Kakanollaysidee eli Kaappi, lyhyt historia.
Iskarit. Iskarit. Ne pitää joskus nekin vaihtaa. Jos ei muun takia niin siksi että alustassa pitää leimalle viedessä olla jotain uutta osaa, tulee sellainen illuusio että autosta on huolehdittu
Helepot oli vaihtaa Kaappiin, hyvä pulttikone auttoi, ei mennyt rystyset verille.
Takapamput
Etuiskarissa on muuten melekosesti pituutta
Ja joo, kyllähän se tuossakin alustassa tuntuu iskareiden kunto, etenkin hidastetöyssyjen ylittämisen jälkeinen heilunta katosi. Tietennii lehtijousialusta itsessään jo vaimentaa heilahduksia.
Entiset pumput oli aika hirviässä kunnossa noin ulkonäkönsä puolesta, mutta ei nyt toiminnaltaan niin loppu kuin ulkonäkö antaa olettaa
Käsissä puristellen vaikutti että heikoimmassa kunnossa oli ristikkäiset vasen etu-oikea taka.
Helepot oli vaihtaa Kaappiin, hyvä pulttikone auttoi, ei mennyt rystyset verille.
Takapamput
Etuiskarissa on muuten melekosesti pituutta
Ja joo, kyllähän se tuossakin alustassa tuntuu iskareiden kunto, etenkin hidastetöyssyjen ylittämisen jälkeinen heilunta katosi. Tietennii lehtijousialusta itsessään jo vaimentaa heilahduksia.
Entiset pumput oli aika hirviässä kunnossa noin ulkonäkönsä puolesta, mutta ei nyt toiminnaltaan niin loppu kuin ulkonäkö antaa olettaa
Käsissä puristellen vaikutti että heikoimmassa kunnossa oli ristikkäiset vasen etu-oikea taka.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Kyllähän se taustapeilissä taka-akkunat näkkyy, oon mie toki tuommostakin joskus harkinnu. Nyt on takaklaseissa aika tummat kalavot, mutta tuommosellehan voisi periaatteessa aukasta kalavoon reiän.
...noku joskus tuntu että perässä ajoi lähellä pitkiä matkoja lapsiperheitä katsomassa leffaa, taulutelevision näki takaikkunasta Erilainen drive-in elämys
...noku joskus tuntu että perässä ajoi lähellä pitkiä matkoja lapsiperheitä katsomassa leffaa, taulutelevision näki takaikkunasta Erilainen drive-in elämys
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Ensimmöistä kertaa Kaapin omistushistoriani aikana otin vararenkaan irti, olihan savotta Huolimatta siitä että suhuuttelin jo pari viikkoa sitten irroitusöliyä muttereihin niin meinasivat olla tiukassa. Kuvittelin mielessäni että millaista olisi ollut teluta marraskuun sohjossa varakiekkoa takalattian alta puuttellisella työkaluvalikoimalla ja heikossa valossa jossahin korpitien varressa, olisi ehken jäänyt tekemättä
Tuossa se nyt viimein sitten on:
Tosin se on vielä kiinni tuossa telineessä, ja net pultit on sennäköset että pitänee ottaa atakkia pulttikoneen kanssa jos meinaa auki saaha
Kahtelin että jos laitan ratekisesti pari sidontalenkkiä pohian alle niin saisin ripusteltua varakiekan varsin mallikkaasti sinne missä tuo tellinki normaalisti sijaitsee, ja irroitus pitäisi tapahtua paljon näppärämmin, josse muuten niin vaikka puukolla
Tuossa se nyt viimein sitten on:
Tosin se on vielä kiinni tuossa telineessä, ja net pultit on sennäköset että pitänee ottaa atakkia pulttikoneen kanssa jos meinaa auki saaha
Kahtelin että jos laitan ratekisesti pari sidontalenkkiä pohian alle niin saisin ripusteltua varakiekan varsin mallikkaasti sinne missä tuo tellinki normaalisti sijaitsee, ja irroitus pitäisi tapahtua paljon näppärämmin, josse muuten niin vaikka puukolla
