W212 start ja stop

Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

W212 start ja stop

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Mitenkäs 212 korin eemelistä, missä on start stop -toiminto. Saako sen ohjelmoitua pois päältä? Tarkoitan niin, että ei tarvitse aina painaa siitä napista kun on käynnistänyt auton? Auto on W212 250cdi 4matic -12.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Eikö kenelläkään ole tietoa? Mikäli joltain homma onnistuu, niin vaikka privaa tulemaan, että saadaan asia hoidettua.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Olikos nyt niin että zgw:lle ja cdi:lle piti koodaukset muuttaa, mutta xentryllä sitä ei voi tehdä.
Pitääpä huomenna kurkkia yhdestä autosta jos kerkiin.

Joku mainitsi kerran peräkontin jostain pikkuakun releestä, että sen poisto auttaisi, mutta ei se nyt oikeen oikea tapa ole.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Joo tuo pikkuakku juttu oli tiedossa, mutta sitä ei haluta käyttää. Olis hyvä jos saisit kurkattua tuon koodauksen, niin pitää sit viedä jollekin auto muutettavaksi.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Mistä vuosimallista alkaen tämä tuli?
Huominen pirssi on 10 ta 11.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Itse en kyllä osaa sanoa, koska tuo namiska tuli eemeliin. Täällä oleva potilas on -12 mallia.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Oukkei.
Turvavyöpiipin poisto ja ilman vöitä ajelu varmaankin myös poistaa, mutta eipä sekään kovin viisasta ole.
Taksit ei varmaankaan silloin sammuile.
Noo pitää infoilla mitä löytyy.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

riittääkö pelkkä turvavyöpiipin poisto tähän ? sittenhän olisi helppo homma starillakin...
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Periaatteessa, koska ilman vöitä ei sammuile.
Mutta ei se poista toimintoa, vyöt kytkettynä tilanne ennallaan.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Valkovenäläinen jeppe, jolta ostin liikennemerkkitunnistimen hakkeroinnin, kauppasi kaupan yhteydessä ohitusta Start/Stopille w204:seen. Jospa ostan ja toimin koekaniinina.
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Saa poikkeen.
En ole kovin tarkkaan vielä kerinnyt aiheeseen tutustumaan, mutta näyttää äkkiä siltä, että ainakin joissain malleissa ei saa enää palautumaan, jos mieli myöhemmin muuttuu.

Ainoa keino saada toiminto silloin takaisin, on ensin lukea toimiva tilanne ecusta talteen, jotta sen voi myöhemmin kirjoittaa "päälle".
Toisissa ecuissa taas "normaali" vorhanden/nicht vorhanden - valikko.
Asia on kuitenkin hyvä sisäistää, ettei tule paha mieli myöhemmin.
Ja voin olla asiassa vielä väärässäkin, voi olla ettei kaikkiin ole poisto mahdollisuutta edes jätetty.
Työkalu on vielä liian uusi, olen vasta tasolla jossa asetuksia tuskaillaan kohdalleen ja hätä ja hyvä mieli on yhtä aikaa...

Periaatteessa kaikkien Delphiläisten ja edc-17 bossilaisten lähes kaikissa ohjainlaitteissa on koodausvalikot eri vaihtoehdoille, ohjaimissa on siis siirrytty "relebokseista tietokoneisiin" noin periaatteellisessa mielessä.
Ohjelmaa ei tartte vaihtaa, parametrit vaan muuttuu, mutta raudan muuttuessa voi ohjelmankin purkkiin vaihtaa.

V6/V8,ssa vielä jotain koodattavaa, vanhemmissa ei oikein mitään mahdollisuuksia, ohjaimet on "omatoimisia" tai "tyhmiä".
Alkupään cdi,ssä koodaaminen on koko ohjelman vaihtoa tyyliin onko ilmastointia tai vakkaria, vai ei, siinä ne vaihtoehdot.

Tämä on vähän oma maailmansa ja vaatii vähän tutustumista, kun auton saa kyllä helposti koodailtua sekaisinkin, työkalu kun tekee työtä käskettyä, eikä mikään herjaa ...
Staarissa on developer moodissakin valmiit ja toimivat ratkaisut, mutta tämä tekee, mitä hullua keksii vaan käskeä, käyttäjän pitää tietää, mikä voi toimia ja mikä ei.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Täällä olisi sitten yksi potilas hoidettavaksi, mikäli tässä mallissa onnistuu poisto. Mikään kiire ei ole hommalla, odotellaan että tietoa kertyy lisää.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ihan ok systeemi ja tuikun edelä mainitsemista
syistä tulee yleistyessään,
Lisäämään sen jälkien korjailu hommia paljon
Monissa paikoissa mistä kolvit, hiukan tietoa
ym tarvitava löytyy
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Miksi start/stop pitää poistaa?
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Miksi start/stop pitää poistaa?
Aivan? :shock:
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
... Toisen ominaisuus on toisen vika ...
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Juurikin näin. Omistaja nyt ei vain pidä siitä ominaisuudesta.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Vagistien juttuja kun aikansa kuuntelee niin tulee mielikuva että tuo se on ykkösinhokkivaruste paljon ajavalle jos joku. :roll:

Liekö Mersun väki sen niiin paljon paremmin osannut toteuttaa jos ei helpolla poistettua saa? :lol:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Jos ensinkin pitää dieselin raksutusta kuunnella... Ja sitten vielä päälle sitä pitää kokoajan starttailla niin kyllähän se nyt o parempi olla käynnissä kokoajan ;-)
Von kempf
Viestit: 314
Liittynyt: 01.5.2006 12:16

Viesti Kirjoittaja Von kempf »

Kyllä se ärsyttää kun vekslaa autoa esim kotona talliin niin pari kertaa

siinäkin välissä ehtii sammua . :x

Joten tavaksi on tullut että otan sen heti siitä napista pois kun lähden liikenteeseen .

Kuuntelen mielummin vaimeaa kuutosen hyrinää musiikin taustalla .
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

melko yksinkertaista, joku haluaa sen pois olkoon hänen syysnsä sille mikä tahansa ja joku sen sieltä saa pois niin ei kai siihen senkumpaa tarvita tai toiseen suuntaan
jokain tekee omaleen mitä haluaa :)

(mahdolisen hyödyn tai haitan voi jokainen omalla kohdallaan voi itse keksiä)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Liikennemerkkitunnistimen toimintaan saattajan kaupittelija myi activation keytä, jolla Start/Stopin saisi pois. Ja kuulemma saisi palautettua normaaliin toimintaan.

Aktivoinnin jälkeen ECO-napin saisi pois ja päälle pitämällä ECO-nappia pohjassa 6 sekuntia ja hätävilkut vilkahtaisivat.

1 vilkahdus = ECO on pois päältä ja sammuu viiden sekunnin päästä moottorin starttauksen jälkeen.

2 vilkahdusta = ECO on päällä ja toimii kuten tehdasasetuksena


Mielipiteitä?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tn62634 kirjoitti:Liikennemerkkitunnistimen toimintaan saattajan kaupittelija myi activation keytä, jolla Start/Stopin saisi pois. Ja kuulemma saisi palautettua normaaliin toimintaan.

Aktivoinnin jälkeen ECO-napin saisi pois ja päälle pitämällä ECO-nappia pohjassa 6 sekuntia ja hätävilkut vilkahtaisivat.

1 vilkahdus = ECO on pois päältä ja sammuu viiden sekunnin päästä moottorin starttauksen jälkeen.

2 vilkahdusta = ECO on päällä ja toimii kuten tehdasasetuksena


Mielipiteitä?
Mielipiteitä mistä
Noista vilkuteluista vaiko jostain muusta

Jos ilmoitaa että voi sen noin laitaa tommaan miksipä ei
Paitsi jos nuo vilkutelut häiritsee,

Tai jos epäilyttä että onnistuuko
(miksipä ei onnistuisi
jos kerran moista myy)
Niin kysyy vielä tarkoilla auton tiedoilla
(Boxsien numerot/ohjelmien numerot)
Että onnistuuko juuri tähän
(Tuo muutelun käytetty systeemihän ei ole mailmalla uusi)

Ja jos joku menee pieleen niin
Sittenhän tarvitsee vain jokusen uuden osan
(Kuten joskus käy kun jotain uusia juttuja vaikkapa
Vetojen lisäyksiä tms on kehitelty)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1911
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Tuo tn62634:n mainitsema ratkaisuhan perustuu CAN-väylän viestien kuunteluun ja muokkaamiseen tarvittaessa. Tässä nimenomaisessa funktiossa itse asiassa ei tarvitse normaalia CAN-liikennettä edes muokata vaan väylään asennettu purkki lisää käynnistyksen jälkeen automaattisesti viestin "ECO-off" ikään kuin ECO nappulaa olisi itse painettu.

Vilkuttelua ei häiritse kuin toimintamoodia muutettaessa (siis ECO-nappulan oletusasentoa startin jälkeen).

Ohjainlaitteiden päivitys syystä tai toisesta ei vaikuta lisäpurkin toimintaan (mistään ei voi olla täysin varma mutta käytännössä näin) kun CAN osoitteet ja viestirakenteet ei autossa vaihdu yksittäisen ohjainlaitteen ohjelmapäivityksessä tai vastaavassa muutostyössä.

Vähän kallis purkki vaan siihen että ei joka startin jälkeen tarvitse painaa kertaalleen sitä ECO-nappulaa. Kilpailevia purkkeja tulee varmasti pian samaan tapaan kuin noille Video In Motion purkeille ja hinta laskee kun rautakustannukset tuossa on olemattomat.

Omasta mielestäni se ECO Stop/Start saisi olla käytettävissä kuskin sitä halutessa mutta yhtä hyvin se voisi olla oletusarvoisesti pois päältä. Toisaalta jossain vaiheessa katsastusmiehelle voisi olla hyvä näyttää että nappi toimii suunnitellusti. Mistä sitä tietää milloin katsastuksessa aletaan vahtia päästöjuttuja tällä tasolla. Tämä mainittu purkki täyttää molemmat "toiveet".
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kuva


... Se on lähinnä monivalintatehtävä ... :lol:

Valitse oikea vaihtoehto.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Jackpot
Viestit: 190
Liittynyt: 07.11.2013 12:45
Paikkakunta: Tunturi lappi

Viesti Kirjoittaja Jackpot »

Noh, velhot tänä vkonloppuna olis w204 mersu Oulussa josta pitäis otta eco nappi pois toiminnasta ja takalasin automatiikka myöski pois.
Onnistuisko ?
Mersu.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Jackpot kirjoitti:Noh, velhot tänä vkonloppuna olis w204 mersu Oulussa josta pitäis otta eco nappi pois toiminnasta ja takalasin automatiikka myöski pois.
Onnistuisko ?
kysäiseppä henkilöltä tapio89 :wink:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Rintteri
Viestit: 113
Liittynyt: 23.1.2011 15:15

Viesti Kirjoittaja Rintteri »

kumipää kirjoitti:Olikos nyt niin että zgw:lle ja cdi:lle piti koodaukset muuttaa, mutta xentryllä sitä ei voi tehdä.
Pitääpä huomenna kurkkia yhdestä autosta jos kerkiin.

Joku mainitsi kerran peräkontin jostain pikkuakun releestä, että sen poisto auttaisi, mutta ei se nyt oikeen oikea tapa ole.
Mikä rele pitäisi poistaa? Vaikuttaako muuhun auton toimintaan releen poisto?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Rintteri kirjoitti:
kumipää kirjoitti:Olikos nyt niin että zgw:lle ja cdi:lle piti koodaukset muuttaa, mutta xentryllä sitä ei voi tehdä.
Pitääpä huomenna kurkkia yhdestä autosta jos kerkiin.

Joku mainitsi kerran peräkontin jostain pikkuakun releestä, että sen poisto auttaisi, mutta ei se nyt oikeen oikea tapa ole.
Mikä rele pitäisi poistaa? Vaikuttaako muuhun auton toimintaan releen poisto?
Jos alkaa jotin pois nykimään niin yksi oli joku tuuliasin anturi,
taisi myös olla että jos kuskin vyö/ovi ei ole kiinni
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Auton valmistaja joutuu jättämään Start-Stop toiminnon oletusarvoisesti päälle saadakseen hyödyntää sen tuoman kulutusedun normimittauksessa. Juuri normimittauksessa siitä on hyötyä, kun maantieajokin NEDC normin mukaan vaatii auton pysäyttämisen hetkeksi joka 7 km ajon jälkeen. Kaupunkiajosykli onkin sitten armeijasta tuttua, eli seisotaan odottamassa, kun mitään ei tapahdu.

Tuollaisessa ajosyklissä S-S pudottaa kulutuslukemia näkyvästi, ja tässä on syy siihen, miksi valmistajat sitä niin hanakasti asentavat.

Jos käyttäjä sen tahtoo pois eikä auto tuohon suostu, niin apu löytyy samasta suunnasta kuin lisävalokytkentäänkin. Tämä kontrolleri ei käsittääkseni riko autosta yhtään mitään, vaan ainoastaan käy painamassa kuljettajan puolesta Start-Stop nappulaa (tai siis antaa sitä vastaavan väyläkomennon) heti käynnistyksen jälkeen:

http://www.a-a.de/Cannect-Start-Stop-De ... anguage=de

Tuon kontrollerin sähkösyötölle asennetulla kytkimellä saisi varmaan valituksi onko S-S aina pois, vai kuljettajan komennossa normaaliin tapaan?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo”