Alkoihan ne ongelmat sitten...

Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Wike kirjoitti:Mikä on muuten siinä pumppujen välissä olessa putketta olevan t-haaran päässä olevan muovihärvelin tarkoitus? Se putki t-haaralta sille on ainakin täynnä ilmaa. Nyt kun taas pyörittelin tuota konetta niin ilma selkeästi tulee juuri tuosta t-haarasta. Sen alapuolella ei näy kuplia...
Siirtopainen mittausliitin ja ilmauspumpun
(käytänössä täysin turha)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Mitenköhän sen voisi tarkistaa ettei vuoda ilmaa sieltä? Viimeksi kun viimeviikolla sen kanssa koitin tapella niin sille menevästä pulkesta pulppusi pumpuille ilmaa. Vähän se putken alku näytti täyttyvän polttoaineesta mutta eilen kun katsoin niin ole taas pelkkää ilmaa :evil: Piru kun tarttis saada se romu ajoon kun aika heikkoa tuo yhdellä autolla pärjääminen kun ei julkisia ole...

Mietin tuossa että pitäisikö kuitenkin kysellä *:i apuja. Voiko joku esim. asentoanturi kuitenkin olla vainaa vaikka lupailee jatkuvasti?
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

Wike kirjoitti:Mitenköhän sen voisi tarkistaa ettei vuoda ilmaa sieltä? Viimeksi kun viimeviikolla sen kanssa koitin tapella niin sille menevästä pulkesta pulppusi pumpuille ilmaa. Vähän se putken alku näytti täyttyvän polttoaineesta mutta eilen kun katsoin niin ole taas pelkkää ilmaa :evil: Piru kun tarttis saada se romu ajoon kun aika heikkoa tuo yhdellä autolla pärjääminen kun ei julkisia ole...

Mietin tuossa että pitäisikö kuitenkin kysellä *:i apuja. Voiko joku esim. asentoanturi kuitenkin olla vainaa vaikka lupailee jatkuvasti?
itsellä samaa ongelmaa (siis se ettei käynnistynyt vaan lupaili) oli kun oman väykyn hommasin, kokeileppas jollei edelleenkään käynnisty niin otappas siittä paine anturista piuha irti ja tarttaile pitäs hörähtää tulille parilla startilla, (suutin tukin se etummainen) lähtee käyntiin jos anturi on viallinen ainakin itsellä.

onkos sulla taka iskuventtiiliä suodattimelle tulevassa letkussa?
reverend
Viestit: 282
Liittynyt: 24.10.2010 15:31

Viesti Kirjoittaja reverend »

Ei sattuisi olemaan kuvaa paineanturin sijainnista? 202 temppuilee minulle, jospa siinä on sama...?
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

reverend kirjoitti:Ei sattuisi olemaan kuvaa paineanturin sijainnista? 202 temppuilee minulle, jospa siinä on sama...?
userpix/6563_paluuvuoto_1.jpg

tuossa linkissä näkyy tuo aluumiininen jakotukki josta lähtee putket suuttimelle, niin se paine anturi on sen päässä siis syylärin päässä oleva, siittä piuha irti niin pitäisi lähtä tulille jos anturi rikki/viallinen/likainen, en tiedä toimiiko kaikissa samanlailla mutta omassa antaa käynnistysluvan jos ottaa piuhan irti tuosta, ja vaihdoin itselle uuden anturin ja ei ole jättäny käynnistymättä enään, ei ollu silloin pääsyä starin lukuun.

ja eikös tuossakin ole kaksi vaihto ehtoa jos ja kun motti syttyy tulille kun tuosta nappaa piuhan irti, joko anturi sökö tai suuttimissa vikaa??? viisaammat korjaa tämän.

ja johdon kun ottaa pois niin voi sahauttaa muutaman kerran ennenkö lähtee.
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Pitänee kokeilla tota piuhan irroitusta. Vielä kuitenkin hämääpahasti se ilma siellä putkessa... Pitääkö koittaa virittää pari kortonkia sen mittaus/ilmauspumpunliittimen päälle että voisi poissulkea sen että se vuotaisi ilmaa järjestelmään :roll: Olisi tyypillistä meikäläisen tuuria että uusi osa olisi jotenkin virheellinen...
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Sen verran olen tuossa ehtinyt vanin hitsaamiselta tuota koittaa katella että otin sen pumppujen välisen purken irti ja täytin sen t-haaran putken polttoaineella ja sitten lykkäsin sen takasin kiinni. Nyt ei enää näy kuplia putkissa mutta siltikin hörähtelee vaan... Otin sen anturin piuhan irti ja edelleen sama juttu. Kaveri sai lainaan TEXA Navigator TXT:n ja piti sillä tsekkailla systeemejä vikakoodien varalta mutta ei saatu läppäriä nyt jostain syystä tunnistamaan sitä laitetta. Torstaina olisi taas tarkoitus yrittää. Jos ei onnistuta niin sitten pitää pyytää *ri apuja.

Kyllä korpee koittaa selvitä yhdellä autolla, ehtisi nyt saamaan ton vanin edes leimakuntoon. Viisi autoa pihalla ja yks vaan liikkuu. Senkin päälle ajo yksi täti viime viikolla yhtenä aamuna kun ajoin töihin. Onneksi ei mennyt pahemmin mutta huomenna se pitäisi silti kiikuttaa vahinkotarkastukseen. Siinä alkaa olla myös reippaasti muuta hommaa että saa senkin leimalle... Talvikin painaa taas päälle ja kaikki valmistelut tekemättä. :ää: Joskus tekisi mieli vaan lyödä hanskat tiskiin.
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

oletko vaihtanut jo paineen tasaajan O renkaat ja sen muovi holkin ja itse tasaajan pelti tiivisteen?
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Tarkoittanet sitä railin tulipellinpuoleisessa päässä olevaa myös paineensäätimeksi kutsutta? En ole siihen vielä kajonnut. Kai sekin pitäisi kokeilla. Ei vaan huvittaisi enää kokeilla hakuammuntaa mutta hyvähän nuo tiivisteet olisi varmaan siitäkin vaihtaa oli syy siinä tai ei.
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

Wike kirjoitti:Tarkoittanet sitä railin tulipellinpuoleisessa päässä olevaa myös paineensäätimeksi kutsutta? En ole siihen vielä kajonnut. Kai sekin pitäisi kokeilla. Ei vaan huvittaisi enää kokeilla hakuammuntaa mutta hyvähän nuo tiivisteet olisi varmaan siitäkin vaihtaa oli syy siinä tai ei.
tarkoitan juurikin sitä rintapellin puoleista, ehä vika voisi olla siellä ja ehkä ei =) vaan eipä se sen tiiviste sarja hirveen kallis ole, ja hyvä laittaa uusiksi. varovainen vain saa olla sen pienen muovi holkin kanssa ettei säry.
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Nyt saatiin TEXA pelittämään ja herjaa nokka/kampiakselinasentoanturia. Tossa noita ei ole eritelty eli kumpi nyt sopisi paremmin oireisiin? Hyvähän ne olisi kummatkin tietenkin vaihtaa mutta jos nyt ensin ostaisi toisen. Irroitin kummatkin ja nokananturin muovi oli siltä nokan puolelta halki joten olisiko se nyt sitten se? Kampiakselinanturi näytti päällisinpuolin siistiltä...
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

Wike kirjoitti:Nyt saatiin TEXA pelittämään ja herjaa nokka/kampiakselinasentoanturia. Tossa noita ei ole eritelty eli kumpi nyt sopisi paremmin oireisiin? Hyvähän ne olisi kummatkin tietenkin vaihtaa mutta jos nyt ensin ostaisi toisen. Irroitin kummatkin ja nokananturin muovi oli siltä nokan puolelta halki joten olisiko se nyt sitten se? Kampiakselinanturi näytti päällisinpuolin siistiltä...
eikös se ole se kampiakselin anturi joka estää käynnistymisen?

olisko jollain tutulla lainata kampuran anturia ennenku ostat uusia saisit ainakin varmuuden et onko kumpi sökö vaiko molemmat?
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

nokkatietokin tarvitaan nimenomaan käynnistyksessä,kampianturia tarvitaan koko ajon ajan. Tuo olisi luultavasti starilla koodi antureiden välisestä synkronoinnista eikä nykyinen testeri tiedä kumpi antaa matoja (en ole starilla katsonut kuinka kyseinen tila näkyy, antaako suoraan oikean anturin vai pitääkö tutkia datasta)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

No kaveri varas jo varastosta mulle kummatkin anturit niin eipä tartte arpoa sitten niiden kanssa. Sitten vaan kaikki ulokkeet ristiin että lähtee sen jälkeen toimimaan.
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Eilen vaihdoin anturit ja nyt pelittää!! Rouvakin ajeli tyytyväisenä kauppaan :D Kiitos taas kaikille vinkeistä ja avusta!!

Seuraavaksi pitänee perehtyä laturin hihnapyöränvaihtoon ja tutkia tukivarret että saa kolinat pois.
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”