B-sarjalainen kaasuversio?

Vastaa Viestiin
pekkave
Viestit: 52
Liittynyt: 01.6.2007 18:02
Paikkakunta: Helsinki

B-sarjalainen kaasuversio?

Viesti Kirjoittaja pekkave »

Oli aika luopua vanhasta W202:sta ja nyt on seuraajan metsästys päällä. Vaihtoehtoina ovat lähinnä W203 STW vuosilta 2006-07 ja B-sarjalaiset noin 2008-2010. Uudempiin ei pätäkkä piisaa. Ruotsista Bytbilistä ja Blocketista näitä olen katsellut lähinnä siksi, että vähemmän ajettuja ja hyvin huollettuja autoja runsailla varusteilla on heillä enemmän tarjolla. Haen noin 120 000 - 180 000 km ajettua autoa.

B-sarjalaisissa näkyy ruotsalaisilla olevan myynnissä paljon NGT- eli bensa/kaasuversioita, joita saisi aika edullisesti. Mutta kun ei ole tietoa näistä, kysytään täältä vertaistukea.

Miten suuri on esim 2008-2010 NGT-mallien bensatankki ja miten pitkälle tankillinen riittää. Entä kuinka kauas se maa- ja biokaasuille tarkoitettu säiliö kuljettaa? Luin jostakin, että kaikkein uusimmissa B-sarjan kaasuvehkeissä bensiiniä ei mahtuisi kuin nimeksi eli johonkin 100-200 km:n ajoon. Ajelen enimmäkseen Etelä-Suomessa kaasuntankausverkon piirissä, joten tämä saattaisi olla vaihtoehto jos edes 300-400 km bensoilla pääse. Konehan vaihtaa automaattisesti bensalle kun kaasu loppuu.

Toinen iso kysymys on kaasutekniikan luotettavuus. Onko tämä yhtä varma systemi kuin bensa- ja dieselkoneet? Entä millaisia ovat kokemukset E-sarjalaisten vastaavista bifuel-moottoreista? Haluaisin myös tietää, miten laajalti korjaamot osaavat huoltaa/korjata näitä? Tuleeko sitä kautta isompaa rahanmenoa, vaikka itse ajaminen ja verotus olisivat edullisempia?

Vai pitäisikö suosiolla keskittyä hakemaan perinteisillä polttoaineilla käyvä B tai C?

Muutkin kommentit B-sarjalaisista ovat tervetulleita.
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

ota buranaa ja
googleta vaikka seuraavaa niin ei tarvi ainakaan sanoa että ei olisi varoitettu

"m271 jakopää"

http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... 569&page=3

koskee bentsiini malleja
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

viewtopic.php?t=43026

tääläkin on 271 jakopää stooria
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
pekkave
Viestit: 52
Liittynyt: 01.6.2007 18:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pekkave »

No prkl, nyt on varoitettu... Kiitos vaan.

Mutta ovatko nämä NGT-koneetkin m271:lla? Eli onko vain niin, että minun kannattaa unohtaa kyseiset vetoketjumoottorit ja etsiä tuplakettingillä varustettu diesel tai bensaversioista esim m111?

Ja B-korisista vm 2008 alkaen saa yhä infota.
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Ei tietoa ketjuista mutta monessa kaasuautossa on normaali bensatankki ja kaasut on kontissa erikseen. Auto käynnistyy aina bensalla ja vaihtuu kaasun käyttöön hetken päästä. Ei noissa pitäisi mitään ihmeellistä tekniikan puolesta olla. Mutta B-mersun toteuksesta en tiedä. Soita jollekin myyjälle, kyllä ne kertoo mielellään...
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Eikö B-sarjalaisissa ole bensakoneena ennemminkin m266? Onko siinäkin jakoketjuongelmia?
pekkave
Viestit: 52
Liittynyt: 01.6.2007 18:02
Paikkakunta: Helsinki

Ei sitten tullut B-sarjalaista

Viesti Kirjoittaja pekkave »

Pitäisiköhän tehdä paljastus. Entistä vähemmän taitaa olla asiaa tälle foorumille. Menin näet luopio ostamaan Ruotsista Volvo V70 2.4D:n vuosimallia 2007. Kinetic-varusteltu manuaalivaihteilla. Täyden huoltokirjan ja Carfaxin raporttien mukaan nähnyt Ruotsinmaan teitä kahdella omistajalla 155 500 km. Katsastettu 15.11. Tällä ajan jonkin aikaa kunnes on varaa ostaa W204 dieselfarmari. Nyt ei vielä ollut.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

jos jotakin kiinnostaa, niin multa löytyy 124:seen sopivat kaasulaitteet :wink:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mullakin löytyy kaasulaitteet omasta takaa. :idea: Diiselillä mennään sittenkin, vaikka maatiaiskaasun tuoksu välillä nokkaan tuleekin ikkunat kiinni.. :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W169”