Sergeyn s203 myyty

Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Oli EGR ventiilin säätömotikka rikki, ja vaihoin senki. Mittaristokin vaihtui Facelift malliseksi. Lisäksi piti vaihtaa pari ahtoputkea kun ne hampaat oli poikki millä ne pysyy kiinni..
Kuva

Kuinkahan paljon kulutusmittari huijaa 8) 60 minuutin tyhjäkäynti tuossa lukemassa mukana
Kuva
Ja sormuksil pilatut kahvat hioin sileäksi ja teippiä
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Tuuninki jatkuu. Pakoputkessa oli ärsyttävä reikä takimaisen pöntön etupäässä. Hitsasin siihe lapun päälle vaan ku näytti muuten hyvältä. Lisäksi pohjamuovit pärisi tietyillä kierroksilla, niin säätelin vähä niitäkin ja loppui turina.

Nii ja kesärattaat laitoin alle 8) 225/40/18 ja vanteet on 4kpl Rialin adapterivanteet 8.5x18et45 eli edessä et30 ja takana et20
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut Sergey, 05.3.2015 19:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
GW
Viestit: 142
Liittynyt: 26.5.2007 13:29
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja GW »

Sergey kirjoitti:Mittaristokin vaihtui Facelift malliseksi.
Tuo mittariston vaihto kiinnostaisi itseänikin, oliko miten plug and play homma? Onnistuuko tuolla Starin "kehittäjäversiolla" kaikki tarvittava, vai vaatiko jotain muitakin "työkaluja"? :roll:
Jos purkaamolta hankkii mittariston, jossa on enemmän kilsoja, onko vaara että jää näyttämään matkamittari vain viivoja.
200 CDI klassikko varusteilla
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

minä en osaa vastata, tapio89 sen teki ja homma on edelleen kesken, se ilmoittaa että "Display faulty", pitäisi käyttää mittaristoa faceliftissä paikoillaan että sais koodattua sen kuntoon.

Se oli jo heti alussa selvää että taikatemppuja se vaatii, niin korkeelta ja kovaa meni yli hilseen ko. touhu että :roll:
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ainii, kulutusta mittasin kun kävin tuossa etelä-lapin maisemissa. Yhteensä 300km ja tietsikan mukaan kulutus 3.9l/100. Uskokoon ken tahtoo :D Keskinopeus päätyi 79kmh

Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Näkyykö kilsat oikein?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kaikki toimii oikein. vain tuo herja tulee startatessa ja sen siis saa pois kuha ehitään :P
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Tapsa siis keksinyt konstin miten saa pelaamaan fl mittarin vanhemmassa?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Multiviri kirjoitti:Tapsa siis keksinyt konstin miten saa pelaamaan fl mittarin vanhemmassa?
Juu, on se naittanut nuita aikaisemminkin omiinsa.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
skibe
Viestit: 413
Liittynyt: 05.10.2005 10:20
Paikkakunta: paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja skibe »

Sergey kirjoitti:Ja sormuksil pilatut kahvat hioin sileäksi ja teippiä
Kuva
minkäslainen homma tuo teippi on laittaa sisuksiin?
meneekö eka kerta harjoitteluksi?
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Kyllä se onnistui heti kerrasta :D Tosin viides kappale meni pikkusen pieleen, eli kuskin kahva. Nää kahvat oli helpoimmasta päästä, keskikonsolin tein ekana.

Senki kahvan voi varmaan vielä korjata. Tuo liimahan on sellaista että se kovettuu normaalilämmössä mutta kun kuumailmapuhaltimella lämmittää sitä niin se notkistuu, samalla tuosta teipistä tulee aiiiivan lirua, kuin kiinteää vettä.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Takaluukun aukaisumekanismi oli rikki, ja oletin ensin että se lukon moottori olisi sökö. fiksasin jopa purkuautosta toisen ehjän ja ei sekään alkanut pelaamaan.

sitten epäilin johtovikaa. ei, johdotkin kunnossa. ja sitten epäilin kahvan mikrokytkimen vikaa, ei siinäkään ollut vikaa, sekin toimi moitteitta. Mutta!

Se kahvan mikrokytkimessä oli 0,3mm välys katkaisijan liikeradan suuntaisesti ja kahvasta vetämällä ei siis napin liipaisua tapahtunut! Siinä on sellainen typerä suunnittelumoka että se katkaisija on irrallaan ympäröivässä muovirungossa ja siihen ajanmittaan tulee välys. Nippusiteellä poistin välyksen ja taas pelaa nätisti.

taas on insinöörit ajatelleet liikaa, ja tehneet yksinkertaisesta vehkeestä vaikean vehkeen.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
thenq
Viestit: 62
Liittynyt: 14.10.2011 21:16

Viesti Kirjoittaja thenq »

Kylläpä näyttää hyvälle noilla vanteilla. Meinaatko madallusjousia laittaa?

Itellä vastaavan näköset kopio vanteet, nyt ei malta odottaa että saa alle h&r madallusjousien kanssa :P
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

olisihan tuo tarkoitus madaltaa. EN vaa oo keksiny että mitkä laittas.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Sergey kirjoitti:EN vaa oo keksiny että mitkä laittas.
Tää on onneksi niitä harvoja asiota maailmassa, mitä itse ei tarvi kahta kertaa miettiä (Eibach) 8)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Aika vähän on 203-korisia madalleltu. En muista että työpaikalla olisi yhtään jousisarjaa asennettu, eikä ole ollut kyselijöitäkään.
Mistähän johtunee, kaipa nuo ei normikorkuisinakaan niin keulivilta näytä kuin vanhemmat mallit väyrynen :tuumaus:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

sonikki kirjoitti:Tää on onneksi niitä harvoja asiota maailmassa, mitä itse ei tarvi kahta kertaa miettiä (Eibach) 8)
Niin, neloskoneeseen ne onkin iha ok, mut ku se o sama jousisarja näihi isompiikin, ni alkaa perkeleet pohjaamaan. EDIT: jassoo onhan niitäki näemmä 5 ja isompi sylinterisillekki... NVM! tilasin, 140e kotiin toimitettuna.
dealer kirjoitti:kaipa nuo ei normikorkuisinakaan niin keulivilta näytä kuin vanhemmat mallit väyrynen :tuumaus:
Niin, onhan tässä jo asiaa selkeesti mietitty, sehä riittäs ku laittas 225/40/19 renkaat niin olis jo "sopivasti" kaaressa täytettä :P Tosin vakio jousenjalka ei kyllä anna tilaa niin paljon. nyt jo renkaan ja jousilautasen välissä vain sormenpaksuinen rako. Ongelma poistuisi jos laittaisi säädettävät iskarit :)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

EIbachin -30mm jouset laitoin ja auto ei madaltunut lainkaan. Oivoi... Mitähä sitte...

Ja ja... kaksi tankillista ajanut nyt ja keskikulutus pääosin kaupungissa ajaen 5,92l/100km säästelemättä. yhdellä tankilla ajaa n 900km. matka-ajossa varmaan tonni menisi rikki. Olen mennyt tankille heti kun valo on syttynyt ja tankannut 53l sekä 54l.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

oli kahdesta etupään pallonivelestä kumi rikki ja katselin vähä osien hintoja suomesta. Yhden, kahden osan hinnalla ebaystä koko etupään sarja "OE Laatua" eli oli yhteensä rahteineen 150e. Perhana vain joutaa sitte säätämään kulmat kondikseen point-silla :roll:

Kuva

Laitoin myös 2DIN radiokehyksen ja reikään tukkeeksi Alpine cde-w235bt perusmankka iPod ohjauksel. ny tartteis sit ipodin? nooh USB tikku pellaa ni... AVK:lta löytyi muutamalla kympillä.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tukitangoissa on ollut hyvin suuria laatueroja. En tarkoita ettäkö mainittu 150 euron sarja olisi välttämättä juuri se heikko, mutta on nähty osia joissa nupit väljinä alle 10tkm ajon jälkeen.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

joo onhan se aika selvää. Saisihan suomestakin parilla sadalla koko sarjan merkitöntä merkkiä. josko nää TRW:t toimis. AInakin kolinat kuitenkin häipyi :) Saksassakin hinnoissa valtavia eroja. on 15 euron tankoa ja on 150 euron tankoa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Sergey kirjoitti:josko nää TRW:t toimis.
Mäntiä ne osas ainakin tehdä joskus vuonna miekka ja kypärä :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Motonetin mapco / delphi tangot on ainakin surkeita, suojakumi on liian pieni ja repeää ennemmin tai myöhemmin.

Trw merrkisiä tankoja en ole nähnyt mutta muu trw merkkinen on ollut ihan ok.
Niitä satasen tankosarjoja olen tilaillut ja tuntuu kestävän.
Valitettavaa noissa tukivarsijumpissa on pyöräsuuntaus, tulee lisähintaa jos vaihtelee yhden kerrallaan.
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Sergey kirjoitti: Kuva
En sano että auto olisi korkea tai pyörät liian isot, mutta...

Kuva
:mrgreen:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

niinno, kuvassahan se onkin ennen madallusta 8) Eibacheja o vähä tuunattu rälläkällä.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Meni muutama viikko överiksi kilpien kanssa. Katsastuksessa kävin vakio renkaiden kanssa.
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

[OT] Kallein varsi jonka nähnyt olen meni jonkun Jaggen alle. 1070eur maahantuojan tiskiltä. Alumiinikeppi jossa mullinsilimät päissä. Vaan v*ituttaahan se varttimillin välys ja kolinakin...[/OT]

:lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ei oo vieläkää matala, mut matalempi. Saa kyl riittää toistaseks. ei jaksa enää jumpata jousia.
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Rakeita satoi auton katolle ja oli 280 pikku lommoa. Joten maalaamolle meni, ja pyysin ettei ne asenna kaiteita takaisin.

Sedanista listojen etupäät ja sitten kaiteiden pitkästä aukosta peräpää niin tuliki iha kiva puikula.

Kokonaisuus
Kuva
Sauma
Kuva
Listan perä piti modaa.
Kuva
KOska muuten se olisi tällee törröttänyt.
Kuva

1.2.16 Myyty
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170, sedan, farmari, avo”