Iisin säästösika: Seat Varaosa

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Iisin säästösika: Seat Varaosa

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Muutama jo nähnynnäki uusimman kulkupelini, mutta kai siitä pitää ihan topikkikin laittaa ja ehkä kuviakin joskus.

Alko tuo pensansyönti kolomikakkosella työmatka-ajussa jo ilettää ittiäki ja vekotin on muutenkin tarkoitus ottaa taas telakalle talavihämärän ajaksi, piti ehtiä taas turpomikraa tai vastaavaa käkkänää autonkuvausautoksi. Puun takaa tuli kaverilta vastaan -98 Seat Arosa 1,7 SDI, viisillä pyörillä, kontillisella varaosia, puolipitkällä leimalla ja mukavalla hinnalla. Pakko oli tarttua tilanteeseen ja hankkia ensimmäinen öljylämmitteinen menopeli.

Autohan on sama kuin VW Lupo, eli Poloakin pienempi rassine, omamassaa lienee siltikin nipin napin nelinumeroinen luku, varmaan turvarakenteet vaativat rautansa. Koko on "pitkästä" keulasta huolimatta näppärä kaupunkiliikenteeseen ja ruuhkissa sukkulointiin. Perää autossa keulan sijaan on tuskin edes Lancia Y10:nen vertaa, alkuun hämääkin kun sisään pitää mennä "takaovesta". Kompakti olemus yhdistettynä minimäiseen pyörät-nurkissa-alustaan saa mukavan mikroautomaisen ajotuntuman, varsinkin kun alla on 195/50R15 renkaat ja Konin Sportkit ja Wiechersin hyppytuki etutolppien välissä. Alusta alkaakin toimia vasta toisella sadalla ja hallittavuus säilyy hyvänä "tappiin" asti.

Autoa on ajettu viimeiset vuodet siivosti ja huoltohistoriaa on kertynyt melkolailla. Itse olen seurannut auton liikkeitä liki kymmenen vuoden ajan ja tehnyt joskus remonttiakin, joten eipähän tullut sikana säkissä. Heti alkuun piti laittaa laturin vapaakytkin Hotarin purku-Vitosta ja tenavan moottorityyny koneen oikeaan korvaan, kori välitti häiritsevää jyrinää. Onpahan jotain Mersustakin. :wink: Imusarjan ja kannen kanavat puhdistin karstoista joita EGR on aikoinaan aikaansaanut. Siinä yhteydessä ykköskattilaan tuli vieno metallisempi paloääni. Liekö niellyt jonkun hiilen itsekin tai saanut kliinerijäämästä aasinpotkun tai on vaan ymmällään kun saa taas ilmaa. Veto parani ja käy tasalleen, eli antaa olla ennenkun pahemmin oireilee. Suuttimen vaihto naapurista ei tehnyt muutosta, eli "vika" on peruskoneessa.

Muuten pikkuriiseli roksottaa nätisti ja kuljettaa 44kW:n ja 115Nm voimin tuollaista kiulua ihan riittävällä sykkeellä. Alusta tuossa tällissään antaisi kyllä tilaa enemmillekin hevosille. Öljy ei näy maistuvan vielä 280tkm ajettuna eikä vielä oikeen naftakaan; 4,1l/100km oli viime tankkausten välillä seka-ajon kulutus. Lämpö ei tuolla lukemalla luonnollisestikaan ole kopissa aamuisin kovin kehuttava, mutta eiköhän tuo kohene kun Eberin saa taas tulille. Lisälämmitin kun on otettu irtaalleen jossain käänteessä. Eeperin lisäksi ennen pakkasia täytyy vaihtaa kaikki siivilät ja mehut, sekä kolvata pari ruveniskemää pohjasta.

Värinsäkin puolesta suunnilleen tuon näköisestä tötteröstä on kyse:

Kuva

P.S. VAG:n huolto-ohjeissa on maininta ettei autoa saa nostaa helmoista kaksipilarinostimella, ellei nosturin takavarsia sido koriin. Muuten on eteenpäin kippaamisen riski. :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
teerola
Viestit: 52
Liittynyt: 05.7.2007 7:13
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teerola »

Tarkasta vaihdelaatikon öljyn määrä :whisper:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

teerola kirjoitti:Tarkasta vaihdelaatikon öljyn määrä :whisper:
jaa, minkähän tautta :roll:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Siinon kolomas aski menossa. :lol: Ja lootaöljytkin vaihtuu piakkoin.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Vastaavan kokonen kuin Fiat 500. Mie kuuntelin tännään iisalmessa, että onko tosissaan DIESEL. Kävi niin nätisti... Pakoputken päällä takapuskusrissa komia Ferrarin merkki.

:) Omalla tavallaan nämä pikku autot on positiivisesti poikkeavia massasta.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Re: Iisin säästösika: Seat Varaosa

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Easy Rider kirjoitti:Puun takaa tuli kaverilta vastaan -98 Seat Arosa 1,7 SDI.
Ekkä ehtinyt väistää. :pope:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Reilu kuutisen tonnia tullu ajettua, eli näköjään tuli tarpeeseen ostettua. :lol: Kulutus ilmojen viiletessä rapia 4,5l/100km. Eka öljynvaihto mulla ollessa tuli tehtyä ja kateltua veivit+laakerit samalla. Joku vesiletku räjähti, tulilasi säröyty reunasta, toinen Konin iskari katkesi takaa :shock: jne. Viime viikolla joku mummu kampes kolmion takaa Octavialla sakastiin. Oikea etulikasuoja, ovi ja helmakotelo kasassa, oviaukko lyhentyny. :cry: Vakuutusukko kävi tänään, huutokauppaa ei vielä nuijittu lukkoon...
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Sen verran oli eroa omassa korjauslaskelmassa (käytetty ehjä ovi ja lekaa) vs. peltipajan kustari, että otan kertakorvauksen ja korjaan ite. :banni: :whistle:

Kertokaas millä sais rahtuutettua viksuimmin purkuoven Karlskronasta?

Entäpä kun ottaa samanikäisestä tai tuoreemmasta, samanpainoisesta tai painavammasta korista moottorin, moottorinohjauksen, voimansiirron ja saastelaittteet, niin vähäpäästöisyyden kriteereiden tulisi täyttyä. 1,9TDI vois olla makia kone tuohon. Minkähänlainen operasjooni vaihella tekniikka, kun ajonestot ja kaikki nuissa?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Easy Rider kirjoitti:Entäpä kun ottaa samanikäisestä tai tuoreemmasta, samanpainoisesta tai painavammasta korista moottorin, moottorinohjauksen, voimansiirron ja saastelaittteet, niin vähäpäästöisyyden kriteereiden tulisi täyttyä.
Ei täyty jos tiukkaan AKE:a uskotaan mutta olen kuullut että joillain konttoreilla on täyttynyt. Jos täyttyis, ois helppo tunkee vaikka OM606:ia turbodieseleitä vähäpäästöisten, viimeisten 124 E-mallien keuloille. Vaihdettava moottori pitäisi löytää testattuna tuon korin keulalta.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Easy Rider kirjoitti:Sen verran oli eroa omassa korjauslaskelmassa (käytetty ehjä ovi ja lekaa) vs. peltipajan kustari, että otan kertakorvauksen ja korjaan ite. :banni: :whistle:

Kertokaas millä sais rahtuutettua viksuimmin purkuoven Karlskronasta?

Entäpä kun ottaa samanikäisestä tai tuoreemmasta, samanpainoisesta tai painavammasta korista moottorin, moottorinohjauksen, voimansiirron ja saastelaittteet, niin vähäpäästöisyyden kriteereiden tulisi täyttyä. 1,9TDI vois olla makia kone tuohon. Minkähänlainen operasjooni vaihella tekniikka, kun ajonestot ja kaikki nuissa?
Velpoika puhu jotain juurikin ett nykyään onnistus, oli ollut katsuri kurssilla niin jossain määrin mahdollista olis. Pitääpäs kysästä sit viikonpäästä ku kotiutuu jenkeistä
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Mittaristo samasta kuin ecu niin kai se toimii. Katso http://pajalle.com/?page_id=214. Tuolta voi saada vinkkejä vag konsernin rakenteluun.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ruåttalaaset ei vastaillu sähöpostiin, jäi oikean värinen ovi saamatta joten piti ostaa kotimaasta kolome vuotta tuoreemman Lupon musta ovi. Ovi on jo paikoillaan muttei oikeen suosiollisesti sovi kiinni ennen kuin helmakotelon oikoo. Häätyy pureskella kottero osiin, maalata ovi, hitsata lattia ja oikoa helma jahka saa Mesen taas liikkeelle siksi aikaa.

Eeperi tuli asennettua autoon takaisin remontin jälkeen (hehku ja vesipumppu), tällä kertaa hieman parempaan paikkaan konetilassa.

Alapallot oli loppu ja meni vaihtoon, samalla tuli Powerflexin uretaanipuslat ja uudet tukevammat koiranluut. Kiihdytyksissä vetely jäi liki kokonaan pois, eikä tuosta nyt pahan jyräkkä tullut muuten ajossa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

15tkm menty eikä oo vielä väsyny menemään, 300.000 rajapyykki alkaa häämöttää. Aamulla on aina sula ja lämmin koppi oottamassa työmatkalle. Ovi istuu jo nätisti ja helma on suora, värikin sattu aika liki tuhrittua. Leima kohta lähenee ja lattia ohenee. Jostain kuuluu rajummissa vetovaihteluissa kopsaus. :?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

300 000 tuli mittariin eikä tunnu hiipuvan. Ois taas huollon ja öljynvaihon aika. Renkaita tars pari uutta ja joku pyöränlaakeri vissiin uikuttaa. Kummempia murehia ei oo ollu, kuhan yks vaihteensiirtäjän muovitanko kulu väljäks ja tippu irti ettei ollu ku 3 ja 4 vaihteet. Rautaosaa tilalle. Toinennii takaiskari meni jossain välissä rikku, uus Koni oottas asentelua edelleen. Tuulilasi alkas olla aika vainaa, hiekkapuhallettu, halki ja vuotaa. Leimasta tuo silti vielä meni maaliskuussa. Peltiä piti lisätä jonniin verran ennen syyniä. Kopsahtelua ei enää kuulu. :? :D
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Samentunut tuulilasi on semmonen juttu että kannattaa sijoittaa uuteen se parisataa jos meinoottelee vielä vuoden pari ajella, aika olennainen ajomukavuustekijä.
Omiin autoihin oon vuosien varrella ainakin kolmeen vaihtanut / vaihattanut eikä oo koskaan jääny harmittaan ... vaihon jälkeen tulee tunne että pitää oikeen kokeilla että onko siinä lasia ollenkaan :lol:
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

dealer kirjoitti:Samentunut tuulilasi on semmonen juttu että kannattaa sijoittaa uuteen se parisataa jos meinoottelee vielä vuoden pari ajella, aika olennainen ajomukavuustekijä.
Omiin autoihin oon vuosien varrella ainakin kolmeen vaihtanut / vaihattanut eikä oo koskaan jääny harmittaan ... vaihon jälkeen tulee tunne että pitää oikeen kokeilla että onko siinä lasia ollenkaan :lol:
Se kokeilun ilo kestää eteläsuomessa viikon pari, sitten on ensimmäiset pikkutähdet lasissa kun täällä ajetaan eteen vaikka edelleämenijään yrittäis pitää 5m välin tai vähemmän.

On se kumma kun lasin vaihto ja auton maalaus saa aikaan jonkun kivimagneetti-ilmiön.... :D
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Meleko ravakalla jalalla polkasin Kainuuseen ja takas. Ohituksia piisas ku joka kolomannella mökkimatkaajalla on joku kärppä tai muuli kintereillä (tyhjänä yleensä) ja vauhtia 75. Mennessä meni 650km matkalle n.28l naftaa, paluumatkalla samoja lukuja.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Nyt kopsahti keula peuranpenikkaan, puskuri repsottaa ja sotkiutu p*skaan sekä karvoihin. Ite en ollu paikalla enkä nähny siis millanen pampi se on ollu, mutta tuskin iso kun ei oo isommin peltivikaa.

Riittää taas askaretta. :?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Easy Rider kirjoitti:Nyt kopsahti keula peuranpenikkaan
Ei mahtunut takakonttiin :?:
Nuitahan ei kannata virkavallalle hirveästi ilmoitella, jääpi moni maukas peuramakkara muuten syömättä. :lol:
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Oli se kaveri soittanu konstat kattomaan, oli sen verran julkisella paikalla muutenkin ja eläin jo puolivalmiste. Toisaalta saa dokumentoitua tapauksen vakuutusta varten, kun ei ollut tietoa vaurioiden laajuudesta. Häätyy tutkia tässä jotta mitä kaikkea on menny oikeesti rikki. Mites menikö hirvieläinvahingoista ponareita, omavastuuosuus vissiin luokkaa 150e?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

310.000 tulee täyteen, huollon aika taas käsillä. Meno maistuu edelleen, eikä oikeen mikään oo renannu. Kytkinsulkeisia saa alkaa jo harkita. Ilmeisesti edellisessä laatikkojumpassa on jätetty vanha tarrain paikoilleen. :?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Easy Rider kirjoitti: Tuulilasi alkas olla aika vainaa, hiekkapuhallettu, halki ja vuotaa.
Nyt tämä meni uusiksi, alako märät m*nat v*tuttamaan tarpeeksi. Aina parkista lähtiissä lorisi vesi kintuille. Kaipa tuo nyt pitää, röppökohtiin annoin lasikuulaa ja koritinaa ennen primeria. Toinen murhe on ollut käyntiinlähtö, virta ei riittäny. Jo vuosi sitten hylkyyn mennyt leipomon Transitin akku on viimein vainaa. Eberiä ei sovinna käyttää ensinkään, onneks on keponen tötterö työntää tulille. Laitoin 70Ah AGM akun tilalle, jäähäänpä pällistelemään pakkasaamuja.

Tuannottain tuli öljynvaihossa laitettua bulkki 5w-40 tynnyrikuraa, pakko vekslata uuvelleen TB-Diamond Dieseliin. Halavatummoinen rapina kuumilla öljyillä nytten ja Timotiiselillä ku ei mitänh.
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Minkäs merkkinen AGM virtaämpäri sinne sujahti?

Perskeles ku itteäki himottais hommata joku tämmöne pikkukinneri riisselillä että jäis enempi dinaaria tuhlata lintan liikkeellepanoon :lol:
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Joku bulkki GO4 akku. Takuu tuossakin ja hinta rapia satku.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Easy Rider kirjoitti:Joku bulkki GO4 akku. Takuu tuossakin ja hinta rapia satku.
Täyttä P4SKAA, kaksi jo menny oikoseen.

Niijjuu, tähänkin tuli pirruuttaan laiteetua EVRY kokeeksi. Kyllä sen muutoksen vedossa huomaa, mutta hiukankin kun kääntää nuppia enemmän sammuu kone kesken vedätyksen. Ei juuri hyötyä tuommosessa vaparissa kulkupuolella, jos ei toki haittaakaan. Savustuspönttö siitä kyllä tulee. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mynttiporsas oli tuossa kaverilla liisinkissä, kun sen Mersusta vei kilipikonna kilivet. Kahtelin yks ehtoo että possu rukka makaa omassa lirissään pilttuussa. Kurkkasin konehuoneeseen, naftaa. Pumppu ruikki ihan tiputtamalla jostain nestepään paikkeilta, myöhemmin bräkleeni-paineilmapesun jälkeen osottautu myös määränsäätimen ja pumppurungon välistä tulevan. Luulin että myös ajoitussolenoidi vuotaa, mutta taitaa sittenkin olla visu. :arrow: Liisarisoppari katkolle ja tutkimaan sekä miettimään.

Klaukkalan dieselissä kävin sitte yks ruokatunti hakemassa tilikkeet (19e sarja), tänään kerkes asentamaan. Onnistuu näköjään pumppua irrottamatta ja sen syvimpiä sisukaluja räjäyttämättä suunnilleen näin:

-Pestään pumppu ja sen tienoo hyvin, eikä sen jälkeen paskota sinne ainakaan remontin aikana.
-Suutinputket irti ja suojia lähtöihin.
-Nestepään tukilevy irti.
-Paluulinja irti.
-Pumpun kansi irti, määränsäädin irti ja johtoineen sivuun, sammutin irti.
-Imuvaihtajalla pumppu tyhjäksi.
-Konetta käsin pyörittäen elementti "yläkuolokohtaan".
-Nestepään kaikki loput ruuvit irti, paitsi kaksi vastakkaisista kulmista, näitä sitten vuorotellen aukipäin kunnes nestepään ja pumppurungon välinen tiiviste tulee näkyviin.
-Kaivetaan tuo O-rengas urastaan, katkaistaan ja poistetaan.
-Uusi rinkeli rasvataan ja rullataan/venytetään nestepään yli kuin varmuusväline, mutta roudariteippiä nupin suojana.
-Ruuvataan toiset kaksi nestepään kulmaruuvia kiinni sormitiukkuudelle ja ruuvataan toiset auki päästäen näin niiden päältä O-rengas uralleen.
-Ruuvataan tasaseen nestepää kiinni, tarkkaillen että tiivisterengas asettuu oikein.
-Sammutinsolkku takas.
-Määränsäädin takas uudella tiivarilla, tarkaten että sen säätötappi osuu reikään holkissa.
-Kansi päälle uusine tilkkeineen ja loput rojut kiinni.
-Paluuliitännästä imurilla pumppu täyteen, ja tulille.

Määränsäätimen tulee asettua takasin karvalleen samaan kohtaan, muuten menee syöttömäärä pieleen! Onneks meni savulle päin, harmiks liikaa. :D Varttimilli on paljon. :idea: Mutta toistaseks toimii.

Saman näköstä Boschin (VP37?) jakajapumppua on Mersulla ainakin 290 suorasuihkussa, eli kuntoutunee samalla kaavalla, jos tilaa on tai taipuvat kädet. Tossa Vokkelon äpäräsiittiössä oli tunnin rehki ja sen alle 20 euroo.

Paljonkohan maksaa kun korjaamo irrottaa pumpun, lähettää dieselpajaan jossa vaihdetaan kumit ja taas asentaa? :roll:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Hölläsin ruuveja varttikiekan ja annoin säätimelle ihan pikkusella taskuvasaralla kaks kesyä napausta kohti jakopäätä ja ruuvit kiinni. Ny on hyvä, tyhyjäkäynti asettu takas eikä käy rynkytellen, veto vielä jäi suht pirteäks. Saas nähä pitääkö ens leiman savumittaukseen varautua vasaralla ja torxisarjalla.. :lol:

Pitää tota kulutustakin seurata, turha tuollasessa astmapiipussa on vaikkapa seitentä litraa käryyttää satasella nokipiliviks, kun ei se kuitenkaan mihinkään kule. Nelosen-vitosen maitilla se on tänne asti tullu toimeen.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Saas nähä pitääkö ens leiman savumittaukseen varautua vasaralla ja torxisarjalla.
Ei tarvinnu, rynni 5080 ja 1,22 jäi lappuun. Jarrut alle 5% sisään ja riittosat, ei uusia mätiä. Ajelin tuohon kilometrin säteellä olevalle konttorille, kun hoksasin eilen että tänään on vika päivä leimassa. Puhdas lappu tuli.

Kannatti jättää viime vuonna pihan nurkkaan häpeemään, kun kusi naftat alleen, paskanti takapöntön maantielle ja pieras vielä renkaasta.

Defibrillaattorikaapeleilla tuo sieltä piti herättää, mutta oli tuo sitten niin kiltisti neuvolassa. Mun mielestä se on kyllä jo siinä iässä, ettei tarviis neuvolassa enää käyttää vaikka onkin nuin pieni, kun ei enää mitään lastentautejakaan ole. Vanhuusajan tuki- ja liikuntaelinsairauksia, rappeumasairauksia ja inkontinenssia vain ajoittain. Järki sillä pelaa terävästi ja silmien alkavaa likinäköäkin on parannettu vahvoilla kakkuloilla. :idea: :D
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Meni ryötäs talven aikana joutessaan homeeseen koko rekkules. Ei kehanna eis leimalle esittää. Pitää lämpösemmällä päivänäöllä purkaa ja pestä sisälmykset. :x Onko kellään otsonikonetta?

Ois tossa 1,9 TD(I?):n imu- ja pakosarjat sekä hyrrä. onkos SDI:n kellarissa öljynpaluulle reikää? Turposta lähtöö putki-letku-banjo-systeemi, eli lohkoonko se alkujaan palauttaa? EGR palikka puuttuu, eli jotain pitää keksiä kompurakotelon ja imusarjan väliin.

:roll:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

Lohkoon se alkujaan palauttaa liukasteet. Mulla mahtas jossain laatikossa olla egr palikka, joutaa kyllä jos on tarvis. :idea:
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”