Vanne-topic (vapaa kaikille vanteille)

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

parempi ku ei käytä noihi hommiin merkkiporakoneita. Mulla Hilti hajosi totaalisesti muutaman vanteen jälkeen. Hongkongin 9 euron perusporakone kestäny kymmeniä vanteita jo.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
JocceKoo
Viestit: 146
Liittynyt: 29.9.2006 10:10
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja JocceKoo »

Joo, tuli taas vanteille lisää hintaa ton makitan ansiosta :D

Mutta oonpa näköjäns kirjotellu prkl jostaan ulkokehästä :shock:
Eli SISÄKEHÄN kanssa ongelmaa :D Jumatsukka.

Laitetaan nyt parit fotot hämmennyksen kunniaksi;

http://1drv.ms/1nAFQXC
http://1drv.ms/1nAGuED

Ja ottaa siis kiinni reunoilta, ei varsinaisesti keskireiän kohtaalta. Ja noita reunoja olen sen pari tunteroista ajellut, eikä vieläkään mee.
Mikäs tässä vaiheessa neuvoksi? Kelit alkaa olla semmoset, et kesäauton alle ois kiva valssit saada :P
-12 H1N1 Peugeot Boxer HDi
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Laita se sisä osa pakastimeen ja ulkokehä auringon paisteeseen muutamaksi tunniksi ,niin jopa menee nätisti sitten paikoilleen.
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

voee perhana :D

meneekö keskilätty väärinpäin, sisäkehän yläpuolelta helposti reikään ? jos menee niin sittenhän se tarvii keskilätyn ulkohalkaisijasta (tai mistä kohtaa nyt ikinä ottaakin kiinni) ottaa tavaraa pois, ei missään nimessä tuosta kannusta tuosta kohtaa mistä oot jo ottanut :oops:
Avatar
JocceKoo
Viestit: 146
Liittynyt: 29.9.2006 10:10
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja JocceKoo »

epk kirjoitti:voee perhana :D

meneekö keskilätty väärinpäin, sisäkehän yläpuolelta helposti reikään ? jos menee niin sittenhän se tarvii keskilätyn ulkohalkaisijasta (tai mistä kohtaa nyt ikinä ottaakin kiinni) ottaa tavaraa pois, ei missään nimessä tuosta kannusta tuosta kohtaa mistä oot jo ottanut :oops:
Menee keskilätty "väärinpäin" sisäkehälle :D Eli sorvarin seuraan on hakeuduttava, niin sais tosta keskilätystä pois.. Eppäilisin ettei lämmöllä voi noin suurta eroa "saada kiinni"?

Onkos toi kuinka kriittinen paikka, mistä oon hivassu tavaraa pois? :D
-12 H1N1 Peugeot Boxer HDi
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

sorvari on kyl paras tähän väliin, koska voi olla että se ulkohalkaisijan kavennus ei riitä / oo tarpeellista edes ottaa tavaraa siitä pois vaan vaatii jonkun asteisen viisteen, ehkä. Kyl sorvari osaa katsoa.


Juu ei tuosta sisäkehästä olis kannattanut ottaa tavaraa pois (tuosta kohtaa) koska vaikuttaa suoraan ulkokehän "kantavuuteen". Keskilätyn sorvailu ei tuota samalla mittakaavalla juuri mitään ongelmia.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

oo-ou :D nooh onneks vedit vaa virsarilla etkä sorvilla :D
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
JocceKoo
Viestit: 146
Liittynyt: 29.9.2006 10:10
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja JocceKoo »

Badapimpadapum :D
-12 H1N1 Peugeot Boxer HDi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29071
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Aika hyvin sopi tuo Joccekoon kommentti tähän juuri soivaan kappaleeseen, jopa huvitti kun luin:
https://www.youtube.com/watch?v=3Qo4iT2Jnsw
Avatar
JocceKoo
Viestit: 146
Liittynyt: 29.9.2006 10:10
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja JocceKoo »

Jeesbox, vanteet ollu emännän ammeen alla toistaviikkoa;
http://1drv.ms/1p9OMsf
http://1drv.ms/1p9P2HH
http://1drv.ms/1p9Pzcp

Pientä ravistusta vielä havaittavissa satasen vauhdista ylöspäin, mutta ajamaan pystyy hienosti. Täytyy kattella, jos vaikka laittais L-weldille syksyllä tsekattavaks.

