Röpöttely,paukkuminen ja huono käynnistyminen! Apua!

Vastaa Viestiin
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Röpöttely,paukkuminen ja huono käynnistyminen! Apua!

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Eli siis tuo oma tenava alako temppuilemaa tuosa pari kolme viikkua sitten motarilta nousun jälkeen. Rampilta nousun jälkeen pysähdyksissä huomasi heti huonon tyhjäkäynnin ja vaikeasti nousevat kierrokset, noh näillä ajeltiin vielä pakon edessä pari päivää, jonka aikana tuli vastaan röpöltäminen käynnissä ja sai kauemman aikaa sahata käyntiin.

Noh, siinä sitten sitten ajeltii hallille, että aletaan vaihtamaan kaasuttimen kalvoa, koska silloinen korjattiin talvella pikapikaaa pikaliimalla (tämän kalvon repeytyminen johti röpöttämiseen ja maksimissaan päästiin 60 km /h :D kierroksia auto ei myöskään ottanu paljon ollenkaan...)

Noh, tuon auttamine sitten ei auttanutkaan...alkoin siinä sitten koittamaan toisella puolan johdolla, puolan päässä odottikin sitte yllätys, nimittäin puolan johdon tappi oli jäänyt kiinni puolan ja vaihtanut väriä sinivihreäksi :shock:

Tämän takia nyt vaihdeltiin uusi puola ja puolanjohto...nyt eiole varmuutta onko tuosta nyt bensa vähissä vai miksei lähde käyntiin, mutta ei tuo starttaaminen kuulosta vieläkään terveeltä...nyt niitä apuja ku työtki saattaa alkaa kohtapuolin :D

Ps. Kansiremppakin olisi edessä, voiko vaikuttaa?

E/: kiihyttäessä aluksi röpöttää, sitte pätkäsee ja paukuttaa muutaman jerran ja sitte alkaa vasta kiihtymän kunnolla :roll:
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Röpöttely,paukkuminen ja huono käynnistyminen! Apua!

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Wiqqo kirjoitti:Eli siis tuo oma tenava alako temppuilemaa tuosa pari kolme viikkua sitten motarilta nousun jälkeen. Rampilta nousun jälkeen pysähdyksissä huomasi heti huonon tyhjäkäynnin ja vaikeasti nousevat kierrokset, noh näillä ajeltiin vielä pakon edessä pari päivää, jonka aikana tuli vastaan röpöltäminen käynnissä ja sai kauemman aikaa sahata käyntiin.

Noh, siinä sitten sitten ajeltii hallille, että aletaan vaihtamaan kaasuttimen kalvoa, koska silloinen korjattiin talvella pikapikaaa pikaliimalla (tämän kalvon repeytyminen johti röpöttämiseen ja maksimissaan päästiin 60 km /h :D kierroksia auto ei myöskään ottanu paljon ollenkaan...)

Noh, tuon auttamine sitten ei auttanutkaan...alkoin siinä sitten koittamaan toisella puolan johdolla, puolan päässä odottikin sitte yllätys, nimittäin puolan johdon tappi oli jäänyt kiinni puolan ja vaihtanut väriä sinivihreäksi :shock:

Tämän takia nyt vaihdeltiin uusi puola ja puolanjohto...nyt eiole varmuutta onko tuosta nyt bensa vähissä vai miksei lähde käyntiin, mutta ei tuo starttaaminen kuulosta vieläkään terveeltä...nyt niitä apuja ku työtki saattaa alkaa kohtapuolin :D

Ps. Kansiremppakin olisi edessä, voiko vaikuttaa?

E/: kiihyttäessä aluksi röpöttää, sitte pätkäsee ja paukuttaa muutaman jerran ja sitte alkaa vasta kiihtymän kunnolla :roll:
Miten tulppa-asia? Ja loputkin kipinän kuljetuslaitteet?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Kokkeiltu tyhjäkäynnillä käyttää jokasta tulpanhattua irti ja vain kakkospytyn kohalla ei ollu oikeastaan mitään eroa tyhjäkäyntiin. Mutta kumminkin hyvin antoi kipinää...

Koneena tosiaan M102.070.1204, 2.0l pierburgin 175cdc:llä varustettuna.
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Pitäiskö tuo kokeilla suosiolla uusilla tulpilla ens kerralla :roll:

Ens viikon jälkee tietää alkaako työt nii pitäis saaha toimimaa :?
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

No nyt on puola ja tulpat vaihettu eikä lähe näin kahen viikon seisotuksen jälkee käyntii etes :oops: ois muutama ylimääräne tulpanjohto, että pittääkö käyä illan päälle käyä kokkeilee niillä...

Oli kivan näkösiä tulppia muute :D yks oli halki, jokane aivan mustana ja kahessa kiva kakkakerros sielä elektrodin päässä 8)

Apuja otetaa edelleen vastaan...
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Selvennystä vielä tännekkin vielä tuohon vian alkuun, ettäkun ajettiin motarilla, niin kun kiihytti 100km/h --> 120km/h nii tuntui kuin rajotin tms olisi alkanut ottamaan vastaan? joskus tehnyt samaa ja silloin kävi liian laihalla ja korjaantui rikkaammalle säätämällä...mutta ei siltikään tullut tälläisiä jälkivaikutuksia...
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Olikos tää kaasari, mekaanisella pumpulla..? Kalvossa vikaa..? Jos taas sähkösellä pumpulla nii rele kolvaukseen ja pumppu uuteen...

Sitte kaikki sytty osat vaihtoon, vjkansi, pyörijä, tulpat (taisit jo vaihtaa), johdot... :roll: Näitä perus juttuja...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Tällanen sivu löyty pikasella kuukletuksella, voi arvioida koneen kuntoa ja mahdollisia vikoja tulppien perusteella :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Eikyllä itsellä osunut mitään sopivaa linkkiä silmään, kun itse kuuklailin :?

Tuosta pumpusta en osaa kyllä yhtään sanua...eikö sen pitäis jostain peräkontin verhoilujen takaa löytyä?
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

dry kirjoitti:Tällanen sivu löyty pikasella kuukletuksella, voi arvioida koneen kuntoa ja mahdollisia vikoja tulppien perusteella :shock:
Äh, siis tällanen:

http://retroautot.fi/tekniikka/sytytyst ... seossuhde/
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Pittääpä käyä vertailemassa kuha saan vanhat tulpat taas käsiini.
Hankala tosin sanua ku tuo syö öljyä aikamoista tahtia, että voiko sillä olla nii tummat nuo tulpat :roll: sais nyt pelaamaan alkuunsa nii vois suunnitella enemmän sitä kansirempan tekoa ja niitte venavarrenkumien vaihtua.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201”