W124 keskuslukko W123:seen?
W124 keskuslukko W123:seen?
Onko joku värkkäillyt 124:sen keskuslukkoa 123:seen?
Ovien toimilaitteet näyttää jossain 123 malleissa samanlaisilta kuin 124 eli mennee ainakin pienellä väsäyksellä paikoilleen. Alipaineletkut ovissa on valmiina joten muutama sähköpiuhan veto kompuralle pitäisi riittää.
Originaali keskuslukkoa ei saa fiksusti kaukosäädettäväksi ja useimmiten säiliö vuotaa yön aikana tyhjäksi. Nyt autossa on kiinalaiset lukkomoottorit jotka talven kylmillä eivät toimi kovin luotettavasti.
Ovien toimilaitteet näyttää jossain 123 malleissa samanlaisilta kuin 124 eli mennee ainakin pienellä väsäyksellä paikoilleen. Alipaineletkut ovissa on valmiina joten muutama sähköpiuhan veto kompuralle pitäisi riittää.
Originaali keskuslukkoa ei saa fiksusti kaukosäädettäväksi ja useimmiten säiliö vuotaa yön aikana tyhjäksi. Nyt autossa on kiinalaiset lukkomoottorit jotka talven kylmillä eivät toimi kovin luotettavasti.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Ite aattelin ässän lukituspalikoilla tehä keskuslukon.eli yks letku järjestelmä ja pumpun viereen kaukokeskuslukkopalikka.aattelin pitää sen nii yksinkertasena, että jos kaukolukko ei pelaa nii avaimella aukiaa vaan ovi kerrallaan.en oo johdotuksia vielä tutkinu, että kuin helppo ois saada avaimellaki aukiaan kaikki ovet.
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
Miten olis:
- alipainepumppu (mersusta, audista, ihan mistä vaan) sinne 123 paineenkerääjäkennon rinnalle/tilalle
- yleiselektroniikasta tms. 12V kaukosäädettävä rele
- vielä parempi jos löytyis säädettävällä viiveellä oleva rele 12V kaukosäädettävä rele
- 12V viivereleitä saa tietysti kaupasta irrallisena, mutta maksaa (Bosch) 45 Eur
- alipainepumppu (mersusta, audista, ihan mistä vaan) sinne 123 paineenkerääjäkennon rinnalle/tilalle
- yleiselektroniikasta tms. 12V kaukosäädettävä rele
- vielä parempi jos löytyis säädettävällä viiveellä oleva rele 12V kaukosäädettävä rele
- 12V viivereleitä saa tietysti kaupasta irrallisena, mutta maksaa (Bosch) 45 Eur
Laitoin eilen 3 oveen tuollaiset w124:sen sylinterit. Menee suoraan paikalleen samoihin kohtiin. Myös farkun takaluukkuun menee sylinteri suoraan.
Kuskin ovessa ei w123:ssa ole sylinteriä ollenkaan (ainakaan 2.sarjalaisessa) vaan siellä on venttiili joka ohjaa alipaineen jompaan kumpaan letkuun. Eli keskuslukko toimii pelkästään kuskin ovesta alkuperäisessä systeemissä. Siihen siis pitää itse tehdä tanko ja asentaa sylinteri.
Parempi vaihtoehto olisi jos löytäisi oikean puoleisella ohjauksella olevasta autosta alkuperäisen mekanismin vasempaan etuoveen.
Testailin tuota keskuslukon kompuralla ja toimi erittäin hyvin. Kompuraan kytketään 12v jännite ja lukitusta ohjataan + ja - signaalilla.
Kuskin ovessa ei w123:ssa ole sylinteriä ollenkaan (ainakaan 2.sarjalaisessa) vaan siellä on venttiili joka ohjaa alipaineen jompaan kumpaan letkuun. Eli keskuslukko toimii pelkästään kuskin ovesta alkuperäisessä systeemissä. Siihen siis pitää itse tehdä tanko ja asentaa sylinteri.
Parempi vaihtoehto olisi jos löytäisi oikean puoleisella ohjauksella olevasta autosta alkuperäisen mekanismin vasempaan etuoveen.
Testailin tuota keskuslukon kompuralla ja toimi erittäin hyvin. Kompuraan kytketään 12v jännite ja lukitusta ohjataan + ja - signaalilla.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Kokeilin myös noita alkuperäisiä w123 sylintereitä ohjaamalla alempaan reikään yli- ja alipainetta ja toimivat silläkin ihan hyvin.
En tiedä kestääkö ne pidemmällä aikavälillä ylipainetta mitä kompurasta tulee mutta jos kestävät niin silloin 123:sen keskuslukon saa vielä helpommin muutettua kompuratoimiseksi.
En tiedä kestääkö ne pidemmällä aikavälillä ylipainetta mitä kompurasta tulee mutta jos kestävät niin silloin 123:sen keskuslukon saa vielä helpommin muutettua kompuratoimiseksi.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
W123 keskuslukon muuttaminen nykyaikaiseksi on aika heleppo homma w124 kompura konttiin ja kympin tai satasen kaukoohjattava keskuslukko yksikkö josta vihreä johto kompuralle plus tieten + ja - .kennolle tulevaan kiinni ja painekulkee keulaan ja ohjataan kuskin oveen uusi letku ja pelkääjän puolen oveen toinen josta kulkeekin ovet polttoaine luukun ja takaluukunkin.muistaa tulpata konehuoneesta alkuperäinen lähtö alipaine linjasta ja takaisku venttiilit on tulipellin molemmin puolin että kun kytkee pumpulta tulevan niin ottaapi pois ne takaiskuventtiilit kun muuten on edelleen yksitoiminen se ilman kulku loppuu ainakin alipaine ongelmat autosta tällä konstilla ja näin vuonna 2016 PKE systeemi ihan kiva kun kävelee w123:n viereen niin ovet aukeaa itsesetään ja valaistu kabiini ootlee kuskia jos joku tarvii ja haluaa voin laittaa kuvan kyseisestä operaatiosta tulemaan.
Mulla on nyt toiminut tuo järjestelmä reilun vuoden päivät. Kovimmilla pakkasilla kuskin ovi ei jaksanut avautua mutta luulen että siellä on rasvat olleet jähmeessä. Muut ovet ja takaluukku on toimineet kokoajan moitteetta.
Keskuslukko on yhdistetty varashälyttimeen ja se on monena aamuna pelastanut tilanteen kun itse lukot on olleet umpijäässä.
Suosittelen tätä muutosta kaikille 123 kuskeille.
Keskuslukko on yhdistetty varashälyttimeen ja se on monena aamuna pelastanut tilanteen kun itse lukot on olleet umpijäässä.
Suosittelen tätä muutosta kaikille 123 kuskeille.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.