Operaatio vaihdevipumoduulin KORJAUS

Vastaa Viestiin
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Operaatio vaihdevipumoduulin KORJAUS

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Eli 203 aut tiptronic keppihässäkkä pitäs nyt laitella kuntoon ja lähdetään sellaisesta asetuksesta että UUTTA ei osteta koska se on kallis ja pyhäpäiviä vielä jäljellä hiukan edes yrittää korjailla tuota. Ja olen tottunut KORJAAMAAN mersuni :wink:

Aluksi se hukkasi koko keppihässäkän mittaristosta ja jumitti shifterin,koko hässäkän kun purki osiin piiirikorttia myöten niin tilanne on nyt että jää iso vaihde päälle ja jumittelee keppiä (aijemmin jäi pienet vaihteet).

Megatronic vaasassa varmaankin osaisi kolvailla tuon vanhan kuntoon,mutta siellä on oletetusti jonoa joten ei ehdi ellei tilalle löydy käytettyä :?:

Ultraääni pesuun ajattelin tuon kenties huomenna viedä,se kokelu maksanee 30e,eli ei kallis kokeilu.

Uunitus: virtapiirit kuntoon kotikonstein, Miten tämä tapahtuu ja miten suuri riski on olemassa että osa tuhoutuu täysin? osasessa on jonkinlaisia "silmiä" yms kivaa ja pientä tinausta yms

Otetaan vastaan lainalle tai voin ostaakkin käytetyn osasen mutta pioneerityötä ajattelin puuhailla jokatapauksessa :wink: Eukon pitäs päästä tuolla 2pvä töihin varmuudella,viedä ipanoita yms

0viissataa26683o/yyvee
tai tähän jatkoksi kaikenlainen apu kelpaa.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Mikäs salaisuus tälläsen korjauksesta on tullut kun 3h jo ollut kysymys voorumilla eikä vieläkään vastauksia tänne saakka :shock: Vai liekö porukka jo niin kovissa tienesteissä ettei tonnin säästöt kiinnosta :arsespank:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Jos olis itellä tommotteen ongelma ni kiikuttasin suosiolla kaverin käpisteltäväks moduulin enkä särkis sitä ite mutt mielenkiinnolla seurataan kuin korjaat :idea:
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Pega kirjoitti:Jos olis itellä tommotteen ongelma ni kiikuttasin suosiolla kaverin käpisteltäväks moduulin enkä särkis sitä ite mutt mielenkiinnolla seurataan kuin korjaat :idea:
MULLA EI OO KAVERIA 8) :lol: No ei ainakaan semmosia jotka osais tuolle mitään tehä,tai ne on ymmärtäny olla asiasta mulle kertomata :shock:

tuolla mun kiroolu topikissa olikin jo yksi neuvo että jokanen komponentti ei kestä ultrapesuria,siitä ei ole hajuakaan että mitkä ne komponentit on :?

Edit: näkyvää likaa siellä ei siis ole,ainakaan piirilevyllä,suurennusasia ei ole :(
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
keltsi
Viestit: 953
Liittynyt: 25.9.2007 20:03
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja keltsi »

mites tuolla suomen teksasin kupees(panttilas) :roll: sielä kuulemma asuu joku sun koulukiusaaja kaveris :wink:on ollut vaan monessa tuollaases hifistelys melakoonen p pelotoon :lol: joko soot sitä huurellu :wink: koitappa soitella sille,tai sitte pyyrä mua käymään sielä :lol:
mihinä kuhuna mies
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Terho P kirjoitti:Mikäs salaisuus tälläsen korjauksesta on tullut kun 3h jo ollut kysymys voorumilla eikä vieläkään vastauksia tänne saakka :shock: Vai liekö porukka jo niin kovissa tienesteissä ettei tonnin säästöt kiinnosta :arsespank:
Tuollahan luki että pioneeri työtä... :)
Niin ei tähän voi sillon kukaan mitään laitaa
(Vaikka olis noita kuntoon saanut mailman sivun
muutenhan se ei ole
Pieoneeri työtä)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

CDI203 kirjoitti: Tuollahan luki että pioneeri työtä... :)
Niin ei tähän voi sillon kukaan mitään laitaa
(Vaikka olis noita kuntoon saanut mailman sivun
muutenhan se ei ole
Pieoneeri työtä)
Äläsny irvaile sielä :twisted: Enhämmä tiedä ees mitä on pioneerityö..

Nyt olis tuo piiri taas irtaallaan... en näe mitään mainittavia moskia missään :?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Terho P kirjoitti:
CDI203 kirjoitti: Tuollahan luki että pioneeri työtä... :)
Niin ei tähän voi sillon kukaan mitään laitaa
(Vaikka olis noita kuntoon saanut mailman sivun
muutenhan se ei ole
Pieoneeri työtä)
Äläsny irvaile sielä :twisted: Enhämmä tiedä ees mitä on pioneerityö..

Nyt olis tuo piiri taas irtaallaan... en näe mitään mainittavia moskia missään :?
Jos moskaa ei näy(usein on tosin kyse niin pienestä että ei silmällä meinaa nähdä)
Niin putsailee sen minkä näkee ja sitten kolvilla tökii tinaukset uusiksi
Jonkumoiset näkemistä avustavat vaikka huoltoaseman lasit tms
Olis hyvä apu siinä hommassa(ettei käy vähän kolvaain paljon pilasin)

Ja ne keppimodulin johtojen liitimein kosketusten
varmistelu
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Oliskos tommosessa crc:n contact cleaneri ja ns electroniikka spray mistään kotosin
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Entäs jos sinne on kaatunut limsaa :roll: auttaako mikään :roll:
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

CDI203 kirjoitti:
Terho P kirjoitti:
CDI203 kirjoitti: Tuollahan luki että pioneeri työtä... :)
Niin ei tähän voi sillon kukaan mitään laitaa
(Vaikka olis noita kuntoon saanut mailman sivun
muutenhan se ei ole
Pieoneeri työtä)
Äläsny irvaile sielä :twisted: Enhämmä tiedä ees mitä on pioneerityö..

Nyt olis tuo piiri taas irtaallaan... en näe mitään mainittavia moskia missään :?
Jos moskaa ei näy(usein on tosin kyse niin pienestä että ei silmällä meinaa nähdä)
Niin putsailee sen minkä näkee ja sitten kolvilla tökii tinaukset uusiksi
Jonkumoiset näkemistä avustavat vaikka huoltoaseman lasit tms
Olis hyvä apu siinä hommassa(ettei käy vähän kolvaain paljon pilasin)

Ja ne keppimodulin johtojen liitimein kosketusten
varmistelu
kai mä nuilla pumpulitupoilla tai hammastikulla ja paperilla niitä koitan putsailla kunhan saan jostakin kiikarit käyttöön. Kolvaus.. täytynee kokeilla,toki sain avaimetkin kolvin kanssa toimimaan mutta siinä olikin isot läjät tinaa joita pökkiä. koitampa jotakin herkistely konstia tuohon liittimeen joka moduulille menee.

äsken yritimmä kaverin kanssa saada johtosarjasta häiriötä esiin mutta huonoin tuloksin,tuo johtosarjahan haarautuu vaikka ja minne :?

dealerin ja pegan kysymyksien vastaukset kieltämättä kiinnostaa myös :wink:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Contact cleanerilla on töisä putsailtu hapettuneita liittimiä hyvällä menestyksellä ja noit tystökonneiden kontaktoreiden koskettimia

sit se elektroniikka spray on käsittääkseni puhasta ilmaa ja kylmäainetta
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Kuva

Kuva

Tuossa muistin virkistämiseksi pari kuvaa. jostain syystä latasi kovin pieneksi ne.

mun elektroniikka sprayssä on kyllä jotakin märkääkin,siksi se on vielä siellä purkissa,kääpiön sulakerasiaa olen sillä "virutellut"
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Terho P kirjoitti:Kuva

Kuva

Tuossa muistin virkistämiseksi pari kuvaa. jostain syystä latasi kovin pieneksi ne.

mun elektroniikka sprayssä on kyllä jotakin märkääkin,siksi se on vielä siellä purkissa,kääpiön sulakerasiaa olen sillä "virutellut"
Kovin on pieni kuvatus
Ainkin nuo liitintappien tinaukset,
"postimerkin" näköisen piirin jalat

kantikaan valkoisen kiinitykset
on niitä mitä kannatta tarkaan katsoa

onkos tossa kaarevassa upotuksessa se hinkaus pinta,
se ja sen vasta pinta putsata/tarkistaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Sitä kannatta myös tuumailla
Mitenkäs pitkään toimii kun oli irti ja laittoi kiinni
oliko toiminta aikkan mitään vaikutusta sillä oliko auto käynissä vai ei,
lakasiko toimimasta käydessä vai sammutuksen jälkeen
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

neulalla olen koittanut herkistellä tuota johtosarja,olisko jotakin muita vaihtoehtoja? kuvata se ja pienistää? :shock:
o kaareva pinta on munkäsitääkseni vain ohjuri sille kiekolle joka menee lukupäiden eteen. Mä varmaan lähden käymään naapuripitäjässä tuon piirilevyn kanssa ja saa siellä paikallinen televisio korjaaja vähän hypistellä tuota.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Tuote kävi naapuripitäjässä ammattilaisen käsiteltävänä. Vilkaisi mikroskoopilla tms ja suurennuslasilla ja meinasi että sielä on kylmäjuotoksia tms ja otti sen käsittelyyn. 20e maksoi (ei ollut kallis kokeulu edes minun mielestäni) mutta vika ei poistunut vieläkään :? Mielestäni nuotten lukupäiden kolvauksiin ei ollut koskettu,se meinasi että ne ovat riittävän puhtaat. tilasin jo käytetyn osan mutta autolla olisi jo niin kova tarves että en tiä pitäskö tuo vielä koittaa saada väkisin kuntoon :lol: Eli lukupään vielä putsailisi ja kenties koittas ite sen tinauksia parannella. Nyt tuo vika on johdonmukaisen oloinen. eli 2km sisällä se hukkaa D asennolla tuon keppimoduulin eikä tosin löydä sitä vaikka auton sammutaisi,pidempi odottelu sitten jo auttaa siihen että keppi löytyy ja taas parin km pästä sama homma :?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Terho P kirjoitti:Tuote kävi naapuripitäjässä ammattilaisen käsiteltävänä. Vilkaisi mikroskoopilla tms ja suurennuslasilla ja meinasi että sielä on kylmäjuotoksia tms ja otti sen käsittelyyn. 20e maksoi (ei ollut kallis kokeulu edes minun mielestäni) mutta vika ei poistunut vieläkään :? Mielestäni nuotten lukupäiden kolvauksiin ei ollut koskettu,se meinasi että ne ovat riittävän puhtaat. tilasin jo käytetyn osan mutta autolla olisi jo niin kova tarves että en tiä pitäskö tuo vielä koittaa saada väkisin kuntoon :lol: Eli lukupään vielä putsailisi ja kenties koittas ite sen tinauksia parannella. Nyt tuo vika on johdonmukaisen oloinen. eli 2km sisällä se hukkaa D asennolla tuon keppimoduulin eikä tosin löydä sitä vaikka auton sammutaisi,pidempi odottelu sitten jo auttaa siihen että keppi löytyy ja taas parin km pästä sama homma :?
Lukupää(t) ja niiden "vasta" kappaleesen kannatta panosta
puhtauden ja tinusten lisäksi tarkistella myös asennot, etäisyys

E: aika vähän on juttua tullut
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5944
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Terho P kirjoitti:Tuote kävi naapuripitäjässä ammattilaisen käsiteltävänä. Vilkaisi mikroskoopilla tms ja suurennuslasilla ja meinasi että sielä on kylmäjuotoksia tms ja otti sen käsittelyyn. 20e maksoi (ei ollut kallis kokeulu edes minun mielestäni) mutta vika ei poistunut vieläkään :? Mielestäni nuotten lukupäiden kolvauksiin ei ollut koskettu,se meinasi että ne ovat riittävän puhtaat. tilasin jo käytetyn osan mutta autolla olisi jo niin kova tarves että en tiä pitäskö tuo vielä koittaa saada väkisin kuntoon :lol: Eli lukupään vielä putsailisi ja kenties koittas ite sen tinauksia parannella. Nyt tuo vika on johdonmukaisen oloinen. eli 2km sisällä se hukkaa D asennolla tuon keppimoduulin eikä tosin löydä sitä vaikka auton sammutaisi,pidempi odottelu sitten jo auttaa siihen että keppi löytyy ja taas parin km pästä sama homma :?
Kokeiles perinteistä kylmäspreitä, vaikuttaako miten siihen 2km matkaan kun pitää osan kylmänä.

Voi joku ihan tavallinen regu tai fetti siellä olla tiensä päässä ne on standartikamaa eikä mitään asic piirejä joita vaikea hankkia.

Itse tinailua en suosittele jos se tv heppu ei koskenut johonkin juotokseen niin se tuskin itse "parantelemalla" paranee. Jos kuitenkin tinailet niin vanhat tinat pois tinaimusukalla tai imurilla ja uutta tinaa tilalle. mitään liitoksen lämmittelyä en suosittele. Äkkiä on koko piirikortti paskana kun foliot palaa irti sillä kattopeltikolvilla.

Jos osaa katsella piirejä sillä silmällä että löytää käyttöjännitepinnit niin niistä mittaamalla katsomaan tuleeko varmasti joka piirille käyttöjännite.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

CDI203 kirjoitti:kannatta panostaa lisäksi myös asennot
E: aika vähän on juttua tullut
Näemmä joo tosiaan :shock: Ja nyt vasta kerroit :arsespank: Katsellaan kuunnellaan,ihan vielä en varmaksi vielä sano että toimiiko,mutta sellaiset merkit alkaa olemaan ilmassa :shock: Valmishan tuo ei ole,piti hukata se sokka joka pitelee askin vipua,joten kauas ei lähdetä ennenkuin siihen on keksitty viritys :evil:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
keltsi
Viestit: 953
Liittynyt: 25.9.2007 20:03
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja keltsi »

koitas ny saada se reilaan :wink: saan kysellä sitte tyhmiä :lol:
mihinä kuhuna mies
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Terho P kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:kannatta panostaa lisäksi myös asennot
E: aika vähän on juttua tullut
Näemmä joo tosiaan :shock: Ja nyt vasta kerroit :arsespank: Katsellaan kuunnellaan,ihan vielä en varmaksi vielä sano että toimiiko,mutta sellaiset merkit alkaa olemaan ilmassa :shock: Valmishan tuo ei ole,piti hukata se sokka joka pitelee askin vipua,joten kauas ei lähdetä ennenkuin siihen on keksitty viritys :evil:
Kaikkea heti muista :roll: siksi niitä kuvatuksia kaipaili niin kun näkee ehkä muistaa,

(tais siitä jotain jutun tynkää
ja joitakin juttuja pitää liian selvän,
asennon tunistin niin sen asento,
kait joku muukin olis voinnut jotain kertoilla)

samanlainen sokka tais olla siellä laatikon puoleisessa päässä
sinne on helpompi viritellä joku korvaava jos jotiain on pakko viritellä
parempi olis jos ei viritela vaan homma semmoisen kun kuullukin
(jos ei muuten niin vaikka... uud** :shock: )

E: muistaaksen semmoisia sokkia oli myös 124, 201,
vivustoissa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

CDI203 kirjoitti:E: muistaaksen semmoisia sokkia oli myös 124, 201,
vivustoissa
Joo. Laatikon päässä on samanlainen sokka kuin vanhoissa. Kepin pään sokka on erilainen (semmoinen pyöreä, joka heleposti kimpoaa suuntaan X).

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

W124 sokka sinne meni parhaiten,alkuperänen pyöree tuli vissiin laitettua jossainvaihees huonosti (ei jaksanu enää panostaa siihen kun kiinnostus jo alkoi rakoilemaan). Valokuvia ei ikäväkyllä ole enempää mutta enköhän mä jonkinsortin yhteenvedon tuosta saa aikaseksi.

Limukka vauriot joita tiilerikin kyseli niin veikkaisin että tuo parkkilukon vapautus menee limukalla jumiin,lie sitten saako niitä erikseen edes numerolla, tai vikka präkliinillä pesis? tuo piirin kotelo oli melkosen hyvin suojattu ja sinne ehkä ei ihan niin nopeesti pääse märkä sisään.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Terho P kirjoitti:W124 sokka sinne meni parhaiten,alkuperänen pyöree tuli vissiin laitettua jossainvaihees huonosti (ei jaksanu enää panostaa siihen kun kiinnostus jo alkoi rakoilemaan). Valokuvia ei ikäväkyllä ole enempää mutta enköhän mä jonkinsortin yhteenvedon tuosta saa aikaseksi.

