AUDI 2002 A4. 2.0 bensa- öljy maittaa???- tyypillistä?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

AUDI 2002 A4. 2.0 bensa- öljy maittaa???- tyypillistä?

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Kyseiselle autolle maistuu öljy. Onko tyypillistä ja normaalia? Onko kranttu öljyille? Alle 200 tkm ajettu.
Avatar
skibe
Viestit: 413
Liittynyt: 05.10.2005 10:20
Paikkakunta: paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja skibe »

kaikille VAG:n tuotteille meinaa tuo öljy maistua vähän enemmän kuin normaalisti, tiedä sitten mikä on normaalia
ei väliä onko bensa vai diesel vai suora nelonen tai v6 tai v8.. pitää kuitenkin lisätä ennen seuraavaa öljynvaihtoa

kuulemma normaalia neuvovat merkkiliikkeissä
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Ei tässä kaveripiirissä ole ollut 10tkm vaihtovälillä ollut kellään tarvetta lisäillä öljyä tosin enimmäkseen dieseleitä tieten noi vagineet.

Pikkukoneisissa golffeissa kuulemma öljyrenkaat jumii ja niitä fortella tms osa käsittelee tasasin välijajoin.

Omat volkkarit oli vähän nirsoja öljyistä ett ajelin pää sääntöisesti ralliformulalla tai magateckillä, toimi venttiilin nostaja noilla paremmin. Tosin huomasin ett öljymerkkiä vaihoin viimesessä goffissa niin meni parin vaihon verran enemmän öljyä sit asettu kulutus normiksi :shock: oli melko mystinen juttu sinällään

Edit. merkki liikkeiden mielestä se on aina normaalia ettei vaan tarvi tehä mitään takuisiin, melki kaikkien autojen ohjekirjoissa on sallittu öljyn kulutus melko hurjan iso omasta mielestäni
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Öljy merkin vaihto auttaa asiaan.
On kyllä mystinen juttu mutta tosi.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5944
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

204 kirjoitti:Öljy merkin vaihto auttaa asiaan.
On kyllä mystinen juttu mutta tosi.
Mikä auto/moottori ja mitä öljyä oli ensin ja mihin vaihtamalla pulma ratkesi?

Itse ei kiinnosta ikinä hankkia volkkaria. Syynä 1.4 polo ( noin 2004/5)joka oli yhdellä naisystävällä ja se söi vaihtovälille ensin noin 0.3-0.4l/1000km sitten se kasvoi alle 40tkm ajetussa jo yli 1.1 litraan tonnille. Tästähän voisi joku laskea että kymppitonnille menee 11 litraa.....

Laakkonen maahantuojana ja käytettynä myynyt Hartikainen pesivät jutusta kätensä. Ensin piti seurata kulutusta, se vain nousi ja uudet raja-arvot aina esitettiin kun entiset tuli vastaan. Taisi olla ensimmäinen moottorin kunnostamisen raja-arvo jotain 0.7l/tonnille ja sitten se olikin litra. Ja kun se paukkui olikin kilo tonnille eli 1/0.78= 1.28L tonnille.....

Kulutus meni selvästi yli litran ollen litran ja 1.1 litran välillä. Itse olisin purkanut kaupan tai laitattanut moottorin kuntoon myyjän piikkiin kun puolen vuoden takuu aikakin oli vielä menossa mutta naisystävä vaihtoi johionkin tojotaan.

Semmoisia ne volkkarin myllyt. Öljy oli valmistajan suositteleman joku castrollin aika kallis longlifeöljy.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Itsellä kun oli ajatuksissa ostaa tuollainen pesna kuatro ja asiaan perehdyin, niin jäi semmoinen maku että melkoisia ongelma pesäkkeitä nuo tuon aikakauden pesnakoneet, mistä syystä näitä saa jo puoli-ilmaiseksi. Tuo öljymaittikin tuntui rinkulakeulan omistajille arkipäivältä, mikä on itselle jo yksistään riittävä syy jättää auto ostamatta :?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Minä en mitään noista vageista tietä mutta onko tuon ikäisissä jo tfsi koneita? Niissähän tyypillisesti öljyä saa lisätä niin paljon kun kerkeää :roll:
94zip
linttauttaja
Viestit: 968
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Sukulaismiehellä oli a6 joka otti pari litraa 10000km.
2.0 pensa.
Ulos ei vuotanut ja kansiremppakin oli tehty eli ominaisuus kai se siinä ainakin oli.
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

kaikille VAG:n tuotteille meinaa tuo öljy maistua vähän enemmän kuin normaalisti
Vanhoille vaparidieseleille ei maistu (AEF).
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Äkkiä aamupäissäön laskettuna, litra öljyä tonnille, ja samaan matkaan vaikkapa 66 litraa bensaa, niin seoshan on 1.5 %

Kakstahtisen lukemia ...
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Eikä öljy maistu myöskään ASV koneille. Ainakaan noille 2004 Toledoille edes n. 350tkm ajettuna.
Viimeksi muokannut markoala, 10.5.2015 22:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mou
Viestit: 1634
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Vanha ABZ moottori talviautossa. Puoli litraa joutuu lisäämään kympin vaihtovälillä. En pidä pahana. Autolla kuitenkin taivallettu 275tkm.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5944
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

pekkovee kirjoitti:Äkkiä aamupäissäön laskettuna, litra öljyä tonnille, ja samaan matkaan vaikkapa 66 litraa bensaa, niin seoshan on 1.5 %

Kakstahtisen lukemia ...
Tosta polostahan ei ois ikinä tarvinnu vaihtaa öljyjä.... Ne vaihtui jo ajamalla alle 4 tonnia....

Mutta kun se litran purkki maksoi jotain 20-30eurublaa niin sehän vastas kuluiltaan samaa kun bensan kulutus ois noussu yli 1.5litraa satkulle.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Niin, yksi volkkarin koneella oleva volvo (740 )itellä ollut ja näissä oli öljyrenkaat kuin rautalankaa.
Mahlen männät ja loppu öljyn tankkaaminen oitis kutosdieselistä tykkänään.
Aika kovia savustamaankin nuo LT volkkarin koneet siihen aikaan oli.
Kaksi venyvää hihnaa nokan molemmissa päissä ei syötön ajoituksen suhteen lie paras ratkaisu, mene ja tiedä.

Aina arvaamaton ww väittivät jotkut tojota asentajat....

Hyvinhän nuo volkkarit nykyään rallissa Kulukee kute mersukin formuloissa.😎!

Ettei vaan nuo öljyrenkaan karkaisuongelmat jatku tänäpäivänäkin?
Huollossakin tuntuu olevan parantamisen varaa noin yleisesti.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Litra/1000 km öljyä. Topickin aloituksen autosta siis kyse. Ei savuta ja toimii hyvin. Ei ulkoisia vuotoja. Männänrenkaistako se vaan pääsee öljyä polttamaan? Onko jollain tiedosaa öljymerkkiä/laatua, jolla asia voisi asettua? Onko moottorin puhdistusaineilla saatavissa renkaat paremmin toimimaan.
RH
Viestit: 309
Liittynyt: 24.11.2006 10:05
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

dealer kirjoitti:
kaikille VAG:n tuotteille meinaa tuo öljy maistua vähän enemmän kuin normaalisti
Vanhoille vaparidieseleille ei maistu (AEF).
Vanha topicci, mutta ainakin uudehko pikkuTSI näyttää selviävän ilman öljyn lisäämistä 15tkm matkalla, jolloin ei edes pinta laske tikussa vielä paljon mitään. Normi huoltohan noissakin nykyisin messevä 30tkm, mutta olen puolittanut tuon varmuuden vuoksi. Jos siitä ei itselle oikeasti mitään hyötyä vielä ole, niin joku tuleva auton omistaja varmaan tuostakin kilometrien karttuessa kiittää.
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Kannattaa katella huohotuksen toimivuus. Tukkoinen huohotusjärjestelmä aiheuttaa monesti rajuhkoa öljynkulutusta ainakin 1.8t-moottorissa.
S204, AZT250
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Ehkä paksumpi öljy, joku puolisynteettinen speksit täyttävä voisi auttaa?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”