Marcon S210 eli "Typy"

Vastaa Viestiin
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Marcon S210 eli "Typy"

Viesti Kirjoittaja Marco »

Seiskaneljävitosen (jäsen 745) Paavo eli tuo: viewtopic.php?t=55216&postdays=0&postorder=asc&start=30 siirtyi meikäläiselle muutaman koukeron kautta. Mitään ihmeitä tuolle ei ole vielä tehty mankan ja vanteiden\renkaiden vaihtoa lukuunottamatta:

Kuva
Viimeksi muokannut Marco, 21.7.2016 16:13. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Väykkämäisiä oireita on tässäkin yksilössä. Pari kertaa tehnyt niin, että startatessa juuri ja juuri jaksaa pyörittää konetta. Muutoin startannut ihan normaalisti. Akku ok ja laturikin pukkaa virtaa. Olisko moottorin ja korin välinen maakaapeli löysällä tai peräti irti? No täytyy tutkia, kun ehtii...
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Hyvinhän tää on kuljettanut paikasta toiseen. Hydrauliöljyä katoaa johonkin. Viikko sitten täytin säiliön ja tänään varotteli hydraulic oil levelistä. Pihassa ei näy mitään merkittäviä öljyläiskiä :roll:
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Katso ne tasonsäädön hydrauliputket vasemman takarenkaan luota kun alkavat nousemaan taka-akselin yli. Hydrauliputket on ne paksummat, ohuemmat on jarruputket.
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Kone kirjoitti:Katso ne tasonsäädön hydrauliputket vasemman takarenkaan luota kun alkavat nousemaan taka-akselin yli. Hydrauliputket on ne paksummat, ohuemmat on jarruputket.
Se oli tarkoituksenakin, kunhan pääsee hotarin tallille nosturille. Ex lankkufarkussa tuosta samaisesta paikasta vuosi ölpät pihalle...
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Kylmästöintikin vaikeni... Mutta onneksi ilmat jo hieman viileni ;)
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Tasonsäädön hydraulinestevuoto saatiin korjattua tuollaisella paketilla:

Kuva

Kylmästöintiä pitäs vielä ihmetellä ja monitoimiviiksi vaihtaa, kun pitkät ei toimi.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Kadonneet kaukovalot löytyi, kun vaihtoi monitoimiviiksen uuteen ;) Tosin ei ole tuo Topranin viiksi laadullisesti kovinkaan kaksinen. 745 joutui hieman modaamaan vakkarinviiksen kiinnitystä, että sen sai paikoilleen monitoimiviiksen päälle. Lisäksi uusi viiksi on äänekäs :shock: Tasonsäädön paluulinja alkoi tihuttamaan, kun painepuolen sai tilkittyä. Etupyörän laakerikin levisi matkalla hotarin tallilta himaan. No nyt on sekin vaihdettu. Seisontajarru pitäisi säätää, kun on täysin tehoton... No tää on tätä Väykän omistajan elämää ;)
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Ei ollut ihme, kun auto oli kuin kenguru. Kuskinpuolen takaiskari yläpäästä poikki:
Kuva

Ollut varmaan jo pitempään katki, kun peräpäästä kuulunut kolinaa. Nyt vaan lähti iskarin yläpää pois kolosestaan ja makasi runkoa vasten. Onneksi oli muutama milli tilaa iskarin ja renkaan välissä... Muuten olis mennyt rengaskin vaihtoon :roll:
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Iskari vaihdettu ehjään ja kyllä on taas tasaista menoa ilman kolinoita :wink: Toisen puolen iskarin alapallon lievä kolina kuuluu nyt, kun toisen puolen hiljeni. Vaihdellaan jossain välissä sekin...
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Öljyt + putsari tuli tänään vaihdeltua (kiitoksia 745 ;) ) Akkukin vaihtui uuteen Exideen ja ratti vaihtui ehjään, kun vanhassa oli reikä. Webastokin heräsi akun vaihdon jälkeen henkiin. Tosin ilo ei ollut pitkä, kun 150km:n ajon jälkeen taas vaikeni. Kotipihalla koitin käynnistää Webastoa ja lähtee kyllä hetkeksi päälle hemmetinmoisen savun saattelemana ja sammuu parin minuutin jälkeen :( Täytynee ottaa kamiina joku päivä irti ja ihmetellä sen sielun elämää...
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Tarkasta ensin kiertovesipumppu. Sen pitäisi lähteä pyörimään kun webaston laittaa päälle. Jos ei lähde niin parin minuutin webasto sammuu ylilämpöön. Pumpusta voi olla hiilet loppu, silloin laita uusi pumppu tai uudet hiilet. Kopauttamalla pumppua se voi pyöriä hetken.
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Kone kirjoitti:Tarkasta ensin kiertovesipumppu. Sen pitäisi lähteä pyörimään kun webaston laittaa päälle. Jos ei lähde niin parin minuutin webasto sammuu ylilämpöön. Pumpusta voi olla hiilet loppu, silloin laita uusi pumppu tai uudet hiilet. Kopauttamalla pumppua se voi pyöriä hetken.
Kiertovesipumppu lähtee käyntiin, kun Webaston käynnistää kellosta eli se vika on pois suljettu.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Voimakas savutus voi kertoa siitä että webaston palopesään pääsee pakkasnestettä. En tosin ole niin viimeisen päälle perillä noista että mikä muu voisi tehdä samaa, mutta tuollainen tuli heti mieleen.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Vois viitata myös höyrystimen oikkuiluihin, alkaa se ns höyrystinhuopa olla tiensä päässä niin alkaa käryään enemmälti
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Tuollainen konstikin on:
www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=56298
markoala kirjoitti: Oikea sisälokarin etuosa irti. Webaston polttoaine liitäntä irti ja paineilmaa mahdollinen tiiviisti laiteeseen. Tuntuu että mitään ei mene. Normaalia. Näin hartsiutunut polttoaine lähtee laitteen sisällä olevasta sihdistä pois. Sama oire oli aiemmin omassa, lopulta se ei käynnistynyt ollenkaan. Lähti toimimaan paineilmalla.
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Kone kirjoitti:Tuollainen konstikin on:
www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=56298
markoala kirjoitti: Oikea sisälokarin etuosa irti. Webaston polttoaine liitäntä irti ja paineilmaa mahdollinen tiiviisti laiteeseen. Tuntuu että mitään ei mene. Normaalia. Näin hartsiutunut polttoaine lähtee laitteen sisällä olevasta sihdistä pois. Sama oire oli aiemmin omassa, lopulta se ei käynnistynyt ollenkaan. Lähti toimimaan paineilmalla.
Täytyy tuota kokeilla, kun pääsee hotarin tallille ;)
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

No nyt se tuokin pimeni:
Kuva

Hiilet aivan finaalissa ja kollektorissa parin millin ura... Kaupasta uusi tilalle ja taas puhaltaa :wink:
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Nyt olis uusi puhallin vaihdettu. Orkkis kesti 550tkm. Saa nähdä kauanko tarvike (Topran :hang: ) kestää... :roll:
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Tänään tuli heitettyä kesäkumit alle. Samalla vaihtui Avarin jouset + etuiskarit ja narinat. Alusta on nyt jämäkämpi ja mukavampi ajettava + peräpää laski lähemmäs maan pintaa. Toinen jousikuppi on aika hapan ja menee vaihtoon. Samoin toinen tasonsäädön kaasupallo pitänee vaihtaa, kun pompottaa aika lailla töyssyissä.

Tuollaset vanteet tuli alle. Kokoa 18x8.5 ET35. Kumeina edessä 235\40\18 ja takana 245\40\18. Vetelee vähän urissa, mutta sellasta se on ;)
Kuva
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Hajosipa sitten jousipallero ja katkaisi samalla iskarin alapään. Aiemmin meni takaiskari yläpäästä poikki ja onneksi tuli se pumppu säästettyä...

Siinähän ne potilaat olis:
Kuva

Ei muuta kuin molemmat pumput palasiksi:
Kuva

Ehjä yläpää ja ehjä alapää yhteen ja siinähän se olis taas 1 ehjä:
Kuva

Ja matka jatkuu ;)
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Tämä vekotin muutti uuteen kotiin.

**THE END**
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”