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Rouva joskus toivoi että Kaapissakin olisi aurinkolipat käännettävissä sivuun kun ajellaan sivuaurinkoon. Nooh, sehän nyt ei ole helposti toteuttavissa, mutta tinkasin Tiileriltä varaosakaapistaan aurinkolipat ja vetasin neth ruuvilla kiinni tuonne sivustoihin, elikkäs fiitseri fiksattu
Samaa kyytiä kiinnitelin omallekin puolelle
Nyt vaan huolettaa että olenkohan minä hyvittänyt noista lipoista Tiilerille mittään
Samaa kyytiä kiinnitelin omallekin puolelle
Nyt vaan huolettaa että olenkohan minä hyvittänyt noista lipoista Tiilerille mittään
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Minäpä pidän mielessä ja haudon kostoa jos joskus tilanne sattuu päälle
Hassua muuten että itse ajattelin etukäteen että sivulipoille ei tule juuri käyttöä mutta männä viikon aikana havaitsin että työmatkallani molempiin suuntiin ajan sivuauringossa ja läppää tulee siis käytettyä :p
Kaapissa(kin) on uutuuttaan sellaiset rajoittimet turvavöissä että salpa ei ole lattianrajassa kun vyötä on laittamassa päälle. Nooh, tässä tapauksessa niiden rajoitinten suunniteltu elinikä oli laskettu jotenkin alakynteen ja molemmista etuvöistä nämä klipsit olivat rikki jo alle 30 vuoden
Mutta eipä hätää, muuten turha kauppa Ikea myy yhtä hyötytarviketta, eli pussinsulkijoita jotain 10kr hintaan/pussi.
Ja sieltä se kaikkein lyhin pussinsulkija käy täydellisesti korvausosaksi hajonneen klipsin paikalle plus että ne tulevat vielä tyylikkään raikkaissa väreissä:
Tuossa säästää jopa kolme sekuntia aikaa turhasta vyön soljen kaivelemisesta per käyttökerta ja jos lasketaan keskimäärin kaksi käyttökertaa vuodessa niin säästöä syntyy reilu puoli tuntia vuodessa Meikäläisen tuntipalkoilla tuon pussukan hinta on haukuttu jo alle vuoteen Ja pussukassa on noita läjä, joten jos vaikka joutuu vaihtelemaan niin businesscase ei välttämättä mene ihan hukkaan sittenkään
Hassua muuten että itse ajattelin etukäteen että sivulipoille ei tule juuri käyttöä mutta männä viikon aikana havaitsin että työmatkallani molempiin suuntiin ajan sivuauringossa ja läppää tulee siis käytettyä :p
Kaapissa(kin) on uutuuttaan sellaiset rajoittimet turvavöissä että salpa ei ole lattianrajassa kun vyötä on laittamassa päälle. Nooh, tässä tapauksessa niiden rajoitinten suunniteltu elinikä oli laskettu jotenkin alakynteen ja molemmista etuvöistä nämä klipsit olivat rikki jo alle 30 vuoden
Mutta eipä hätää, muuten turha kauppa Ikea myy yhtä hyötytarviketta, eli pussinsulkijoita jotain 10kr hintaan/pussi.
Ja sieltä se kaikkein lyhin pussinsulkija käy täydellisesti korvausosaksi hajonneen klipsin paikalle plus että ne tulevat vielä tyylikkään raikkaissa väreissä:
Tuossa säästää jopa kolme sekuntia aikaa turhasta vyön soljen kaivelemisesta per käyttökerta ja jos lasketaan keskimäärin kaksi käyttökertaa vuodessa niin säästöä syntyy reilu puoli tuntia vuodessa Meikäläisen tuntipalkoilla tuon pussukan hinta on haukuttu jo alle vuoteen Ja pussukassa on noita läjä, joten jos vaikka joutuu vaihtelemaan niin businesscase ei välttämättä mene ihan hukkaan sittenkään
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Tuoltapa niittä saapi:
2x3sekx365pv=2190sek=36.5min elikkäs pyöreesti puol tuntia Pisnesscaset ruukataan pyöristellä varuilta hiukka alespäin, ellei sitten tehhä upside-skenaariota
Meinaakko että kerran vuoteen laitan vyötä_Hämis_ kirjoitti:Joku tuossa kaavassa on pielessä..
