Bercedeksen E-Mercedes

bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

markoala kirjoitti:Oikea sisälokarin etuosa irti. Webaston polttoaine liitäntä irti ja paineilmaa mahdollinen tiiviisti laiteeseen. Tuntuu että mitään ei mene. Normaalia. Näin hartsiutunut polttoaine lähtee laitteen sisällä olevasta sihdistä pois. Sama oire oli aiemmin omassa, lopulta se ei käynnistynyt ollenkaan. Lähti toimimaan paineilmalla.
Milloinkas koitetaan tuota? :wink:
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

kilander kirjoitti:Olikohan Thermo top c malliin semmoinen 150 €..
Konepellin alla olevan tarran perusteella kuvittelin näissä olevan Webasto Thermotop tyyppi V?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Tänään laitoin aamulla webastoa päälle ja lähti kyllä käyntiin, mutta ääni kuulosti kuin olisi koira haukkunut. Kävi ihan hetken ja sammui itsestään, nafta haisi niin p*rkeleesti. Käynnistin uudestaan ja kylläpä savutti kovasti, pysyi kuitenkin käynnissä. Pidin sitten webastoa päällä kolmevarttia kun vein kakaroita hoitoon ja jätin auton pihaan käyntiin. Saattoi tuo savutus hieman vähentyä käyttämisen myötä. Lienee ollut liian lyhyellä poltolla vai mistä moinen savutus? Pitäiskö tuo putsata vai polttaako karstat pois itsellään?
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

hm, olikohan se että jos siinä sukassa on reikä, savuttaa... se on ainakin satavarma että ohjainkorttivika savuttaa (pelotellaan vähän) ;)

no joo, silloin se kyllä savuttaa jos edellinen polttoyritys mennyt käteen. Kato että imu- ja pakoputki ei oo lutussa. 'Haukkumista' en muista kenekään mainninneen aiemmin...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Sama vika kun minun autossa oli. Laita yv jos täällä ajelet.
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

No nyt sekin on sitten koettu. Meni nääs oikea takagummi puhki moottoritiellä viime viikon keskiviikkona. Johonkin terävään oli osunut eli reikä näkyi selkeästi. Vauhtia oli 120km/h ja olin vielä vasemmalla kaistalla ohittamassa muita. Ensin kuului tömähdys (kuin olisi ajanut poikittaiseen railoon), sitten pian kuului poksahdus, mutta ajossa ei vielä tuolloin tuntunut mitään, aavistin kuitenkin, että rengas oli kyseessä ja ajoin tien sivuun. Rengaspaineanturia ei näköjään autossa ole (vaikka sellaisen voi valikosta aktivoida), koska auto ei herjannut asiasta mitenkään. :shock:

No, soitto määränpäähän, että myöhästyn. Soitto hinurille ja ilmoitus tapahtuneesta. Soitto rengasliikkeeseen, että olen tulossa ja tietynlaisia renkaita tarvitaan. Kun hinuri tuli niin siitä lavetilla rengasliikkeeseen ja suoraan sisään halliin ja uudet takarenkaat alle (vaihdoin molemmat kun olivat jo kuluneet). Sitten taas kovaa ajoa!
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
Legge
Viestit: 39
Liittynyt: 27.1.2015 15:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Legge »

Eikös näissä ole vakiona renkaiden pyörimisnopeuden tarkkailuun perustuva rengaspainevalvonta? Sinänsä kumma, ettei systeemi päreinä olevaa rengasta tunnistanut missään vaiheessa.
S204 180 CDI AMG -13
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Legge kirjoitti:Eikös näissä ole vakiona renkaiden pyörimisnopeuden tarkkailuun perustuva rengaspainevalvonta? Sinänsä kumma, ettei systeemi päreinä olevaa rengasta tunnistanut missään vaiheessa.
Tätä itsekin ihmettelin.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Eikö ollut vararengasta?
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Osanotot ja tervetuloa kerhoon. Alan tottua jo ongelmiin. Milloin on runkovaurio, ruuvi, vuoto tai vanne halki.. Mutta hälytys pelaa kyllä.

...

Sikäli vararengas on turha, jos ihmisten ilmoilla ajelee. Rengas pitää kuitenkin uusia, jos se menee rikki ja hinurin lavalla ei omat kädet likaannu. Mobilo tai kasko korvaa hinauksen.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Legge kirjoitti:Eikös näissä ole vakiona renkaiden pyörimisnopeuden tarkkailuun perustuva rengaspainevalvonta? Sinänsä kumma, ettei systeemi päreinä olevaa rengasta tunnistanut missään vaiheessa.
Aika epätodennäköistä mutta:jotain kyllästyttänyt aktivoida uudelleen renkaanvaihdon yhteydessä ja muutettu versiokoodauksesta "ei olemassa" ..?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Meissenkeri kirjoitti:Eikö ollut vararengasta?
Ei oo vararengasta ja tuskinpa olisin viittiny alkaa vaihtamaankaan. Moottoritien laita, reilut 20-astetta pakkasta, silkkikädet (ja lukematon määrä muita syitä)...istuin autossa, kuuntelin musiikkia ja söin evästä. Kivasti meni. :lol:
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Miten vertaisit 212:sta 204:seen nyt kun on kokemusta molemmista pidemmältä ajalta?
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Rengaspaine varoitin ei kerkiä hälyttämään noin lyhyellä viiveellä.
Jos on se parempi painevaroitin joka on erikseen joka renkaalle ja paineet näkyy rengaskohtaisesti mittarissa niin se kyllä reagoi heti.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

tn62634 kirjoitti:Miten vertaisit 212:sta 204:seen nyt kun on kokemusta molemmista pidemmältä ajalta?
Kun suomalainen olen, niin vastaan vaikkei (minulta) kysytäkään.

Minulle lyhyt vastaus on, että valintakriteeri on sama kuin ennenkin: Cee ostetaan ajettavaksi ja E mukavaa matkustamista varten. Ja tämä sama ero pätee parkkihallin ahtaudesta mökkitien lumiselle pikataipaleelle.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

740 GLE kirjoitti: Kun suomalainen olen, niin vastaan vaikkei (minulta) kysytäkään.

Minulle lyhyt vastaus on, että valintakriteeri on sama kuin ennenkin: Cee ostetaan ajettavaksi ja E mukavaa matkustamista varten. Ja tämä sama ero pätee parkkihallin ahtaudesta mökkitien lumiselle pikataipaleelle.
No tämä kyllä taitaa olla totuus aiheesta. En ole koskaan ajanut 212:sta (218:a olen), mutta kuvittelen asiasta näin myös.
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Ei voi kyllä valittaa 212 ajo-ominaisuuksista. Kyllähän se mersu alkaa E:stä :kuski:
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Käyppä aja uudella C205 ei hassumpi.
Jos olet pieni mies.
Niin on se nätti .
Isolla koneella.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

xin811 kirjoitti:Ei voi kyllä valittaa 212 ajo-ominaisuuksista. Kyllähän se mersu alkaa E:stä :kuski:
Joudun pelaamaan tähän jakoon jäinen liikenneympyrä -kortin ja nokitan luminen 90 asteen risteys jarruun koskematta -kortilla. Siinä on tosin kyse myös manuaalivaihteisen täsmällisesti ja nopeasti toimivasta nelipyöräohjauksestakin. E vaatii jo hirveästi tilaakin hieman pakotettuna kääntymään (ei odoteta Suojelusenkeliä, vaan moottorijarrutusta takapyöriin samalla kun kääntää ratista)

Lumessa hieman nokkapainoisempi sedan E menee kyllä selvästi vakaammin kuin farkku-Cee samalla rengaskoolla.

Uudemman 2012 Een Suojelusenkeli on selvästi liberaalimpi kuin 2008 Ceen. Toki vanhassa Ceessä on Kimi-näppäin suoraan kojetaulussa eikä neljän vasemman ja kolmen keskimmäisen takana.

Pehmeä ja mukavahan tuo E on, mutta kun en osaa sanoa mitään vikaa myöskään Ceen etenemisessä vaikka sitä ajaisi ihmisiksikin?

