W203 200K automaatti ei Starttaa

Vastaa Viestiin
TommiL
Viestit: 3
Liittynyt: 20.1.2016 10:16
Paikkakunta: Mikkeli

W203 200K automaatti ei Starttaa

Viesti Kirjoittaja TommiL »

Moi! Uusi foorumilainen esittäytyy ja esittelee samalla vikaa autosta.

Kyseessä 2004 200K automaatti.

Ongelmana on ettei auton näyttö tunnista vaihteiston asentoa, eikä näin ollen anna startata autoa.

Autoon on vaihdettu uusi akku, keppiyksikkö, sekä laatikon kupeeseen tuleva pistoke. Pistoke oli öljyinen, mutta apparin jalkatilassa oleva boksi oli kuiva.

Auto toimi kaksi päivää uuden keppiyksikön kanssa, mutta nyt taas jämähtänyt samaan vikatilaan.

Latausjännite 14,1V ja akun lepojännite 12,4V

Välillä näyttöön ilmestyy:

Brake wear, visit workshop
Display malfunction / Faultry
Coolant, visit workshop
Battery/Alternator - Visit Workshop
Oven kun avaa, niin pitkien valojen sininen kuva loistaa näytössä
Lämpötila näytössä +85c
brake fluid, visit workshop

STARIN kautta vikakoodit alla:

ME
2062-002 Sarjageneraattoriliitäntä ei yhteyttä ohjainlaitteeseen N3/10 (ME-ohjainlaite
201B-004 Sytytyskatkoja sylinterissä 4 (P0304)
2029-001 Seoksenmuodostuksen itsesovitus rikkaan vasteeseen (moottorin taipumus suuntaan laiha)

EGS
P2300 CAN-kommunikaatio muiden tähän autoon asennettujen ohjainlaitteiden kanssa ei mahdollinen (CAN-väylän off vika)
P2221 Rakenneosan Y3/6B1 (vaihteistoöljyn lämpötunnistin) ja tai Y3/6S1 (käynnistyksen estokärjet) signaali ei uskottava

ESP
C1038 Moottorin ohjainlaite ei ole tunnistettu tai moottorin ohjainlaite on väärä
C1212 Ylijännite virtapäässä 30

AB
B106C Tiedonsiirrossa rakenneosan B48 kanssa häiriö tai johtovika
B106D Rakenneosassa tai signaalijohdossa rakenneosaan B48 on katkos

SAM-E
B1003 Rakenneosassa M13 kiertovesipumppu on oikosulku maadotukseen tai virtakatkos

DBE
B10D6 CAN-tiedonsiirrossa ohjainlaitteen SAM-E kanssa häiriö
B1002 Ohjainlaitteen jännitteen saannissa ylijännite
B1066 Käyttöjärjestelmää ei ole normitettu

KIW
B1121 Tietoyhteydessä (Head unit) kanssa on häiriö
B1128 Jarrunestemäärä ei ole kunnossa

MRM
B1326 Rakenneosa S40/4 on rikki
B1000 ohjainlaite on rikki

AUDIO
N1112 Tiedonsiirto ei mahdollista D2B masterin ja D2B edeltäjän komposiittien kanssa
B1010 Ohjainlaitteen jännitteensaannissa on alijännite

Apuja selvittelyyn kaivataan, tai edes mistä lähdetään liikkeelle.

Auton sai käyntiin kun vikakoodit nollattu.

Kiitos jo etukäteen.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: W203 200K automaatti ei Starttaa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

TommiL kirjoitti:Moi! Uusi foorumilainen esittäytyy ja esittelee samalla vikaa autosta.

Kyseessä 2004 200K automaatti.

Ongelmana on ettei auton näyttö tunnista vaihteiston asentoa, eikä näin ollen anna startata autoa.

Autoon on vaihdettu uusi akku, keppiyksikkö, sekä laatikon kupeeseen tuleva pistoke. Pistoke oli öljyinen, mutta apparin jalkatilassa oleva boksi oli kuiva.

Auto toimi kaksi päivää uuden keppiyksikön kanssa, mutta nyt taas jämähtänyt samaan vikatilaan.

Latausjännite 14,1V ja akun lepojännite 12,4V

Välillä näyttöön ilmestyy:

Brake wear, visit workshop
Display malfunction / Faultry
Coolant, visit workshop
Battery/Alternator - Visit Workshop
Oven kun avaa, niin pitkien valojen sininen kuva loistaa näytössä
Lämpötila näytössä +85c
brake fluid, visit workshop

STARIN kautta vikakoodit alla:

ME
2062-002 Sarjageneraattoriliitäntä ei yhteyttä ohjainlaitteeseen N3/10 (ME-ohjainlaite
201B-004 Sytytyskatkoja sylinterissä 4 (P0304)
2029-001 Seoksenmuodostuksen itsesovitus rikkaan vasteeseen (moottorin taipumus suuntaan laiha)

EGS
P2300 CAN-kommunikaatio muiden tähän autoon asennettujen ohjainlaitteiden kanssa ei mahdollinen (CAN-väylän off vika)
P2221 Rakenneosan Y3/6B1 (vaihteistoöljyn lämpötunnistin) ja tai Y3/6S1 (käynnistyksen estokärjet) signaali ei uskottava

ESP
C1038 Moottorin ohjainlaite ei ole tunnistettu tai moottorin ohjainlaite on väärä
C1212 Ylijännite virtapäässä 30

AB
B106C Tiedonsiirrossa rakenneosan B48 kanssa häiriö tai johtovika
B106D Rakenneosassa tai signaalijohdossa rakenneosaan B48 on katkos

SAM-E
B1003 Rakenneosassa M13 kiertovesipumppu on oikosulku maadotukseen tai virtakatkos

DBE
B10D6 CAN-tiedonsiirrossa ohjainlaitteen SAM-E kanssa häiriö
B1002 Ohjainlaitteen jännitteen saannissa ylijännite
B1066 Käyttöjärjestelmää ei ole normitettu

KIW
B1121 Tietoyhteydessä (Head unit) kanssa on häiriö
B1128 Jarrunestemäärä ei ole kunnossa

MRM
B1326 Rakenneosa S40/4 on rikki
B1000 ohjainlaite on rikki

AUDIO
N1112 Tiedonsiirto ei mahdollista D2B masterin ja D2B edeltäjän komposiittien kanssa
B1010 Ohjainlaitteen jännitteensaannissa on alijännite

Apuja selvittelyyn kaivataan, tai edes mistä lähdetään liikkeelle.

Auton sai käyntiin kun vikakoodit nollattu.

Kiitos jo etukäteen.
Koodien uudelleen luvulla

missä tilanteessa vikatuli
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos olisi toinen etuohjainlaite jolla kokeilla..
Mahdollisesti ongelma voisi olla myös väyläkampojen hapettumisessa, niitä löytyy molemmin puolin kynnyskoteloiden etupäistä muovikoteloista auton sisäkautta purkaen.
Jos päätyy väylää tutkimaan kannattaa ensin tarkistaa (WIS) mistä kammasta keppiyksikön väylä kulkee.
oulaistenliikenne.fi
TommiL
Viestit: 3
Liittynyt: 20.1.2016 10:16
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja TommiL »

Vikakoodien luvun ja nollauksen jälkeen toiminut lähes moitteetta kaksi päivää.

Ainoa asia, mitä alkuun herjaa on:

Battery/Alternator visit workshop
Latausjännite yli 14V ja akku on uusi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tuo korjaantuu joskus mittariston ohjelmoinnilla. Kokeile.
oulaistenliikenne.fi
TommiL
Viestit: 3
Liittynyt: 20.1.2016 10:16
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja TommiL »

Kuinkas tämä ohjelmointi tehdään?

ps. Auto toiminut nyt reilun vuorokauden normaalisti
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

TommiL kirjoitti:Kuinkas tämä ohjelmointi tehdään?

ps. Auto toiminut nyt reilun vuorokauden normaalisti
auto jonnekin *:rin piuhan päähän missä sitä osataan käytää
vaikapa tuonne dealerin luo

E: niin homma hoituu
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 sähkö”