellung auf neues Änderungsjahr im MÄRZ
2: Produktionsumstellung auf neues Änderungsjahr im SEPTEMBER
X: alles was nicht März oder September ist

Im Auftragsdatensatz wird das Modelljahr(bzw Änderungsjahr) mit dem Code 8xx verschlüsselz, wobei xx für das Jahr was ich oben unter ZZ beschrieben habe steht, allerdings +1 - Alles klar? - Kompliziert ist aber so.

Deshalb noch ein Beispiel:

AEJ 04 /1 : Änderungsjahr im März 2004 = Code 805 (04 +1 =05)


Ei tuo nyt ihan vieläkän selväkielistä oo
:roll:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Niin siis tuo 803 koodi viittaa ilmeisesti mallissa tapahtuvaan uudistukseen, ja kun se on vähintään 803 niin korin alaosat sinkitty?
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

tulilanka kirjoitti:Mikä ero 180K:lla ja 200K:lla sitten on?
Eikös joskus noi koneiden koot ollu kytköksissä tuohon malliin? 200K = 2.0l jne?
M271 koneisissa 180K, 200K ja 230K On täysin sama kone mut niissä on vain eri tehot... M111 koneisissa menee tolleen niinku sä meinaat... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Miten vittu mä tuplat onnistuin tekemään..? :shock:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

803 on 2003 esimerkiksi ja 804 2004 eli vuosimallikoodi.
tulilanka
Viestit: 5
Liittynyt: 02.4.2013 21:39

Viesti Kirjoittaja tulilanka »

Nojoo,
kävin tuossa kattelemassa useammassa paikkaa noita 2002-2004 vuoden laitteita. Kaikissa helmat kukki ja osassa paikkailtukin.
Tämänhetkisessä vm. 97 VW Golfissa on vähemmän ruostetta..

Todella harmillista että Mersu lähti vuosituhannen vaihteessa säästölinjalle.
Tältä osin täytyy Mersu skipata ja tutkia muita vaihtoehtoja.
Kiitos kuitenkin kaikille vastanneille.
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Säästölinjalle mersu lähti 90 luvun alussa, ja helmojen kukkimista ei pahemmin näe w203:sessa, kun siinä on muovi päällä. Vai tarkoitatko ovien alareunoja? Tässä w203 tahtoo ruostua vaan oven takakulma, väyrysessä ja w202 ruostuu oven alareuna koko matkalta. Mulla on nyt kolmas w203, kaikki vm.2001 ja kaikista kukki etuovien takanurkat. Sillä ekalla ajelin reilut kaks vuotta ja ne ruosteet ei siitä levinny juuri yhtään. Kaikenkaikkiaan huomattavasti parempi ku edeltäjänsä tai väykky, mutta ruostuu silti.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29070
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tämänhetkisessä vm. 97 VW Golfissa on vähemmän ruostetta..
Sellaisessa on kaikkea muutakin niin paljon vähemmän kuin 203:ssa että on vaikea verrata :shock:
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Viesti Kirjoittaja sipi »

Mulla on toinen mersu menossa. Ensimmäinen oli vm. 2000 s202, jossa oli mallispesifisia ruosteen alkuja oventiivisteiden alla ja takaluukussa. Veho laittoi ne tehdastakuuseen ja paikat ovat tietääkseni edelleen kunnossa. Katselin kyllä silloin autoa hakiessani koijarien valikoimia ja yleensä nuo tehdastakuut oli hoitamatta. Miksi omistajat eivät olleet asioineet niistä veholla, siitä kun ei ole tietoa. Minulle ne korjasi viat tehtaan ohjeiden mukaan ilman sen kummempaa käräjöintiä. Se kuulemma oli tehtaan suositus, eikä mennyt vehon piikkiin.

Nykyinen vm. 2003 on ruosteeton, tosin vähän ajettukin.
Hannula
Viestit: 5
Liittynyt: 28.5.2013 9:34
Paikkakunta: Seinäjoki

mb s203 -03

Viesti Kirjoittaja Hannula »

Terve vaan kaikille, itse näin uutena mb:n omistajana ja foorumilaisena pääsen kans kommentoimaan sopivasti tuota 203:n koriasiaa. Omassa -03 farkku 203:ssa ruoste päässyt kahden oven yläkarmin tiivisteen alle, sen lisäksi jokaisen oven alaosasssa on alkavaa kuprua. Näitä ei varmaan ole enää mahdollista saada edes osittain takuuseen eli omaan piikkiin lienee korjattava.


Kaikki 203 koriset vm. 2001-2003 jotka olen nähnyt noin vuoden sisällä ovat olleet ruosteisia :? mutta ei kai tuo aivan niin vakavaa ole kuin esim. väykyn ruostuminen. Ja autohan on muuten upea :)
thenq
Viestit: 62
Liittynyt: 14.10.2011 21:16

Viesti Kirjoittaja thenq »

Onko jotkut mallit tehneet vaihteistoon koktaileja niin kuin 211?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170, sedan, farmari, avo”