Mersun ilmastointia ei saa kuntoon

Täällä voit keskustella otsikon mukaisista asioista.
Vastaa Viestiin
4Matic
Viestit: 7
Liittynyt: 20.12.2011 23:01
Paikkakunta: Kuopio

Mersun ilmastointia ei saa kuntoon

Viesti Kirjoittaja 4Matic »

Mersun W204 250 CDI:n ilmastointia ei saa kuntoon. Olen ajanut jo 14 000 km joulukuusta ja yrittänyt saada huoltoa vakuuttuneeksi ettei lämmitys ole kunnossa. Lähtötilanne oli ettei moottori lämmennyt ja sisälle tuli lämmintä vain jalkoihin. Meni reilu kaksi kuukautta että vaihdettiin moottorin termostaatti. Taisi siinä lämmetä jo kelitkin.

Sitten on käytetty sama aika ja useita huoltokertoja että saisi lämmön tulemaan tasaisesti jalkatilaan. Huolto ei usko lämmityslaitteen voivan olla rikki. Piti ostaa digitaalimittari että voi kertoa millaisia lämpötiloja tulee lasille ja jalkatilaan. Lämmönsäädin 20 astetta, lasille ilman lämpötila 19-21 astetta mutta jalkatilaan tulevan ilman lämpötila joka kerran erilailla 17-31 asteen välillä.

Vika ei toistu joka käynnistyksen jälkeen. Se joko toimii tai ei. Siihen näyttäisi vaikuttavan, "time after start" aika, kun se nollautuu lämmityslaitteen toiminta todennäköisesti muuttuu.

Kun lämmityslaite ei toimi jalkatilaan tulee jopa yli 30 asteista ilmaa. eikä sitä saa laskemaan kuin 3-4 astetta vaikka laittaa ilmastoinnin puhaltamaan kylmää. Voin vaan todeta että on kuuma kaasujalka 400 kilometrin ajon jälkeen.

Asia on vaatinut monta käyntikertaa että saisi työnjohdon Kuopiossa ymmärtämään ettei lämmityslaite voi olla vuoden ikäisessä autossa noin oikutteleva. Joskus se toimii oikein ja silloin tuulilasille ja jalkatilaan tulevan ilman lämpötilaero on n. 2 astetta. Kaksi viikkoa sitten vaihdettiin säätöyksikkö. Sen jälkeen olen ajanut n. 1000 km ja sama vaiva jatkuu.

ilmeisesti sekoitusilmakotelon servot ja läpät eivät toimi, tai joku tahmoi, mutta moottorit eivät tee virheilmoitusta. Maahantuoja ei anna vaihtaa koko koteloa, kun ei ole virheilmoitusta ja lämmityslaite toimii joskus.

Kyllä mersuhuolto on sieltä ja syvältä. Voisi kuvitella maahantuojaakin, että he eivät haluaisi tästä vaivasta kuuluvan enemmän. Jos jalkojanne joskus polttelee mitatkaapa mitä sinne tulevan ilman lämpötila on? Vika saattaa olla vaikka rakkaassa mersussanne eikä vaimonne jaloissa.

:oops:
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Re: Mersun ilmastointia ei saa kuntoon

Viesti Kirjoittaja jusamb »

4Matic kirjoitti:Kyllä mersuhuolto on sieltä ja syvältä. Voisi kuvitella maahantuojaakin, että he eivät haluaisi tästä vaivasta kuuluvan enemmän.
:halm: :halm: "Mesrun omistaja häviää aina." Vai miten se slogan menikään? :roll: :roll:
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Mersuilla ammatikseen ajavat amatöörit eivät käytä mersujaan merkkiliikkeessä..
Vaan ammattilaisilla, jotka tietävät mitä autolle pitää tehdä.

Eri asia tietenkin on, onko kyseisen paikkakunnan lähellä mersuasiantuntijaa......

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1588
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Jenkkilässä olis eri meininki... Minkähän takia Suomessa pitää kohdella autoilijaa aina näin merkkiliikkeessä? Taitaa olla Toyota ainoa jossa asiakas otetaan oikeasti huomioon. :?
® Mesen Porkkana-klubi
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

No, tervetuloa foorumille kuitenkin. :D
Kein siknatuur
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Ari66 kirjoitti:Mersuilla ammatikseen ajavat amatöörit eivät käytä mersujaan merkkiliikkeessä..
Koita ammattilainen hommata auto jossa on tehtaan takuu ja jatketaan sitten tätä keskustelua... :wink:
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Mersun ilmastointia ei saa kuntoon

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

4Matic kirjoitti: ilmeisesti sekoitusilmakotelon servot ja läpät eivät toimi, tai joku tahmoi, mutta moottorit eivät tee virheilmoitusta. Maahantuoja ei anna vaihtaa koko koteloa, kun ei ole virheilmoitusta ja lämmityslaite toimii joskus.
Vahvasti vaikuttaa ongelmalta jota itse veikkaat. Jumittavan läpän lisäksi voisi veikata jotain anturivikaa mutta ei se sekään voi olla kun kylmälle säädettynä edelleen puhaltaa lämmintä/kuumaa.

Tuo vikakoodijuttu vaan arveluttaa, jos ilmastoinnin läpissä ei ole mekaanista vikaa (ohjaus toimii oikein mutta itse läppä liikkuu omaan tahtiinsa) niin kyllä tuosta tallennettu vika pitäisi löytyä. Ehkä korjaamo vetoaa päällä oleviin vikoihin eikä niitä välttämättä edes tule käynnistyksen jälkeen ellei lämmityslaite satu ohjaamaan läppiä sopivaan suuntaan riittävästi.

Kannattaisikohan auto viedä jollekin foorumilaiselle tai muulle riippumattomalle testerin omistajalle vikakoodien lukuun. Samalla voisi testerillä kokeilla ajaa lämmityslaitteen läppiä edestakaisin jos sieltä sattuisi löytymään jotain virhetoimintoja.

Voisi olla että läpät on väärin perusasetettukin jostain syystä ja asetus kannattaisi uusia.
Avatar
rotte
Viestit: 546
Liittynyt: 20.10.2010 20:57
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja rotte »

Aloittajalle sen verran, että et ole ongelmasi kanssa yksin. Itselläni ei tosin ole mersua, mutta Subarun kanssa on riittävästi saanut taistella ongelmista lähinnä liittyen hiukkassuodattimeen. Ko. kapine ei suostunut millään itse tekemään puhdistuspolttoja, vaikka ajo oli oikeaoppista. Kerran kuukaudessa piti vikavalon takia ajaa takuuhuoltoon, joka "nollasi vikakoodit ja tutki asiaa". Tähän kyllästyneenä noin seitsemäntenä kertana, totesin, että asialle TÄYTYY nyt tehdä jotain, heillä on ollut riittävästi aikaa jo tutkia, ja mikäli halua tutkimiseen ei ole löytynyt, se on heidän oma ongelmansa, ei enää minun.

Asiat alkoivat itselläni tämän kanssa ratketa sillä, kun hain merkkiin keskittyneeltä asiantuntijalta Kuopiosta lausunnon vian aiheuttajista, sekä maahantuojaan olin yhteydessä. Näiden keskustelujen ja papereiden perusteella hieman alkoi tapahtua takuuhuolloissa. Loppuviimein itsellä auto korjaantui, kun hinausautolla vietiin Subaru Jyväskylän Laakkoselle vikavaloarmadan sytyttyä mittaristoon. 8 kuukautta itse tappelin asian kanssa. Sitkeyttä ja periksiantamattomuutta nämä takuuhommat omistajalta vaativat.
4Matic
Viestit: 7
Liittynyt: 20.12.2011 23:01
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja 4Matic »

Niin kuin päivämäärät kertovat maahantuoja ja huolto kiertää kuin p... kuumaa puuroa. Tässä hyvä esimerkki, kun auto on viisaampi kuin sen valmistaja. Ei vikakoodia ei vikaa. Joskus kannattaa aistihavaintoihinkin luottaa. Nämä maahantuojan erikoismiehet varmaan syövät aamupuuronkin kylmänä, jos induktiohella jättää keittämättä veden ja ei anna vikakoodia.

