220 bensa W202 käy kahdella

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
P. Lanttola
Viestit: 10
Liittynyt: 07.3.2008 15:51
Paikkakunta: Tuuri

220 bensa W202 käy kahdella

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Eli vm. -96 220 bensa käy vaan 2. ja 3. sylintereillä, 1. ja 4. sylintereiltä puuttuu kipinä.

Kipinä kuitenkin tulee niillekin startatessa ja irrallisilla tulpilla kokeillessa. Ensiksi auto höröhtää muutaman kerran sekunniksi ja sammuu, mutta kun auton saa käymään niin se käy vaan kahdella. Jostain syystä ECU pudottaa ihan tarkoituksella nuo ykkösen ja nelosen pois pelistä. Mutta miksi?
Itse ECU on käynyt kuulemma tarkistettavana ja on kunnossa.

Nokka-akselin asentotunnistimesta näytti vikakoodia. Se ei myöskään näytä mitään vastusta kun mittaa, eli ilmeisesti pimeänä?
Mutta voisiko tuo olla syynä tuohon ECUn temppuiluun?

Sitten tulee mieleen nakutusanturi tai kaasuläppäkotelo, voisiko kumpikaan aiheuttaa tuota?
Viimeksi muokannut P. Lanttola, 30.9.2014 14:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Onkos puristukset tarkastettu ja onko tulpat minkä ikäset, paineen alla kipinä heikkenee jos ei riittämiin äkyä takana tai tulppa huono.
P. Lanttola
Viestit: 10
Liittynyt: 07.3.2008 15:51
Paikkakunta: Tuuri

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Puristukset lähelle 16 bar joka sylinterissä.

Tulpat edellisen omistajan mukaan vaihdettu vikaa etsiessä, mutta tiedä sitten paljonko noihin voi luottaa...
Tulpanjohdot kyllä oli tarkoitus seuraavaksi tutkia jos olisi vaan niin yksinkertainen vika.

Puolat kyllä on kunnossa, ostin jo turhaan yhden uudenkin.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Äkkiseltään vaan luulis ett nokan anturi sit pimentäs koko koneen, näin monissa autoissa.
yhen c280 pätkimisen syy oli varashälytin ja semmonen iso rele, liekkö oli se lenkendaarinen yj rele kun siinä oli 2 sulakettakin päällä
P. Lanttola
Viestit: 10
Liittynyt: 07.3.2008 15:51
Paikkakunta: Tuuri

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Tuossa vikakoodit mitä auto näyttää, nuo kolme ekaa saa nollattua pois mutta kun kokeilee käyntiin niin tulevat takaisin.

Kuva

Muitakin vikakoodeja on, mutta ne voi olla ihan huuhaata mm. ecu vika löytyy moneen kertaan.

Senverran on kokeiltu, että puolia, tulpanjohtoja ja tulppia ristiin kokeilemalla vika ei muutu miksikään, eli oletettavasti ovat kaikki kunnossa.

Nokan anturi on nyt tilattuna mutta saa nähdä muuttaako se mitään.
Viimeksi muokannut P. Lanttola, 30.9.2014 16:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Vikakoodeja ei siittä 280 otettu kun ei ollu vehkeitä siihen niin ihan sit muuten tutkimalla käytiin läpi, maadotukset ja releet ensinnä ja lopuks tinailtiin sitä isoo relettä ja poistettiin cobran häly autosta
P. Lanttola
Viestit: 10
Liittynyt: 07.3.2008 15:51
Paikkakunta: Tuuri

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Nyt on sitten tutkittavana tuo ylijänniterele.

Jotain vikaa siinä ilmeisesti on, punaisella ympyröidyissä kohdissa kuuluisi olla samanlaiset vastukset mutta toinen oli kiinni enää todella hatarasti.
Lisäksi oranssilla ympyröidyt tinaukset näyttävät vähän epäilyttäviltä.

Kuva

Autossa oli tuo vasen rele paikallaan ja kokeilin siihen tuota keltakantista oikealla olevaa mutta ei se sillä käynnistynyt ollenkaan. Eivät vissiin ole vaihtokelpoisia vaikka paikalleen sopisikin?

Kuva
P. Lanttola
Viestit: 10
Liittynyt: 07.3.2008 15:51
Paikkakunta: Tuuri

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Kai se pitää jostain tuo rele etsiä, nyt ei nimittäin kyllä mersu päästä mua helpolla, koitin tinata tuon irronneen vastuksen paikalleen ja katselin sulakkeet läpi, nyt sitten autossa on ajonesto päällä. Ledit vaan vilkkuu taustapeilissä vaikka ovet laittaa lukkoon ja avaa. Bensapumppukaan ei enää surahda kun virrat kääntää päälle ja muutaman sekuntin kun odottaa niin ledit alkavat vilkkua.

Toivottavasti tuokin johtuu vaan tuosta ylijännitereleestä ja korjaantuu uudella.
Tosin huonompaan suuntaan se nyt vaan meni...
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5944
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

P. Lanttola kirjoitti:Kai se pitää jostain tuo rele etsiä, nyt ei nimittäin kyllä mersu päästä mua helpolla, koitin tinata tuon irronneen vastuksen paikalleen ja katselin sulakkeet läpi, nyt sitten autossa on ajonesto päällä. Ledit vaan vilkkuu taustapeilissä vaikka ovet laittaa lukkoon ja avaa. Bensapumppukaan ei enää surahda kun virrat kääntää päälle ja muutaman sekuntin kun odottaa niin ledit alkavat vilkkua.

Toivottavasti tuokin johtuu vaan tuosta ylijännitereleestä ja korjaantuu uudella.
Tosin huonompaan suuntaan se nyt vaan meni...
Kuvien mukaan joku on jo pilannut... eikun tinannut... sitä ennestään.

En oikein ole koskaan ymmärtänyt että laitetaan väärän numeroinen varaosa ja kokeillaan - varsinkaan sähkölaitteen kyseessä ollen.

Suositan että oikea varaosanumero selvitetään ensin auton runkonumeron perusteella eikä vanhaan vertaamalla.

Mitä juottamiseen tulee niin vanhat tinat pois aina tinaimurilla tai tinaimusukalla ja tilalle autohommissa vanhan ajan tinalyijyseosta. Sitten hartsi ja muut fluksijämät asetonilla pois ja suojalakkaa päälle.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

juu.. onhan tuolla kai vähän nähtävissä kylmiäkin juotoksia..
anyway..

ootko johtosarjaa kahtellu? eikös näissä jo ole ne itsestään maatuvat johtosarjat?
® Mesen linttaklubi
P. Lanttola
Viestit: 10
Liittynyt: 07.3.2008 15:51
Paikkakunta: Tuuri

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Tänään varmaan saan toisen releen lainaan, ei viitti tuohon laitokseen sijoittaa rahaa jos se ei ehjällä releellä lähdekään käymään.

Eihän se kovin viisasta väärällä releellä olekaan kokeilla, muttakun sellainen osui käteen ja netistä löytyi että joku oli kuullut joltakin että tuo keltakantinen on joku päivitetty versio. No, se riitti vakuuttamaan mut ja olihan sitä siinä hurmiossa pakko kokeilla että korjaantuuko se toisella releellä.

Eipä tuossa nyt iso menetys tule vaikka pistää purkuun, mutta ihan mielenkiinnosta sitä pitää tutkia kun muuten toimii ja kuulemma sitä on jo useampi seppä tutkinut saamatta kuntoon niin pakko kokeilla.

Johtosarja autoon on joskus vaihdettu, se ei toki takaa että se olisi kunnossa, mutta ainakin puolien johdotukset on tutkittu että ovat kunnossa. Muista ei sitten niin tiedäkään...

Jokatapauksessa kokeillaan nyt toista ylijänniterelettä, tällä kertaa oikeilla numeroilla ja jos lähtee käymään mutta vieläkin huonosti niin tutkitaan sitten kampiakselin asentotunnistinta ja johtosarjaa tarkemmin.
P. Lanttola
Viestit: 10
Liittynyt: 07.3.2008 15:51
Paikkakunta: Tuuri

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Tässä tilannetiedotusta: Ehjällä ylijännitereleellä ja uudella nokka-akselin asentotunnistimella auto käy, mutta edelleen vain kahdella.
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Tuosta saa sen käsityksen että koodit pitää nollata että alkaa toimimaan ehjällä puolalla?
http://mbworld.org/forums/c-class-w202/ ... arned.html

Päteekö sun autoon, kaksi puolaa, puola per kaksi sylinteriä?
P. Lanttola
Viestit: 10
Liittynyt: 07.3.2008 15:51
Paikkakunta: Tuuri

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Jutun autossa vissiin on kaksi puolaa tulppien päällä ja molemmista menee tulpanjohto toiselle tulpalle.
Tässäkin on kaksi puolaa, mutta imusarjan alla ja niistä lähtee tietysti 4 tulpanjohtoa.

Vikakoodeja on kyllä välillä nollattu kun yritin saada vikaa siirtymään 2&3-sylintereille.
Tosin nokka-akselin asentotunnistimen vaihtamisen jälkeen ei ole katsottu pysyykö sen koodi poissa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”