V6 cdi suuttimen pohjatiivisteen vaihto

MBMB
Viestit: 26
Liittynyt: 06.3.2016 9:29

Viesti Kirjoittaja MBMB »

Alkoi sellainen tapahtumaketju tuossa pari viikkoa sitten, että usko yhden tähden autoon meinasi olla koetuksella.
Autona siis s211 280cdi V6
Menin ostamaan renkaita Hollolalaisesta rengasliikkeestä ja matkalla auto meni limp modeen. Ilman mitään vikavaloja ajelin sitten perille ja valittelemaan rengasasentajalle oireita. Asentaja lukaisi aikansa kuluksi vikakoodit jollain ohjelmalla ja vikoja mm. oli paine-ero liian suuri ja muutama muu nimetön jatkuva vika.
Samalla sitten katsottiin auton alle kun pyytelee lämmetessään tarkastamaan öljymäärän. Öljyntasoanturi (tjsp. joka on siinä öljypohjassa) oli aivan mustan öljyn peitossa ja öljy oli tullut ylhäältä. Konemuovien alle kun katsoi niin öljyt olikin nafta/nokiseosta joka oli valunut 1 sylinterin suuttimelta. Kun siitä suuttimien päältä purettiin ne vaahtomuovihässäkät pois niin 4 kuudesta suuttimesta oli vuotanut. Asentaja sanoi että epäpuhdas palaminen on tukkinut DPF:n. Pikainen tuumaustauko rengasliikkeen omistajan kanssa ja sovittiin että pohjatiivisteiden vaihto tehdään lisätöinä päätoimialan ohella. Aikaa saa varata 2-3 päivää. Hinta 80€/ suutin (sis. irroitustyö, kalvaus, pohjatiiviste, suuttimen pultti, FeBi grafiittirasva ja paluulinjan o-rengas) Asennusliike ei ota vastuuta jos suutin rikkoutuu irroituksessa. Lisäksi sovittiin DPF:n paikallaan pesu ja huuhtelu jollain aiheeseen tarkoitetulla aineella. Pari päivää meni että auto oli valmis kun marmoritiskillä ei ollut paluulinjan o-renkaita varastossa. Ne vaihdettiin kaikkiin suuttimiin kun olivat aika koppuraiset kuulemma.
Ainoana vikana oli enää se öljyn tasoa varoitteleva anturi joka oli ottanut itseensä nafta/nokikurasta.
Nyt muuten on Merssussa virtaa! Ei varmaan koko minun omistushistorian aikana ole ollut auto täysin kunnossa.
Odottelin vain sitä pistävää hajua ja tsupsutusta mikä w203:ssa ilmeni mutta nuo suuttimien päällä olevat vaahtomuovit kai peittää äänen ja pakokaasun hajun.
Tuota hintaa en pitänyt pahana vaikka ehtona olikin että homma hoidetaan muiden töiden ohessa.

pitäisi varmaan DPF topicissa kysellä, mutta meneeköhän tuo loukku kuinka pian uudelleen tukkeeseen?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei se tukkeudu ellei joku vika aiheuta sitä ettei poltto lähde päälle, ja sen huomaa vikavalosta. Noita ei ole tarvinnut yhtään pestä, kun Starilla voi tehdä pakkopolton. Hyvä silti että on pesty, aineet ovat tehokkaita.

Ihan OK hintaan on näemmä korjaukset tehty.
oulaistenliikenne.fi
MBMB
Viestit: 26
Liittynyt: 06.3.2016 9:29

Viesti Kirjoittaja MBMB »

Ihan OK hintaan on näemmä korjaukset tehty.
Ei tuolla ole koskaan riistetyksi itseään tuntenut...
Hinta oli tosiaan sellainen ettei luvattu autoa iltapäivällä valmiiksi vaan tekivät täytetyönä.
DPF puhdistus oli tässä yhteydessä 150€ ja pari 265/35 r18 Kumhon renkaita asennettuna 280€

Ja autoa noutaessa meni pari tuntia ihastellessa yrittäjän W124 Superturbo-projektia ja -84 SEC Königiä :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”