Arvostuskysymys? Lisäksi kummankin käytökseen vaikuttavat tekniset valinnat ihan selvästi.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

No mitä nyt on tullut c ja e malleilla joskus kokeiltua ilman sitä ajonvajakutusta :oops: niin onhan e todella paljon vakaampi ja loogisempi viedä. Tällä pystyy ajamaan ns. dynomode päälläkin, w203 muuttui ilman mitään vakauttimia aivan hirveäksi :roll:
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

tn62634 kirjoitti:Miten vertaisit 212:sta 204:seen nyt kun on kokemusta molemmista pidemmältä ajalta?
212 on hiljaisempi ja mukavampi kuin 204:en. Varsinkin kesäkelillä ja moottoritiellä autolla tulee ajettua ihan liian kovaa, jos ei ole tarkkana. Auto on parhaimmillaan reiluhkossa moottoritievauhdissa (sanotaan teoriassa vaikka 160km/h, jota en tietenkään ole ajanut :roll: ). Talvirajoitusten mukaan ajaminen eli 80km/h jurnuttaminen on yhtä tuskaa, kun se tuntuu puuduttavalta kävelyvauhdilta ja kierroksetkin on tuolloin liian alhaalla. 250cdi on mielestäni Suomeen olosuhteisiin täysin ylimitoitettu eli ymmärrän täysin miksi olet itse viime aikoina ostanut 200cdi-koneisia, ne on täysin riittäviä näille rajoituksille. Toki ohitustilanteet hoituu nopeasti, mutta palatessa omalle kaistalle vauhtia on useammankin ylinopeussakon verran liikaa.

Alusta on kyllä pehmeä varsinkin tällä talvisella rengastuksella. En osaa sanoa kaipaisinko jämäkkyyttä, pitäisi varmaan taas koittaa Avantgarde-alustaista autoa, jotta tuntisi eron. Ohjaustuntumaan olen täysin tottunut ja se tuntuu välillä jopa kevyeltä, parametriohjausta en uskalla edes kokeilla, ettei taas tule tunnetta rikkinäisestä ohjaustehostimesta. Näppärä ei kuitenkaan ole adjektiivi, jolla autoa kuvaisin, mutta hyvin sillä pärjää ahtaissa parkkihalleissa ja kaupunkipyörityksessä, sillä kääntyyhän 212 kokoonsa nähden uskomattoman pienessä tilassa.

Olin alussa sitä mieltä, että 204 on paremman näköinen kuin 212 (molemmat siis samanvärisiä), mutta nyt olen kääntämässä kelkkaani tässä asiassa. On se 212 myös tosi nätti varsinkin puhtaana.

Jos siis pitäisi valita uudelleen niin ehdottomasti valitsisin 212:en ja juurikin tuon mukavuuden ja hiljaisuuden takia.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

C vs E väittelyyn sen verran että onko kopassa edelleen kokoeroa niin paljon kun ennen esim. W203/W211 välillä oli? Ero takapenkillä istuen todella selvä, ja takakontinkin näki silmällä kun vierekkäin autoja luukku auki katseli...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

MHe kirjoitti:C vs E väittelyyn sen verran että onko kopassa edelleen kokoeroa niin paljon kun ennen esim. W203/W211 välillä oli? Ero takapenkillä istuen todella selvä, ja takakontinkin näki silmällä kun vierekkäin autoja luukku auki katseli...
On E isompi, mutta mä olen niin pieni, että molemmissa on riittänyt hyvin tilaa itselle sekä perheelle. Kokoeron huomaa siinä, kun laittaa lasten turvaistuimia selkä menosuuntaan, jolloin E:ssä on enemmän tilaa istua etupenkillä. Lätkämailan saa laitettua diagonaaliin E:n takaluukkuun, C:ssä tuskin olis mahtunut. Toisaalta siinä C:ssä kaatui takapenkit, mutta tässä mun E:ssä ei. :ttu:
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Parkkitutkien boksi vaihdettu tänään Venetmäellä, onneksi löytyi hyllystä. Itse tutkat olivat siis kunnossa. Tuossa boksissa luki muuten, että kokoonpantu Meksikossa.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

