Sillä Bilteman halvalla epäkeskolla jossa kaksi pikkulaikkaa saa laikan lentämään hyvinkin 3-4 metriä, tuli epähuomiossa kokeiltua laikkoja kuivatessaSampo N. kirjoitti:Hahaa, seuraavassa miitissähän voitas ottaa kisa kenen laikka lentää kauimmas.
Auton pesu & vahaus ym.puunaus-topic.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Ja jos ei lähde bioliuottimilla niin hiiliveyliukkaria kehiin vaan, jokusen asuntoauton olen pessyt ja melko lujassa niissä on lika ollut pinnassa, tosin olleet mallia pesu per 1-10 vuotta. Painepesurilla uskalaa hyvinkin pessä kunhan hieman varoo ilmanottoaukkoja ja saumapaikkoja sun muit aran oloisia paikkoja kuten ikkunoita. Ikkunatkin voi pestä toki mutta itse olen varoiksi ruiskinut vedes ylhäältä alaspäin valumaan enkä siis ikkunan alaosaan ruiskinut, maalaisjärjellä nuista selviää hyvin ilman kosteusvaurioita. Hyvän pesun jälkeenhän moinen kulkupeli kannattaa suojata jollain että seuraavat pesut on sitten helpompia niin Nanolex Washcoat on aika näppärä ja jos pidempää suojaa haluaa saada helpolla niin Optimum Opti-Seal on kokeilemisen arvoinen tuote, molempia myy Projectech Oy. Voihan nuo toki vahata perinteisilläkin vahoilla mutta noilla pääsee hieman helpommalla. Itse nuissa käytin paljon tuota Opti-Sealia ja levittimenä oli moppivarressa oleva mikrokuituinen lattiapyyhin, asuntoauto oli vahattu noin vartissa...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Se on hauska mies. Mutta tosiaankin perusteellinen. Eikä mitenkään merkkiuskollinen tai muutakaan, kertoo kyllä mitä tekee milläkin ja miksi juuri niin. Mun mielestä nuo on justiinsa parhaita jotka ei millään tavalla sitoudu tai tyrkytä jotain tiettyä merkkiä tai tiettyä tuotetta. Ne kun kehittyy kokoajan aivan järkyttävää tahtia niin ei ole paljoa järkeä pitäytyä tietyissä vain kokeilla kaikkea uutta itseä kiinnostavaa. Eniten kaikessa kuitenkin ratkaisee se tekniikka ja työtavat, ei ne välineet. Niin kauan kuin tekniikka on kunnossa saa erinomaista jälkeä "huonommillakin" työkaluilla.
Niin ja muuten, jos vaan kaikki menee niinkuin elokuvissa niin kohtapuoliin alkaa ilmestymään samanlaista videota kotimaisesti papatettuna
Niin ja muuten, jos vaan kaikki menee niinkuin elokuvissa niin kohtapuoliin alkaa ilmestymään samanlaista videota kotimaisesti papatettuna
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Näen jo sieluni silmillä juutuupin kommenttiosion.Wolfie kirjoitti: Niin ja muuten, jos vaan kaikki menee niinkuin elokuvissa niin kohtapuoliin alkaa ilmestymään samanlaista videota kotimaisesti papatettuna
-What language is this??
-In English pliiiiis!!
-Great video, but I don't understand a single word.
Kein siknatuur
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5KJ000sPMbU[/youtube]
Itse ostin muutama vuosi sitten Bosch painepesurin, olikohan jotain 159 tai 179 euroa.
Kevyt, kaatuu joka liikahduksesta joita riittää koska paineletku on liian lyhyt.
Tukkeutuvat erikoissuuttimet. En tykkää.
Ostin vanhaan (80-luku) Kärcheriin uuden kahvan ja se on taas palvellut pari vuotta murheitta.
Ei kuitenkaan tarkoita etteikö merkistä mistä tahansa voisi löytyä kelpo pesuri, mutta muista että paineletku pitää olla tarpeeksi pitkä ...
Tuossa googlettelin noin 200 euron pesuria:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... ainepesuri
Laite näkyy painavan 12,6 kg, jotain olennaista eroa lienee siis vaikkapa näihin:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/790007/K ... ainepesuri
http://www.verkter.fi/Puhdistuslaitteet ... 37-13.html
Ilmoitettuja paineita ei kannata miettiä. Totuus on mitä on ja kyllä paine riittää.
Kevyt, kaatuu joka liikahduksesta joita riittää koska paineletku on liian lyhyt.
Tukkeutuvat erikoissuuttimet. En tykkää.
Ostin vanhaan (80-luku) Kärcheriin uuden kahvan ja se on taas palvellut pari vuotta murheitta.
Ei kuitenkaan tarkoita etteikö merkistä mistä tahansa voisi löytyä kelpo pesuri, mutta muista että paineletku pitää olla tarpeeksi pitkä ...
Tuossa googlettelin noin 200 euron pesuria:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... ainepesuri
Laite näkyy painavan 12,6 kg, jotain olennaista eroa lienee siis vaikkapa näihin:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/790007/K ... ainepesuri
http://www.verkter.fi/Puhdistuslaitteet ... 37-13.html
Ilmoitettuja paineita ei kannata miettiä. Totuus on mitä on ja kyllä paine riittää.
oulaistenliikenne.fi
Tuo on kyllä totta, että paine riittää kyllä. 80bar olisi varmaan jo kylliksi, enemmän veden "tuottoa" kaipaisin kuin painetta.dealer kirjoitti:Itse ostin muutama vuosi sitten Bosch painepesurin, olikohan jotain 159 tai 179 euroa.
Kevyt, kaatuu joka liikahduksesta joita riittää koska paineletku on liian lyhyt.
Tukkeutuvat erikoissuuttimet. En tykkää.
Ostin vanhaan (80-luku) Kärcheriin uuden kahvan ja se on taas palvellut pari vuotta murheitta.
Ei kuitenkaan tarkoita etteikö merkistä mistä tahansa voisi löytyä kelpo pesuri, mutta muista että paineletku pitää olla tarpeeksi pitkä ...
Tuossa googlettelin noin 200 euron pesuria:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... ainepesuri
Laite näkyy painavan 12,6 kg, jotain olennaista eroa lienee siis vaikkapa näihin:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/790007/K ... ainepesuri
http://www.verkter.fi/Puhdistuslaitteet ... 37-13.html
Ilmoitettuja paineita ei kannata miettiä. Totuus on mitä on ja kyllä paine riittää.
Tuntuu, että tuosta hintaluokasta on vaikeaa löytää hyvää, melkeen joutuis laittamaan kolminkertaisen summan rahaa ennen kuin "laatua" alkaa löytymään. Budjetti on kuitenkin tällä kertaa tiukka.
Olen tällä hetkellä päätymässä Nilfisk - C125.3-8 malliin http://verkkokauppa.starkki.fi/fi/paine ... 1253-8-pad
Tuossakin tulee noita tarpeettomia lisäosia mukana, olisivat ennemmin panostaneet vaikka letkun laatuun ja pituuteen.
Plussana tuossa mielestäni on:
- 8m letku ja mahdollisuus ostaa jatko tuohon alkuperäiseen letkuun
- letkun liitäntä pääsee pyörimään kahvan päässä
- jonkinlainen paineensäätö ilmeisesti
Saiskohan vielä jostain parempaa tuohon rahaan..
200 CDI klassikko varusteilla
Mulla oli tuon linkin Nilfiskin "isoveli" käytössä reilun vuoden verran, suurin moite oli alkuperäinen paineletku joka oli jotain muoviseosta ja sitämyötä pirun jäykkää, se murtuikin jossain vaiheessa ja ostin tilalle paremman kumisen 10 metrin letkun, muuten hyvä ja pituudeltaankin paljon kivempi kuin orginaali 8 metrinen mutta hinta tuolla oli aika suolainen, pienellä alennuksella hinta saatiin 150 euroon per letku (tilasin nuita silloin varoiksi 2 kpl ilman mitään tietoa hinnasta). Sitten pesurissa alkoi myös pumppu reistailemaan, virran ollessa päällä pumppu surahteli noin 10-30 sekunnin välein itsekseen, tätä jatkui muutaman kuukauden kunnes lopulta lopetti toimintansa tyystin.GW kirjoitti:Tuo on kyllä totta, että paine riittää kyllä. 80bar olisi varmaan jo kylliksi, enemmän veden "tuottoa" kaipaisin kuin painetta.dealer kirjoitti:Itse ostin muutama vuosi sitten Bosch painepesurin, olikohan jotain 159 tai 179 euroa.
Kevyt, kaatuu joka liikahduksesta joita riittää koska paineletku on liian lyhyt.
Tukkeutuvat erikoissuuttimet. En tykkää.
Ostin vanhaan (80-luku) Kärcheriin uuden kahvan ja se on taas palvellut pari vuotta murheitta.
Ei kuitenkaan tarkoita etteikö merkistä mistä tahansa voisi löytyä kelpo pesuri, mutta muista että paineletku pitää olla tarpeeksi pitkä ...
Tuossa googlettelin noin 200 euron pesuria:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... ainepesuri
Laite näkyy painavan 12,6 kg, jotain olennaista eroa lienee siis vaikkapa näihin:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/790007/K ... ainepesuri
http://www.verkter.fi/Puhdistuslaitteet ... 37-13.html
Ilmoitettuja paineita ei kannata miettiä. Totuus on mitä on ja kyllä paine riittää.
Tuntuu, että tuosta hintaluokasta on vaikeaa löytää hyvää, melkeen joutuis laittamaan kolminkertaisen summan rahaa ennen kuin "laatua" alkaa löytymään. Budjetti on kuitenkin tällä kertaa tiukka.
Olen tällä hetkellä päätymässä Nilfisk - C125.3-8 malliin http://verkkokauppa.starkki.fi/fi/paine ... 1253-8-pad
Tuossakin tulee noita tarpeettomia lisäosia mukana, olisivat ennemmin panostaneet vaikka letkun laatuun ja pituuteen.
Plussana tuossa mielestäni on:
- 8m letku ja mahdollisuus ostaa jatko tuohon alkuperäiseen letkuun
- letkun liitäntä pääsee pyörimään kahvan päässä
- jonkinlainen paineensäätö ilmeisesti
Saiskohan vielä jostain parempaa tuohon rahaan..
Nuo Kärcherin K-sarjan koneet on hyviä ja nyt vielä aika edullisia kun ovat poistuvia malleja, itselläni on K5 piste jotain premium ja muuta moitittavaa en siitä keksi kuin liian lyhyen letkun (8m) joka on Nilfiskin tapaan myös jäykkää muovia pinnaltaan. Näkyi Verkkokauppa.com myyvän tuota K5:sta 200€ halvemmalla kuin vuosi sitten maksoi K-Maataloudella, olisi niitä silloinkin saanut alle 500€:n mutta tarve oli saada kone käsiin maanantai-aamuna ennen kello 9:ää kun Nilfiskin letku murtui edeltävänä lauantaina ja letkua ei saanut hyllytavarana.
Jos jollain on tarvetta niin minulla olisi yksi käyttämätön 10 metrinen letku Nilfiskiin...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Saakos näihin pikku pesureihin liitettyä esim hydrauliletkua
Meillä on töissä tehty painepesurin letkut hydy letkusta, saa sen mittasen ku haluaa ja ei haittaa vaikka vahingossa ajaa kuorma autolla yli luulis harraste käytössä kestävän useamman pesurin iän
Meillä on töissä tehty painepesurin letkut hydy letkusta, saa sen mittasen ku haluaa ja ei haittaa vaikka vahingossa ajaa kuorma autolla yli luulis harraste käytössä kestävän useamman pesurin iän
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Tuommoinen Nilfiskin C125.3-8 tuli ostettua muistaakseni toissakesänä. Uutena oli oikeinkin sopiva omaan käyttööni. 179 € oli kampanjatarjouksessa ja mukaan sai vielä rikkaimurin.JaniH kirjoitti:Sitten pesurissa alkoi myös pumppu reistailemaan, virran ollessa päällä pumppu surahteli noin 10-30 sekunnin välein itsekseen, tätä jatkui muutaman kuukauden kunnes lopulta lopetti toimintansa tyystin.GW kirjoitti:
Olen tällä hetkellä päätymässä Nilfisk - C125.3-8 malliin http://verkkokauppa.starkki.fi/fi/paine ... 1253-8-pad
Tuossakin tulee noita tarpeettomia lisäosia mukana, olisivat ennemmin panostaneet vaikka letkun laatuun ja pituuteen.