2x3sek=0,5h
2x3sekx365pv=2190sek=36.5min elikkäs pyöreesti puol tuntia Pisnesscaset ruukataan pyöristellä varuilta hiukka alespäin, ellei sitten tehhä upside-skenaariota
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Jossahin toisessa topikissa taisi tulla mainittua Kaapin imusariaongelmista, urpo koneenvaihtaja oli jättänyt tarkistamatta imusarjan pulttien momentin koneswapin yhteydessä (juu, en käyttänyt imusarjaa irti tai edes löysännyt) ja osa pulteista oli ollut löysällä kun taas osa ei. Tämän seurauksena löysällä olleet pultit olivat löystyneet ja jotkut punoutuneet jopa auki kun taas kireällä olevat ei jolloin kireiden pulttien kohdilta oli imusarjan korvakot poikki
Oi mistä sitten 310D:n imusatsi, sehän on tyystin erinlainen kuin henkilövehkehessä?
Tilasin eräältä B-osia välittävältä lafkalta joka minulle sarjan toimittikin ihan euroopan varastolta saakka
Tuommoinen sieltä tuli:
Jos oikein tarkkaan katsoo tuota oikianreunimmaista korvakkoa niin voipi ehken just ja just havaita jonkinnäköisen hiusmurtuman
Kyseessä ei ollut kuljetusvaurio, nimittäin insidentin jälkeen tarkistin puljun sivuilta imusarjan kuvat (joo, oli aika pienet, mutta todettavissa kuitenkin) niin myyntikuvissakin tuo korvakko ja pala imukanavaa puuttuivat. Silti myytiin A2 luokan osana, eli jotain visuaalisia vikoja mutta funktionaalisuus kunnossa
Osa tuntui olevan aika tiukassa saada, joten jo lainasin kaverilta rintterin vastaavan sarjan, siitä olisi toki ilmantuloon adapterin rakentamalla voinut sopivan saada, mutta kun pussihousutti, ei innostanut alkaa kehittämään modausta, jatkoin sopivan osan metsästystä.
Ebay, tuo globalisaation platformi joka mahdollistaa että takahikiän kylänörtti saapi USBimuistinsa halvemmalla kuin Ryynäsen kyläkaupasta konsaan, tuli sitten apuun. Sopiva osa oli Teutoniassa myynnissä ja pikkutinkaamisen jälkeen kaupat syntyivätkin.
Tällä kertaa osa oli just sitä mitä luvattiin, eli ehiä ja käypänen
Oi mistä sitten 310D:n imusatsi, sehän on tyystin erinlainen kuin henkilövehkehessä?
Tilasin eräältä B-osia välittävältä lafkalta joka minulle sarjan toimittikin ihan euroopan varastolta saakka
Tuommoinen sieltä tuli:
Jos oikein tarkkaan katsoo tuota oikianreunimmaista korvakkoa niin voipi ehken just ja just havaita jonkinnäköisen hiusmurtuman
Kyseessä ei ollut kuljetusvaurio, nimittäin insidentin jälkeen tarkistin puljun sivuilta imusarjan kuvat (joo, oli aika pienet, mutta todettavissa kuitenkin) niin myyntikuvissakin tuo korvakko ja pala imukanavaa puuttuivat. Silti myytiin A2 luokan osana, eli jotain visuaalisia vikoja mutta funktionaalisuus kunnossa
Osa tuntui olevan aika tiukassa saada, joten jo lainasin kaverilta rintterin vastaavan sarjan, siitä olisi toki ilmantuloon adapterin rakentamalla voinut sopivan saada, mutta kun pussihousutti, ei innostanut alkaa kehittämään modausta, jatkoin sopivan osan metsästystä.
Ebay, tuo globalisaation platformi joka mahdollistaa että takahikiän kylänörtti saapi USBimuistinsa halvemmalla kuin Ryynäsen kyläkaupasta konsaan, tuli sitten apuun. Sopiva osa oli Teutoniassa myynnissä ja pikkutinkaamisen jälkeen kaupat syntyivätkin.