bercedes menz kirjoitti:
MHe kirjoitti:C vs E väittelyyn sen verran että onko kopassa edelleen kokoeroa niin paljon kun ennen esim. W203/W211 välillä oli? Ero takapenkillä istuen todella selvä, ja takakontinkin näki silmällä kun vierekkäin autoja luukku auki katseli...
On E isompi, mutta mä olen niin pieni, että molemmissa on riittänyt hyvin tilaa itselle sekä perheelle. Kokoeron huomaa siinä, kun laittaa lasten turvaistuimia selkä menosuuntaan, jolloin E:ssä on enemmän tilaa istua etupenkillä. Lätkämailan saa laitettua diagonaaliin E:n takaluukkuun, C:ssä tuskin olis mahtunut. Toisaalta siinä C:ssä kaatui takapenkit, mutta tässä mun E:ssä ei. :ttu:
C:n takatila riittää jos matkustaja on lapsi tai pitkäselkäinen aikuinen. Mulla ottaa polvet etupenkkiin ja sääriluun kohdat lehtitaskujen yläreunan kovaan kohtaan ikävästi. Tämä siis jos etupenkkiläiset ei halua istua jalat ahtaalla. Rouvalla on sama juttu. Jos meille tulis vaikka vielä kaksoset niin ostan suosiolla VW Multivanin ja jätän pikkuautot pois. Taksikokemukset 204:sta ovat aika ahtaita.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

C-Klasse kirjoitti:
bercedes menz kirjoitti:
MHe kirjoitti:C vs E väittelyyn sen verran että onko kopassa edelleen kokoeroa niin paljon kun ennen esim. W203/W211 välillä oli? Ero takapenkillä istuen todella selvä, ja takakontinkin näki silmällä kun vierekkäin autoja luukku auki katseli...
On E isompi, mutta mä olen niin pieni, että molemmissa on riittänyt hyvin tilaa itselle sekä perheelle. Kokoeron huomaa siinä, kun laittaa lasten turvaistuimia selkä menosuuntaan, jolloin E:ssä on enemmän tilaa istua etupenkillä. Lätkämailan saa laitettua diagonaaliin E:n takaluukkuun, C:ssä tuskin olis mahtunut. Toisaalta siinä C:ssä kaatui takapenkit, mutta tässä mun E:ssä ei. :ttu:
C:n takatila riittää jos matkustaja on lapsi tai pitkäselkäinen aikuinen. Mulla ottaa polvet etupenkkiin ja sääriluun kohdat lehtitaskujen yläreunan kovaan kohtaan ikävästi. Tämä siis jos etupenkkiläiset ei halua istua jalat ahtaalla. Rouvalla on sama juttu. Jos meille tulis vaikka vielä kaksoset niin ostan suosiolla VW Multivanin ja jätän pikkuautot pois. Taksikokemukset 204:sta ovat aika ahtaita.
Onko kaksoset tilauksessa? :wink:

Jos sellainen onnenpotku kävisi niin kannattaisiko sitä nyt pilata ostamalla VW... :shock:
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

bercedes menz kirjoitti:
Onko kaksoset tilauksessa? :wink:

Jos sellainen onnenpotku kävisi niin kannattaisiko sitä nyt pilata ostamalla VW... :shock:
Ei oo tilauksessa mutta ajatusleikkinä vaan :D Sen verran olen autoja ja lapsiperheiden tarpeita jo nähnyt että tila-auto ei välttämättä ole hassumpi laite ja tuollainen Transporter on lyhyenä käteensopiva auto. Itelle sitten se hauska auto jenkkityyliin! Toistaiseksi pärjätään pikku-Mersulla.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

C-Klasse kirjoitti:C:n takatila riittää jos matkustaja on lapsi tai pitkäselkäinen aikuinen.
Itsellääni juuri noin. Mittaa hieman yli 180 cm, mutta niin persjalkainen, että mahdun farkku-Ceen takapenkille ihan hyvin vaikka hieman itseäni pidemmänkin kuskin taakse.
C-Klasse kirjoitti:Jos meille tulis vaikka vielä kaksoset niin ostan suosiolla VW Multivanin ja jätän pikkuautot pois. Taksikokemukset 204:sta ovat aika ahtaita.
Tuossa on jo riittävä syy nukkua eri huoneissa :oops:

Sisäpaisti, et sinä itse sinne taakse joudu ennen kuin 18 vuoden kuluttua. Sitten on kyllä sopiva aika vaihtaa E-sarjaan 8)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