Plussana tuossa mielestäni on:
- 8m letku ja mahdollisuus ostaa jatko tuohon alkuperäiseen letkuun
- letkun liitäntä pääsee pyörimään kahvan päässä
- jonkinlainen paineensäätö ilmeisesti
Saiskohan vielä jostain parempaa tuohon rahaan..
Parin kuukauden jälkeen rupesi tekemään tuota samaa vähän väliä yksinään käyntiinlähtöä. Foamit vielä levittää, mutta pelkkään veteen ei riitä enää paine nykyisellään. Joutuu huuhtelemaan puutarhaletkulla + pistoolilla. Harmittaa kun tuli hävitettyä kuitti niin ei saanut edes takuuseen. Hyvä vehje jos vaan toimisi. Rikkaimuri toimii yhä.
Tuollainen Nilfisk C120.6 tuli ostettua, kun Bauhaussista sai sopivaan hintaan, pesuriin sai vielä 5 vuoden takuun kaupan päälle. Piti oikeen ottaa kuitista kopio laittaa hyvään talteen. Jos tuolla viisi vuotta autoa pesee, niin on varmasti jo ollut hintansa väärtti. Saattaa olla, että pidemmän letkun tai letkun jatkon tuohon joutuu vielä hankkimaan.
200 CDI klassikko varusteilla
Mitä arvoisa raati käyttää tällä 2014-15 -sesongilla tiesuolasössön irroittamiseen auton pinnasta? Minä pesin eilen auton aika moneen kertaan, koska tieltä mukaan kertynyt tatina oli jämähtänyt aivan käsittämättömän tiukkaan. Mahtaako Pirkanmaalla käytettävän keitoksen resepti olla muuttunut tälle kaudelle, koska ei se sotku yleensä ihan noin tiukkaan kiinni ole paistunut. Biltemassa oli joskus semmoien "rasvan kylmäpoistoaine", jolla suolamössö (ja vahat ja piha-asvaltti) lähtivät. Sitä ei ainakaan samalla koodilla ole enää myynnissä (ja hyvä ehkä niin).
Kokeilin Motox-tehopesua, mutta kokemukseni mukaan se oli aika aika huonosti toimivaa jämähtäneen suolatatinan irroituksessa. Ensi kerralla olisi kiva jos olisi joku tepsivä esipesuaine tiedossa.
Nyt homma meni seuraavasti.
* Aluksi painepesurihuuhtelu.
* Sitten pesu Motox-tehopesulla ohjeen mukaisella seoksella ja painepesurilla perään.
—> Ihan likainen edelleen. Totesin että purkin kyljessä oleva annosteluohje on aivan liian mieto kohde huomioon ottaen.
* Sitten samaa tehopesua 100% liukosena kylkiin ja kintaalla ja lämpimällä vedellä varovasti hieroen pesu.
—> Vähän parani, mutta ihan ruskeankeltaiset kyljet, perä ja nokka edelleen.
* Sitten lisää Motox-tehopesua 100% liukosena kylkiin ja taas lämpimällä vedellä varovainen kinnaspesu.
—> Ruskeankeltaiset raidat jäivät edelleen näkyviin.
* Sitten shampoopesu vahvalla Kärcher-liuoksella
—> Ei mitään muutosta, mutta lähtivätpähän Motoxit pois.
* Auto talliin kuivumaan.
* Kliinerillä ruskeankeltainen mössö pois äärettömän kevyesti ja uutta pintaa koko ajan vaihtaen. Ruskeaa töhnää irtosi ihan kauheasti.
* Bilteaman talvivaha pintaan. Ei tähän vuodenaikaan kehtaa alkaa hienoa pintaa tehdä, kun eihän tuolla pääse kuin korttelin päähän kun loska on taas tehnyt tehtävänsä. Kunhan pysyisivät syövyttimet poissa maalilta.
Kokeilin Motox-tehopesua, mutta kokemukseni mukaan se oli aika aika huonosti toimivaa jämähtäneen suolatatinan irroituksessa. Ensi kerralla olisi kiva jos olisi joku tepsivä esipesuaine tiedossa.
Nyt homma meni seuraavasti.
* Aluksi painepesurihuuhtelu.
* Sitten pesu Motox-tehopesulla ohjeen mukaisella seoksella ja painepesurilla perään.
—> Ihan likainen edelleen. Totesin että purkin kyljessä oleva annosteluohje on aivan liian mieto kohde huomioon ottaen.
* Sitten samaa tehopesua 100% liukosena kylkiin ja kintaalla ja lämpimällä vedellä varovasti hieroen pesu.
—> Vähän parani, mutta ihan ruskeankeltaiset kyljet, perä ja nokka edelleen.
* Sitten lisää Motox-tehopesua 100% liukosena kylkiin ja taas lämpimällä vedellä varovainen kinnaspesu.
—> Ruskeankeltaiset raidat jäivät edelleen näkyviin.
* Sitten shampoopesu vahvalla Kärcher-liuoksella
—> Ei mitään muutosta, mutta lähtivätpähän Motoxit pois.
* Auto talliin kuivumaan.
* Kliinerillä ruskeankeltainen mössö pois äärettömän kevyesti ja uutta pintaa koko ajan vaihtaen. Ruskeaa töhnää irtosi ihan kauheasti.
* Bilteaman talvivaha pintaan. Ei tähän vuodenaikaan kehtaa alkaa hienoa pintaa tehdä, kun eihän tuolla pääse kuin korttelin päähän kun loska on taas tehnyt tehtävänsä. Kunhan pysyisivät syövyttimet poissa maalilta.
-T
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: 21.6.2008 21:08
kestääkö nuo pinnotteet miten?epk kirjoitti:kovapinnoitteet pintaa niin loppuu ylimääräinen säätäminen, ite ei ainakaa jaksaa yhtään enempää hieroa mitä tarvista.
Melkee vois tuommoiseen muutamaan tonnin romuunkin heittää, sama se vaikka naarmut alla, kunhan vois talvellakin pestä liukkareilla eikä tarttis murehtia vahapinnasta.
eikö niitä saa jo ihan kohtuulliseen hintaan?
Samoja metodeja olisi tarkoitus käyttää kuin aiempinakin suola-kausina. Esipesuun joko JL-Tuotteiden PS-Polygen tai Bilt Hamber Auto-foam, tosin painepullosta toistaiseksi kun ei ole vaahdottimeen saanut aikaiseksi hankkia liitintä kärcherin jatkoksi liittämiseksi. Sitten joko pesu oli siinä tai sitten perhään kinnaspesua, pesuaineena Dodo Juicen Sour Power tai Chemigal Guysin Citrus Wash & Gloss talvikäyttöön sopivalla 1:2000 seoksena. Auton suojaaminen syksyllä auttaa hyvinkin paljon tuohon talvipuhtaanapitoon, Paavon pintoihin nitkuttelin Bilt Hamberin Finis-waxin ja Mondeoon Dodo Juicen Iron Glossin, paitsi konepellissä on siinäkin Finis-wax ja toisessa etulokasuojassa Optimumin Opti-Coat sekä peräluukussa nyt noin 1,5 vuotta vanha Dodon Infinity. Molempiin olen vetaissut kertaalleen pesun jälkeen Sonaxin Briljant Shine Detailer eli tuttujen kesken BSD:n, paitsi Mondeon pinnoitteilla käsiteltyihin kohtiin. Tuo olisi tarkoitus taas seuraavan pesun yhteydessä laitella pintaan kun edellisestä kerrasta alkaa olemaan jo se 2-3 kuukautta.eerola kirjoitti:Mitä arvoisa raati käyttää tällä 2014-15 -sesongilla tiesuolasössön irroittamiseen auton pinnasta?
Useimmat nykyaikaiset pinnoitteet kestävät 12-36 kuukautta (valmistajien lupaukset), todellinen kesto taas on mitä on ja riippuu useista eri tekijöistä, hätäisen miehen hommaa tuo pinnoittaminen ei ole vaan käytännössä vaatii ensin erittäin huolellisen pinnan puhdistamisen, pelkkä pesu ei riitä vaan minimissäänkin pienpoiston, raudanpoiston sekä rasvanpoiston. Huonosti tehdyillä pohjilla ei tahdo pinnoitteet (kuten ei vahatkaan) pysyä. Tallin lämpötila pitää olla vähintään 20 astetta, pinnoitteen levittämisen jälkeen mielellään enemmänkin ja lisäksi suositellaan suht matalaa kosteusprosenttia, alle 50 kumminkin riittänee. Kuivumisajaksi suositellaan harrastajien keskuudessa AINA 24 tuntia vaikka aineiden valmistajat lupailevatkin ties mitä, jopa tuntia. Tosin olen saanut pinnoitetteen toimimaan jopa noin 8 tunnin kuivumisajalla mutta apuna oli ystävämme aurinko, pinnoite pintaan (pinnoitin pelkän peräluukun) ja auto 8 tunniksi pihalle perse aurinkoa päin, tosin tuotteelle luvatun 2 vuoden keston sijasta nyt noin 1,5 vuoden jälkeen alkaa paikoitellen veden hylkiminen pettämään.h.hartikainen kirjoitti:kestääkö nuo pinnotteet miten?epk kirjoitti:kovapinnoitteet pintaa niin loppuu ylimääräinen säätäminen, ite ei ainakaa jaksaa yhtään enempää hieroa mitä tarvista.
Melkee vois tuommoiseen muutamaan tonnin romuunkin heittää, sama se vaikka naarmut alla, kunhan vois talvellakin pestä liukkareilla eikä tarttis murehtia vahapinnasta.
eikö niitä saa jo ihan kohtuulliseen hintaan?
Pinnotteiden hinnat pyörivät noin 30-100€ per puteli, aineesta riippuen pullollisella pinnoitetta suojaa 1-4 autoa.
Nuista Prestan, DiamondBriten yms fiksarimerkkien pinnoituksista kannattaa pysyä kaukana, lupaahan ne 3-5 vuoden kestoja sun muita 300-500 euron hintaan mutta takuuehdot vaativat 6-12 kuukauden välein "tarkastuskäynnin" jolloin autoon laitetaan uusi pinnoite.
Viimeksi muokannut JaniH, 23.12.2014 9:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Itekin tätä olen alkanut miettiä, koska omat pesumahdollisuudet on aika rajalliset. Hintaa alkaa tulla siitäkin, jos itse jynssää tuntitolkulla vuokrahallissa.h.hartikainen kirjoitti:kestääkö nuo pinnotteet miten?epk kirjoitti:kovapinnoitteet pintaa niin loppuu ylimääräinen säätäminen, ite ei ainakaa jaksaa yhtään enempää hieroa mitä tarvista.
Melkee vois tuommoiseen muutamaan tonnin romuunkin heittää, sama se vaikka naarmut alla, kunhan vois talvellakin pestä liukkareilla eikä tarttis murehtia vahapinnasta.
eikö niitä saa jo ihan kohtuulliseen hintaan?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
tuli taas pestyä muutama suolap....ssa lillunut auto omat mukaanlukien.
Aidon epätieteelliset huomiot kohteina 1xsonaxin pinnoitteella vedetty, 1xprescon pinnoitteella vedetty, 2xviime pesussa dodo juicen red mist tropicalilla käsiteltyä ja 1xmegun nxt:llä vahattu.
kaikkiin esipesu jollakin ma-fran suht tujulla esipesuaineella ja pesu chemical guysin citrus wash&glossilla (20ml 10 litran ämpäriin)
prescon kamoilla käsiteltyyn autoon ei esipesuaine tehonnut ollenkaan, vaati 2 pesua shampoolla ja loput lähti vast red mist tropicalilla. tosin haastetta lisäsi että auto myyntiedustajan käytössä ja viimeksi pesty marraskuun alussa ja viettää viikonloput lämpimässä tallissa.
seuraava potilas sonaxilla pinnoitettu: esipesuaine käytännössä puhdisti koko auton ja viimeisetkin pikipisarat lähti shampoolla suuremmin jynssäämättä.
seuraavaksi red mistillä käsitellyt ja pesu vielä helpompaa kuin sonaxilla pinnoitetun Red misthän on detailerin ja pikavahan välimuoto kestäen 2-3 pesun verran.
NXT:llä vahattu oli ns "garage queen" eli cayman jolla ei viikolla paljoa ajeta. suht helppo pestävä mutta pikeä jäi pintaan. oma auto joka vahattiin samaan aikaan nxt:llä kuin em. potilas oli todella hankala pestävä mutta kelitkin oli loppuvuodesta todella hankalat oulussa. nyt kun pinnassa oli nxt:n päällä red mist niin pesu sujui kuin tanssi
summasummarum: pinnoittessakin on eroja mutta dodo oli positiivinen ylläri
Aidon epätieteelliset huomiot kohteina 1xsonaxin pinnoitteella vedetty, 1xprescon pinnoitteella vedetty, 2xviime pesussa dodo juicen red mist tropicalilla käsiteltyä ja 1xmegun nxt:llä vahattu.
kaikkiin esipesu jollakin ma-fran suht tujulla esipesuaineella ja pesu chemical guysin citrus wash&glossilla (20ml 10 litran ämpäriin)
prescon kamoilla käsiteltyyn autoon ei esipesuaine tehonnut ollenkaan, vaati 2 pesua shampoolla ja loput lähti vast red mist tropicalilla. tosin haastetta lisäsi että auto myyntiedustajan käytössä ja viimeksi pesty marraskuun alussa ja viettää viikonloput lämpimässä tallissa.
seuraava potilas sonaxilla pinnoitettu: esipesuaine käytännössä puhdisti koko auton ja viimeisetkin pikipisarat lähti shampoolla suuremmin jynssäämättä.
seuraavaksi red mistillä käsitellyt ja pesu vielä helpompaa kuin sonaxilla pinnoitetun Red misthän on detailerin ja pikavahan välimuoto kestäen 2-3 pesun verran.
NXT:llä vahattu oli ns "garage queen" eli cayman jolla ei viikolla paljoa ajeta. suht helppo pestävä mutta pikeä jäi pintaan. oma auto joka vahattiin samaan aikaan nxt:llä kuin em. potilas oli todella hankala pestävä mutta kelitkin oli loppuvuodesta todella hankalat oulussa. nyt kun pinnassa oli nxt:n päällä red mist niin pesu sujui kuin tanssi
summasummarum: pinnoittessakin on eroja mutta dodo oli positiivinen ylläri
Pinnotteissa on eroja.
Mutta epätieteellisen tieteellisesti on nyt muutaman vuoden aikana huomattu harrastelijapiireissä notta tämä nykyinen suola tarttuu ja jämähtää heikommin kunnon carnaubavahaan kuin pinnoitteisiin tai synteettisiin vahoihin.
Omaa kokemusta ei vielä ole kun omaa autoa ei vahata ja kukaan asiakkaista ei ole vielä halunnut carnaubaa omaansa koska se ei kestä niin rajuja kemikaaleja kuin synteettiset joten kuulopuheita tässä toistellaan
Se millä tämä nykyinen suola irtoaa on joko kunnon hiilivetyliuotin taikka sitten pien- ja liimanpoistoaine. Ollaan taas kokeiltu ja hinkkailtu vaikka ja millä, eikä meinaa irrota oli alla mikä suoja tahansa. Suihkaus pienpoistoa ja suolakura valahtaa lattialle melkein silmissä. Toki kumpikaan noista ei ole juurikaan millään tavalla vahaturvallinen mutta kuitenkin. Irtoaa ainakin suolat.
Mutta epätieteellisen tieteellisesti on nyt muutaman vuoden aikana huomattu harrastelijapiireissä notta tämä nykyinen suola tarttuu ja jämähtää heikommin kunnon carnaubavahaan kuin pinnoitteisiin tai synteettisiin vahoihin.
Omaa kokemusta ei vielä ole kun omaa autoa ei vahata ja kukaan asiakkaista ei ole vielä halunnut carnaubaa omaansa koska se ei kestä niin rajuja kemikaaleja kuin synteettiset joten kuulopuheita tässä toistellaan
Se millä tämä nykyinen suola irtoaa on joko kunnon hiilivetyliuotin taikka sitten pien- ja liimanpoistoaine. Ollaan taas kokeiltu ja hinkkailtu vaikka ja millä, eikä meinaa irrota oli alla mikä suoja tahansa. Suihkaus pienpoistoa ja suolakura valahtaa lattialle melkein silmissä. Toki kumpikaan noista ei ole juurikaan millään tavalla vahaturvallinen mutta kuitenkin. Irtoaa ainakin suolat.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Teetin omaan kasaripainepesuriin 10m letkun hudrauliletkusta. Keravalla oli firma rintamamiestalon kellarissa. Voisi letku olla pidempikin, mutta sitten tulee sen käärimisestä pesurin ympärille ongelma, vaikka pesuri kulkeekin omilla pyörillään ja painaa 70 kiloa, eli on iso.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Helppoja nuo Wolfsin nanot on käyttää verrattuna kvartsipinnotteisiin. Ohuelti kun levittelee niin saa levittää koko auton kerralla ja pyyhkäistä kirkkaaksi, pyyhkiytyykin melkein puhaltamalla.Jussi L. kirjoitti:Mitäs mielipiteitä sanotaan wolf chemicalsin nanopinnoitteesta? Millaisia kokemuksia löytyy ja kesto kiinnostaa?
Ainut mikä on niin pitää tosiaan antaa istua vähintään 12tuntia yli +10C lämmössä kuivassa eikä suhteellinen ilmankosteus saa olla hirveän korkea.
Nuo kestää suurinpiirtein vuoden millään tavalla hoivaamatta ja hipsuttelematta, vähänkään avustettuna ja/tai hellemmin käytettynä kaksi. Ainut huono puoli oikeastaan kvartsipinnotteisiin verrattuna on se ettei nuo nanot kestä niin hyvin tujuja kemikaaleja ja menevät helpommin tukkoon. Tukkoon mennessään menettävät lian ja vedenhylkimisominaisuutensa ja näyttää kuin pinnassa ei olisi mitään suojaa. Tämä korjaantuu tarkemmalla ja perusteellisemmalla putsaamisella ja antamalla sen jälkeen pinnan hengittää tunti pari lämpöisessä kuivana.
Jos nanopinnoitetta tahtoo kokeilla niin jsuosittelisin joko Wolfs Chemicalsin Hard Bodya tai Bodyguardia taikka Nanolexin Professional Paint & Alloy sealanttia. Nuista on hyviä kokemuksia itsellä. Nanolexin Professional on hitusen hankalampi käyttää siinä mielessä että sitä pitää levittää erittäin pienille alueille kerrallaan ja se ei jätä oikeastaan yhtään mitään näkyvää harmautta jälkeensä, pari kertaa kun pyyhkäisee levitysvaiheessa ristiin rastiin niin kaikki on jo haihtunut ja kirkastunut eikä jää sitä harmaata pilveä enää. Mutta silti kannattaa pyyhkäistä liinalla perään. Vähän vaatii silmää ja keskittymistä muistaa mihin on jo laittanut ja mihin ei. Mutta kesto on silti erinomainen
Nämä nanosealantit ovat jääneet vähän vähemmälle huomiolle ja käytölle yleisesti. Tulivat semmoiseen hankalaan rakoon milloin harrastelijoille suunnatut kvartsipinnoitteet nostelivat päitään juuri samaan aikaan ja hetken aikaa harrastelijat testailivatkin molempia. Mutta nanosealanttien sama vaatimus sitoutumisajasta, lämmöstä ja kosteudesta mutta huonompi kemikaalinkesto verrattuna kvartsipinnotteisiin taisi hiukan vetää suurimman osan käyttäjistä kvartsipinnotteiden suuntaan. Meilläkin taitaa olla suurinpiirtein yksi kymmenestä joka haluaa nanoa pintaan, loput vaatii kvartsia. Periaatteessa molemmat on ihan yhtä helppoja hoitaa ja käyttää, mutta jotenkin valtaväestö kallistuu kvartsien puolelle.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Huh, aika vahva seos, itse laitan tuota talvisin 5ml ämpärilliseen ja kesällä 2,5ml. Muistaakseni virallinen ohje (pullon kyljessä) on korkillinen (8ml) 5 gallonaan (13.5l) vettä ja nettisivut puhuvat 1:2000 - 1:4000 seoksesta...Maikki kirjoitti:pesu chemical guysin citrus wash&glossilla (20ml 10 litran ämpäriin)
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi