X164 kokemuksia kaivataan, ja syitä unohtaa ...

Vastaa Viestiin
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

X164 kokemuksia kaivataan, ja syitä unohtaa ...

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Meinaa tosissaan pukata GL kuumetta, kun ei sopivaa G tä meinaa löytyä.

Kertokaas nyt miksei tuollaista kannata hankkia, Dieselinä.

Mainittakoon vielä, että kyseeseen tulis käytetty hinnat alkaen malli mahdollisesti ulkomailta, tai tyyliin nettiauton halvin, eli kilsoja yleensä ainakin 250 tkm
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Skraba_
Viestit: 6
Liittynyt: 25.10.2012 8:38

Viesti Kirjoittaja Skraba_ »

Suomen autoverotuksen takia itse juuri päädyin ML:ään. Ensin oli tarkoitus ostaa kolmirivisellä kajuutalla oleva GL, nutta veroista tulee aivan järjettömiä, kun vertailtavat autotkin ovat tähtitieteellisen hintaisia.

Onnea etsinnälle :D
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Puoltoista viikkoa sitten toin semmosen maahan. Mitä ny tässä ajellu niin suupielet meinaa krampata ku kokoajan korvissa :)

Samat murheet ku muissakin 3.0L tai 4.0L koneissa. Voimansiirto sama kuin ML off-road paketissa, samoin jousitus ja muu alusta. Sisältä vähän nahkaisempi kuin normi ML.

Vuodenpäivät etsin ML:ää mukavilla varusteilla vaan eipä niitä oikein järkevästi löytyny. Jos muuten kaikki täsmäs niin oli joku ruskea sisusta joka ei omaa silmää miellytä. :roll:

Veroja näyttäisi menevän reipas tonni enemmän kuin vastaavaan ML:ään ja autot Suomessa 10t€ kalliimpia ML:ään verraten :idea:
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Jep.

Goigeltamalla päädyin arvioon noin kympin veroista, jos kärrää tuommosen 06/07 mallisen, noin 300 tkm ajetun, eikä vaikuttane montaa sataa onko 320 vai 420 koneella.

Onko Aki P llä jo veropäätös, ja minkäikäinen GL ?
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

420 on kallimpi jakopää 320 on työkalut lähimaastossa
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ei pitäis 300 ajetussa olla kuin 7-8t€ vero. Itelle tuli 213 ajettu 06 malli.
Verotusta ei ole vielä polkaistu jalalle kun paperit tulollaan.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Onko Akin ajatukset GL stä tänä päivänä minkämoiset ?
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

pekkovee kirjoitti:Onko Akin ajatukset GL stä tänä päivänä minkämoiset ?
Maalarilla siistittävänä. Aivan kiva laite, mitä nyt semmosta perus jumppaa oli aluksi kun alotushuollossa vaihdettiin ketju, turbo, lauhduttajan systeemit+ huohotin, takaiskarit, pyöränlaakeri. Iskarit taattua ebay sontaa jotka lähtenee roskiin maalauksen jälkeen.
Jotain sähköhäikkää kun peräkontin valot syttyilee ajossa joskus.
Moottoriluukku ei meinaa osata mennä napista alas???
Softalla kulutus tippui toista litraa.

Purkuun tuli GL500 -11 josta siirtyy ajokkiin: Astinlaudat+ kaarilevikkeet kun sotkee nyt kylkiä kamalasti. Lisäksi alle menee ens talveksi 21" amg vanteet nokian 7 renkain. 22" kesävanteista sovittu kaupat tänään. Takaiskari otetaan 80tkm ajetusta autosta. Faceliftaus peilien ja takavalojen osalta?
Webasto laitetaan purkuvehkeen asennustarpeilla ja jälkimarkkina evo kiinni erillisellä johtosarjalla orkkis paikalle.

Verotettu ei vielä ole kun auto ollut vähän kokoajan "työnalla" niin turhaa maksaa toista tonnin diesel veroja vielä projektista.
Trailerin veturina ihan kymppi :idea:

Vaikka monenlaista tekemistä on tässä kymmenvuotiaassa ollut niin en kyllä keksi että mikä mese oisi nyt parempi ja mukavampi tähän hetkeen.
Ei ehkä taloudellisin järkivalinta missään mielessä, mutta kerran täällä vain eletään :idea:
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Vieläkään ei ole auto tullut myyntiin ja kuitenki toista kymppiä kerenny päästeleen :wink: . Vaunun kans tehtiin parin viikon reissu ja pääsi kyllä veturi oikeuksiinsa. Takapyörän laakeri ja abs anturi ollut tappioina viime päivityksistä. Kaarilevikkeet ja astinlaudat löysivät paikkansa ym pikku fiilausta.

Kaiken kaikkiaan kiva möhkäle. Saa tuolla ainaki jotku uuden paljon kalliimman pikkuauton ostajat kateelliseksi ku tuommosella kymmenvuotiaalla vanhalla mersulla ajelee jota saanu jo läpikäydä jonkinverran :lol:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
ePa-
Viestit: 38
Liittynyt: 24.5.2013 8:23
Paikkakunta: 90xxx

Viesti Kirjoittaja ePa- »

AkiP: Sulla näyttää olevan tuolla alaritilässä lisävalo. Minkä mallinen &merkkinen ja kuinka se on kiinnitetty? Pitikö puskuria irroittaa asennuksen ajaksi?
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

ePa- kirjoitti:AkiP: Sulla näyttää olevan tuolla alaritilässä lisävalo. Minkä mallinen &merkkinen ja kuinka se on kiinnitetty? Pitikö puskuria irroittaa asennuksen ajaksi?
http://www.valostore.fi/tuote/e_hyvaksy ... ad_72_led/

Tuommonen siellä on , mutta ehkä se pitempikin versio mahtuu syvyytensä puolesta ilman rälläkkää. Maski pois ja poraruuveilla palkkiin kiinni. On tuokin jo sen tehoinen pitkävalo että seuraava parannus näkemiseen on optikonliike :wink:
ePa-
Viestit: 38
Liittynyt: 24.5.2013 8:23
Paikkakunta: 90xxx

Viesti Kirjoittaja ePa- »

Eli ei tarvi puskuria irroittaa vaan pääsee "yläkautta" hollille?

Maskin ritilä vissii vähän rajaa sivusuunnassa keilaa? Tuo voisi olla seuraava askartelu noiden 2 x NBB seuraksi. 8)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”