Kesärenkaat

Vastaa Viestiin
carrie
Viestit: 23
Liittynyt: 25.2.2015 20:25

Kesärenkaat

Viesti Kirjoittaja carrie »

Auto on C250 diesel -11. Vakiokumina on Yokohama Advan Sport ja kokona edessä 225/45 R17 ja takana 245/40 R17. Talvirenkaisiin (nasta, 205/55 R16) verrattuna rengasmelu on julmeton varsinkin 110km/h nopeudella ja siitä ylöspäin. Toki Yokohamat ei ole ihan pakasta vedetyt vaan lienee auton alkuperäiset kumit.

Onko muilla kokemuksia onko esim Continental SportContact 5 hiljainen rengas tuossa koossa? Vai onko rengasmelun perimmäinen syy ko rengaskoko?
jaris
Viestit: 98
Liittynyt: 13.9.2014 17:20
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja jaris »

No tätähän sinä et kysynyt mutta....

Laitoin just putjettiluokan kumit, samaa kokoa kun sinulla (17"), edessä Landsail LS588 ja takana Radar dimax r8, yllätyin kun melu väheni verrattuna talvikumeihin Nokian R 215/55-16" joissa pintaa 6mm...kyllä kulunut kesärengas on meluisampi kuin pehmeä talvirengas, eikä mersuun yleensä nastojen ääni kuulu muutenkaan....
Radarit meni yllättävän pienillä painoilla, 30g ulkosyrjälle ja 20g sisälle mutta hieman pompottaa kylmänä aamuna ekat kilometrit, Landsailiin meni reilusti enemmän tais pahimmillaan olla 70g reunalla.



Syksyllä oli alla nuo Testivoittajat ContiPremiumContact™5, koossa 205/55-16 joissa oli pintaa 5,5mm ja mielestäni olivat meluisammat kuin nuo Nokian R:ät jotka vaihdoin talveksi samoille vanteille.
E50 amg
EXät -s204 220cdia amg 10/-08 om646, w202 -97 , w123 250 b-79
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Mulla talvirenkaina 205-leveät Nokian kitkat ja kesärenkaina Continentalin Sport Contactit samankokoisina kuin sulla ja melu on hieman suurempi kesällä kuin talvella (mutta ei häiritsevästi), johtuu varmaankin juuri rengasleveydestä.
carrie
Viestit: 23
Liittynyt: 25.2.2015 20:25

Viesti Kirjoittaja carrie »

Asia on vieläkin ajankohtainen.. nykyiset renkaat alkaa olla loppuunajetut, joten vielä kaipaisin viimeiset kommentit/mielipiteet, että laittaako alle:

- alkuperäinen sekarengastus ja Continental SportContact 5
- sama rengaskoko eteen ja taakse (225/45 R17) ja Continental PremiumContact 5. Meneeköhän nämä alkuperäisille vanteille (takavanne varmaan hieman leveämpi kuin etuvanne?)

Sporttinen ajettavuus ei ole päällimmäisenä vaatimuksena, enemmän arvostan hiljaisuutta ja mukavuutta. PremiumContactia ei valitettavasti saa koossa 245/40 R17, joka on alkuperäinen rengaskoko takana.

Toki sekarengastuksesta siirtyminen samaan rengaskokoon edessä/takana tuo myös sen edun, että renkaita voi vaihtaa akselilta toiselle.. tuntuu nuo takakumit kuluvan huomattavasti nopeammin kuin edessä.
Avatar
Legge
Viestit: 39
Liittynyt: 27.1.2015 15:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Legge »

Mersufoorumilla on ainakin valitettu kovasti SportContact 5:n melusta W205:n alla. Takavanteen leveys on 8.5 tuumaa, joten siihen menee kyllä 225 leveä rengas päälle. Miksi olet jumittunut valinnassa Continentaliin? Mulla on alla Pirellit, eikä ole kyllä ollut valittamista.
S204 180 CDI AMG -13
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Minulla on toisessa autossa vanteiden mukana tulleet kiinalaiset 225/40/18 Headwayt edessä ja ovat kyllä hiljaiset. Muuten mustat ja pyöreät kuten toisen auton Continentalit.
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Onkohan Nokian zLineistä ensikäden kokemuksesta? Sellaset laitoin Camskilliltä tulemaan.

Auton mukana tulleet Fuldan SportContatactit on olleet kyllä toimivat. Itse pidän yhtenä tärkeimpänä ominaisuutena renkaissa että eivät täristä ja runko kestää kovaakin ajoa ja nopeuksia. Tuntuu käsittämättömältä että ihmiset hyväksyy tuollaisia ominaisuuksia että renkaat pyöristyy joka aamu uudelleen.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
carrie
Viestit: 23
Liittynyt: 25.2.2015 20:25

Viesti Kirjoittaja carrie »

Legge kirjoitti:Mersufoorumilla on ainakin valitettu kovasti SportContact 5:n melusta W205:n alla. Takavanteen leveys on 8.5 tuumaa, joten siihen menee kyllä 225 leveä rengas päälle. Miksi olet jumittunut valinnassa Continentaliin? Mulla on alla Pirellit, eikä ole kyllä ollut valittamista.
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin Conti taitaa olla monesti mersun ensiasennusrengas ja hyvin pärjännyt testeissä. Lisäksi toisessa autossa on PremiumContact5:t ja ovat olleet hiljaiset.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Mou kirjoitti:Onkohan Nokian zLineistä ensikäden kokemuksesta? Sellaset laitoin Camskilliltä tulemaan.

Auton mukana tulleet Fuldan SportContatactit on olleet kyllä toimivat. Itse pidän yhtenä tärkeimpänä ominaisuutena renkaissa että eivät täristä ja runko kestää kovaakin ajoa ja nopeuksia. Tuntuu käsittämättömältä että ihmiset hyväksyy tuollaisia ominaisuuksia että renkaat pyöristyy joka aamu uudelleen.
Omalle kohdalle osuneet nokia z:t ja blackit on ainakin olleet hyviä, pyöreitä ja pienillä painoilla vanteille. Minusta oikein laadukkaan tuntuinen rengas.
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

jolle kirjoitti:
Mou kirjoitti:Onkohan Nokian zLineistä ensikäden kokemuksesta? Sellaset laitoin Camskilliltä tulemaan.

Auton mukana tulleet Fuldan SportContatactit on olleet kyllä toimivat. Itse pidän yhtenä tärkeimpänä ominaisuutena renkaissa että eivät täristä ja runko kestää kovaakin ajoa ja nopeuksia. Tuntuu käsittämättömältä että ihmiset hyväksyy tuollaisia ominaisuuksia että renkaat pyöristyy joka aamu uudelleen.
Omalle kohdalle osuneet nokia z:t ja blackit on ainakin olleet hyviä, pyöreitä ja pienillä painoilla vanteille. Minusta oikein laadukkaan tuntuinen rengas.
Tulihan noi zLinet tuossa toissapäivänä. Mitä niitä vähän hypistelin ja nuuhkein, niin aika pehmoiselta tuntui kulutuspinta. Voi olla hiljaiset. Tänään pitäs mennä vanteille.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171, sedan, farmari, avo”