Kaikkea ne katsastuksessa keksii, että meikäläisen CLK olisi liikkuva ympäristökatastrofi. Myönnettäköön, että onhan päästöt varsin panssarivaunumaiset. Omat avut alkavat loppua, eikä kiinalaisvalmisteinen Carsoft ymmärrä riittävän pitkälle potilasta antaakseen diagnoosia. Olisko ideaa mistä lähteä purkamaan?
Ennen uusia osia oli päästöt seuraavat:
Tyhjäkäynnillä
CO 3,6
CO2 13,8
HC 170
O2 0,30
Kierroksilla
CO 4,2
CO2 13,5
HC 223
O2 0,40
Lambda 0,880
Autolla oli kiihtyvyyaongelmia ja heitteli lahjakkaasti vikatilaan. Uutta palikkaa tuli laitettua. Lambda (ei halppis), kampuran asentotunnisti, nokan asentotunnistin, tulpanjohdot, ilmamassa-anturi (vuosi sitten, Boch, ja putsattu)
Uudet päästöarvot tänään:
Tyhjäkäynnillä
CO 3,60
CO2 13,40
HC 190
O2 0,00
Kierroksilla
CO 2,30
CO2 11,90
HC 160
O2 0,05
Lambda 0,840
Tässä kaupunkiajossa huomasin jällehen pientä viivettä kiihdytyksissä ja lämpimänä tuntuu olevan pitkähkö startti - taas.
Ideoita otetaan vastaan. Jos jollakin sattuu löytymään Tampere-Kangasala ympäristössä harrastestaria - tai pidemmälläkin, ja tuumailee, että sillä saisi käryä käryistä, mielelläni tulen potilaan kanssa käymään.