w210 200cdi hehkun lämpötila-anturin sijainti?

Vastaa Viestiin
wictro
Viestit: 4
Liittynyt: 11.4.2006 3:01

w210 200cdi hehkun lämpötila-anturin sijainti?

Viesti Kirjoittaja wictro »

Tervehdys!

Isäukon mersussa on semmonen vika, että hehkuttaa näilä -27-asteen pakkasilla vain noin sekunnin ja hehkun valo sammuu. lähtee siitä sitten tarpeeks kauan veivaamalla käyntiin.

Mitattiin hehkut, niin näyttävät kaikki n. 2ohmia niin pitäisi olla kunnossa ne.

Sen jälkeen mitattiin, että hehkurele saa virtaa niin vaihdettiin se hätäpäissään uuteen kun ajateltiin että se on varmaan sitten rikki se.

Uudella releellä vika säilyi.

sitten oli epäilyksen kohteena se 2-napainen liitin mihin tulee ruskea (maa) ja valkea (ohjausjohto ECU:lta?). vedettiin erilliset johdot releen ja liittimen väliin että saa varmasti kontaktin ne. ei auta sekään.

nyt hehkuttaa siis sen sekunnin ja startin jälkeen jää hehkun valo palamaan.

mietityttää, että voisko vika olla lämpöanturissa, mutta missä päin konetta se on?
MB 1979 230 TE
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: w210 200cdi hehkun lämpötila-anturin sijainti?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

wictro kirjoitti:Tervehdys!

Isäukon mersussa on semmonen vika, että hehkuttaa näilä -27-asteen pakkasilla vain noin sekunnin ja hehkun valo sammuu. lähtee siitä sitten tarpeeks kauan veivaamalla käyntiin.

Mitattiin hehkut, niin näyttävät kaikki n. 2ohmia niin pitäisi olla kunnossa ne.

Sen jälkeen mitattiin, että hehkurele saa virtaa niin vaihdettiin se hätäpäissään uuteen kun ajateltiin että se on varmaan sitten rikki se.

Uudella releellä vika säilyi.

sitten oli epäilyksen kohteena se 2-napainen liitin mihin tulee ruskea (maa) ja valkea (ohjausjohto ECU:lta?). vedettiin erilliset johdot releen ja liittimen väliin että saa varmasti kontaktin ne. ei auta sekään.

nyt hehkuttaa siis sen sekunnin ja startin jälkeen jää hehkun valo palamaan.

mietityttää, että voisko vika olla lämpöanturissa, mutta missä päin konetta se on?
anturi termostaatin kopassa,

jos valo sytyy uudellen niin yleensä vika on hehkutulpissa/niiteen johdoissa/liitimissä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
wictro
Viestit: 4
Liittynyt: 11.4.2006 3:01

Viesti Kirjoittaja wictro »

hehkut testattu just vielä antamalla suoraan kaapelilla liittimeen, jokainen räpsähti.

tyhmä kysymys vielä että missä se termostaatti on? :D
MB 1979 230 TE
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29070
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Termostaatti on ylävesiletkun moottorin puoleisessa päässä.
Hehkuvalon toiminta kertoo siitä että hehkutulpissa tai releessä olisi kuitenkin vikaa. Tai johdotuksessa niiden osalta.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

wictro kirjoitti:hehkut testattu just vielä antamalla suoraan kaapelilla liittimeen, jokainen räpsähti.

tyhmä kysymys vielä että missä se termostaatti on? :D
Mitenkäs se räpsähdys lityy siihen että ovat kunnossa :roll:
nehän räpsyvät jos vaikka ytimet on irti(melko yleinen vaiva)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”