Jäähdytinnesteet katoaa+Ilmastointikysymys 250tdt -99

Vastaa Viestiin
woland
Viestit: 10
Liittynyt: 24.6.2014 8:53

Jäähdytinnesteet katoaa+Ilmastointikysymys 250tdt -99

Viesti Kirjoittaja woland »

Koitin haulla katsoa mutta en sopivaa vastausta löytänyt. Onko joku tyyppipaikka mistä om605 hukkaa nesteitä vai onko kannentiiviste todennäköisin vaihtoehto? Nesteet häviää siis pikkuhiljaa. Kesän aikana olen pari kertaa joutunut lisäämään. Ei nosta lämpöjä. Ei tee läikkää alle, ei ole nesteet sekaisin eikä pulputtele paisuntasäiliöön. :shock: Lisäilenkö vaan nesteitä ja odottelen että oireet pahenee vai puranko kapineen suoraan nippeleiksi? Kilsoja on 300tkm. Ei myöskään ölyvuotoja tms. mistään.

Onko kylmäkoneen kompressorin etustefaa mahdollista vaihtaa/vaihdattaa? Kompura hukkaa etustefasta pikkuhiljaa kylmäaineita, toimii toki vuoden täyttämättä mutta olisi kiva kun olis laitteet tikissä. Uusi kompura maksaa kuitenkin rahaa aika kasan.

Olikos se myös niin että lämmönsäätöpaneelin (man. ilmastointi) tinaukset alkavat hapettumaan kun oireena on että tulee vain tosi kylmää tai tosi kuumaa, haaleat katoaa välistä. Jos näin, niin kukahan pk-seudulla tekisi kolvauksia luotettavammin kuin minä itse?
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

onko syyläri ja vesipumppu tarkastettu jo? voihan se kannentiiviste toki sen verran tihuuttaa jostain kohti että kerkeää haihtua ennen maahan asti tippumista. ei tuu putkesta valkoista?

lämmönsäätimiin voisin ensimmäiseksi suositella närhenmunien putsauksen.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Hommaa suosiolla uusi ilmastoinnin kompura. Om605 koneisissa on joka toisessa tuo sama vika että vuotaa kompuran päästä nesteet ulos. Vaikka tiivisteen saisikin ja vaihdettuakin niin ei välttämättä auta kun akselissa on tiivisteen kohdalla ura.
woland
Viestit: 10
Liittynyt: 24.6.2014 8:53

Viesti Kirjoittaja woland »

Ei tule putkestsa valkoista eikä haise semmoselle makeanhirveälle niinkuin on tyypillistä sillon kun polttaa nesteitä. Nyt niitä näyttää häviävän kiihtyvään tahtiin, mutta ei läikkää näy missään. Vesipumpustakaan ei (sen mitä sinne näkee) näytä olevan vuotoja.

Ei kai se auta sitten ku ostaa uus kompura ja selvitellä mistä nesteet tulee ulos.
woland
Viestit: 10
Liittynyt: 24.6.2014 8:53

Viesti Kirjoittaja woland »

Itse itselleni vastaten. Vuoto olikin samassa paikassa kuin nimimerkki tapparalla. Onneksi, rempan hinta voidaankin nyt jakaa 10:llä :D :D
tarkemmin:
viewtopic.php?t=49570
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202, sedan, farmari”