Auton pesu & vahaus ym.puunaus-topic.

Keskustelua autonhoidosta.
Vastaa Viestiin
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Talvella ei viitti käyttää chemical guysin citrus -ainetta vaan vahashamppoota. Auton kuivaaminen mikrokuituliinalla on paljon helpompaa ku pihalla teen kaikki pesuhommat. Hommasin kokeeksi Auto Glymin vahapesua, joka haisee samalle ku bilt hamberin foami. Sonaxin vahashamppoo oli kans hyvää ku auto kunnolla kiiltää pesun jälkeen.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Maikki
Mestarikiillottaja
Viestit: 169
Liittynyt: 20.10.2010 11:16

Viesti Kirjoittaja Maikki »

pakko käyttää wash&glossia tujuna seoksena kun prestolla pinnoitettu ei muuten lähteny puhtaaksi :evil:

Normaalisti käytän shampoona joko prestan ultimate shampoo conditioneria tai megun shampoo plussaa.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Mitäs pesuainetta asiantuntijat täällä suosittelee talvipesuun, lähinnä sitkeää suolap*skaa vastaan? Normaali eväillä valkoinen auto on pesun jälkeen sen näköinen kun ei olisi pestykkään ja millään pinelinellä ei viitsisi peseskellä, että säilyisi edes jonkun näköinen vahapinta talven yli :D
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Maikki
Mestarikiillottaja
Viestit: 169
Liittynyt: 20.10.2010 11:16

Viesti Kirjoittaja Maikki »

ihan sama millä peset...suolabitumimössö ei lähde kuin liukkarilla/rasviksella jos on päässyt pahasti pinttymään.

Ma-Fra:n esipesuaine mitä käytän niin sitä myydään vain 25litran astioissa. 4% seos toimii hyvin jos ei ole suola jämähtänyt kylkiin.

Bilt Hamberin foami tuntuu toimivan hyvin kuluttajatuotteista esipesuaineena. Shampooksi megua/prestaa/dodo juicea ja perään detaileria tai red mistiä.
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

vedä sonikki pinnoitteet ja voit pestä liukkareilla, eikä tarvii vahailla... ?
MercMan
W123-Spesialisti
Viestit: 604
Liittynyt: 03.3.2006 16:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Kiitos asiantuntija vastauksista. Itsellä harkinnassa tuo wolf nanopinnoite kesäksi parempaan mersuun.

Onkos sitten mitään tietoa ceramic pro käsittelystä? ainaki vissii kallis ku mikä mutta pitäs olla kestävä ja kiiltää auto melkoisesti.
® Mesen Porkkana-klubi
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Ceramic Pro ei ole sen ihmeellisempi kuin harrastelijoillekaan suunatut kvartsipinnoitteet. Paitsi että se on niin jämerää myrkkyä se Ceramic Pro 9H että ilman suojaimia asentaja saattaa saada lievän verenmyrkytyksen ja muutamissa tapauksissa aiheuttanut ongelmia auton lakkapinnalle.

Erään asentamon mukaan Cedramic Pro 9H kärsii samasta ongelmasta kuin moni muukin kvartsipohjainen pinnoite. Kiilto on muikea mutta veden hylkivys katoaa alle puolessa vuodessa. Vesi ei helmeile enää pinnassa. Kuulemma Ceramic Pro Light pysyy hylkivänä pidempään, mutta ei kestä niin pitkään kuin 9H.
Ceramic Prossa ei ole mitään ihmeellistä eikä mullistavaa verrattuna muihin. Ainoastaan hiukan tunnetumpi brändäys, parempi mainostus ammattilaisille ja myyntikielto 9H:n osalta loppukäyttäjälle jolla saadaan aikaan mystisyyden tunne että jotain siinä on oltava kun sitä ei saa laittaa muut kuin linsenssin maksaneet ammattilaiset. Eli tuotemyynti on täysin samalla pohjalla kuin kaikki Silversealit sun muut vastaavat tuotteet vaikka itse pinnoite ei ole sen ihmeellisempi kuin esimerkiksi CarPron pinnoitteet. Rohkenen epäillä että esimerkiksi vapailla markkinoilla olevat Modestan tai jopa Gyeonin pinnoitteet päihittävät Ceramic Pron jokaisella osa-alueella. Tuppaavat vaan olemaan sen verran krantut olosuhteille asennusvaiheessa ja hintavat ostaa ettei kovinkaan moni harrastelija ole kokeillut. Ja vierekkäin samassa autossa on hankala testatakaan kun asentamot eivät suostu Ceramic Prota laittamaan vain puolikkaaseen autoon :D