E: Ja sorvari joutus ottamaan etukeskiöistä toista milliä pois, ennen kuin rupesivat istumaan :D
-12 H1N1 Peugeot Boxer HDi
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

www.wheeldoctor.fi hoiti taas hommat himaan. Taas erinomaista jälkeä sai aikaan ja edullisesti.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Venymä
Viestit: 53
Liittynyt: 26.7.2013 21:50
Paikkakunta: Pudasjärvi

Viesti Kirjoittaja Venymä »

Kysästäänpä täältäkin eli, mistähän löytys RH ilman steppiä olevat lipat, mittatilauksena kyllä? mutta valmiina :idea:
Olisko kellään tietoa Kun olis tarkotus siirtää nykyset takalipat eteen ja taakse 4.50 lippa mutta ei tähänmennessä ole vielä löytyny muuta kuin steppilippoja.
Laitetaan kuva selvennykseksi nykysestä :)
Kuva
W210 290DT
W208 320
W202 250D
W210 220D x 3
W123 300D
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no mittatilauksenahan ne aina tulee, oli steppi tai ei 8)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
prkl
Viestit: 301
Liittynyt: 04.1.2012 19:17
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja prkl »

Meinasin rueta kokeilee askarrella noista remotecin kennovanteista siistit, mutta keskilätkät puuttuu. Kysymys kuuluukin, mistä löytyy semmoset? Tuumakoko siis 16",jos sillä merkitystä.
MB W126 500 sec '83
MB W124 300 ce '88
MB W210 320 cdi '01
Dodge Ram Maxiwagon b350 '78

® Mesen V8 Klubi
® Mesen linttaklubi
Avatar
prkl
Viestit: 301
Liittynyt: 04.1.2012 19:17
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja prkl »

Eikö kellään pyöri vahingossakaan nurkissa?? Ebayta oon selaillu kovasti, mutta ei tunnu natsaavan tai en vaan osaa :D

Eikö edes sergeyllä oo vinkkiä antaa?
MB W126 500 sec '83
MB W124 300 ce '88
MB W210 320 cdi '01
Dodge Ram Maxiwagon b350 '78

® Mesen V8 Klubi
® Mesen linttaklubi
Avatar
Taktik
Viestit: 500
Liittynyt: 02.11.2006 13:31
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Taktik »

prkl kirjoitti:Eikö kellään pyöri vahingossakaan nurkissa?? Ebayta oon selaillu kovasti, mutta ei tunnu natsaavan tai en vaan osaa :D

Eikö edes sergeyllä oo vinkkiä antaa?
Eli tämmösiä vailla?

Kuva

Ei minullakaan ylimääräisenä ole, pari voisin itsekin hankkia kun on halki. Minun lätkät on muovia, noitahan on myös alumiinisia. Pysyvät kuitenkin paikallaan, tosin olen käyttänyt sileitä lätkiä kun näyttävät omaan silmään paremmilta.
Avatar
prkl
Viestit: 301
Liittynyt: 04.1.2012 19:17
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja prkl »

Joo samalta näyttävät.
MB W126 500 sec '83
MB W124 300 ce '88
MB W210 320 cdi '01
Dodge Ram Maxiwagon b350 '78

® Mesen V8 Klubi
® Mesen linttaklubi
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Pitkästä aikaa pitkän kaavan harrastus. Eli Lorinser RSK5 18 tuumaisena. Meillä talilla kompressorissa juuri ja juuri riittää tuotto pulttien avaamiseen. Kaasulla pultit kuumaksi. Kotona ei ollut tehoja. Näissähän on siis ongelmana se että pultit ovat kupukantaiset ja ei ole pooreja, pyörii tyhjää reijässään.
Kuva
Ja kolme on halki. Pari kuukautta sitten orsii asensi renkaat päälle eikä ollut yhtään halkeamaa. Wheeldoctor oikaisi kaksi ja hänkään ei raportoinut vioista.
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7JWASVyGbYk[/youtube]


Nättiä jälkeä. Rengaskoneet ja tuollaset tumblerit tallissa ja vois kerran viikkoon laittaa vanteet "pyykkiin", samalla kun auton pesee. :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Risnii
Viestit: 111
Liittynyt: 07.3.2012 16:36

Viesti Kirjoittaja Risnii »

Kellään muistikuvia/kokemuksia raapiiko w124 sedanissa 215/45-17 renkaat 8" leveillä ET28 vanteille sisälokareihin, ei orkkiksiin vaan lokarin valmistamiin. Tulisi noin 30mm madallus. Sisälokareita kun ei käyttiksestä kehtaisi syyskeleillä poiskaan ottaa :?
JiiTee
Viestit: 648
Liittynyt: 03.11.2011 20:38
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Kuva

Minkälaisilla ET luvuilla Intra on näitä monoblockeja tehnyt kun kokona on 7.5x17?
® Mesen linttaklubi

w203 x2, w638 x2 + muuta romua
reverend
Viestit: 282
Liittynyt: 24.10.2010 15:31

Viesti Kirjoittaja reverend »

Keskimerkki ei mahdu Tolimaneihin W123:sessa. Edessä tulee rasvakuppi jonkun millin vanteesta ulos. Mikä ratkaisuksi?
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Oisko hoikka spacer, akselinpään lyhennys jos mahdollista ja rasvakupin muokkaus sopiva lääke? Kuppiin täytyy varmaan pakottaa myös kolot keskimerkin kynsille. :nocando:

Rasvakupin voinee myös jättää pois, mikäli saa keskimerkin ja vanteen vastinpinnan puolen keskireiästä tiivistettyä luotettavan hermeettiseksi esim. O-renkain. Tästä kokeilusta tosin oli muistaakseni negatiivisia kokemuksia jollakulla. En tosin tiedä tarkkaa toteutustapaa. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
jussaP
aktiivimeseläinen
Viestit: 3483
Liittynyt: 20.12.2007 18:55
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jussaP »

reverend kirjoitti:Keskimerkki ei mahdu Tolimaneihin W123:sessa. Edessä tulee rasvakuppi jonkun millin vanteesta ulos. Mikä ratkaisuksi?
ite oon ratkaissut w123 ongelman tuollaisilla: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... pl-333320/
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
_jussis_
Viestit: 4
Liittynyt: 10.9.2014 18:15

Viesti Kirjoittaja _jussis_ »

Sopiikohan täällä kysellä että mitä tollasista Carlssonin 3/6 225/40 ja 255/35 18 kumeilla vois pyytää. Vanteet 8,5 ja 10 leveät.

Kuva
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Pyydä 500€ niin heti haen! :lol:
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
_jussis_
Viestit: 4
Liittynyt: 10.9.2014 18:15

Viesti Kirjoittaja _jussis_ »

Sergey kirjoitti:Pyydä 500€ niin heti haen! :lol:
Ei ihan pysty siihen :D näissäkin aika laaja hintahaitari 1200-2500€
Avatar
blacklake
Viestit: 1156
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

JiiTee kirjoitti:Kuva

Minkälaisilla ET luvuilla Intra on näitä monoblockeja tehnyt kun kokona on 7.5x17?


Mulla saman valmistajan, samankokoiset ja et35
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
jomppe87
Viestit: 201
Liittynyt: 12.3.2008 19:59
Paikkakunta: lapua

Viesti Kirjoittaja jomppe87 »

no niin vanne specialistit :lol: tälläset harvinaiset RIALIN 17" vanhukset löyty sattumalta! nämä olis tarkoitus nyt talven aikana kiillottaa ja kennot maaloittaa jossain...
elikkä mitä näille pitäis ensimmäisenä tehdä? millä puhaltaa? maalata? reunat kiillottaa?

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

ja sitten jos oikeen on virtaa kun nuo kennot on valmiit niin vois näistäkin lipat kiillottaa....

Kuva
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

Barzetta vanteiden laatu. onko ihan "normaali" halpa vanne kestävyys mutta ei ihan kuraa?

oon harkinnut tuohon kesäjenkkiin ens vuodeksi uusia kiekkoja alle.. eli Barzetta America 17" (näyttävät vähän nostalgisilta viispuolasilta torq thrusteilta)
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”