Bobcat

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
WK
Viestit: 237
Liittynyt: 30.9.2005 23:04
Paikkakunta: loimaa

Bobcat

Viesti Kirjoittaja WK »

Mahtaaks olla alan muita harrastajia?Itse on tullu ajeltua n.15v. erinlaisilla liukuohjatuilla cateilla!Tällä hetkellä 763 -99.Tulipa tuossa talvella kokeiltua sähkösauvoilla ohjattua,nelipyöräohjauksella olevaa.Ei ainakaan omaan käteen sopinut ja tuntu aika jäykältä.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta vanhempieni kummitytön isä Teijo Riitamaa on Bobcat-taitoajon maailmanmestari. Kisoja ei mielestäni ole järjestetty kuin kerran, oliko joskus viitisentoista vuotta sitten. Eli siis melkein osaan itsekin ajaa, on tuo sen verran vankka kokemuspohja. 8)
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
WK
Viestit: 237
Liittynyt: 30.9.2005 23:04
Paikkakunta: loimaa

Viesti Kirjoittaja WK »

Mahtoks se olla sellainen viinin kaatamis homma lasiin vai onks se ollu jossain maailman ennätys jutussa, ku ei muista!
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Siinä oli kaikenlaisia eri tehtäviä... Paha muistella tarkasti kun olin silloin nääääin pieni vasta. :( Olisikohan se ollut yksi pitempi rata missä oli erilaisia esteitä jne... :roll:

Ainakin limbokisa oli, piti kaivaa kuoppa riman alle ja mennä siitä "ilveksellä" ali. Joku pieni lenkki piti ajaa takarenkaat ilmassa, sen jälkeen kääntää vekotin ympäri ja parkkeerata peruuttamalla... No Teijohan ajoi loppuun asti takarenkaat ilmassa, pyöräytti bobcatin "parkkiruutuun", ja vasta sen jälkeen rojautti takarenkaat alas... Eli ihan näytöstyyliin voitti: oliko aikaeroa seuraavaan kymmeniä sekunteja vai joitain minuutteja, en muista.

Niin, ja kisa oli Suomessa.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
WK
Viestit: 237
Liittynyt: 30.9.2005 23:04
Paikkakunta: loimaa

Viesti Kirjoittaja WK »

Eipä tuu tuollainen kisaa mieleen (+10v. iästä johtuen). Missä päin mahto kyseinen kisa olla?
Mitsu
Viestit: 604
Liittynyt: 28.3.2006 9:44
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Mitsu »

Mä oon kans ajanu muutamalla bobcatilla. Uusin oli 2000 mallia siinä ohjattiin kaikkia sauvoilla ja vanhoilla koneilla oon ajanu siinähän kauhaa käytettiin polkimilla :wink: ja avanttia oon kans ajanu :lol:
Ex E39 525tds touring paku - 99
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4354
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Joo,perjantaina hiiliproomussa kolusin jokumikälie 753 bodcatilla :evil: .

S##t#n#,alkuviikosta ajoin konttikurottajaa,sitte työviikon lopun kruunasi em.duuni :evil: :evil: :evil: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

En kyllä muista yhtään missä se kisa oli... Muuta kun että Suomessa. :?
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

On tullut joskus kesätöissä pari kesää päristeltyä semmosilla 843,743, 440 ja joku 343- pikkukatti. Semmonen pitäis vielä joskus itelle laittaa, kivoja ja todella käteviä laitteita kaikenlaisissa kuormaus ja pihatöissä.
WK
Viestit: 237
Liittynyt: 30.9.2005 23:04
Paikkakunta: loimaa

Viesti Kirjoittaja WK »

Kauhan ohjaus polkimilla toimivin käytännössä omasta mielestä (tottumis kysymys myös) Mutta myös jalkapolkimilla käyttäjän seuraus noin 20-30 vuotisen päivittäisen käytön jälkeen polvet paskana!!
Onks tää pikkukatti bensa?
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Joo oli bensakatti. 400-sarjalainenkin oli dieselöity.
WK
Viestit: 237
Liittynyt: 30.9.2005 23:04
Paikkakunta: loimaa

Viesti Kirjoittaja WK »

Nokka-akseli niissä heikko kohta muistaakseni. Mukavan pieni ajaa liukuohjatuks määrätyihin pieniin töihin.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Minkäslaisia koneita bobcateissa on?Onko lainattu jostain autosta vai ihan omansa?
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
WK
Viestit: 237
Liittynyt: 30.9.2005 23:04
Paikkakunta: loimaa

Viesti Kirjoittaja WK »

Muistaakseni n.-96 eteenpäin moottori(Perkins) poikittain, mukavampi huoltaa(remmi&pumppu). Ei tarvi koko moottoria ottaa ulos! Bosch digital jäejestelmällä!
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Tulipahan vain mieleen, jotta kyllä sitä ihmiset keksiikin kaikenlaista Bobcateilla tehdä. Naapurille tekivät sokkelin sisätäytön Bobcatilla :lol: Siis nimenomaan sellaisella, jossa on vain edessä se kauha, eli ei millään pikkukaivinkonebobcatilla (onko sellaisia?)..

Ensin piti tehdä luiska, jotta bobcatilla pääsi kippaamaan kuorman sokkelin reunan yli (n. 1,5 metriä korkea). Oli niillä kai pari eri luiskaa eri puolilla taloa; niiden kautta toinen roudasi tavaraa sisään ja toinen sisäpuolella lapioi sitten tavaraa tasaiseksi :idiot:

Onnistuivat vielä jäämään yhdessä vaiheessa sokkelin ja ison kiven väliin jumiin :hihihi: Pari tuntia sitä irrottelivat käsivoimin :lol: Vaikka lie Bobcatin hinta ollut edullinenkin, mutta kun kaksi kaveria teki monta päivää hommia sisätäytön kanssa, niin kyllä sille varmasti hintaa kertyi :lol: Liekö olleet sitten muka koneet niin huonosti saatavilla, että piti noin epätoivoinen liike tehdä :happy:
WK
Viestit: 237
Liittynyt: 30.9.2005 23:04
Paikkakunta: loimaa

Viesti Kirjoittaja WK »

Itse olen monet sokkelintäytöt tehnyt etukuormainbobcatilla, missä on ollut vielä muita anturoita(piippu&rappuset keskellä rakennusta).
Tässä varmaan tarkoitetaan rinnetalosta tai vastaavasta jossa on keritty muurata harkot ylös sakkka!Kannattaa jättää sopiva aukko muuraukseen josta pääsee sisään jos näin on!!
Avatar
Salmi
Kokkolan kuiskaaja
Viestit: 666
Liittynyt: 30.9.2005 20:36
Paikkakunta: Häppämäki

Viesti Kirjoittaja Salmi »

WK kirjoitti:Muistaakseni n.-96 eteenpäin moottori(Perkins) poikittain, mukavampi huoltaa(remmi&pumppu). Ei tarvi koko moottoria ottaa ulos! Bosch digital jäejestelmällä!
Perkins bobcatissa :?:

Kubotaa ne on käyttäny kautta aikain, vai onko :?:
Länsi-Suomen lääninhäirikkö


W201 190 D -85
W123 220 D -77 eläkeläinen

Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät tuskaa tunne...
Ja pysyvät myöskin hyvin pinnalla.
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

WK kirjoitti:Itse olen monet sokkelintäytöt tehnyt etukuormainbobcatilla, missä on ollut vielä muita anturoita(piippu&rappuset keskellä rakennusta).
Tässä varmaan tarkoitetaan rinnetalosta tai vastaavasta jossa on keritty muurata harkot ylös sakkka!Kannattaa jättää sopiva aukko muuraukseen josta pääsee sisään jos näin on!!
Eihän siinä mitään, jos joku on valmis maksamaan siitä, että käyttää sisätäyttöön pari päivää :roll: Edestakas ajelemiseen kun menee 2/3 ajasta :roll:
Reilun kokoisella kaivinkoneella homman tekee muutamassa tunnissa, joten saapi olla melko ilmainen bobcatti, että kannattaa sillä tehdä.. Tietysti jos on omia työmaita, joille tekee omalla bobcatilla niin tilannehan saattaa olla aivan toinen, eikä kannatakaan maksaa kaivinkoneesta :)
WK
Viestit: 237
Liittynyt: 30.9.2005 23:04
Paikkakunta: loimaa

Viesti Kirjoittaja WK »

Salmi kirjoitti:
WK kirjoitti:Muistaakseni n.-96 eteenpäin moottori(Perkins) poikittain, mukavampi huoltaa(remmi&pumppu). Ei tarvi koko moottoria ottaa ulos! Bosch digital jäejestelmällä!
Perkins bobcatissa :?:

Kubotaa ne on käyttäny kautta aikain, vai onko :?:
Juu kubotaa!
Roikale
Viestit: 63
Liittynyt: 10.4.2006 20:09

jep

Viesti Kirjoittaja Roikale »

Kaks kpl poppareita oon ajanu alusta loppuun ja täytyy sanoa, ettei ne kyllä koneita osaa tehdä.

Kerran kun hyppää JCB : n kyytiin, niin ei enää poppariin oo haluja.

Kestää raskaissa olosuhteissa ( tehdasympäristö ) huomattavasti pitempään tuo JCB, vaikka puomi on "toispuoleinen".

Popparissa repeilee nuo puomistot, hankala huoltaa ja huono näkyvyys.

Ajossa taas poppari on millintarkka, JCB:llä ei tahdo taas päästä sentilleen edes.
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Minä tein oman talon lattiatäytöt ja muutkin täytöt Avantilla 8)
Menihän siinä aikaa ja vielä kun tiivistyskalustokin oli sellainen 100 kiloinen bensalätkä.

Avanttia ja Bobbaria ei voi oikein verrata mutta verrataan kuitenkin nyt.

Avantin ( Avant Cat ) suurin mallihan on suunnilleen sama kuin Bobbarin pienin. Avantti menee 10 ovesta kapeilla pyörillä ja se nostaa oman painonsa verran ( 1 tn. ) eikä se jää kaltevalle ja liukkaalle alustalle seinän viereen jumiin ( niin kuin kaikki liukuohjatut tekee ) eikä ruovi nurmikkoja pilalle..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”