Itse en ottaisi kyseistä pinnoitetta. Jos on mahdollisuudet itse laittaa pinnoite niin halvemmalla saa yleensä paremman tuloksen murto osalla hinnasta. Eikä ole ainakaan riski vahingoittaa pintaa.

Jos pitäisi valita Ceramic Pron ja Wolfsin välillä niin en miettisi hetkeäkään. Wolfsin voi laittaa itse ja pullosta riittää ainakin kolmeen jos ei neljään käsittelykertaan helposti. Ja Ceramic Pron hinnalla saa kymmenen pulloa Wolfsia :)
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

epk kirjoitti:vedä sonikki pinnoitteet ja voit pestä liukkareilla, eikä tarvii vahailla... ?
Hjoo, tulee kyllä todellakin siirryttyä kesällä pinnotteisiin, mutta tällä hetkellä ei oikein ole sellaista tiluksia missä viitsisi askarrella :D
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
MercMan
W123-Spesialisti
Viestit: 604
Liittynyt: 03.3.2006 16:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Kiitos Wolfie vastauksestasi. Olenki jo tilannut keväälle kaveriltani sen wolf chemicals pinnan että sillä sitte mennään ja unohdan ceramic proon jonka hintaa en edes halua tietää.
® Mesen Porkkana-klubi
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

No teetettynä mikä vaan on kalliimpaa kuin itse tehtynä, sanotaan näin.

Ceramicin hintaan kuitenkin lasketaan yleensä jos jonkinmoinen kiillotus ellei auto ole vahingossa suoraan autoliikkeen esittelylattialta (ja itse kiillottaisin siltikin) niin se työn määrä tekee ison osan siitä hinnasta.
Toki ihan pelkkä pinnoitekin tekee hintaa komeasti mutta se taitaa olla melkolailla linjassansa muidenkin pinnoitusten kanssa. Riippuu tietty paikasta.

Itse jos valitsisin pinnoitteen omaan vessaani niin kaatuisin joko nanosealanttien suuntaan, Opti-Coat 2.0:aan kvartsipohjaisissa ja jos ei hintaa katsota niin ehkäpä täysi arsenaali Modestan tököttejä. Kahdesta ensimmäisestä on kokemuksia itsellä eikä mitään pahaa sanottavaa, molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa. Modesta taas kiinnostaa ihan vain uteliaisuuttani :lol:
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

sonikki kirjoitti:Mitäs pesuainetta asiantuntijat täällä suosittelee talvipesuun, lähinnä sitkeää suolap*skaa vastaan? Normaali eväillä valkoinen auto on pesun jälkeen sen näköinen kun ei olisi pestykkään ja millään pinelinellä ei viitsisi peseskellä, että säilyisi edes jonkun näköinen vahapinta talven yli :D
Maikki kirjoitti:Bilt Hamberin foami tuntuu toimivan hyvin kuluttajatuotteista esipesuaineena. Shampooksi dodo juicea
Näillä Maikin eväillä pärjää pitkälle, Dodo Juicelta shamppooksi Born to be mild tai jos tykkää vahashamppoota käyttää niin Sour Power.
Myös JL-Tuotteilta löytyy oiva tuote, PS-Polygen, vahaturvallisena sitä tosin en mainosta mutta Bilt Hamberin Finis-wax kesti hyvin talven yli vaikka tuolla viikottain pesi. Esipesussa toimivaa on myös JL-Tuotteiden RK-24 mutta se syö pikkuhiljaa vahatkin. Suolamoska lähtee kertaheitolla RK-2:lla mutta sillä lähtee sitten vahatkin kertalaakilla, tällä lähtee myös lehtivihreä yms hankalampi lika, tappaa myös bakteerit :)
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Maikki
Mestarikiillottaja
Viestit: 169
Liittynyt: 20.10.2010 11:16

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Kaverin CC:hen tehtiin käsittely.

Pesu oli helppoa kun viimeksi olin pessyt sen kunnolla ja päällä oli red mistit

vaahdotettuna

Kuva

Pesu tutusti CG citrus wash & glossilla ja claybarkäsittely

Kiillotus Sonaxin EX 04-06:lla joka oli positiivinen tuttavuus. 04-06 on tarkoitettu epäkeskokoneille ja on yllättävän pureva jättäen kuitenkin todella hyvän kiillon. Koneena Mgun G220, laikka Lake Countryn valkoinen kiillotuslaikka ja CC:n naarmuista lähti yhdellä vedolla n. 70%.

Kuva

Sitten puhdistus sonaxin paint preparilla, pinnoitteena sonax nano guard joka sai kuivua yön yli.

Seuraavana aamuna päälle sonax polymer net shield. kuvassa etulokari ja etuovi käsitelty net shieldillä. takaovessa pelkkä nano guard. Aika iso ero värin syvyydessä ja kiillossa

Kuva

valmiina. Kumi- ja muoviosat vedetty megun hyper dressingillä.

Kuva

Kuva
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Onkos näis snow foam -tuotteis suuriakin eroja? Mulla on tähän asti ollu käytös Bilt-Hamberin vaahto ja mietin että ostanko yksin tein 25l pänikän vai kenties testaisin jotain muuta.

Projectechillä olis tällainen aine, jota periaattees kuluis vain neljännes siitä mitä B-H:ta http://www.autonhoitokauppa.fi/gtechniq ... s-foam-5-l

Vahaushommisa taidan jatkaa Colliniten 476s:llä. Se 915 on huomattavasti kalliimpaa eikä siinä kuitenkaan luvata yhtä hyvää kestoa. Mersun kyljistä on Collinitet jo häipyneet, konepelti ja katto ovat vielä vahassa. Taisin syyskuus vahata joten ei hassummin. Välillä olen pessyt painepesurilla ja syöttänyt liuottimen siinä samalla ku ei jaksanu laittaa vaahdotinta kiinni.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Eipä ole vielä pesuteholtaan Bilthamberin Auto-Foamin voittanutta tullut vastaan. Toki en voi millään väittää kokeilleeni kuin murto-osaa haastajia mutta kuitenkin.
Meillä on jo yksityiskäytössä useampi 25litranen pönttö tuhottu Auto-Foamia, käytetään jatkossakin kunnes jotain parempaa esiintyy :)
Pääasiassa kaikki nuo lanceen esilantrattavat litkut häviää auto-foamille juurikin siitä syystä että niitä lantrataan liikaa.
Jos Auto-Foamia suositellaan noin 4-8% seoksella osuvan pintaan, sama se levittääkö lancella vai sumuttimella, niin miten tuote jota suositellaan lancella lantrattavan 0.5% seokseksi pinnalle ja sumuttimella 5% seokseksi toimia lancekäytössä paremmin kuin auto-foam? ;) Joku ei ihan täsmää noissa seossuhteissa esilantrattavien aineiden kanssa. Miten se lance muka parantaa sitä kemiallista puhdistustehoa kymmenkertaiseksi?

Sen verran vielä noista kestoista, mä en luottaisi luvattuihin tai uhattuihin kestoihin valmistajien osalta. Sen verti monta kertaa on nähty ja koettu että jos joku kestää toisella kahdeksan kuukautta ei se välttämättä kestä toisella kuin neljä. Taas kolmannella kaverilla se kestää vuoden. Näissä hommissa on niin montaa muuttujaa pelissä ettei millään voi tietää mikä kestää paremmin kuin toinen ennenkuin kokeilee. Onpa noita nähty monestikkin joilla Collin 915 on kestänyt reilusti pidempään pinnassa kuin 476, itseni mukaanlukien. Testattu mahdollisimman vähillä muuttujilla eli samaisessa autossa, samoilla pohjatöillä, samoilla pesuilla. Ainoat muuttujat ovat olleet pesutiheys, ajetut kilometrit ja sääolosuhteet, näistä viimeiseen kun ei voi paljoa vaikuttaa. Enkä ole läheskään ainut joka näin on havainnut.
Mutta se mikä toimii mulla ei missään nimessä välttämäti toimi sulla. Joten kokeile ihmeessä ja katso mitä tykkäät. Muistat sitten kertoa meille muillekin.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Jahas, taitaa olla selvintä jatkaa Bilt-Hamberilla! Kun vähä googlettelee niin suomalaiset ainakin käyttää sitä ja meillähän täällä onkin aika pirulliset olosuhteet autonpesun kannalta.

Jos menee ostamaan huonoa ainetta niin siitä eroon pääseminen kestää mulla niin kauan. Mulla kuluu vähän päälle 10l vuodessa tuota Bilt-Hamberia niin lantrattu tavara kestäis sitte vaikka kuin kauan.

Rouvan autossa Collinite 476s kestää varmaan vuoden ku kilometrejä tulee niin vähän ja sitten pesuakin vähemmän ku Mersussa ja niitä liuottimella vetoja ei oo tainnu tulla ollenkaan.

Perhana, pitää vissiin vaan koittaa Colliniten 915:sta. Eihän nämä vahat silleen pilalle mee, vaikka tuntuu kestävän kauan että saa tuon ekan purkillisen edes menemään.

Sitä mä en tajua, miksi kivijalkakaupoista saa näitä harrastajien suosimia aineita? Korrekia ja AutoGlymia yms. on joka paikka täynnä.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Kyllä niitä alkaa saamaan kivijalkakaupoistakin, mutta ne kaupat on aika harvakseltaan sijoitellut ja pitää tietää mistä etsiä. Eivät pysty mainostamaan isolla rahalla itseään telkkarissa ja muualla, eniten löytyy harrastelijapiireistä. Espoossa on yksi, Joensuussa on yksi, Oulussa on pari, Tampereella on yksi jne. Isot ketjut keskittyy niihin mitä on helposti saatavilla, saa hyvän katteen ja ihmiset ostaa.

Ei ne vahat pilalle mene. Kunhan säilyttää mielellään suht viileässä ja auringolta suojattuna. Paras mahdollinen olisi jääkaappi jos oikein siltä tuntuu.
Mulla on yhä edelleen elämäni enstemmäinen purkki Collin 915:sta jossain, sillä on tehty varmaan liki 50-70 autoa ja vielä sais tehtyä puolen tusinaa kerrosta ainakin :) Toki noita nyt on lisääntynyt hyllyyn kokoajan tasaisen tappavasti ja varmaan lisääntyykin vähän väliä. Ihan vaan sen takia että pääsee kokeilemaan erilaisia ja eri tarkoituksiin. Kestävyyden kantilta parhaimpana meillä on käytössä Finish-Karen #BMW101 eli entinen FK1000P, saa autonhoitokauppa.fi:stä ainakin. Ehkä helpoin ja kestävin sealantti mitä on tullut kokeiltua. Saa levittää koko auton ympäri ja käydä hörppimässä kahvit ennenkuin tulee pyyhkimään kirkkaaksi ja kirkastuu melkein puhaltamalla liina pinnan yli :lol: Niin helppo käyttää ja kestää helposti talven yli, parhaimmillaan on omissa vehkeissä saatu liki vuoden kestoa eli semmonen 40-50 pesua. Suosittelen kokeilemaan jos Colli alkaa maistumaan puulta.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Yleensä kun jotain merkkiä aletaan myymään laajemmalti liikkeissä sitä katoaa katuuskottavuus, se on vain tarvikeliikkeissä myytävää bulkkikamaa jota tosiharrastaja ei voi käyttää. Näinhän on käynyt autoglymille collinitelle meguarsille jne. 8)
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Lähinnä noissa suurten valmistajien tavaroissa on se ongelma että ne ei kehity. Niistä jää aika jälkeen nopeasti. Pienet valmistajat on nopeita liikkeissään ja kehittelee tuotteitaan kokoajan.
Toki poikkeuksiakin aina löytyy :lol: Mutta itselleni sillä katu-uskottavuudella tai maineella tai hypellä ei ole mitään merkitystä. Pääasia että tuote toimii, lukekoot kyljessä sitten lada taikka mersu :D

Mullakin on pakissa esim autoglymin super resin polishia niitä harvinaisia myyntifiksauksia varten, meguiarsin karkeaa kiilloitustahnaa käytetään melkolailla jokaiseen autoon kun aletaan naarmua loihtimaan pois, sonaxin mönkkejä löytyy puhdistusarsenaalista jne. Mutta yhden yhtäkään valmistajaa en ole löytänyt joka tekisi parhaat vehkeet ja litkut jokaiseen hommaan. Aina löytyy joku parempi jostain muualta. Mutta kyllä niitä marketeista löytyviä käytetään meilläkin melkolailla jokaiseen autoon. Kunnon suojatuotteet vaan tuppaa olemaan joko ei saatavilla marketista tai sitten järkyttävästi kalliimmalla kuin harrastelijaystävällisestä kaupasta.

Esimerkiksi joka motonetistä löytyy autoglymin high definition carnaubavaha joka on loistelias vaha ja suosittelisin mielelläni, mutta se että purkki maksaa 2.5 kertaa enemmän kuin suomalaisesta verkkokaupasta ostettu vähintäänkin yhtä kestävä tai vielä kestävämpi tuote, niin miksi suosittelisin.
Sama koskee esimerkiksi hyvinkin monia shamppoita. Miksi ostaa marketista shamppoo kun harrastelijakaupasta saat samaan hintaan paremmin toimivan tuotteen jota vieläpä kuluu vähemmän.

Jokainenhan ostaa mitä tahtoo. Mutta omalle kohdalle niistä suurista nimistä ei vain löydy jokaista tuotetta niin toimivana kuin pienemmistä. Tieto lisää tuskaa, niin myös näissä hommissa :) Mitä enempi kokeilee samanlaisia tuotteita eri valmistajilta sitä enemmän osaa niiltä myös vaatia.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Tossa kun jouluna sain semmosen pumppukannu foamerin ja siihen sitten hommasin valet pro:n neutral snow foamia aineeksi niin mitäs mieltä tietävemmät ovat onko tämmöselle perus pesijälle ok aine vai olisiko vielä kokeiltava muitakin vaikka tähänkin ollut tyytyväinen?
juu-zo
Viestit: 373
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Mikä aine olisi sopivan maskaava harmaalle pinnalle ennen sealantia? Tarkoituksena olisi laittaa fk1000p pintaan ja sen alle jokin vähän naarmua peittävä vaha kun jonkinverran on jo tuohon pintaan tullut eikä vielä jaksa myllyttää. Perus ag srp alle ja fk1000p pintaan?
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Pega kirjoitti:Tossa kun jouluna sain semmosen pumppukannu foamerin ja siihen sitten hommasin valet pro:n neutral snow foamia aineeksi niin mitäs mieltä tietävemmät ovat onko tämmöselle perus pesijälle ok aine vai olisiko vielä kokeiltava muitakin vaikka tähänkin ollut tyytyväinen?
Jos olet tyytyväinen siihen niin käytä pois.
Jos haluat jotain muuta kokeilla niin suosittelen Bilthamber Auto-Foamia. Parempi puhdistusteho. Mutta käytä nyt ensin se ValetPro pois, sitten kun tarvitset täydennystä niin katso kiinnostaako kokeilla jotain muuta.
juu-zo kirjoitti:Mikä aine olisi sopivan maskaava harmaalle pinnalle ennen sealantia? Tarkoituksena olisi laittaa fk1000p pintaan ja sen alle jokin vähän naarmua peittävä vaha kun jonkinverran on jo tuohon pintaan tullut eikä vielä jaksa myllyttää. Perus ag srp alle ja fk1000p pintaan?
Toimii. SRP ei juurikaan heikennä päälle tulevan tuotteen kestoa ja peittääkin ihan kohtalaisesti naarmua varsinkin koneella käytettynä.
Muita kokeilemisen arvoisia on esimerkiksi Bilthamber Cleanser Polish, Chemical Guys Blacklight tai Autofinesse Tough Prep. Mikään näistä ei peitä naarmua juurikaan sen enempää kuin SRP mutta saattaa olla hiukan helpompia käyttää. Vähän makuasioita.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Wolfie kirjoitti:Finish-Karen #BMW101 eli entinen FK1000P, saa autonhoitokauppa.fi:stä ainakin. Ehkä helpoin ja kestävin sealantti mitä on tullut kokeiltua. Saa levittää koko auton ympäri ja käydä hörppimässä kahvit ennenkuin tulee pyyhkimään kirkkaaksi ja kirkastuu melkein puhaltamalla liina pinnan yli :lol: Niin helppo käyttää ja kestää helposti talven yli, parhaimmillaan on omissa vehkeissä saatu liki vuoden kestoa eli semmonen 40-50 pesua. Suosittelen kokeilemaan jos Colli alkaa maistumaan puulta.
Kiitos vinkistä! Mä olen vierastanut kaikkia näitä "erikoisempia" aineita ku oon pitäny niitä liian pro-tavarana. Pitää vähä tsekkailla tuota ainetta :).
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Ei ne ole millään tavalla pro aineita muutakuin sillä ettei niitä saa ihan jokapaikasta :lol: Käyttö on yleensä helpompaa, toisinaan nopeampaa ja jokatapauksessa yleensä miellyttävämpää kuin kaiken kansan tuntemilla tavaroilla. Toki aina ei nuokaan osu oikeaan vaan tekevät jonkun mikä ei oikeasti toimi sen paremmin kuin markettitavarakaan, silloin on parempi pysyttäytyä vanhassa :)

Mutta yleensä ja kun nuo osuu oikeaan, ne on sitten järkyttävän hyviä. Meillä on esimerkiksi nyt toinen purkki tuota kyseistä FK1000P:tä menossa ja sieltäkin alkaa paistaa jo pohja. Eli pari purkkia on saatu käytettyä neljässä vuodessa ja aina sitä vaan ostetaan uusi purkki kun se vaan on niin toimivaa. Toki testaillaan milloin mitäkin ohessa, mutta tuo on se mihin tartutaan kun tarvitaan jotain mitä tiedetään että toimii.

Omallakin kohdalla tuo Collinite oli vähän semmoinen ns väylähuume tähän autonhoidon ihmeelliseen maailmaan. Jotain autoglymin nestemmäisiä ja turtlea parempaa piti saada ja Collinite oli hyvä vaihtoehto silloin. Sen jälkeen tää koko touhu on lähtenyt ihan käsistä kun keksi miten paljon parempia tuotteita voikaan olla saatavilla kun vertasi Collia johon perus korrekkiin. Saman on huomannut sitten miltei joka mahdollisessa tuotteessa. Ei ne harrastelijat ihan syyttä käytä niitä mitä käyttää. Ne vaan tuppaa olemaan parempia hinnaltaan, helpompia käyttää, tehokkaampia, kestävämpiä ja kaikinpuolin miellyttävämpiä kuin mihin on tottunut.

Nykypäivänä vaan alkaa tuota tarjontaa olla sen verti reippahasti että tottakai sinne mahtuu mätiä omenoitakin joukkoon. Mutta sitä varten niitä testaillaan että voi kertoa sitten oman mielipiteensä vertaistukiryhmässä kaiken kansan kuultavaksi mikä toimii omasta mielestä ja mikä ei :)
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
juu-zo
Viestit: 373
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Wolfie kirjoitti:
juu-zo kirjoitti:Mikä aine olisi sopivan maskaava harmaalle pinnalle ennen sealantia? Tarkoituksena olisi laittaa fk1000p pintaan ja sen alle jokin vähän naarmua peittävä vaha kun jonkinverran on jo tuohon pintaan tullut eikä vielä jaksa myllyttää. Perus ag srp alle ja fk1000p pintaan?
Toimii. SRP ei juurikaan heikennä päälle tulevan tuotteen kestoa ja peittääkin ihan kohtalaisesti naarmua varsinkin koneella käytettynä.
Muita kokeilemisen arvoisia on esimerkiksi Bilthamber Cleanser Polish, Chemical Guys Blacklight tai Autofinesse Tough Prep. Mikään näistä ei peitä naarmua juurikaan sen enempää kuin SRP mutta saattaa olla hiukan helpompia käyttää. Vähän makuasioita.
Kiitoksia, näin siis mennään eli uudet vahat taas tilaukseen.
mvi95
Viestit: 11
Liittynyt: 11.10.2014 13:25
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja mvi95 »

itelläki pitäisi kesällä vahata tuo oma mese ja maalipinta on nyt tuommonen matta valkoinen kun ei oo tietoa onko sitä kukaan koskaan vahannu ja ite en oo koskaan mittää vahannu niin millä mä tuon vahaan kun ei oo konetta niin mietin että jos vahaan simolla että alkalko se sitten vähän kiiltämään?
Maikki
Mestarikiillottaja
Viestit: 169
Liittynyt: 20.10.2010 11:16

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Jos on mattaantunut niin alkaisi jo vaatimaan myllytystä. Simonizilla ei ainakaan ala kiiltämään kun se ei sisällä yhtään hiovia ainesosia.

Voihan sitä käsipelilläkin myllytysaineella kiillottaa mutta päivän-kahden työrupeaman jälkeen kädet ja selkä huutaa hoosiannaa btdt sen aikoinaan kokeillut :wink:

Tuu näyttämään kulkinetta nin voi kertoa voiko ite tehdä mitä ja mikä olisi kustannusarvio myllytykselle.
mvi95
Viestit: 11
Liittynyt: 11.10.2014 13:25
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja mvi95 »

jos vaikka käsipelillä kiillottaa esim. fareglan hiomatahnalla niin pitääkö se eka levittää siihen ja sitten toisella pyyhkiä pois ja millä se ois paras levittää
jos ostaa tuommosen 20e vehkeen niin mikäs ois hyvä tahna millä myllyttää se?
OskuV
Viestit: 314
Liittynyt: 16.6.2008 22:02
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja OskuV »

Levittäminen ja pyyhkiminen kuulostaa enemmän vahaukselta kuin myllytykseltä.Myllytyksen ajatus on hioa pintaa niin että siitä poistuu naarmuja ja mainitsemaasi mattaisuutta. Hionnan tehokkuuteen vaikuttaa mm. hiontatahnan ja hiontavälineen karkeus, pintaan kohdistuva paine, liike ja hiontaan käytetty aika. Käsin hiomalla eli myllyttämällä saa painetta aikaan, mutta liikkeen määrä on niin pieni että työhön tarvitaan kohtuuttomasti aikaa. Koneella tehtynä myllytykseen tarvitaan vähemmän aikaa ja tulos on tasaisempi ja parempi. Koneita on useita erilaisia ja pääsääntöisesti halvalla ei saa hyvää.
Jos haluat pinnasta oikeasti hyvän niin suosittelen kääntymään ammattilaisten tai asiantuntevien harrastajien puoleen. Toki välineitä voi hankkia itsellekkin ja opetella myllytyksen salat, mutta uskallan väittää että se tulee kalliimmaksi kuin teettää työ.
Volvo V70 Drive Ocean Race
A3 1.6TDi S-Tronic

Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
Maikki
Mestarikiillottaja
Viestit: 169
Liittynyt: 20.10.2010 11:16

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Ja 20€ vehkeellä ei tee mitään :lol:
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Jos käsin kiillottamista haluaa kokeilla, niin kannattaa ensin tehdä joku tosi pieni osuus, kuten tankin luukku. Siinä saa käsityksen hommaan tarvittavasta lihaskunnosta sekä taidosta. Jos se tuntuu helpolta ja jälki kestää kriittisen arvioinnin kirkkaassa auringon valossa, voi harkita koossa seuraavaa kohtaa autossa. Kuntokin kasvaa sopivasti näin edeten.

Naapuri tempaisi iltapuhteena karhentaen koko auton karkealla fareclalla ja vaikka käytössä oli koneet, ei kunto riittänyt kuin siihen koko auton karhentamiseen :lol:
Eikä projekti siitä koskaan jatkunut ja auto meni myyntiin :shock:
Se näyttää juutuubivideoissa niin helpolta :?
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pesu, puunaus & fiksaus”