Laatikosta turkasen turkanen

vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli
Vastaa Viestiin
tuutsoni
Viestit: 67
Liittynyt: 20.3.2011 12:55
Paikkakunta: Varkaus

Laatikosta turkasen turkanen

Viesti Kirjoittaja tuutsoni »

Eli potilas on 320 CDI automaatti vm -03. Potilas Saarinen on muutaman kerran tehnyt sellaisen tempun, että heittää vaihteen vapaalle ajosta. Samalla on satunnaisesti syttynyt ABS:n ja luistoneston hälyt tauluun. Ei tässä muuten mitään mutta eilen olin ohittamassa toista autoa suht ripeästi niin paukasipa vaihteen vapaalle siinä ohitettavan rinnalla. Meinasi iskeä tilanteen päälle...
No siinä servoa kiinni ja ei kun tien laitaan. Auto sammuksiin ja taas mentiin mutta hälyt loistaa edelleen.
* pääsee vasta parin viikon kuluttua, pikku akku on uusittu ja jarruvalokatkaisija menee vaihtoon huomenna.
Voisiko paskaiset laatikkoöljyt aiheuttaa tätä jos nopeustunnistin anturit olisi skeidan peitossa? niin juu nyt ajettu 380 tkm ja laatikon öljyt uusittu huoltokirjan mukaan kerran aikaisemmin.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

ajettu 380 tkm ja laatikon öljyt uusittu huoltokirjan mukaan kerran aikaisemmin
Puolenkymmentä öljynvaihtoa jäänyt tekemättä.
Toivotaan että öljynvaihto auttaa.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Löytyypi käytettyä purkulootaa sitten ku se ei enää laatikon huuhtelulla kummene :cry:
tuutsoni
Viestit: 67
Liittynyt: 20.3.2011 12:55
Paikkakunta: Varkaus

tuumasta toimeen

Viesti Kirjoittaja tuutsoni »

Aki P kirjoitti:Löytyypi käytettyä purkulootaa sitten ku se ei enää laatikon huuhtelulla kummene :cry:
Kiitos nopeista vastauksista.

Siispä öljyn vaihtoon ja samalla kannattanee vaihtaa KYB + pistoke jne. toivotaan, että operaatio auttaisi vaivaan.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Ja tuossa vaiheessa tietenkin se öljyjen vaihto huuhtelemalla, eikä pelkästään propusta tulevia.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
tuutsoni
Viestit: 67
Liittynyt: 20.3.2011 12:55
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja tuutsoni »

sonikki kirjoitti:Ja tuossa vaiheessa tietenkin se öljyjen vaihto huuhtelemalla, eikä pelkästään propusta tulevia.
Jep, näin oli ajatus. Ei muuten auttanut se jarruvalokytkimen vaihto
(nyppäsin äsken vaihtaa sen tuolla pihalla taskulampun valossa)
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Vapaalle potkaisu johtuu venttilikoneiston kuluneisuudesta hyvin suurella todennäköisyydellä. Muutamaan vastaavaan vaihtanut koneiston ja hyvin alkanut toimimaan.

Ja Küb venttiilin ja pistokkeen vaihto ei vaikuta tähän juttuun, ei kannata suotta rahaa polttaa niihin tässävaiheessa.
Viimeksi muokannut tapio89, 03.11.2014 21:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tähdellisen parantola
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: tuumasta toimeen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tuutsoni kirjoitti: Kiitos nopeista vastauksista.

Siispä öljyn vaihtoon ja samalla kannattanee vaihtaa KYB + pistoke jne. toivotaan, että operaatio auttaisi vaivaan.
Yleensä ei auta ko vaivaan
Mutta halpa kokeilu

E: paine vika
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
tuutsoni
Viestit: 67
Liittynyt: 20.3.2011 12:55
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja tuutsoni »

Tänä aamuna hälytykset taas loistivat poissaolollaan ja kaikki pelaa normaalisti... pitänee odottaa sitä * pääsyä.
Paljonko venttiilikoneisto kustantaa jos se menee vaihtoon siis pelkät osat?
Luulisi tuon kyllä kestävän pidempään kuin alle 400 tkm mutta edellisen omistajan "säästöllä" jättämällä öölin vaihdot tekemättä ajallaan on varmasti vaikutusta. Ei varmasti tee koneistolle hyvää jos on likainen öljy karojen välissä voitelemassa.

Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.

Jos jollakin muulla kuin mirmir:llä on * käytössä Varkauden lähellä niin voi nostaa käden ylös.... jos saataisiin tutkailtua koodit jo aikaisemmin.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

tuutsoni kirjoitti:Paljonko venttiilikoneisto kustantaa jos se menee vaihtoon siis pelkät osat?
Täysrempatut venttiilikoneistot saksasta 400-500€. Menee siis heittämällä vanhan tilalle ja melkein kuka tahansa rasvanäppi osaa tuon vaihtaa :)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
tuutsoni
Viestit: 67
Liittynyt: 20.3.2011 12:55
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja tuutsoni »

Aika mustaa lirua tuo öljy jo on ja sitä oli vielä hieman liian vähänkin... siispä vähintään öljyn vaihto heti kun aikaa löytyy..
Kuva
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

tuutsoni kirjoitti:Aika mustaa lirua tuo öljy jo on ja sitä oli vielä hieman liian vähänkin...
Siis mittatikun alarajan alapuolella taso? Vajaus ja tuon näköiset öljyt riittää jo komeasti em. oireisiin.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Jaska_01
Viestit: 8
Liittynyt: 06.12.2014 17:52
Paikkakunta: Punkalaidun, Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Jaska_01 »

Nyt myrkyn lykkäs. vaihdoin huuhtelemalla ölpät ja samalla kybin kun nypytti, sekä sähköpistokkeen läpiviennin vaikkei ollutkaan vuotanut.
Nyt tekee ton vapaalle ampumisen aina vitoselle vaihtaessa! Ekat 10km ei ampunut vapaalle, mutta ei kyllä toiminut normaalistikkaan tuntui luistavan. nyt ampuu aina vapaalle ja sekoilee. . Vituttaa niin että pää halkee
Viimeksi muokannut Jaska_01, 06.12.2014 21:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Tervetuloa foorumille Jaska_01. Kannattaa laittaa profiiliin tai viestiin paikkakunta, niin avunsaanti voi olla helpompaa kun lähialueen harrastelijat aktivoituvat.
Jaska_01
Viestit: 8
Liittynyt: 06.12.2014 17:52
Paikkakunta: Punkalaidun, Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Jaska_01 »

Meissenkeri kirjoitti:Tervetuloa foorumille Jaska_01. Kannattaa laittaa profiiliin tai viestiin paikkakunta, niin avunsaanti voi olla helpompaa kun lähialueen harrastelijat aktivoituvat.
Kiitoksia. Joo eipä tossa kiihkossa vielä kerennyt paikkakuntia miettimään mutta nythän tuon vois tehdä koska mese pelaa taas ainakin toistaiseksi.

Tosiaan revin sen hydrauliyksikön taas pois sieltä laatikosta ja purin siitä kaikki venttiilit ja puhdistin ne sekä niiden poterot. Lisäksi puhdistin pyörintänopeusanturin. Eikun lodja kasaan ja tulille. Sehän toimii!!
Oli se vähän jotain paskaa kerinnyt kerätä huhtelun aikana se nopeusantura, oisko ollut sitten siinä. Kun kyllä mä sen ennen huuhtelua putsasin kun sen kybin vaihdoin.
Oon ansainnu kylmän kaljan nyt
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Kannattais varmaan vaihtaa se johdinlevy seuraavaksi. Ei näistä taida se itse laatikko mennä millään muulla rikki kuin glykolilla, että kun epämääräisiä oireita alkaa tulemaan niin ensin tietysti se öljynvaihto jos ei oo vaihdettu, ja sitten kunnostettu hydrauliyksikkö tai vanhan peruskunnostus. No ne vapaakytkimet kulahtaa joskus ja öljypumppu saattaa kulua.

Mikä tuon hydrauliyksikön täyskunnostuksen hinta on nykyään?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 voimansiirto”