zipin virityksiä, uutta aihioo.

Vastaa Viestiin
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Kone reiässään. On näköjään 124 sen laatikossa eri jaolla kardaanin laippa.
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
vi[[e
Viestit: 62
Liittynyt: 06.11.2012 18:03

.

Viesti Kirjoittaja vi[[e »

Niin taisi olla... Mutta laipathan käyvät päikseen vaihtamalla?
Bensalla pestään sudit, diisselillä tehrään voema.
Avatar
jaasu
Viestit: 906
Liittynyt: 27.3.2011 12:58
Paikkakunta: 86600

Viesti Kirjoittaja jaasu »

jokose tämä kohta kulkeepi?
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Pikkuhiljaa on edistyny. Sää olosuhteet ei paranna motivaatioo. :lol:
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Käy ja liikkuu. Ekat testit ajettu. Öljyvuotoa pitäis vielä tukkia ja jotain pientä hipostella.
Vapari toistaiseksi.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Öljyvuodot saatu aika hyvin kuriin. Velipojalla ajossa parhaillaan.
Syöttöpumpun aattelin vaihtaa vanhasta koneesta kun siitä tuntuu syöttöä saavan enemmän.
Järkyttävä palokalina kuuluu kylmällä koneella, onko taas lopun alkua vai pumpun ajoitus metsässä.
640tkm ajettu kone ja tuskin on ketjua vaihdettu.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Hyvin kuullostaa tämäkin pelloovan. Akku on huono kuulemma. Vetoja ON.

Pientä kuumeilua on ilmassa, pakosarja vaan täytyis tehdä uusiksi.
Laipatkin ois jo, ei puutu kuin viitseliäisyys.
Pakoputki isommasta rööristäkään ei olis varmaan huono idea, nyt paikallaan on vakio, ja entinen downpipe oli 2.5 tuumainen.

Muutenhan tuo pelasi ihan kivasti, oma veikkaus oli että liian kova pakopaine särki tuon entisen moottorin, sille kun ei ollut mittaria, ja pakosarja oli mallia tulppa. hukkaporttikin oli kiinnijumitettuna viimeiset 5000km.
:kuski:
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Tämä lähti tummien miehien matkaan kohti lämimämpää pallon puoliskoa.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Tarina jatkuu, kori tosin vaihtui.
Kohtalainen satalankku aihio tuli hinattua laanille tänään.
200DEE, vm87, ruosteinen, mutta lähes ilmainen.

Leima kylmä, käsijarru,:lol: toinen etujousi poikki, Lyhennetään molempia, ja rankasti, Pitkät valot ei toimi, ei edes merkkivalo (monitoimiviiksi?),
Pakoputki vuotaa, ja yks mätäpaikka.

Ei kovin paha siis, kansiremontti tehty 20tkm sitten, toinen kylki ottanut kehä3:sen kaiteelta kipeää, siihen pitäis suoremmat ovet löytää.

Tenavassa ollut ahdin asemoidaan tähän, pakosarja tehdään luultavasti uusiksi.

Ainoa lisävaruste sähköinen kattoluukku joka toimii. 8)

Tästä olisi tarkoitus tehdä luisupulkka ensi talven liukkaille,
Maalausta (telalla) :lol: on suunnitelmissa ja sisusta vaihtuu kakkos sarjalaisesta peräisin olevaan.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Tämä rupee olemaan leimakunnossa.
Käsijarru parani kiristämällä.
Jousista lähti edestä kolme kierrosta ja takaa puolitoista, tuli matala. :lol:
Pari kuvaa auton tarinasta viimeisen vuoden ajalta:

Kuva
Kuva

Kuva
Kuva

Ja sitte nykytilasta muutama fotostaatti:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva74

Tuommonen lintta aihio.

Tilanne ei ole yhtä paha kuin kuvissa näyttää apparin kylki on aika karu. muuten aika kohtalainen kunnoltaan.

Oli muuten käytännössä virheettömät ovet vänkärinpuolella ennenkuin kaveri kokeili onko kaide lujempaa tekoa kuin mersu.
Kuskinpuolella on rupea vähän enemmänkin, lokari ainakin vaihtokunnossa.

Onko 2.6 bensa tenavassa isommat etujarrut kuin tässä,
semmoset sais ilmaseks niin ne vois tuonne asemoida.

Tenavan elimen luovuttajan sisusta olis pesty ja sekin pitäis asentaa kunhan kuivuu.

Suoria ovia jos on halvalla(puoli-ilmaiseksi) niin saa tarjota, värillä ei väliä kunhan ois suorat ja ei kovin mädät.

Takalonkkaan tarvis myös ehjän palasen jos jostain purkuraadosta sais tulla rälläköimään.

Modet vois tämän siirää 124 aiheen alle kun tuo koppa vaihtui numeroa isompaan.
Viimeksi muokannut 94zip, 13.4.2015 0:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Siirsin :roll:

260:ssa on jäähdytetyt levyt edessä, eli isommat jarrut kuin vapari 300D:ssä.
oulaistenliikenne.fi
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Tattista. :wink:
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Tähän vähä suunnittelin öljyjäähyä moottorille.
Suodatinjalassa ei taida olla letkulähtöjä, ja kun budjetilla tehdään niin ei vihtis sitä vaihtaakkaan.

paineenhan sais ehkä ö-paine anturilta, vai onko se liian pieni rööri?
Mites palautus sitten?
Onnistuuko mitenkään järkevästi vai unohetaanko koko homma? :roll:

Joku kennokin sille pitäis varmaan löytää, kelpaako siihen ainoastaan öljylle tarkoitettu vai voiko soveltaa jostain muusta kennosta?
:huh:
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

En uskalla sanua tuosta ösjalasta muutako sen että turbomallissa on termostaatti niin ettei kierrätä öljyä kylmällä koneella.

Moottoriöljynjähyttimiähän on vaikka missä autoissa vakiona, ite laitoin kerran laatikon jähyttimeksi Mitsubishi Pajeron moottoriöljyn jähyttimen, taitaa olla kaikissa ainakin 1gen japeroissa !
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Mulla on tuossa kolmesatkussakin jäähdytin. 8)
Lie joku lisävaruste kun on alkuperäinen irrotettava vetokoukku tai jotain.
Siitä vaan ei viittis kähveltää. :lol:
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Juuri katsastettu. :beerhug:
Yksi huomautus tuli toimimattomista pitkistä valoista.
Ahtimen sovitus alkakoon.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Mikä ois hyvä telattava maali?
Lerssisen nissanissa oleva maali olis hyvän värinen.
Mitähän maalia se lienee?
Väriä pitäis saada pintaan, halvalla ja nopeasti. :lol:
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Vesqjulta tuli linttatarra takalasiin.
Irtoöljypohjaan olis öljynpaluu turattuna ja pakosarjaakin hahmotettu.

Syötöt on "tapissa" savua tulee kohtuudella. :lol:

Kytkin rupes jo luistamaan eli tehoa on jo vaparina liikaa.

Sisusta on ovipahveja vaille vaihdettu.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Ahdin ja painekotelo asemoitu konehuoneeseen.
Öljypohjaa ei saatu vaihdettua kun moottori nosturina olleesta kaivurista irtosi tela.

Välijäähyllekkin kerkesin leikellä tilaa.

Kestääkö normaali kumiletku pakopaine mittarin letkuna?
Kuparia on joku metrin pätkä kierukalla pakosarjalta.
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Pitäs kestää jos se kupariputken pää ei oo liian lähellä pakosatsia tai pakopessää.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Pakosarjaan on varmaan 15 cm ja pakopesä o nyrkin kokoinen niin ei se siihenkää ota. :lol:

Joku foto vielä eiliseltä.
Kuva

Kuva
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Mikä kierre on öljynpaine anturiss?
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Hyrrä pyörii.
Öljypohja vaihdettu ja öljylinjat turattu.
Kuvia ei anna jostain syystä nyt lisätä, niitä myöhemmin.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Koeajo suoritettu. Ahdot vaan on taas hukassa 0,4bar oli maksimi mitä sain aikaiseksi.

Kuva
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Ahdot löytyi ja lämpöongelmaankin löytyi ratkaisu.
Pakoputken kun vielä joutais rakentamaan.

Mersujen tuloa ei voi estää.
Äsken tuli hinattua tontille 700tkm rullattu -94 taxi satalankku.
Aidolla 200deellä tietenkin.
Tästä otetaan ainakin toisenpuolen ovet ja korjauspala takalonkkaan.

Kaupan olisi e mallin umpiot ja kohtuu hyvä e mallin nokkapelti jos joku haluaa tehdä faceliftin.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Pistetää yks mersu lisää.
Ilmastoitu w201 2.0 tärpätti automaatilla.
Uudesta ssti ollut tammer päälliset.
Kuskinpenkissäkään ei oo reikää.
Leimausta vailla.

Kuva
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Löyty hieman hitsattavaa tenavasta, kaikki tunkinreiät lahot.
Sen lisäksi vielä takapenkin alla 2reikää.
Onneks pelti on halpaa. :lol:
Turboon laitettiin järeempää rengastusta alle,
10x15 levitetyt pellit 205/60 kumeilla. :roll:

Kuva
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Takarätti paukahti koeajolla, tukilaakeri oli myös rikki.
Ehjäiltiin vielä illanpäälle, 640tkm ajetuilla originalteile osilla luonnollisesti. :D
Kuva
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

tenavaan pitäis uusi ilmastoinnin kenno löytää nokalle. mistähän sitä lähtis kyselemään?
kl varaosien sivu myi tyhjää, samoin merteil ja motonet.
250D -92
190D 2.2turbo
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Soita sinne kooällää, niillon iha murto-osa artikkeleista netissä.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”