Zippolan S211 270cdi
Zippolan S211 270cdi
Jaahas, mölistäämpä tästä omasta kulukineesta jotakin, tosiaanni eka märsseedes tuli taloon parisen viikkoa sitten.
03 siis malliltaan, avantgarde ja 270cdi A, värikoodilla 185U, mittarissa ostohetkellä 294 ja nyt lähenteleepi jo 296tkm. Nii joo ja tosiaan lisäpenkillinen versio
Varustelistaa:
07N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
185U MELANITE BLACK - METALLIC
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
217L FRANKFURT BRANCH
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
293 SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
525 RADIO AUDIO 50 APS
550 TRAILER COUPLING
580 AIR CONDITIONING
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
614 BI-XENON HEADLAMPS FOR RIGHT-HAND TRAFFIC
619 XENON LIGHT UNIT - HEADLAMP DISCONTINUED
690 EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE)
730A FABRIC, AVANTGARDE
731A FABRIC, AVANTGARDE - BLACK / ANTHRACITE
804 YEAR OF MODIFICATION
819 CD CHANGER
844 FOLDING BENCH SEAT IN CARGO AREA INCL. 2 AUTO -
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
988 VEH. TIT. OF OWN. & COC DOC. + MODEL PLATE (MACH.)
M002 ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M27 CAPACITY 2,7 LITRE
M647 R5-DIESEL ENGINE OM647
Q21 GV - VA-BREMSSCHLAUCH MIT SCHLAUCHAUSSENHAUT EPDM
U16 STOWAGE TANK BEHIND REAR SEAT BACKREST
Ekat fiilikset oli , onhan näitä tullu Taksiaikana Oulussa ajettua useampaakin, mutta nyt vasta tuli sitten pihaan asti saatua, tää kyseinen kampe ollu ennen 60v ukkelilla 4v, sitä ennen yhdellä omistajalla Joensuussa, joka ilmeisesti utellut saksanmaalta 2009-2010 korvilla. Iso nivaska löytyy kuitteja, virallista huoltokirjaa nyt ei ole, mutta kuitit ja kunto kertoo kyllä olennaisen.
Alusta oli ruuvattu ylimpään mahdolliseen asentoon:
Käytin paikallisella mersupajalla säädöllä ja alkoi näyttää huomattavasti paremmalta:
Kesäksi oottelis tämmöset 18" kiekot uusia renkaita:
Sisusta perus puolinahkaa:
Suunnitelmissa äänentoiston parannusta, tuo audio 50 varmaan saapi jäädä, tulee vaan aux-boxi, pari vahvistinta, vähän kaiutinta eteen, bassoa..
Sit niitä tyhmiä kysymyksiä, sitten kun tuo soitinhomma ajankohtainen, kait tästä kärsii näppästä akunjohdon surutta irti ja takasi? Ettei tuu mitään kommervenkkejä?
03 siis malliltaan, avantgarde ja 270cdi A, värikoodilla 185U, mittarissa ostohetkellä 294 ja nyt lähenteleepi jo 296tkm. Nii joo ja tosiaan lisäpenkillinen versio
Varustelistaa:
07N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
185U MELANITE BLACK - METALLIC
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
217L FRANKFURT BRANCH
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
293 SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
525 RADIO AUDIO 50 APS
550 TRAILER COUPLING
580 AIR CONDITIONING
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
614 BI-XENON HEADLAMPS FOR RIGHT-HAND TRAFFIC
619 XENON LIGHT UNIT - HEADLAMP DISCONTINUED
690 EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE)
730A FABRIC, AVANTGARDE
731A FABRIC, AVANTGARDE - BLACK / ANTHRACITE
804 YEAR OF MODIFICATION
819 CD CHANGER
844 FOLDING BENCH SEAT IN CARGO AREA INCL. 2 AUTO -
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
988 VEH. TIT. OF OWN. & COC DOC. + MODEL PLATE (MACH.)
M002 ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M27 CAPACITY 2,7 LITRE
M647 R5-DIESEL ENGINE OM647
Q21 GV - VA-BREMSSCHLAUCH MIT SCHLAUCHAUSSENHAUT EPDM
U16 STOWAGE TANK BEHIND REAR SEAT BACKREST
Ekat fiilikset oli , onhan näitä tullu Taksiaikana Oulussa ajettua useampaakin, mutta nyt vasta tuli sitten pihaan asti saatua, tää kyseinen kampe ollu ennen 60v ukkelilla 4v, sitä ennen yhdellä omistajalla Joensuussa, joka ilmeisesti utellut saksanmaalta 2009-2010 korvilla. Iso nivaska löytyy kuitteja, virallista huoltokirjaa nyt ei ole, mutta kuitit ja kunto kertoo kyllä olennaisen.
Alusta oli ruuvattu ylimpään mahdolliseen asentoon:
Käytin paikallisella mersupajalla säädöllä ja alkoi näyttää huomattavasti paremmalta:
Kesäksi oottelis tämmöset 18" kiekot uusia renkaita:
Sisusta perus puolinahkaa:
Suunnitelmissa äänentoiston parannusta, tuo audio 50 varmaan saapi jäädä, tulee vaan aux-boxi, pari vahvistinta, vähän kaiutinta eteen, bassoa..
Sit niitä tyhmiä kysymyksiä, sitten kun tuo soitinhomma ajankohtainen, kait tästä kärsii näppästä akunjohdon surutta irti ja takasi? Ettei tuu mitään kommervenkkejä?
Jees tänks Noh nuo kesävalssit sitte tulikin myytyä ja jotakin korvaavaakin oia jo kiikarissa, siitä sitte tarkemmin kun selviää lopullinen päätös. Enpä oo katunu kyllä ostosta, nyt hokasin et pientä oiretta ois kyb-venttiilin kettuilusta, pitää vähän seurailla j vaihdattaa jos alkaa oireet yleistyyn.
Mikäli päädyt kyb remontin tekemään, suosittelen vaihtamaan myös piirilevyn. itse muka säästin vaihtamalla pelkän kybin ja 10tkm jälkeen leves piirilevystä nopeusanturi aika paljon tunnosti vaikuttavan myös vaihtoihin tuo levy, hävisi kaikki arpomiset vaihteen vaihdossa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Ohan se joo Löytypä sitten oudolle peräpään jumputukselle/levottomuudelle syykin, toinen takarengas kudos/runkovikainen, helvetillinen patti sisäreunassa. Rengaskauppaan lompsista alkuviikosta, vai oisko se sitten rengas JA VANNEkauppaan... Ei prkl, jos vaan ostas ne renkaatLate S kirjoitti:Tulihan zippola viimein järkiinsä ja laitto mesen Kiitoksia koe ajosta,onse mukava kyytinen auto ajella.
Jep, ajetu menemään jo 3000km ja on siinä vaan mukavat kyydit. Talvirenkaiksi tuli ostettua gt radialit, ihan normi 225/55/16 koossa ja aivan asiallisenoloiset kumekset kyllä olleet.
Laatikolle en ole vielä mitään tehnyt, veikkaan noita öljyjä syyksi, pitää vielä seurailla tilannetta.
Kesävalssithan meni sitten uusiksi, löytyi sopuhintaan vasta maalatut ja oikojalla käytetyt ATP Nino D Ape:t 8,5x18 et 35 koossa, niihin vianorilta Radar 245/40/18 kumekset.
Soitinpuoli pitäs alkaa päivitteleen, tallissa oottelee pari vahvistinta, dsp, erkka ja bassot ootteleelee vielä saapumista.
Kysymys kuuluukin: onko tietoa mimmoiset keskiääniset harman kardon paketissa on/kellään joutilaita etuovipahveja missä hk audion paikat? Tarkoitus olisi 3-tie sarja sovitella eteen.
Laatikolle en ole vielä mitään tehnyt, veikkaan noita öljyjä syyksi, pitää vielä seurailla tilannetta.
Kesävalssithan meni sitten uusiksi, löytyi sopuhintaan vasta maalatut ja oikojalla käytetyt ATP Nino D Ape:t 8,5x18 et 35 koossa, niihin vianorilta Radar 245/40/18 kumekset.
Soitinpuoli pitäs alkaa päivitteleen, tallissa oottelee pari vahvistinta, dsp, erkka ja bassot ootteleelee vielä saapumista.
Kysymys kuuluukin: onko tietoa mimmoiset keskiääniset harman kardon paketissa on/kellään joutilaita etuovipahveja missä hk audion paikat? Tarkoitus olisi 3-tie sarja sovitella eteen.
Jotaki pientä taas värkkäilly, kalvottelin takavaloista kirkkaat osat + peilivilkut tummiksi, samalla vaihdoin sumareihin ledit ja kalvolla ne keltaisiksi. Kuvia laitan kun kerkeen koneella kävästä, collinitet hieroin pintaan ja alkoihan sieltä sitä kiiltoakin löytyä, ruostepilkutkin hioin ja töpöttelin piiloon, onneksi vaan pintapilkkuja.
Pyörähtihän se jo 300tkm rikki, tällä nyt jo kuutisen tuhatta tullu ajeltu ja ei kyllä voi moittia
Soitinpuoli edistyny senverran et diskanteille paikat verhoiluita vaille valmiina ja keskareittein paikat tulee a-pilareihin, nekin on jo työnalla. Pitää alkaa Kaapeleita kans vedellä, jos sitä sais roippeet paikalleen ennen 14.5, jos kävis pällistelleen kolomen jiin kaijjjaanisa backwoodseja
Pyörähtihän se jo 300tkm rikki, tällä nyt jo kuutisen tuhatta tullu ajeltu ja ei kyllä voi moittia
Soitinpuoli edistyny senverran et diskanteille paikat verhoiluita vaille valmiina ja keskareittein paikat tulee a-pilareihin, nekin on jo työnalla. Pitää alkaa Kaapeleita kans vedellä, jos sitä sais roippeet paikalleen ennen 14.5, jos kävis pällistelleen kolomen jiin kaijjjaanisa backwoodseja
Nojoo, kevyesti jääny päivittelemättä kyllä joo Noh tällä nyt menty kohta 25tkm ja kyllähän tässä tyytyväinen on ollut. Leimasta meni läpi heittämällä, ainoat moitteet oli vähän välyksellinen reaktiotanko edessä + vähän epätasapainoa jarruissa. Noh, reaktiotangot vaihtelin itse ja jarrut käytiin nyt viimeviikolla lävitte.
Stereoita päivittelin taas uusiksi, etupäässä soi nyt Spl-Dynamicsin Diskantit, hx6.1 midit ja ext 4.0 keskiäänet täysaktiivisena, niitä soittelee Spl s-4006 6-kanavainen, bassona Helix e10w flätti subi ja sitä soittaa s-4002 pääte. Kamat upotettu kontinpohjaan + vahvistimet valaistu ledinauhoilla. Lisäpenkit heivasin talliin kun ei sattuneesta syystä nyt ole niille käyttöä.
CT-Haapavesi näppäsi kesällä ohjelmankin, nyt on se 225/493 ja on kyllä kun eri auto
Pientä vastustustakin on on kyllä osunu kohalle, viimeviikolla vein auton ihan rutiininomaiseen laatikkoöljyjen vaihtoon ja sittenpä soikin puhelin et ikäviä uutisia.. No oli sitten laatikosta kilissyt läjä laakerineuloja + metallipölyä kaikki magneetit täynnä. Öljyt pikimustaa paskaa, vaikka vaihdatettu kuitin mukaan 276tkm kohalla. Noh, eiku laatikko irti ja onneksi löyty järkihintaan kolariautosta 260tkm ajettu laatikko. Samalla sitten tuli ne jarrut laitatettua, kardaanin tukilaakeri, laatikon lauhdutinsarja, uusi kyb ja tottakai öljyt ja tiivisteet. No autohan alkoi pelata kun junan vessa
Kunnes...
Valmistui Torstaina ja Perjantaina alkoi sitten ihmeellinen vihellys pellin alta, no auto veti kuitenkin suht ok, noh käväsin 1000km reissun ja pelas vinkunaa/suhinaa lukuunottamatta mainiosti. Maanataina sitten auton kans pajalle ja tutkimaan, noh ääni paikallistui sitten pakopuolelle ja tarkemmin pakosarjaan, oli yksi pultti löystynyt/venynyt ja pakosarja sitten umpikierona. Noh, se on oikaistu ja ja vkl:n jälkeen pitäis sitten olla taasen ajossa.
Joskohan sitä nyt sitten ois vastustuksilta hetkeksi selvitty.
Btw, löytyy se laakerivikainen 722.6 tallista ylimääräisenä jos joku tartteepi.
Stereoita päivittelin taas uusiksi, etupäässä soi nyt Spl-Dynamicsin Diskantit, hx6.1 midit ja ext 4.0 keskiäänet täysaktiivisena, niitä soittelee Spl s-4006 6-kanavainen, bassona Helix e10w flätti subi ja sitä soittaa s-4002 pääte. Kamat upotettu kontinpohjaan + vahvistimet valaistu ledinauhoilla. Lisäpenkit heivasin talliin kun ei sattuneesta syystä nyt ole niille käyttöä.
CT-Haapavesi näppäsi kesällä ohjelmankin, nyt on se 225/493 ja on kyllä kun eri auto
Pientä vastustustakin on on kyllä osunu kohalle, viimeviikolla vein auton ihan rutiininomaiseen laatikkoöljyjen vaihtoon ja sittenpä soikin puhelin et ikäviä uutisia.. No oli sitten laatikosta kilissyt läjä laakerineuloja + metallipölyä kaikki magneetit täynnä. Öljyt pikimustaa paskaa, vaikka vaihdatettu kuitin mukaan 276tkm kohalla. Noh, eiku laatikko irti ja onneksi löyty järkihintaan kolariautosta 260tkm ajettu laatikko. Samalla sitten tuli ne jarrut laitatettua, kardaanin tukilaakeri, laatikon lauhdutinsarja, uusi kyb ja tottakai öljyt ja tiivisteet. No autohan alkoi pelata kun junan vessa
Kunnes...
Valmistui Torstaina ja Perjantaina alkoi sitten ihmeellinen vihellys pellin alta, no auto veti kuitenkin suht ok, noh käväsin 1000km reissun ja pelas vinkunaa/suhinaa lukuunottamatta mainiosti. Maanataina sitten auton kans pajalle ja tutkimaan, noh ääni paikallistui sitten pakopuolelle ja tarkemmin pakosarjaan, oli yksi pultti löystynyt/venynyt ja pakosarja sitten umpikierona. Noh, se on oikaistu ja ja vkl:n jälkeen pitäis sitten olla taasen ajossa.
Joskohan sitä nyt sitten ois vastustuksilta hetkeksi selvitty.
Btw, löytyy se laakerivikainen 722.6 tallista ylimääräisenä jos joku tartteepi.