740 GLE kirjoitti:
C-Klasse kirjoitti:C:n takatila riittää jos matkustaja on lapsi tai pitkäselkäinen aikuinen.
Itsellääni juuri noin. Mittaa hieman yli 180 cm, mutta niin persjalkainen, että mahdun farkku-Ceen takapenkille ihan hyvin vaikka hieman itseäni pidemmänkin kuskin taakse.
C-Klasse kirjoitti:Jos meille tulis vaikka vielä kaksoset niin ostan suosiolla VW Multivanin ja jätän pikkuautot pois. Taksikokemukset 204:sta ovat aika ahtaita.
Tuossa on jo riittävä syy nukkua eri huoneissa :oops:

Sisäpaisti, et sinä itse sinne taakse joudu ennen kuin 18 vuoden kuluttua. Sitten on kyllä sopiva aika vaihtaa E-sarjaan 8)
Joo, pitää hieman taustoittaa tätä :shock:. Rouvalla on VW Plussa-golf, joka on ollut hänelle mieluinen. Hän myös puhuu vähän siihen malliin että mun Mersu ei ole varsinaisesti perheauto. Vasta iso tila-auto on ilmeisesti perhemallia!

Olen sitten todennut hänelle että hommataan tarvittaessa sitten tila-auto ja jos sille linjalle lähtee, sitä ei kannata jättää puolimoisiin. Saa sitten sen perheautonsa. Luulenpa että tällaisen tarjouksen jälkeen alkais nimenomaan E-Mersu tuntumaan hänellekin tarpeeksi perheautolta ja kaikki on tyytyväisiä :lol: En ole ajatellut automerkkiä vaihdella vaan viisaana miehenä tarjota rouvalle sellaisia vaihtoehtoja että hän osaa tehdä oikeita ratkaisuja :idea:
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Reilut 92tkm on mittarissa ja ajaminen maistuu. Auto tuntuu omalta ja käteen sopivalta näin reilun 30tkm ajon jälkeen.

Autoon istuminen ja sillä ajaminen tuo hyvän mielen vaikka onkin perusvarusteilla ja luksusta ei löydy hakemallakaan. Keskiviikkoiltana ajoin reipasta matkavauhtia Tampereelta Poriin lempimusiikin pauhatessa ja taas tuntui, että tässä autossa "matkustaminen" oli nautinnollista. "Matkustaminen" siis siksi, että ei se ajaminen mitään aktiivista toimintaa tuolla autolla ole. Ohituksissa voimaa riittää ihan liiankin kanssa, mutta muutoin vauhti ei tunnu. Jos maanteillä olisi noin 40 km/h suuremmat nopeusrajoitukset niin auto pääsisi oikeuksiinsa, nyt ajaminen on, varsinkin 80km/h nopeuksissa melkoista jurnuttamista. Onneksi iso osa ajoista on moottoritietä, mutta sielläkin sais olla kesät talvet + 40km/h.

Pääsin samana iltana ajamaan velipojan avo-Lexusta (toki katto ylhäällä) ja siinä oli noi äsken mainitsemani ominaisuudet kaksinkertaisena ja aimo annos luksustakin kaupan päälle. Näin ollen jalat palautui maan pinnalle kun pääsi takaisin oman diesel-Mersun rattiin. :lol:

Kesärenkaiden allelaitto polttelee aina välillä, mutta varmaan kuukauden verran pitää vielä mennä kitkoilla sillä aamuisin on ollut liukasta. Tiet ovat menneet taas talven aikana aivan kauheaan kuntoon (karheaksi) ja kitkat kuluvat varmaan käyttökelvottomiksi tässä kevään aikana. Onneksi ei sentään tarvii kuunnella nastojen rapinaa.

Parkkitutkien vika korjaantui itsestään kelien muuttuessa (vikaa ei lopulta löytynyt, varmaan jossain on kosteutta) ja webastokin on toiminut moitteetta, kun sitä poltti muutaman kerran tarpeeksi pitkään (olisko ollut karstainen). Olen kovasti tykästynyt ILS-valojen tuomaan vaivattomuuteen vaikka ne valonvaihdot eivät toimikaan ihan optimaalisesti eli vaihtavat mielestäni liian aikaisin lyhyille.

Keskiviikon keväisen ilman johdosta kevään ensimmäiset kotipihassa suoritetut autopesutkin on tehty.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo”