w210, vikakoodin mukaisen osan vaihto ei auttanut....

Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3384
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Vika vaikuttaa samalta mikä mulla oli ekassa väyryssä. Tsekkaa valokatkaisijan moninapaliittimestä se napa josta lähtee virta jarruvalokatkaisijalle. Jos ei virtaa tule, niin vaihda valokatkaisija. Tiedän omani lisäksi pari tapausta jossa virta on katkennut juurikin valokatkaisijan sisään. Antaa siksi vikakoodin jarruvalokatkaismesta koska ei se ei saa virtaa.


Tiileri tai joku muu asiantuntija voi valistaa mikä sen navan numero on, itse en enää muista muuta kuin että oli moninapaliittimen kulmassa.

Valokatkaisija on helppo vaihtaa ihan itse Alafamerin Väyryn korjausoppaan neuvoin.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
JM_mb
Viestit: 38
Liittynyt: 19.8.2014 20:03
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JM_mb »

Vanja-eno kirjoitti:Vika vaikuttaa samalta mikä mulla oli ekassa väyryssä. Tsekkaa valokatkaisijan moninapaliittimestä se napa josta lähtee virta jarruvalokatkaisijalle. Jos ei virtaa tule, niin vaihda valokatkaisija. Tiedän omani lisäksi pari tapausta jossa virta on katkennut juurikin valokatkaisijan sisään. Antaa siksi vikakoodin jarruvalokatkaismesta koska ei se ei saa virtaa.


Tiileri tai joku muu asiantuntija voi valistaa mikä sen navan numero on, itse en enää muista muuta kuin että oli moninapaliittimen kulmassa.

Valokatkaisija on helppo vaihtaa ihan itse Alafamerin Väyryn korjausoppaan neuvoin.
Kiitos vinkinstä, täytynee huomenna työpäivän jälkeen tutkia. Ei mielessä käynyt että jarruvalon virta kulkisi valokatkaisijan kautta..
Osaatkos sanoa kummassa liittimessä olisi jarruvalokatkaisimen virta..? Eikös sinne valokatkaisijalle mene kaksi isoa liitintä ja kaksi pienempää.. :roll:
Mercedes-Benz 300tdA Avantgarde w210 1998
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3384
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Enpä tosiaan muista ihan tarkkaan mutta taisi olla jompi kumpi niistä isoista liittimistä (jotakuinkin normaali scart-liittimen kokoinen)
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
JM_mb
Viestit: 38
Liittynyt: 19.8.2014 20:03
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JM_mb »

Vanja-eno kirjoitti:Enpä tosiaan muista ihan tarkkaan mutta taisi olla jompi kumpi niistä isoista liittimistä (jotakuinkin normaali scart-liittimen kokoinen)
Täytyypä selvittää asiaa.
Mercedes-Benz 300tdA Avantgarde w210 1998
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Yhdistin tähän aiemman viestiketjun samasta autosta / ongelmasta.
Ei mielessä käynyt että jarruvalon virta kulkisi valokatkaisijan kautta..
Siellähän niiden sulakekin on :wink: En tiedä navan numeroa.
JM_mb
Viestit: 38
Liittynyt: 19.8.2014 20:03
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JM_mb »

dealer kirjoitti:Yhdistin tähän aiemman viestiketjun samasta autosta / ongelmasta.
Ei mielessä käynyt että jarruvalon virta kulkisi valokatkaisijan kautta..
Siellähän niiden sulakekin on :wink: En tiedä navan numeroa.

Eli riittöisikö pelkän sulake paikan mittaus? Vai meneekö saman sulakkeen kautta muitakin sähkölaitteita..?
On ensimmäinen mercedes itselle joten vähän hakusalla vielä asiat :)
Mercedes-Benz 300tdA Avantgarde w210 1998
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei riitä pelkkä sulakkeelta mittaaminen.
JM_mb
Viestit: 38
Liittynyt: 19.8.2014 20:03
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JM_mb »

dealer kirjoitti:Ei riitä pelkkä sulakkeelta mittaaminen.
Ok. Täytyy odotella että asiasta enemmän tietävät kertovat enemmän näistä liittimistä. Tuntuu huoltomiehet tahtovan tietenkin auton sinne ennenku kertovat tarkemmin.. Ja sehän tunnetusti ei ole halpaa hupia :lol:

Kertokaahan tietonne valokatkaisijan liittimistä! ---> viewtopic.php?p=661471#661471
Mercedes-Benz 300tdA Avantgarde w210 1998
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Aika guru pitää olla jos ulkoa muistaa-tietää miltä navalta jarruvalon virta lähtee valokytkimeltä :lol: terv. "huoltomies"

Väyrysessä ei taida jarruvalot toimia ellei ole virta päällä, siis virta päällä pitäisi tulla virtaa jarruvalokytkimelle. Valojen ei tietenkään tarvitse olla päällä, eikä pedaalia painaa.
JM_mb
Viestit: 38
Liittynyt: 19.8.2014 20:03
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JM_mb »

dealer kirjoitti:Aika guru pitää olla jos ulkoa muistaa-tietää miltä navalta jarruvalon virta lähtee valokytkimeltä :lol: terv. "huoltomies"

Väyrysessä ei taida jarruvalot toimia ellei ole virta päällä, siis virta päällä pitäisi tulla virtaa jarruvalokytkimelle. Valojen ei tietenkään tarvitse olla päällä, eikä pedaalia painaa.
Lähinnä jos löytyisi kuvallinen kaavio jostain, tai muuta vastaavaa :D Ja tuntuu olevan yleinen ongelma.. Saattaapi joku muistaakkin jos vasta korjaillut :P
Mercedes-Benz 300tdA Avantgarde w210 1998
JM_mb
Viestit: 38
Liittynyt: 19.8.2014 20:03
Paikkakunta: Kokkola

Solution!

Viesti Kirjoittaja JM_mb »

Nonnii BAS/ASR +mykkä vakkari ongelmista pääsin vaihtamalla vakokatkaisijan kokonaan uuteen. Vanha katkaisija ei antanut virtaa jarruvalokytkimelle..

Itse tyydyin purkaamolta uuden hankintaan, 50€. KL-varaosalla melko suolainen hinta uudelle.. :roll: :shock:

Ja sit vielä tiedoksi muille yhtä vasta alkaville mese omistajille ku minä, että jos valokatkaisijan joudutte vaihtamaan, on niitä erilaisia. Valomuistilla ja ilman, ja xsenoneile sit se mis ei valomuistii ole 8)
Mercedes-Benz 300tdA Avantgarde w210 1998
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3384
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

dealer kirjoitti:Aika guru pitää olla jos ulkoa muistaa-tietää miltä navalta jarruvalon virta lähtee valokytkimeltä :lol: terv. "huoltomies"
Totta, minäkin sain tiedon paperiprinttinä kun paikallisella veholla työskennellyt kaverini kaivoi sen ulos jostain tietokannan huolto-oppaasta.

Mutta hienoa että vika korjaantui
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Emersu
Viestit: 36
Liittynyt: 16.8.2015 21:09
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Emersu »

Sama vika seppäsellä, jarruvalot hukassa. Lamp defekt ja shlupf asr regelling teksti tulee aina kun starttaa auton ja polkasee eka kerran jarrua, sen jälkeen asr/bas valo jää palamaan. Myöskään vakkari ei toimi. Jarruvalokatkasija vaihdettu. Jarruvalokatkasimen toiseen isoon napaan (nro2) pitäs ilmeisesti tulla 12V? Nyt tulee vaan 0,4V, eli vois olla valokatkasijassa vika? Piuhan päässä autoo ei oo käytetty, koska tämä vika ei ilmeisesti näkys millään laitteella? Autossa ei oo valomuistia eikä xenoneita, mutta käykö tähän nyt valokatkasija mistä tahansa mallista vai pitääkö olla just samanlainen kuin vanha? Auto on S210 290td -98
Emersu
Viestit: 36
Liittynyt: 16.8.2015 21:09
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Emersu »

Vika selvisi, palanut sulake. Tarkistin sulakkeen alussa englannin kielisen kartan mukaan, jossa ne numerot on väärin merkitty. Eli jarruvalojen sulake kojelaudan päässä on oikeasti nro 2. Edellisen omistajan kertoma tarina peräkärryn kytkemisen jälkeen syttyneestä asr valosta olikin todennäköisesti totta.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hyvä kun löysit vian nopeasti, ettei tullut turhaan vääriä osia vaihdettua !

Tässä asiaa sulakkeista.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Semmoinenkin on hyvä muistaa vikoja etsiessä(varsinkin semmoisia mitkä ei meinaa selvitä)
että yhtään palanutta sulketta ei saa olla oli se sitten sulke kartan mukaan vaikka minkä systeemin eli jos sulkeita tarkistelee niin tarkistelee na kaikki saman tien
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”