W212 Hankkiminen

204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

220/250 on koneena tosi pirteä.
Verot ja hinta on pienemmät,mutta varusteet voi olla aika vaatimattomat.
Kannattaa olla huoltohistoria kunnossa.
Kuuntele kun laitat auton käymään kuuluuko mitään ylimääräistä rapinaa moottorista.
Alkupään moottoreissa on ollut jakopään ketjussa ongelmia.
Aluksi kuuluu vain käynnistettäessä ääni.
On luultavasti korjattu?
On tullut jossakin vaiheessa korjaus ongelmaan ja luultavasti vika on korjattu jo?
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

350 CDI:lle 195Kw ja 620 Nm ääni täältä, jos tiisseliä hakee.. :kuski:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

tn62634 kirjoitti:Tässä alemmassa ei näyttäisi olevan xenoneita. Älä osta ilman niitä.
Samaa mieltä.
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... s=2&noec=1
Paljonko oisi verot tähän autoon.?
Aika hyvä tuo kojelauta mittarit ja ratti + kojelauta ja istuimien säätö.
ym,,,,
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Hinnan ja veron saisi ehkä optimiinsa hakemalla ensimmäisiä 7-vaihteisia nelosmoottorisia? 7G-Tronic Plus tuli tarjolle neloskoneen kanssa kesällä 2011.

En osaa arvioida 7G-Tronicin ja 7G-Tronic Plussan erojen käytännön merkitystä, mutta jälkimmäinen on tarjolla 2011 alkaen. Neloskoneiset 7-vaihteiset lienevät kaikki tuota uudempaa versiota, mutta kuutoskoneiden kanssa on iän mukaan kumpaakin. Ei kai tuota automaatin uutta versiota ihan huvikseen tehty?

Jos pystyy venyttämään hinnan tuonne saakka, noissa 2011 valmistuneissa pitäisi olla jo toimivat suuttimet, ketju ja kiristin neloskoneessakin. Näistä on juttua muissa keskusteluissa. Toisaalta jo 2009 mallin 350 on seiskavaihteinen ja vapaa OM651 alkusarjan suutin- ja ketjuongelmista. 7-vaihteisen hintaoptimi, etenkin varusteltuna voi löytyä täältä, mutta iso moottori nostaa veroa. Jos 7G-Tronic on pakko olla, vanhimmat ja halvimmat neloskoneiset joutuu unohtamaan, vaikka Saksasta voi olla jopa helpompaa valita 2009 nelosmoottorinen, johon korjaukset on tehty jo?

Sama mieten päin tämän pyörittelee, niin iästä riippumatta neloskone kuulostaa dieseliltä ja kuutoskone kuulostaa V6:lta. Nelikolla siis tietää ajavansa säästömoottorilla ja silloin 7-vaihteisen kesäkelillä suorastaan hämmästyttävän alhaiset kulutuslukemat ovat 2009 mallisen 5-vaihteisen tavoittamattomissa.

Minusta E-sarja ei ole vain yksi auto, vaan korimallin sisälläkin kannattaa vähän vatuloida mitä on hakemassa. Isovanteinen matalalla kulkeva Avantgarde tuntuu erilaiselta kuin Classic 16" vantein niin mukulakivillä kuin moottoritien ramppien nopeissa kaarteissa. Saksalaisesta valikoimasta on kaikki versiot ostettavissa.

Xenoneista jo mainittiinkin ja lähivalot ovat mielestäni aivan asialliset ja pelkillä bi-xenoneilla toteutettujen (siis ilman halogeenikaukovalojen apua) joukossa kaukovalokin on parhaasta päästä. Ellei se riitä, on halogeenivalojen tuplaaminen yksinkertaisempi operaatio kuin xenonien. Uskoisin 212 bi-xenonien kelpaavan kuljettajille, joille yleensä hyvät vakiovalot yleensä riittävät. Tarkalla budjetilla laittaisin rajan bi-xenonien hyötyyn, mutta ILS valoautomatiikkaa pitäisin vähemmän rahan arvoisena.

Uusi Mersu on kallis rakennussarja, joten huonoa ei kannata ostaa, vaan historiatietojen olisi syytä olla kunnossa vaikka sitä historiaa olisi kertynyt pitkästikin.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

7g tronic plussassa on ollut runsaasti laatikon johdinlevy vikoja.
ek170
Viestit: 80
Liittynyt: 20.11.2012 12:26

Viesti Kirjoittaja ek170 »

Voiko noissa 220/250-koneisissa olla 7-vaihteinen laatikko, jos autossa on "lattiakeppi"? Vai eikö Mehmet tiedä mitä se on myymässä?

Eli tunnistaako 7-vaihteisen vilkkuviiksivaihteesta vai onko olemassa muita vaihtoehtoja...?
S212 220CDI -12
--------
Ex X204 320CDI -08
ex S204 220CDI -08
ex S124 300TD -95
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

ek170 kirjoitti:Voiko noissa 220/250-koneisissa olla 7-vaihteinen laatikko, jos autossa on "lattiakeppi"? Vai eikö Mehmet tiedä mitä se on myymässä?

Eli tunnistaako 7-vaihteisen vilkkuviiksivaihteesta vai onko olemassa muita vaihtoehtoja...?
Voi olla. Vuonna 2011 oli ainakin hetken aikaa 7g-laatikkoja, joissa oli "lattiakeppi" ja jossain vaiheessa se siirtyi ratin viereen. Joku paremmin tietävä osaa kertoa missä vaiheessa se siirtyi nykyiseen paikkaan.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Muistelen, että kaksiturboiset 7-tronicit ovat aina amerikkatikulla, mutta 200 CDI + 7G-Tronic Plus oli kesällä 2011 hetken vanhalla lattiakepillä?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
karvine
Teräshermo
Viestit: 783
Liittynyt: 29.9.2005 23:23

Viesti Kirjoittaja karvine »

220/250 oli alusta asti viiksellä, mutta 200cdi oli jonnekin loka-marraskuulle 2011 asti kepillä. Muuttui velä 2011 puolella viikselle sekin.

Paremmin tietävät voi korjata, mutta muistelen että ainakin silloisessa hinnastossa tuo 200cdi kepillä oli pelkkä 7g-tronic, ei siis plus-malli. Miten lie todellisuudessa?

Olen nähnyt myös yhden 5/2011 valmistetun 250cdi 7g-tronic plussan jossa mittariston keskinäyttö oli vielä vanhalla värityksellä. 6/2011 valmistetussa oli jo sitä uudempaa monivärinäyttöä.
ek170
Viestit: 80
Liittynyt: 20.11.2012 12:26

Viesti Kirjoittaja ek170 »

740 GLE:n aiempaan kirjoitukseen viitaten:

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... 1_c01_4201

Aika paljon kilometriä mittarissa, mutta veroineen vois pysyä 22 000 paikkeilla. Jos olen ymmärtänyt oikein, ei noiden isojen leasing-liikkeiden kanssa oikein tehdä koeajoja? :?

Muutoin vois olla aika kiva...

EDIT: Näköjään kauppa käy ja auto on kelvannut
Viimeksi muokannut ek170, 20.2.2015 11:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S212 220CDI -12
--------
Ex X204 320CDI -08
ex S204 220CDI -08
ex S124 300TD -95
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Tuonhan voi itse valita KM-??
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

ek170 kirjoitti:740 GLE:n aiempaan kirjoitukseen viitaten:

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... 1_c01_4201

Aika paljon kilometriä mittarissa, mutta veroineen vois pysyä 22 000 paikkeilla. Jos olen ymmärtänyt oikein, ei noiden isojen leasing-liikkeiden kanssa oikein tehdä koeajoja? :?

Muutoin vois olla aika kiva...
Onnistuu se koeajo, mutta myyjältä useimmiten pitää varata aika siihen. Koeajolle tulee mukaan joku harjoittelija tai muu apupoika/tyttö.

VIN numeron kertomalla Suomen Veho voi tarkstaa huoltotiedot ja KM lukemat. Mulle ainakin oulun veho oli avulias.
Oman Testerin kytkentä taas saattaa aiheuttaa nikottelua, mutta eipä sillä ole väliä jos saa muuten tarkistettua hultotiedot. Näissä meikäläisen vanhoissa romuissa se taas onnistuu hyvin. Ne kun tulee ostettua häkkipihoilta tai Mehmeteiltä.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Mitenkäs kauhea idea olisi sekaantua puoli milliä ajettuun taksi-212:een? Ketju- ym ongelmat luulisi jo tulleen ja korjatun niillä kilometreillä jos on tullakseen?

Esim. http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7068349
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Enmää muuta tosta ymmärrä kuin,että joutuis helmat ja takapuskurin maalauttaan,vai näyttääkö mun kidekone ihan vääristynyttä kuvaa. Ilmeisesti hiekka suihkut nakertanu helmanpäät sekä taka puskinta
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

luokyio kirjoitti:Mitenkäs kauhea idea olisi sekaantua puoli milliä ajettuun taksi-212:een? Ketju- ym ongelmat luulisi jo tulleen ja korjatun niillä kilometreillä jos on tullakseen?

Esim. http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7068349

vaikuttais aika kalliilta jos vertaa tähän, avari, isompi kone, melkeen puolet vähempi ajettu, hinnan ero vain 4ke... : http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7071337

tai vaikka tähän verrattuna : http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7051479
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

epk kirjoitti:
luokyio kirjoitti:Mitenkäs kauhea idea olisi sekaantua puoli milliä ajettuun taksi-212:een? Ketju- ym ongelmat luulisi jo tulleen ja korjatun niillä kilometreillä jos on tullakseen?

Esim. http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7068349

vaikuttais aika kalliilta jos vertaa tähän, avari, isompi kone, melkeen puolet vähempi ajettu, hinnan ero vain 4ke... : http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7071337

tai vaikka tähän verrattuna : http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7051479
Toi avari taitaa olla noista ainoa, jossa on xenonit?
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Tarkasti katsoen tuon melkein 500 tuhatta ajetun pyöräkotelon nurkissa näkyvä hiontaprosessi oli näkyvissä jo 76 tuhatta ajettuna ostamassani. Maalipinta ei ollut puhki, eikä oikeastaan edes koloilla, mutta kiilto oli kulunut jo pois ja pinta näytti matalta.

Minusta olisi mielenkiintoista nähdä ovatko tuollaisen paljon ajetun maalivauriot vain kosmeettinen virhe maalittomaksi hakkautuneessa muovipinnassa vai onko pyöräkotelon sisällä ja reunakaarissa myös ruostetta?

Roiskeläppiäkin jo omaani sovittelin, mutta Mesen asiantuntijoiden suosituksesta päädyin poistamaan (jäykät) läpät ja teippaamaan kynnykset ja takapuskurin alareunan läpinäkyvällä kalvolla. Noiden kuvien perusteella näyttää siltä, että teippikalvonkin kuntoa kynnysten päissä on syytä tarkkailla, etenkin kun ajaa nastarenkailla talvet.

Yllättäen uusi teipattu muovipinta jopa palautti kiillon mataksi kuluneeseen takapuskurin pyöräkotelon takana olevaan alaosaankin, jossa käytön jäljet näkyvät ensin. Aiheesta on kuviakin 740 GLE:n W212:n kronikassa.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

740 GLE kirjoitti:
Roiskeläppiäkin jo omaani sovittelin, mutta Mesen asiantuntijoiden suosituksesta päädyin poistamaan (jäykät) läpät ja teippaamaan kynnykset ja takapuskurin alareunan läpinäkyvällä kalvolla. Noiden kuvien perusteella näyttää siltä, että teippikalvonkin kuntoa kynnysten päissä on syytä tarkkailla, etenkin kun ajaa nastarenkailla talvet.

Yllättäen uusi teipattu muovipinta jopa palautti kiillon mataksi kuluneeseen takapuskurin pyöräkotelon takana olevaan alaosaankin, jossa käytön jäljet näkyvät ensin. Aiheesta on kuviakin 740 GLE:n W212:n kronikassa.
Tuohan kuulostaa hyvältä keinolta. Minkälaista teippiä tuohon vois käyttää. Mikä siellä pysyy?
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

3M kauppaa juuri ko tarkoitukseen tehtyä teippiä.
Avatar
Petri Rintala
Viestit: 214
Liittynyt: 21.5.2006 12:14
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Petri Rintala »

No niin :(
Nyt on sitten tuulilasi halki :evil: mitähän tuo maksaisi :?: jossei olis lasivakuutusta :P
Avatar
Petri Rintala
Viestit: 214
Liittynyt: 21.5.2006 12:14
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Petri Rintala »

Moi

Taas on autossa ehjä tuulklasi :D
Yksi parkkitutkan anturikin vaihdettiin,meni vielä tehtaan takuuseen :D
navigaattoria onkin tietysti kahta mallia ja mulla tietysti se jota ei ilmaiseksi päivitetä :( onneks ei sentään ihan kaikki mennyt putkeen.
Nachi
Viestit: 38
Liittynyt: 07.1.2011 23:58

Viesti Kirjoittaja Nachi »

Osaisiko joku kertoa mitä eroja on vm 11-12-13 avantgarde -paketilla olevissa malleissa? Kyseessä 200/220CDI, sedan.

-11 mallissa muuttuu mittaristo värinäytölliseksi?
-12 mallin lopulla tulee kulmikkaat tuplaputket taakse?
-13 malliin facelift -mallinen 3-puolainen ratti?
-X malliin muuttuu kyynärnoja erinlaiseksi?
-X malliin led-kilvenvalot?

Saa ja mielellään pitääkin korjata jos ovat väärin.

Mitäs muita huomattavia ulkonäkö tai tekniikkamuutoksia?
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Nachi kirjoitti: -11 mallissa muuttuu mittaristo värinäytölliseksi?
-12 mallin lopulla tulee kulmikkaat tuplaputket taakse?
-X malliin muuttuu kyynärnoja erinlaiseksi?
-X malliin led-kilvenvalot?
Omani on syyskuussa 2011 valmistunutta 2012 mallivuoden alkupäätä ja siinä on nuo kaikki.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
ekisetä
Viestit: 3
Liittynyt: 21.1.2015 13:34
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ekisetä »

Täällä myös harkinnassa n.+300tkm ajettu w212. Olisi mukava kuulla paljonko tuollaisen hankintaan pitää varata remonttirahaa? Auto tulisi matka-ajoon ja kilometrejä kertyy vuosittain 50tkm.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Osta sellainen mihin on jakoketju vaihdettu kun kilsoja on jo tuonverran.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Vähemmän näihin tarvii remonttirahaa kuin aiempiin malleihin. Jakoketjun vaihto on välttämätöntä varmistaa. Moottorin jäähdytinestevuodot on hyvä tarkistaa mutta ne on pikkujuttuja korjata, jos niitä näkyy. Eipä juuri muuta.
ekisetä
Viestit: 3
Liittynyt: 21.1.2015 13:34
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ekisetä »

Mites tämä suutin asia näissä uudemmissa? Noilla kilometreillä homma käyty jo läpi vai?
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Jos 300 paikkeilla menee on se jo normaalin rajoissa. 220/250 suuttimia on paljon vaihdettu. Delphi piezo jos lukee ecussa moottorisuojakannen alla on syytä ainakin puheluun vehoon olisiko aktiota... Delphi solenoid jo paljon parempi. Kai ne huonot pietsot on jo kaikki vaihdettu. Varmistaisin kuitenkin.
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Mitäs tarkoittaa kun Vehon sivuilla huoltohinnastossa on automaattilaatikon öljyjen vaihdolle mainittu useamman kympin lisä, jos autossa on start/stop -toiminto? Onko näissä uudemmissa vaihtoväli 120tkm?
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo”