C180 pomppas katsastuksesta

Vastaa Viestiin
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

C180 pomppas katsastuksesta

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Työkaverin alkupään 203, m111 kone, ahtamaton, jäi leimatta koska vikamuistin luku kertoi seuraavaa: Nokka-akseli A-asento toimilaitteen piiri, johto 1.

Mikähänhän moinen fyysisesti on?

Edit: autocomilla antaa P2014 asetusventtiili, muuttuva nokka-akseli
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Nokan päässä koneen etuosassa on säätö venttiili. Tarkasta vuotaako öljyä, tai vuotaako läpi liittimeen öljyä. Osan vaihtamalla pääsee viasta eroon ja kuivaamalla liittimen.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Eli osa 68 ja 74 vaihtoon, päälle uus johto tai vanhan putsailu? Ilmeisesti ei oo muuta ihmeellistä ku vaan vaihtaa, lämpöanturi pois eestä ja sillee?

Kuva
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Juuri nuo. Mutta tarkista ensin onko öljyä johdossa.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Tarviikos toi kuitata vai katoaako koodi itekseen? Kuinkas ollakkaan, kone päätti seota päivittäes itteensä eikä ny sit pysty nollailemaan.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Pikku päivitys. Osat tuli vaihdettua, ensimmäisenä huomio toki kiinnitty siihen, valtaisan öljymäärän lisäksi, että piuha oli irti. Osat ku kuitenkin jo oli ja vanhat näytti huonolta, vaihdoin kuitenkin.

Tuskin suuri yllätys kenellekään miten kävi kun lähti ajamaan.. :roll: nähtävästi ihan tarkotuksella revitty johdot pois.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Hyvä että etenee. Koodi täytyy nollata..
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Täytyy varmaan tehä siten et käyttää jossain niin et nollaa ja ottaa samalla päästöt, kun leima papereissa niin johto taas pois. Ei taida olla rallatuksen korjaukseen oikotietä, eikä kuulemma sen hintasta remppaa kannata tehä tuohon autoon. Tallikoneen vista jumitti päivitykseen ja kun siitä pääs eroon oli sit softan hävittäny, ei saanu kokeilla nollaamista. Konttorilta olivat sanoneet et riittää kun korjaamolta uus päästölappu (obd) josta koodit kuitattu.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Hups, tuplat
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”