Limukka vauriot joita tiilerikin kyseli niin veikkaisin että tuo parkkilukon vapautus menee limukalla jumiin,lie sitten saako niitä erikseen edes numerolla, tai vikka präkliinillä pesis? tuo piirin kotelo oli melkosen hyvin suojattu ja sinne ehkä ei ihan niin nopeesti pääse märkä sisään.
Jeps ei 203 mallin ole "cola" vauriolle niin herkä kuin xr:än laittamassa kuvassa oleva 210(tai ML) mallin

ML On vielä siitä hauska että lasi vuotaa usein niin että vesi tipuu suoraan keppiin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Kyllä tuo nyt vahvasti vaikuttaa että tuo keppimoduuli alkoi toimimaan. Suosittelen että jos keppimoduuli ei toimi niin vie sen virtapiirin kolvaajalle joka juottaa kylmätinaukset kuntoon ja sen jälkeen erittäin huolellinen niputus, Itseltäni jäi aluksi kohdistus reikä huomaamatta (reikä näkyy piirilevyssä ylhäällä,myös kotelossa on reikä jne) ja siitä tuli hiukan ylimääräistä jumppaa. "silmien" putsaamiseen en oikein osaa ottaa kantaa koska en muutakuin pikkusen paperilla ja hammastikulla taisin hiukan sohaista. parilla sataa olis löytyny ulkomaista keppimoduleita mutta loppuun sotkettiin semmoinen kiire että oli "pakko" koittaa vielä kerran tai pari saada romut kuntoon ja äkkiä,lopulta se kannatti. Huomenna aamusta auto saa edes sen 200km lenkkiä,tähän saakka on ajeltu vain tässä "näköpiirissä". Eli jos huomenna ei tule kioilua niin väittäisin että kunnossa on :D
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Viesti Kirjoittaja sipi »

Tinaukset vanhenee ja isot lämpötilaerot saavat aikaan silmälle lähes näkymätömiä vaurioita piirilevyjuotoksiin. Lienee tuttua kaikille elektroniikkalaitteita korjailleille. 10-20 vuoden iässä alkavat tinaukset rakoilemaan.
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

- Kunnollinen valaisin, eli pöytälamppu
- Tiimarista kolmosen lähilasit, vielä ehtii ennen liikkeiden sulkemista
- Suurennuslasi, laadukas
- Polttoaineen jäänestoa, esimerkiksi masinol
- Samaisesta tiimaarista taidemaalarin pehmeä sivellin, sellainen peukalonlevyinen mutta ohut
- Sitymarketista sitä elefanttitalouspaperia.

Piirilevy pestään aineeseen kastetullaa siveltimellä siten, että aina välillä alue siivotaan jäänteistä sivelemällä puhtaalla pensselillä uuden talouspaperin lävitse. Lopuksi levy saa kuivua rauhassa eli jääneston rippeet haihtuvat.

Mahdollisia juotosvikoja korjataan sitten edellä olevan siivouksen jälkeen, ja juottamisen jälkeen korjattu kohta jälleen siivotaan fluksijäänteistä.

Soveltuu kaikenlaisen elektroniikan huoltamiseen 70 luvulta nykyaikaan. Juottimen koko tai oikeastaan tyyli valitaan vuosikymmenen mukaan.

Nykyajan (2000+) elektroniikassa kannattaa alkaa epäillä elkojen laatua, voivat aiheuttaa ongelmia heiluvilla sähköjärjestelmillä eli esiintyy erityisesti akku- ja laturiongelmien yhteydessä...hauskasti.
neljä20
Viestit: 23
Liittynyt: 09.5.2011 18:07

Viesti Kirjoittaja neljä20 »

Kuinkas tuo purkaantuu ? Eli yksikköhän mulla on jo käres, mut siitä etiäppäin ?
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

neljä20 kirjoitti:Kuinkas tuo purkaantuu ? Eli yksikköhän mulla on jo käres, mut siitä etiäppäin ?
Paina vapautuskytkintä niin saat vaihteen N lle niin alkaa perkaantumaan :wink:

Mä en muuten oo varma että onko mulle nyt kuitenkin tulossa se mun ostamani vipumoduuli :? Jos on niin sen saa sit varman ostaa pois :wink:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170, sedan, farmari, avo”