Maahantuoja lupaa selvittää asian ja ottaa yhteyttä. Sitä on odotettu jo useita kuukausia. Missä lie yhteydenotto, ihmetyttää mistä näille maksetaan? Toivottavasti tätä foorumia lukisi jo johtokin ja veisi tekstin viikkopalaveriin niin näkisi missä olisi punaniska. Yli 60 000€ ajoneuvo ja toimii huonommin kuin vm-72 Lada.

Sen verran on kerennyt tutkia ongelmaa, ettei aamuisin aina edes sisältä lämpiä puolentunnia ajon aikana kuin 17 asteeseen. Kone haihduttaa myös jäähdytysnestettä jonkun desin/3000 km.

Ongelma on hankala, kun se ei ole säännöllinen ja esiintyy pitkällä yhtenäisellä matkalla. Soitin huoltoon, kun vika oli päällä, noin 3 tunnin ajon jälkeen. Tutkittiin yli puolituntia, mitä tapahtuu kun ilmanohjauksen asentoa muutetaan ajon aikana. Saatiin selville, että utomaattiasennossa ilmantulo loppuu kokonaan tuulilasille ja jalkatilaan, vain keskisuulakkeista puhaltaa niin että hattu pyörii päässä. Käsiohjauksella saa vähän kuumaa ilmaa jalkatilaan, mutta alle +25 ei pääse vaikka kääntää säätimet täysin kylmälle, mutta silloin vilustuu.
Lasille ilmaa tuli vain nimeksi, jos ollenkaan. Odotetaan maahantuojan edustajaa mittareineen. Oma mielipiteeni on ettei niille mittareille ole käyttöä, kun hallissa ongelmaa ei ole aikaisemminkaan testereillä saatu esille.

Kun ilmastointi ei toimi, talvella ilmastointi käsikäytöllä noin puolen tunnin ajon jälkeen tuulilasi alkaa jäätyä, se pysyy auki korkeintaan 30 cm alalaidasta. Muut lasit ovat jäässä alle yli -15 asteen pakkasilla koko ajan yksin ajaessa.

Luin näitä foorumeja ja siellä keskusteltiin A/C -päällä/pois asennosta, että saa sopivaa sisäilmaa. Ajoin yli 10 vuotta Volvoilla ja ainoastaan hiihtoporukalla hikisinä kylmällä autolla lähtiessäni painasin lasinsulatuksen päälle. Keväällä ja syksyllä muutin lämpötilaa keväällä +24 ja syksyllä +22 asteeseen. Automatiikka hoiti loput. En edes osannut kuvitella että Mersu ei ole vielä oppinut tekemään ilmastointia, kun se toimi 90-luvulla.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Osta Volvo niin pääset murheesta. Tai saat toisen murheen. Hyväksy nyt kuitenkin murheesi keskellä se tosiasia että autosi on viallinen ja kaikki Mercedekset eivät ole viallisia. Ja on niitä viallisia Volvojakin, se on aivan varma. Vaadi että autosi korjataan, jotta saat todellisen kokemuksen tuotteesta jonka olet ostanut.
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Joo... näitä sattuu... Autoalalla oleva kaverini osti bemariuskovaisen ystävänsä yllyttämänä bemartin ja ekan tankillisen aikana oli auto kolmeen erikertaan korjaamolla, eikä tullut kuntoon, vasta kuin löytyi firmasta oikea mies asiaa tutkimaan. Totesi myöhemmin autosta eroon päästyään bemmin olleen hänen paskin uusi auto ikinä.
Eli näitä sattuu ihan kaikissa piireissä.
Ei vehollakaan ole välttämättä montaa kaveria töissä, jotka ymmärtävät oikeasti auton järejestelmien päälle.
Omat kokemukseni on sähköpuolen teollisuudesta ja ainakaan siellä ei nämä edustajat tiedä myymistään vimpaimista mitään. Jos tulee ongelmia, on otettava yhteyttä suoraan päämieheen. Tällä alalla näyttäisi pätevän, pienempi firma, sitä suuremmalla todennäköisyydellä löytyy myös tietoa.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
4Matic
Viestit: 7
Liittynyt: 20.12.2011 23:01
Paikkakunta: Kuopio

Kansivika W204 250 CDI:ssä???

Viesti Kirjoittaja 4Matic »

Ammattilaiset ja kokeneet. Voiko olla kansivika?

Jos auton sisätila olisi kahdella lämmityskennolla. Moottorin kannentiivisteen vuodosta tuleva ilma menisi jäähdytysjärjestelmän kautta ylemmälle tuulilasille lämpöä tuottavalle kennolle. Pakkasella tuulilasille ei tulisi lämmintä ilmaa. Anturi taustapeilin lähellä rekisteröi tilanteen ja laitteisto pyrkii saavuttamaan halutun lämpötilan jalkatilan ilmanlämpötilaa lisäämällä.

Oireet seuraavanlaiset viimeisen 30 000 km:n ajalla.

Lämmityslaitteen toimintaongelma on ollut pitkän matkan ajossa. Lämmityslaite ei toimi loogisesti, vika toistuu pitkillä ajomatkoilla satunnaisesti joka toisella tai kolmannella ajokerralla, kun saa ensin moottorin lämpimäksi. Pitkällä matkalla, kun on ajettu yli kaksisataa kilometriä, lämmityslaite alkaa pukata jalkatilaan kuumaa ilmaa yli 40 asteista max 45 ja lasille kylmää alle 20 asteista jopa 16, puhallin "tohottaa" äänekkäästi (Karvahattu korville ja varvassandaalit jalkaan). Joskus auto ei läpene sisältä millään, vaatii ajoa esim. Helsingistä Heinolan pohjoispuolelle, enne kuin alkaa antaa sisälle lämmintä ilmaa. Ulkoilma oli +16 astetta. Kiva ajaa asiakkaiden kanssa, kun he heittivät takit pois kuvitellessaan että pääsevät lämpimään autoon.

Kesähelteellä ilmastointi pukkasi vaan lisää lämmintä, vaikka autolla läksi liikenteeseen auringon paisteesta, ei ollut tietoakaan viilentämisestaä. Ilmankierto meni vielä sisäkierrolle ja sitä ei saanut pois manuaalisesti, kun sen hoitaa automatiikka (30 min). Tämä lukee jopa mersun käyttöohjekirjassa. Sisällä oli hellettä ja ulkona vain n. 20.

Kesälä alkoi myös moottorin lämmöt oikkuilla (laski lämpimällä säällä normaaliajossa alle 80). Oletin, että vika on termostaatissa ja sovittiin, että vaihdetaan ennen talventuloa. Nyt on vaihdettu kaksi kertaa ja molempien vaihtojen jälkeen moottori lämpenee yhä huonommin. Viime kevättalvella, kun moottoriin vaihdettiin termostaatti ensimmäisen kerran, jopa n. -20 asteen pakkasella moottori saavutti normaalin n. 90 astetta lämpötilan n. 24 km:n matkalla.

Onko moottorin termostaatti mekaanisen termostaatin lisäksi sähköohjattu (huollon mukaan)? Kun termostaatti vaihdetaan silloin vaihdetaan koko kotelo, jossa on sähköinen ohjaus??, vai onko kotelossa moottorin lämpötila-anturi?

Kun ulkoilman lämpötila -20 normaalilämpötilan saavuttamiseen moottori tarvitsee yli 60 km:n ajon vaikka keula on täysin tukossa. Moottorin lämpötila laskee tai nousee mennäänkö ylämäkeen vai alamäkeen, seisooko liikennevaloissa vai kiihdytetäänkö. Uskomattoman nopea reagointi.

Syksyllä moottorista hävisi nestettä n. 2dl/700 km. Vaihdettiin egr anturi? Vuoto poistui.

Kun lämmitys/ilmastointi toimii oikein, sisällä vallitseva lämpötila on 23 astetta pyydetyn mukaisesti ja tulevan ilman lämpötila lasille n. 27 astetta ja jalkatilaan n. 32 astetta. Tuntuu todella hyvältä eikä tarvitse takkia. Olen uskonut ilmastoinnin olevan hyvän, kun ongelma löydetään ja saadaan korjatuksi.

MB C moottori on 250 CDI koppa W204 4Matic, autolla on nyt ajettu 77 000 km.
4Matic
Viestit: 7
Liittynyt: 20.12.2011 23:01
Paikkakunta: Kuopio

Ilmastointi

Viesti Kirjoittaja 4Matic »

Nyt on edistytty moottorin lämpöjen kanssa. Kun sitkeästi yrittää päästiin pikkusen eteenpäin. Kun moottori ei lämmennyt syksyllä piti siitä sitkeästi huoltoa informoida. Joku olisi jättänyt kesken. n. 3 1/2 kuukauden aikan vaihdettiin neljä kertaa termostaatti ja viimein paljastui jäähdytysnestepaisuntasäiliössä rikkoutunut paisuntapussi mennen rikki. Pikkuvika aikaiso remontti!!! Kaikki mikä oli jäähdytysnesteen kanssa tekemisissä, vain moottorilohko jäi entinen, mikä huuhdeltiin.

Auto seisoi viikon korjaamolla. Pyysin että laittaisivat samalla uuden lämmityslaitteen sisätunnistimenanturin. kojelaudan ollessa poissa se olisi samalla helppo laittaa. Maahantuoja ei antanut lupaa. Ei myöskään sisätilan lämpöongelma muuttunut.

Olen ollut Maahantuojan jälkimarkkinointijohtajaan yhteydessä jo tammi-helmikuun vaihteessa. Hän on luvannut selvittää asiaa. Soitin viikkositten viimeksi ja ei hän ehdi asiaan perehtyä. Oikeesti mistä näille mersun erikoismiehille maksetaan, ei ne ainakaan osaa selvittää ongelmia.

Maallikkona kokeilin tänään reagoiko lämmityslaite, jos puhaltaa anturiin kuumaailmaa. Ei reagoi kumpikaan anturi millään tavalla. Muutoin varmaan kesälläkin ilastointi jäähdyttäisi sisäilmaa.
Lokakuussa, kun lämmityslaite ei antanut lämpöä sisälle yli 120 km:n moottoritieajon jälkeen maahantuojan erikoismies kertoi antureiden olevan niin herkkiä, että minun ja työkaverini kävelylämpöinen kehonläpö vaikutti antureihi ja siksi saimme matkustaa kylmässä autossa (ulkoilma H:ki n +16).

Huomenna huolto on yhteydessä jälkimarkkinointiin..., ei kyllä voi paaljoa odottaa, kun vikaa on jo vuosi etsitty.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Ilmastointi

Viesti Kirjoittaja AK47 »

4Matic kirjoitti:Nyt on edistytty moottorin lämpöjen kanssa. Kun sitkeästi yrittää päästiin pikkusen eteenpäin. Kun moottori ei lämmennyt syksyllä piti siitä sitkeästi huoltoa informoida. Joku olisi jättänyt kesken. n. 3 1/2 kuukauden aikan vaihdettiin neljä kertaa termostaatti ja viimein paljastui jäähdytysnestepaisuntasäiliössä rikkoutunut paisuntapussi mennen rikki. Pikkuvika aikaiso remontti!!! Kaikki mikä oli jäähdytysnesteen kanssa tekemisissä, vain moottorilohko jäi entinen, mikä huuhdeltiin.

Auto seisoi viikon korjaamolla. Pyysin että laittaisivat samalla uuden lämmityslaitteen sisätunnistimenanturin. kojelaudan ollessa poissa se olisi samalla helppo laittaa. Maahantuoja ei antanut lupaa. Ei myöskään sisätilan lämpöongelma muuttunut.

Olen ollut Maahantuojan jälkimarkkinointijohtajaan yhteydessä jo tammi-helmikuun vaihteessa. Hän on luvannut selvittää asiaa. Soitin viikkositten viimeksi ja ei hän ehdi asiaan perehtyä. Oikeesti mistä näille mersun erikoismiehille maksetaan, ei ne ainakaan osaa selvittää ongelmia.

Maallikkona kokeilin tänään reagoiko lämmityslaite, jos puhaltaa anturiin kuumaailmaa. Ei reagoi kumpikaan anturi millään tavalla. Muutoin varmaan kesälläkin ilastointi jäähdyttäisi sisäilmaa.
Lokakuussa, kun lämmityslaite ei antanut lämpöä sisälle yli 120 km:n moottoritieajon jälkeen maahantuojan erikoismies kertoi antureiden olevan niin herkkiä, että minun ja työkaverini kävelylämpöinen kehonläpö vaikutti antureihi ja siksi saimme matkustaa kylmässä autossa (ulkoilma H:ki n +16).

Huomenna huolto on yhteydessä jälkimarkkinointiin..., ei kyllä voi paaljoa odottaa, kun vikaa on jo vuosi etsitty.
Aion olla yhteydessä samaan tahoon mutta taidan jättää sen välistä ja suosittelen sullekkin oikeaa kanavaa....

Facebook - Suomen ja saksan FB profiiliin vain kertomus pulmista.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

eikö kannattaisi käyttää auto vaikka ruotsis tai eestis huollossa? ja nimenomaan ei veholla?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
PHOL
Viestit: 2
Liittynyt: 27.1.2016 20:12

Re: Mersun ilmastointia ei saa kuntoon

Viesti Kirjoittaja PHOL »

Tervehdys

Löytyikö vika? Omaan mersuun ilmaantunut sama vika eikä vikaa tahdolöytyä mistään. Olisin todella kiitollinen jos vika löytyisi
4Matic kirjoitti:Mersun W204 250 CDI:n ilmastointia ei saa kuntoon. Olen ajanut jo 14 000 km joulukuusta ja yrittänyt saada huoltoa vakuuttuneeksi ettei lämmitys ole kunnossa. Lähtötilanne oli ettei moottori lämmennyt ja sisälle tuli lämmintä vain jalkoihin. Meni reilu kaksi kuukautta että vaihdettiin moottorin termostaatti. Taisi siinä lämmetä jo kelitkin.

Sitten on käytetty sama aika ja useita huoltokertoja että saisi lämmön tulemaan tasaisesti jalkatilaan. Huolto ei usko lämmityslaitteen voivan olla rikki. Piti ostaa digitaalimittari että voi kertoa millaisia lämpötiloja tulee lasille ja jalkatilaan. Lämmönsäädin 20 astetta, lasille ilman lämpötila 19-21 astetta mutta jalkatilaan tulevan ilman lämpötila joka kerran erilailla 17-31 asteen välillä.

Vika ei toistu joka käynnistyksen jälkeen. Se joko toimii tai ei. Siihen näyttäisi vaikuttavan, "time after start" aika, kun se nollautuu lämmityslaitteen toiminta todennäköisesti muuttuu.

Kun lämmityslaite ei toimi jalkatilaan tulee jopa yli 30 asteista ilmaa. eikä sitä saa laskemaan kuin 3-4 astetta vaikka laittaa ilmastoinnin puhaltamaan kylmää. Voin vaan todeta että on kuuma kaasujalka 400 kilometrin ajon jälkeen.

Asia on vaatinut monta käyntikertaa että saisi työnjohdon Kuopiossa ymmärtämään ettei lämmityslaite voi olla vuoden ikäisessä autossa noin oikutteleva. Joskus se toimii oikein ja silloin tuulilasille ja jalkatilaan tulevan ilman lämpötilaero on n. 2 astetta. Kaksi viikkoa sitten vaihdettiin säätöyksikkö. Sen jälkeen olen ajanut n. 1000 km ja sama vaiva jatkuu.

ilmeisesti sekoitusilmakotelon servot ja läpät eivät toimi, tai joku tahmoi, mutta moottorit eivät tee virheilmoitusta. Maahantuoja ei anna vaihtaa koko koteloa, kun ei ole virheilmoitusta ja lämmityslaite toimii joskus.

Kyllä mersuhuolto on sieltä ja syvältä. Voisi kuvitella maahantuojaakin, että he eivät haluaisi tästä vaivasta kuuluvan enemmän. Jos jalkojanne joskus polttelee mitatkaapa mitä sinne tulevan ilman lämpötila on? Vika saattaa olla vaikka rakkaassa mersussanne eikä vaimonne jaloissa.

:oops:
:D :D
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Viime aikoina kuullut paristakin eri suunnasta näistä paisuntasäiliön hiekoista ?? Mitä lienevät, kierrossa ollessaan tukkivat kuitenkin tehokkaasti paikat. Nää mistä kuulin on W212 malleja.
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Takuu- ja kuluttajansuoja-asiat sekä autoverotus”