Tällä kertaa osa oli just sitä mitä luvattiin, eli ehiä ja käypänen
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Aihepoikkeama, mutta kronologisesti janassa pari kuvatusta
Tämän auton kohdilla on saanut kuulla keikkabussista ja torimyyjän autosta. Nooh, keikkaa ei nyt ole hirviästi tullut tehtyä vaan pitihän sitä testata päivää torimyyjänä
Tytär nimittäin on innokas kirpputorinpitäjä ja sitten kun sattui että Lions Club järjesti Oulun kauppatorilla kirpputoritapahtuman niin pitihän sitä vapaamuurariveljiä tukea osallistumalla hommaan
Joten ylimääräiset kamat kyytiin ja torille:
Meillä oli varsin mukava päivä ja kuten kuvasta näkyy kelikin oli kohdillaan. Kamaa tuli hukattua ja ihimisiä jututettua Meseläisiä en kyllä onnistunut pongaamaan
Tämän auton kohdilla on saanut kuulla keikkabussista ja torimyyjän autosta. Nooh, keikkaa ei nyt ole hirviästi tullut tehtyä vaan pitihän sitä testata päivää torimyyjänä
Tytär nimittäin on innokas kirpputorinpitäjä ja sitten kun sattui että Lions Club järjesti Oulun kauppatorilla kirpputoritapahtuman niin pitihän sitä vapaamuurariveljiä tukea osallistumalla hommaan
Joten ylimääräiset kamat kyytiin ja torille:
Meillä oli varsin mukava päivä ja kuten kuvasta näkyy kelikin oli kohdillaan. Kamaa tuli hukattua ja ihimisiä jututettua Meseläisiä en kyllä onnistunut pongaamaan
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Imusarjan vaihto oli erään lauantaiaamun ohjelmassa syssystä.
Onneksi satsi mahtui tulemaan poise tarvitsematta ottaa imuputkia tms muuta hilipettä irti.
Oheisessa kuvassa kannen tiivistepinnat putsattuna:
Imusarjakin kävi pesulla, tässä valamiina asennukseen:
Vanhasta imusarjasta olikin aika monta korvakkoa poikki:
Uutta tiivistettä paikoilleen:
Voitelin tuon kannen tiiistepinnan ohkaselti vaseliinilla että tiiviste ei vaihtaisi paikkaa asennuksen aikana.
Toki minusta tuo tiiviste on inhottava rimpula, harkitsin jo alakavani askartelemaan tiivistebaffista semmosta perinteistä, mutta kaippa net on tuommosen parhaaksi sinne suunnitelleet
Loppu hommasta sujui nips kaps ja kops niin että unehtu lopputuloksesta ottaa kuva, joudutte nyt vaan luottaman että siellä on imusatsi ja kaikki ruuvit kiinni, ruuvilukitteen kanssa
Onneksi satsi mahtui tulemaan poise tarvitsematta ottaa imuputkia tms muuta hilipettä irti.
Oheisessa kuvassa kannen tiivistepinnat putsattuna:
Imusarjakin kävi pesulla, tässä valamiina asennukseen:
Vanhasta imusarjasta olikin aika monta korvakkoa poikki:
Uutta tiivistettä paikoilleen:
Voitelin tuon kannen tiiistepinnan ohkaselti vaseliinilla että tiiviste ei vaihtaisi paikkaa asennuksen aikana.
Toki minusta tuo tiiviste on inhottava rimpula, harkitsin jo alakavani askartelemaan tiivistebaffista semmosta perinteistä, mutta kaippa net on tuommosen parhaaksi sinne suunnitelleet
Loppu hommasta sujui nips kaps ja kops niin että unehtu lopputuloksesta ottaa kuva, joudutte nyt vaan luottaman että siellä on imusatsi ja kaikki ruuvit kiinni, ruuvilukitteen kanssa
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Eikun semmosella soft-lock lukitteella laitoin, pitäs ihan käsityökaluilla aueta, toivottavasti
Joo, halakesi se tuluppa, eikä ollut siihen hätään parempaakaan tuohon
potox kirjoitti:Kuvista kahtelin, että hieno toi vikan suuttimen yksinäinen letkunpätkä ruuvineen
ihtellä joskus ol samanmoinen, kunnes veholta sain ilmatteeks uuven oikian
Ei tullunna kyllä nauhotetuks sitä, jotta ilmanen ja veho
Joo, halakesi se tuluppa, eikä ollut siihen hätään parempaakaan tuohon
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Oli niin ankiaa lukia venytyksen vuoksi että kävin tyrkkään yhden välilyönnin.... Sori Tosipaha, Sori