W203 220 CDI starttiongelma

Vastaa Viestiin
swetters
Viestit: 16
Liittynyt: 09.8.2014 7:17

W203 220 CDI starttiongelma

Viesti Kirjoittaja swetters »

Haulla löytyi muutamia tähän viittaavia ongelmia, mutta kaikissa hieman erilainen vikakuvaus joltain yksityiskohdaltaan, joten otetaan nyt uudella ketjulla uusi kysymys.

Auto on siis W203 220 CDI vm. 2004 facelift. Tänään aamulla startatessa kun virta-avaimen laittoi virtalukkoon, kuului se normaali "surahdus" missä jotain ymmärtääkseni ajonestoon liittyvää tapahtuu. Hehkulle avainta käännettäessä mittaritaulun valot syttyi normaalisti, mm. hehkuvalo sekunniksi pariksi. Tämän jälkeen kaikki pimeni, eikä auto startannut vaikka käänsi avainta starttiasentoon. Avain takaisin nollaan ja toisella kertaa yrittäessä sama juttu. Taas avain nollaan ja lisäksi irti virtalukosta. Kas kummaa kolmannella yrityksellä, kun avainta vielä oli käytetty irti virtalukosta, kaikki pelasi normaalisti ja auto starttasi. Noin 15 km matkan töihin kaikki pelasi ainakin ajon aikana normaalisti. Iltapäivällä selviää sitten kotiin lähtiessä vieläkö starttaa tuosta työpaikan pihalta.

Vastaavanlaisiin ongelmiin löysin täältä haulla ja googlella kaikkea mahdollista ECU:n hajoamisen ja virta-avaimen pariston loppumisen väliltä. Mikähän tässä on näillä vikakuvauksilla menossa oikein rikki?
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Tietämättä yhtään mistään mitään, joskus aikanaan W202 teki täysin samalla tavalla, oli akusta maapiuhan kenkä löysällä.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
swetters
Viestit: 16
Liittynyt: 09.8.2014 7:17

Viesti Kirjoittaja swetters »

Olisipa ollutkin näin yksinkertainen vika. Akun kengät on molemmat tukevasti kiinni. Iltapäivällä töistä lähtiessä teki täsmälleen saman n. sekunnin valojen väläytyksen. Tosin tällä kertaa starttasi toisella yrityksellä, kun fiksuna käytin avainta irti virtalukosta heti ensimmäisen yrityksen jälkeen.

Sitten taas kun olin ajanut tuon 15km ja auto seisoi kaupan pihassa ehkä noin 10min, lähti ensimmäisellä käyntiin. Voisiko tässä olla jotain tekemistä myös lämpötilan kanssa. Auto ei siis ollut tänään aamulla kotipihassa sähköjohdossa, eikä myöskään töissä. Nyt se on niin katsotaan miten huomenna aamulla käy. Menee myös huomenna iltapäivällä testeriin kiinni, josko sieltä löytyisi jotain vikakoodeja ja olisi niiden jälkeen astetta viisaampi.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

swetters kirjoitti:Olisipa ollutkin näin yksinkertainen vika. Akun kengät on molemmat tukevasti kiinni. Iltapäivällä töistä lähtiessä teki täsmälleen saman n. sekunnin valojen väläytyksen. Tosin tällä kertaa starttasi toisella yrityksellä, kun fiksuna käytin avainta irti virtalukosta heti ensimmäisen yrityksen jälkeen.

Sitten taas kun olin ajanut tuon 15km ja auto seisoi kaupan pihassa ehkä noin 10min, lähti ensimmäisellä käyntiin. Voisiko tässä olla jotain tekemistä myös lämpötilan kanssa. Auto ei siis ollut tänään aamulla kotipihassa sähköjohdossa, eikä myöskään töissä. Nyt se on niin katsotaan miten huomenna aamulla käy. Menee myös huomenna iltapäivällä testeriin kiinni, josko sieltä löytyisi jotain vikakoodeja ja olisi niiden jälkeen astetta viisaampi.
Siis startti ei edes pyöritä
onko korin ja moottorin välinen maa johto kunnossa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
swetters
Viestit: 16
Liittynyt: 09.8.2014 7:17

Viesti Kirjoittaja swetters »

Ei pyöritä ja kaikki muukin sähkö pimenee tuon noin sekunnin välähdyksen jälkeen. Tuo sähköjen sammuminen itseasiassa tapahtuu jo hehkutuksen aikana ennen kuin ehdin edes kääntää avainta starttiasentoon. Omituista tuossa tuo, että sitten kun on avainta käyttänyt irti ja kokeilee uudestaan, toimii niin kuin mitään vikaa ei olisikaan. Päällisin puolin kaapelit näytti olevan ok. Mittaan nyt tuon maakaapelin vielä varmuudeksi.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

swetters kirjoitti:Ei pyöritä ja kaikki muukin sähkö pimenee tuon noin sekunnin välähdyksen jälkeen. Tuo sähköjen sammuminen itseasiassa tapahtuu jo hehkutuksen aikana ennen kuin ehdin edes kääntää avainta starttiasentoon. Omituista tuossa tuo, että sitten kun on avainta käyttänyt irti ja kokeilee uudestaan, toimii niin kuin mitään vikaa ei olisikaan. Päällisin puolin kaapelit näytti olevan ok. Mittaan nyt tuon maakaapelin vielä varmuudeksi.
jos mittaat niin kuormitamalla
joku maa, päävirran syöttö onkelma tai sitten rele
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Itselläni oli samaa ongelmaa. Virrat päälle ok, hehkuvalo syttyi mutta sitten täysi pimeys. Jos starttasi suoraan nollilta käymään niin saattoi toimia oikein tai sitten mihinkään ei tullut virtoja(puhallin, radio...). Ihmettelin ja kummastelin, vika oli avaimessa. Uudella avaimella kaikki toimii oikein, tuo ongelman aiheuttanut avain taasen on pimennys täysin,ainoastaan ovet aukeaa.

Ja auto siis s203 vm.2004 facelift
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
swetters
Viestit: 16
Liittynyt: 09.8.2014 7:17

Viesti Kirjoittaja swetters »

Noniin. Sen verran omatoimista viantutkinnan päivitystä, että maadoitus vaikuttaisi olevan kunnossa ja ilmeisesti lämpötilalla on vaikutusta tähän. Tänään aamulla auto oli sähkön päässä lohko+sisälämppäri ja lähti iloisesti käyntiin ensimmäisellä yrityksellä. Töistä kotiin lähtiessä kokeilin startata kylmänä, mutta toisella avaimella ja lähti myös hyvin käyntiin ensimmäisellä.

Tämä voisi viitata tuohon avaimeen ja avain oli yksi niistä vaihtoehdoista, joita tuolla pajallakin vikakoodien luvun yhteydessä epäiltiin mahdolliseksi vian aiheuttajaksi. Toki mahdollisuuksia oli myös muita, koska ei kuulemma voida olla varmoja syystä ennenkuin vikatila olisi päällä. Mm. virtalukko tai jonkin yksittäisen ohjainlaitteen väyläliitännän vika.

Niihin itse vikakoodeihin, niitähän oli aika paljon. Tuolla varmuudella osa on aivan turhaa tähän liittymätöntä, mm. juuri viime viikolla vaihtamani palanut ajovalon polttimo. Jotkut noista sitten tosin saattavat liittyä tähänkin. Osaisiko joku tämän systeemeistä paremmin tietävä sanoa näiden perusteella mitään? Nämä virtalukko yms. asiat taitaa mennä jokatapauksessa Vehon hommiksi, niin ei viitsisi ihan turhaankaan alkaa vain kokeilemaan eri osia min. tonni per kerta ajatuksella, mikä vian lopulta korjaa.

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

swetters kirjoitti:Noniin. Sen verran omatoimista viantutkinnan päivitystä, että maadoitus vaikuttaisi olevan kunnossa ja ilmeisesti lämpötilalla on vaikutusta tähän. Tänään aamulla auto oli sähkön päässä lohko+sisälämppäri ja lähti iloisesti käyntiin ensimmäisellä yrityksellä. Töistä kotiin lähtiessä kokeilin startata kylmänä, mutta toisella avaimella ja lähti myös hyvin käyntiin ensimmäisellä.

Tämä voisi viitata tuohon avaimeen ja avain oli yksi niistä vaihtoehdoista, joita tuolla pajallakin vikakoodien luvun yhteydessä epäiltiin mahdolliseksi vian aiheuttajaksi. Toki mahdollisuuksia oli myös muita, koska ei kuulemma voida olla varmoja syystä ennenkuin vikatila olisi päällä. Mm. virtalukko tai jonkin yksittäisen ohjainlaitteen väyläliitännän vika.

Niihin itse vikakoodeihin, niitähän oli aika paljon. Tuolla varmuudella osa on aivan turhaa tähän liittymätöntä, mm. juuri viime viikolla vaihtamani palanut ajovalon polttimo. Jotkut noista sitten tosin saattavat liittyä tähänkin. Osaisiko joku tämän systeemeistä paremmin tietävä sanoa näiden perusteella mitään? Nämä virtalukko yms. asiat taitaa mennä jokatapauksessa Vehon hommiksi, niin ei viitsisi ihan turhaankaan alkaa vain kokeilemaan eri osia min. tonni per kerta ajatuksella, mikä vian lopulta korjaa.

Kuva

Kuva

Kuva
Hankiudu jonnekin *:rin piuhan päähän niin saat tarkempaa
suuntaa, muuten voi koitaa lämmitämäällä virtalukkoa, etusam:ia
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 sähkö”