suutin

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

suutin

Viesti Kirjoittaja potox »

vaihdoin suuttimen om601 motoriin, kun entinen hakkas kynsille..

uusi ei ollu uusi vaan käytetty ja myyjän mukaan hyvä :lol:

noh ei hakkaa, mutta sellanen lätkytys siitä lähtee kylmänä ja kuumana sitten ainoastaan joku pykälä päällä (automaagi)

suuttimen rungon numero sama, mutta oisko ollu jostain vanhemmasta pelistä? ja ei tainnu olla etes om601 mistä tuli.. runko kuitennii sama, ni se sinne tuli..

siitä lätkytyksestä.. se alkoi heti suuttimen vaihdon jälkeen.. mieleeni tuli josko vuotais sen ja esikammion välistä? kahtottu, muttei mun mielestä kyllä..

E. joku tarjoo kuitenkin sitä venttiili vikaa siihen, niin tosiaan ei lätkyttäny kun ajoin talliin ja uusi suuttimen ja ulos ----> lätkyttää..

en usko että ois tallissa iteksiään hajonnu

entä jos sittenkin, niin onko se miten paha, että saisin 3 - 4 viikon päästä vasta korjattua? ajokilsoja tulee varmaan 100?

peekele kun pannuun ottaa, kun ei voi ykskään remppaa onnistuu ykkösellä tai siis osat :evil:

mitenkäs nää yleensä kiristyy? laitoin 7,5 kiloa ja nätisti pyöri, sit yhtäkkiä kiristy eikä siitä kireemmälle.. kokeilin jopa 9kilolla.. sama juttu.. pitäskö se vielä ottaa pois? jos, niin uus pirkkako?
® Mesen linttaklubi
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

kukkaa ei ossoo sannoo mittää :roll:
® Mesen linttaklubi
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Niin, jos se vika ilmaantui suuttimen vaihossa lienee tuo rikki
Tai sitten likaa päässy asennusvaiheessa joten kummittelee?
Onkohan noissa sama avautumispaine?

Tuo kiristystiukkuus Tietty hyvä selvittää myös, nyt ei tuu mieleen millään liekkö tullu vaan rannemomentilla vahingossa oikein??? Turbo 40 ja ei turbo 75nm muistelin ja tarkisti alfa merista vielä nootta näin...
Itse laittelen kaikki käret kerralla uusiksi ja 125-140 tais olla avautumispaineet turboon laitellessa....pummppuoiretta tuolla isommalla paineella yritettiin hiljentää...kai jos ymmärsin oikein...siis uudet kärjet orkkismalliset laiteltiin.. Tuossa ahtamattomassa 115 tienoilla.
Itse
Ei viittis koko ajan olla värkkäämässä yksi hajoo ja kohta toinen jne..ja saattaahan tuo konekkin tykätä tasaisesta käynnistä kaikkien toimiessa samaan tahtiin....
Voihan noista kokeilemallakin löytyä, mutta hyvän jos haluaa, ostaapi laatukärjet ja vie suuttimet kasattavaksi osaavaan dieselpajaan jossa säädellään avautumispaineet ja suihkun muoto ym. kujeet varmasti kohilleen.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

niih.. minähän en tiedä yhtään siitä "uudesta suuttimesta" muuta kuin, jotta se jonkun mielestä hyvä.. paskahan se .. ei muuta..

mutta ei kehtaa kaikkia uusia, kun yks huono.. ja eipä oo kyllä rahuakaan :lol:

joulu on tulossa ja ehkä tuo poikakin lahjoista tykkäis..
minä sen ens kuun alusta torppasen uuden kärjen ja käyn säädättämässä kohalleen ja vaihdan taas hehkunkin..
3 päivää kesti Berun hehku :evil:

toivotaan, että maanantai kappale.. jonkinlainen show vaihtaa kuuman koneeseen (vaikkakin vain 4 pyttyä) purkamatta mitään.. ajatuksissani, ettei kaikki hajjoo..
® Mesen linttaklubi
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Jep, eipä mullakaan rahnukkaa liiemmälti viljellä.
Tuossa tapauksessa lienee edukkain jos sen yhden säätää, niin ainakin tietää varmuudella suuttimen olevan kunnossa.

Voihan tietty tiedustella josko jollakin sattus olemaan kelvollinen takuu käytettykin tarjolla....pitäs toimia ei näytä vielä riittävän....


Hyvin nuo Berut mulla pelanneet?. Eipä noistakaan arvaa josko saaneet kipeätä varastoinnista jne? 20nm kiristysarvo hehkutulpalla ja 4Nm sen pään liitosmutterille.... Tosin nuokin kuten etu ja taka akselin molempien puolten osat kaikki yhtäaikaa vaihtanut vaikka kirveleekin lompakkoo, niin yksitellen vaihtaen tulee neljä kertaa sama ongelma kumminkin ,koska kulutustavaraa ovat. nykypelissä 6 hehkua ja koko ajan harmittaa ku eka vaihettu jo taas hajoamassa ku viimeinen uusittu ja aina kolmella käynnistyy, kone kärsii käynnin epätasapainosta, jos vielä vieteri starttauttaa pitkään niin akku startti ja laturikin nopeammin kuluu loppuun kovemmasta kuormituksesta kärsien. Sokerina pohjalla jättää kylmillä korpeen ja soitettava hiluxi noutamaan ja jää vielä kaverille kiitollisuuden velkaan 8) .

Jotenkin tietty kitkuteltava tuo rempparaha kasaan tai sitten vaan minimikorjauksilla pikkurempan koko ajan lisääntyessä vaihdettava seuraava vähävikasempi tilalle jahka kyllästyy koko ajan lisääntyviin korjauksiin joihin tuo minimikorjauksilla Pakon edessä kitkuttelu tuppaa johtamaan.
Tyhjästä paha nyhjästä menee minunkin kaaliin, mutta joskus saattaa yhdellä rempalla säästää seuraavia tuonnemmaksi yritän tässä vihjaista.
Tsemppiä projektiin, kaikessa rauhassa ja ajatuksen kanssa ku häärää niin hyvä siitä tuloo, kiireellä mennee varmasti rikki :wink: !
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

Minähän en mutten autoista tiiä, mutta eipähän tarvihe millään hakea, jollei jää lahjakkaasti kiinni tuonne teille..

Jos vaan tartti kestää, niin konehuoneessa 95h akku ja kontissa kaks 100h patteria.. Virrasta ei tuu jäämään kiinni vaikka sahuuttas tunnin :lol:

se on se suutin vaihettava niin tai näin.. mut eipähän vain ole semmosia rahoja työttömällä, että sais vielä ruuat poika ja emäntä yms. tässä maassa jos autoon kerralla kaikki laittas..

toki elin siinä toivossa, että se beru ois ollu hyvä merkki, mutta eipähän saanu sitäkään takuuseen, kun liian nokinen kuulemma :lol:
no eihän se nokeennu jos ei toimi? :roll:

mikäpäs siinä.. poltti sentään samalla hehkunreleenkin.. komponentit ihanan mustia.. rahaa on laitetaan taas uus tai käytetty, riippuu mitä kelalta saa rahaa :wink:

olihan tässä hehkurumbaa kai viimeks 2 vuotta sitten..

15nm vedin hehkun kiinni, niinkuin ennenkin..

minen kitkuttele muuta kuin koko ajan.. sillon laitetaan ku ei ennää käynnisty tai pysty ajjaan :oops:

mut ehkä sitä paremmin kun pääsis töihin, näillä näkymin esn vuojen alusta..

nythän siihen on jopa vuojen aikana taakse tanko vaihettu, kun entinen ruostu poikki ja kulma men vitulleen.. ja ja öljyt + suodatin tuli ja kai siihen renkaat talveks pitäs vaihtaa ja mitäs siinä on ollu.. tämän lisäks ni en kyllä muista muuta..

kerran vuojessa joku takatanko tulee vaihettua katastussedän mieliks mutta muutaku suotattimet ja kovaa ajua.. ei mielestäni nii älyttömän kallista, eli köyhälle hyvä :) tosin sen se on näkönenkin :twisted:
® Mesen linttaklubi
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Jep, on kyllä nyky päättäjät unohtanut törkeästi köyhän ahdingon.

Itsekkin sain kenkää 90 luvun lamassa ja kouluttauduin lähes omin reissutyössä tienattujen rahojen turvin toiseen ammattiin ja onneton aloin vielä pikkuyrittäjäksi.

Totesin, jotta sepä onkin se yhteiskunnan pahin vihollinen näemmä?
Jos sairastut jne.. sosiaaliturva surkea , koska konsernitason vakuutus ja eläkemaksuihin ei liikevaihto riitä, toki maksaisin 20.000e kuussa eläkettä /vakuutusta jne..ja verotuksessa poistaisin jos olisi mahdollista, näinhän ei voi sitte tehdä jos orjia ei ole riittävästi tai bisnes muuten rahakasta.

Käytännössä teet tuplaten puolella palkalla ja saat palkaksi onnettoman työkyvyttömyyseläkkeen, ei ihan kuin elopeilla jotka tyylikkäästi saneeraa satoja koteja ahdinkoon ruhtinaallisen palkkion saattamana ja se on sitten hieno asia ahneiden mielestä varmaankin.

Toisaalta itsepä on paikkansa valinnut ja myös työtahtiaan määrännyt, joten mitäpä tuota enempi valittelemaan jos tyhmyyttään ei joka vuosi kasvua ja kasvua ja vielä enemmän kasvua ahneet silmät kiiluen halaja!

Tsemppiä ahdinkoon toivottavasti töitä löytyy ja voita leivälle , niin vois lankkuun remppaakin suunnitella.
Hiljaisin vuosi kymmeneen vuoteen itselläkin ja koko ajan vaan satoja ihmisiä potkitaan kortistoon jokapuolella harva se päivä.
Alkaapi veronmaksajia olemaan niin suuri vähemmistö jotta oksat pois.
kaipa se on norjaa opeteltava ja muuttaa pois hukkuvasta laivasta pikkuhiljaa
8) ?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”