ensimmäistä eemeliä hankkimaan.

Timmyes
Viestit: 28
Liittynyt: 13.9.2011 21:19
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja Timmyes »

olipas se halpa korjaus sitten. tosiaan hihna meni väärin konehuoneessa. nyt kiristin toimii normaalisti ja ei vikinää esiinny. tosiaan edellisen hihnan mukaan laitoin ja vikinää oli ennestäänkin jo ollut hieman.

Vaihdelaatikko ruvennut nyt huuhteluöljynvaihdon jälkeen uudelleen temppuilemaan. ennen huuhtelua tapahtui liikkellä ollessa kierrosten heijaamista. Tämä loppui öljynvaihdon jälkeen. Nyt oireena 2-3 vaihto nykähtämällä sekä liian aikaset ylöspäin vaihdot. Eniten oirehtii kun kone kylmä.

loppukuusta menossa huollettavaksi, KYB-venttiilin vaihdolla lähetään liikkeelle ja samalla suodatin. Mikäli ei onnaa ni huoltokaveri jutteli että turbiini(?) korjaukseen. Miten sitten kun juttua foorumilla on ollu johdinlevyn tai pistokkeen vaihdosta? ilmeneekö tällöin jotain selkeitä oireita?

Alkutiedoilla ei nyt mahdottoman kalliiksi pitäisi tulla.
Timmyes
Viestit: 28
Liittynyt: 13.9.2011 21:19
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja Timmyes »

Noniin..vaihdelaatikko jatkoi oireilua eli kylmänä 2-3 vaihto rytkäyttämällä ja pienillä kierroksilla isoa vaihdetta.
Nyt vaihdettu kyb-venttiili sekä samalla alkuperäinen suodatin. Ongelma laukesi sillä. Samalla kuitenkin korjaajalle mainitsin että lämpimänä lähtee tosi huonosti käyntiin. Todettiin että 2. Suutin vuotaa ja ilmeisesti pitåisi vaihtaa (ilmeisen arvokkaita ovat..300e oli kpl hinta + työ)
Eilen jätti kokonaan käynnistymättä kun kone oli lämmin.
Voisiko suutin viasta johtuen takaluukkuun kanteen kertyä noki tms jälkiä?

Eberi mykkänä edelleen, epäiltiin että vesipumppu pimeenä.. siihen pitää paneutua kun rahatilanne/aika antaa myöden.
Henq
Viestit: 17
Liittynyt: 09.4.2011 18:33
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Henq »

Täällä sama vika etenkin kylmänä että liian isoa vaihdetta tyrkkää ja hetken aikaa jurisee vaihdon jälkeen.

Paljonko tuo venttiilin vaihto kustanti?
Timmyes
Viestit: 28
Liittynyt: 13.9.2011 21:19
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja Timmyes »

Kyb-venttiili muistaakseni maksoi 60e luokkaa ja samalla tosiaan vaihdettiin suodatin sieltä, n litra siinä menee öljyä hukkaan. Samalla tehtiin SBC yksikön huolto. Tuntiveloitus oli 3h luokkaa.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Timmyes kirjoitti:Samalla tehtiin SBC yksikön huolto.
Mitä tämä sisälsi? Jarrunesteen vaihdon?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Timmyes
Viestit: 28
Liittynyt: 13.9.2011 21:19
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja Timmyes »

Sbc huollot menee ilmeisesti sen mukaan mitä star näyttää. Nyt tehtiin jarrunesteen vaihto.
Avatar
tenutähti
Viestit: 155
Liittynyt: 31.12.2005 16:17
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja tenutähti »

Timmyes kirjoitti:Sbc huollot menee ilmeisesti sen mukaan mitä star näyttää. Nyt tehtiin jarrunesteen vaihto.
Tuosta olisi mukava tietää enemmän. Siis miten muuten sitä ruukataan huoltaa kuin nesteitä vaihtaa? Ainakaan "virallisesti"
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79

Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Eikö se mee sillä kahden vuoden intervallilla?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Timmyes
Viestit: 28
Liittynyt: 13.9.2011 21:19
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja Timmyes »

juu kahden vuoden välein on nesteiden vaihtoväli.
Eilen tuli 55w canbus xenonit kiinanmaalta, valotehoa tuntui ainakin jonkin verran tulleen lisää. samalla tilasin pitkiin 55w mut mikä ihmeen kiinnitys/adapteri siihen kantaan tulee?
tuntuu myös että nyt erityisesti oikea valo osoittaa hieman liian alas. tosin ne kiinnikkeet on kyl sellasta ****a että huhhuh, ja kun sinne mahtuu just ja just yks käsi sorkkimaan sitä paikoilleen.
Timmyes
Viestit: 28
Liittynyt: 13.9.2011 21:19
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja Timmyes »

Noniin pitkän hiljaiselon jälkeen taas sanomista foorumille, Peura hyppäsi auton eteen ja remonttihommiksi menee. Kuvia lisäilen kun kerkeen. Täytyyhän tämä vanha malli päivitellä samalla faceliftiin eli puskuriksi AMG63 mallinen sekä keulakuvaksi cl-look maski. toinen etuvalo hajosi kolarissa ja nyt kokeillaan asennella halogenien tilalle xenon umpioita.

Samalla kuskin oven lukko ongelmaa availtu eli tyypillinen lukon "römpsytys/pomppiminen havaittu. Avattu lukko ja siellä jousi parissa osassa. Kiinasta korjaussarjaa (uudet jouset joka lukkoon, hintaluokkaan 5e/setti) tilaitu ja niiden asennus melko helppoa. Nyt kuitenkin lukko toimii seuraavanlaisesti: Kaukosäätimestä avattaessa kaikki ovet aukeaa ja kiinnilaittaessa nyt "korjattu" kuskin lukko jää auki, kuitenkin oven lukosta avaimella vääntäessä lukittuu. eli jokin ei toimi täysin? lukkomekanismista tuli melko jäykkä joten voisiko olla että lukon avausta hoitava moottori ei jaksa kääntää mekanismia toiseen suuntaan ja näin lukita ovea?
onko muut tehneet onnistuneesti jousen vaihtoa lukkoon?
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Mä vaihdoin omaani... muistaakseni ohjaus meni niin että vaihdettiin vaan jännitteen napaisuus niin meni joko auki tai kiinni (kokeilin lukkoa irrallaan ennen paikoilleen laittoa), voisko piuhassa olla jotain?

Tulihan jousen jalka varmasti oikeaan koloon ja istuu suorassa paikoillaan (jossain ohjeessa tähän käskettiin kiinnittää huomiota)?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Timmyes
Viestit: 28
Liittynyt: 13.9.2011 21:19
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja Timmyes »

jousi tuli mielestäni oikeaan paikkaan, ohjeiden mukaan tehty. Tuntuisi että ovi ei tunnista olevansa kiinni? voisiko tästä johtua ettei toiseen suuntaan lukko pelaa..? mikä tunnistaa oven kiinniolon?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”