MB w203 c220cdi osto

Vastaa Viestiin
late_4906
Viestit: 2
Liittynyt: 06.10.2013 19:05

MB w203 c220cdi osto

Viesti Kirjoittaja late_4906 »

Eli olen ostamassa c220cdi vm 2001 mersua. Mitä tulisi ottaa huomioon kun käyn katsomassa kyseista auto esim tyyppivikoja ? Tai onko ylipäätään järkevä ostos mittarissa on 185 000km vehon leimoilla että kaiketi pitää kutinsa.
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Ruoste ongelma. Verhoilun, listojen alla ja ovien sisäpielissä. Myös lokasuojat, takaluukku.
Suutinongelma mahdollinen ohivuoto
Naftavuoto, korkeapainepumppu/ o tivarit
Vaihteisto vika/ nykiminen kylmänä
Sähköinen lisälämppäri jos ei toimi niin ei lämpiä auto pakkasilla.
Koelaudan ilmaräppänät ja puhallus suunnat kannattaa tarkistaa ettei ole akseli paskana.
Alustan tarkastus. Monesti tuppaavat olemaan väljiä.
Miljoona puslaa ja niveltä.
220.128 Black devil
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

1. Ruoste
2. Jos automaatti niin laatikon toiminta, ei saa kierrokset seilata.
3. Alustan osat, Etutukivarret alkaa olla vaihtokunnossa. Alustan osat ei ole kalliita, ei niistä kannata stressata. Kolinasta voi päätellä miten paljon väljää on.
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Pyh, ei väljä alusta välttämättä ääntä pitele!
Ajotuntuma ja jämäkkyys sen kertoi eikä äänet.
Jos alusta jo tiensä päässä niin kyllä siihen saa helposti
2000-3000€ upoamaan kun kunnolla tekee.
Ruoste ongelma, niin tänä päivänä sellainen 4500€
Homma jos viimeisen päälle tehdään
Laatikon saa kuntoon 700€
Suuttimet noin 300€/kpl


Nafta vuodot oikeasti hyvä tutkia myös

Ps vehon leimat on yhtä kuin öljyt
Että öljyt on vaihdettu. En laskisi
Sen varaan että auto on kunnossa.
Kilsoja 200tkm miltein taulussa.
Voipi olla kaikki isommat huollot edessä.
220.128 Black devil
late_4906
Viestit: 2
Liittynyt: 06.10.2013 19:05

Viesti Kirjoittaja late_4906 »

Tossahan tulikin jo paljon hyvää tietoa. Kiitoskisa siis siitä. Miten se nafta vuoto olisi helppo todeta :lol:
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

late_4906 kirjoitti:Tossahan tulikin jo paljon hyvää tietoa. Kiitoskisa siis siitä. Miten se nafta vuoto olisi helppo todeta :lol:
Konepelti auki: haju ja onko märkä korkeapainepumpun luota. Näkyy kyllä kulutuksessa pitemmässä ajossa...

Alusta testi:
Motarille ja 180km/h vauhtia ja jos uskaltaa ajella yhdellä kädellä vaihdellen kaistaa niin kaikki kunnossa, mutta jos rupeaa tuntumaan että olisi parempi pitää molemmat kädet ratissa, niin hommia tiedossa...

2 markkaa lasissa niin meitsi ottaa molemmat kädet rattiin vaikka alusta onkin uusi. Kyseessä kuitenkin vain C-sarja

Ps veljen 130tkm ajettu c320 suomiautossa rupee huomaan kovassa vauhdissa väljyyttä. Leimaan tämä menee aina puhtain paperein
220.128 Black devil
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170, sedan, farmari, avo”