Tornion seudulla Asiantuntijaa?

Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Pistetäänpä vielä sitten kysymystä, eli mistä tunnistaa että kone on aito 560?

Sarjanumerolla tieteknin saa selvää, mutta jos pannu on Saksassa vaihdettu 500 koneeseen ja siitä ei merkintöjä tallessa, niin onko mitään keinoa varmitaa asia?
w126 300SE 1986
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Olikos 560:ssä ole mustat venakopat? :shock:
® Mesen V8 Klubi
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

LiQQe kirjoitti:Olikos 560:ssä ole mustat venakopat? :shock:
on, ja 420:ssä :wink:
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Menee sitten perstuntumajutuiksi

420 ja 560 taitaa olla jo vähän eroa väännössä mutta entäs sitten 500 ja 560 :)

Pitäisi molemmilla päästä ajamaan samana päivänä niin ehkä iit jotain osaisi sanoa.
w126 300SE 1986
Avatar
BTriker
Viestit: 570
Liittynyt: 21.10.2010 20:45
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

touhottaja kirjoitti:
LiQQe kirjoitti:Olikos 560:ssä ole mustat venakopat? :shock:
on, ja 420:ssä :wink:
Ja on 500:kin
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Hesso
Viestit: 14
Liittynyt: 03.1.2008 16:39
Paikkakunta: Helsinki

560 sec Helsingissä

Viesti Kirjoittaja Hesso »

Onko kukaan foorumilaisista käynyt viime aikoina kattomassa mitä tälle sec-mersulle http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/560/5301600 kuuluu? Itse kävin vuodenvaihteessa, mutta jäin harkitsemaan, kun ei ollut mahdollisuutta edes koeajolle (kesärenkaat alla). Mietityttää vain, että kovasti on hinta tippunut, eli varmaan neljällä tonnilla +verot istois secci. Mutta onko siis joku varmuudella todennut pommiksi?
Volvo S80 - käyttöautona
MB 280 SE -84 kesäautona
Jes__se
Viestit: 63
Liittynyt: 13.2.2012 3:13

Viesti Kirjoittaja Jes__se »

En keksi parempaa topiccia kysyä joten kysellään tässä, mistä pitäisi ruosteet katsoa, mitä pitäisi ottaa huomioon, kenenkään foorumilaisen entinen?

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/se/5970261

Kilometrit vähän kauhistuttaa bensakoneelle mutta hinta varsin halpa, liiankin halpa ollakseen hyvä?

Hesson linkaamaan sec:iä myyvällä kaupalla ei ole ainakaan omissa piireissä kovinkaan hyvä maine, ei ole ollut ihan parasta tavaraa kavereilla jotka ovat tuolta autonsa ostaneet mutta ilman omia kokemuksia paha sanoa.
Hesso
Viestit: 14
Liittynyt: 03.1.2008 16:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hesso »

Perinteiset paikat (helmat, hattuhyllyn aluspelti jne kannattaa tsekata. Hinta huomioon ottaen veikkaan et ruostetta löytyy. Itselläni kesäautona (muutama sata km kesässä) 280SE automaatilla 310tkm ajettu vm. 1984. Kaikki ovien helmapellit vaihdettu, etulokarit yms. Maalipinta ei huippu, mutta ok. Tekniikka pelaa ja leimaan (yhtä kertaa lukuunottamatta kerrasta läpi) viikon päästä kun menen maalle. Omani voisin myydä enkä kauheita pyydä. Yv.llä yhteyttä jos kiinnostaa, auto tallissa Etelä-Karjalassa.
Volvo S80 - käyttöautona
MB 280 SE -84 kesäautona
Jes__se
Viestit: 63
Liittynyt: 13.2.2012 3:13

Viesti Kirjoittaja Jes__se »

Kävin kattomassa tuota linkkaamaani mersua, jäi ostamatta. Hommaan lähdettiin muutenkin vähän arveluttavin mielin koska halpa hinta eikä kyseinen korimalli muutenkaan erityisemmin innosta, olisi talvilintaksi tullut ennen kuin löytyisi sopiva w123 tai w115, tosin nyt on kyllä alettu miettimään uudempiakin koreja mutta jätetään ne toisaalle.

Ja itse autosta: Kuvat kyllä huijjaa hivenen, ei ollut ihan niin nätti paikan päällä mutta ei nyt mikä ihan linttakaan. Ruostetta oli suhtkoht "vähän" ainakin hintaansa nähden, mitään reikiä en löytänyt mutta ovet ja hattuhyllyn aluspelti oli vähän rapsakat. Sulakerasian ja jarrutehostimen alle oli vedetty uutta tavaraa nähtävästi ruuveilla. Mutta tämä siis amatöörin näkökulmasta joka ei osaa kertoa että mikä on liikaa ja mikä hyväksyttävä määrä tuohon rahaan saatika osaa katsoa aivan oikeista paikoista noita ruosteita. Toinen umpioista halki edestä ja takaa, tosin korjattu liimalla. Sisuta oli suhtkoht siisti, pari pikkuosaa puuttui ja isompana kuljettajan oven veivi. Ja niin kepissä oli varsin paljon välystä ja koko auto haisi siltä että tupakkia on poltettu. Meinasin ajaa ojaan koeajolla, jarrurempan tekisin aivan ensiksi ennen kuin uskaltaisi enempää ajella sillä vähääkään kovempaa jarruttaessa veti aivan älyttömästi vasemmalle. Perä mielestäni päästi pienen kolauksen koittaessa mutta enemmän autoista tietävä kaveri oli taas sitä mieltä ettei ollut mikään vakava kolaus. Hyvänä puolena oli ainakin se että moottori kävi oikeasti varsin tasaiseti ja oli erittäin hiljainen, ei kuulunut sisään mitään mutta käynnistäessa sai hetken sahata. Öljyt oli aika vähissä mutta ihan hyvinvoivan näköistä tavaraa näytti olevan. Aika sotkuinen koko konehuone kyllä oli.
Pienen selvittelyn jälkeen sain selville että kolariauto, minkä kyllä huomaa jo kuvasta ovien sävyerosta. Auto on myöskin ollut nykyisen myyjän nimissä vasta 2 vai 3 päivää, kysyessäni syytä sanoi tahtovansa w140:korisen joten siihen en ota kantaa.

Yhteenvetona voisin sanoa että huono minulle, mutta tekijämies laittaa tuosta oivan pelin pienellä vaivalla. Pitää kuitenki muistaa että kyseessä on miltein 500k ajettu auto ja ässäksi mielestäni aika halpa. Vielä tosi iso kiitos Touhottajalle ja Hessolle hyvistä ohjeista mitkä sain :) .
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”