C36 AMG, "mooaa" tyhjäkäynniltä

Vastaa Viestiin
Suksipoika
Viestit: 231
Liittynyt: 10.6.2008 5:02
Paikkakunta: sjk

C36 AMG, "mooaa" tyhjäkäynniltä

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Oliskohan täällä kellään tuohon jotain vinkkejä, mikä vaivaa, kun auto pääsee tyhjäkäynnille niin ensimmäinen kaasunpainallus "moaa" ja meinaa sammua joskus siitä, muuten ei mitään hämminkiä kierroksilla tai muuten ajossa, ei pätki ja kulkee hyvin ym. Ainoastaan se kun käy tyhjäkäyntiä niin ENSIMMÄINEN kaasunpainallus, kierroksilla tai tasakaasulla tai kaasupohjassa ajaessa ei mitään huomiota, ehkä hieman "tehopiikkiä" pukkaa +5trpm.. Eikä edes kulutus ole mahdottoman rajamailla.

Staarilla kattoin, herjas nokan asentoanturia sekä lambdaa ja että tyhjäkäynti on laihalla. Nokan anturin vaihdoin, ei vaikutusta. Lambdaa ei vaihdettu, mutta ei tunnu lämpötilasta olevan riippuva, ehkä kylmänä toimii vielä huonommin. Pari kertaa sammunut, kun kaasuun koskenut ja jos kone täysin kuuma, niin käyntiin ei ole heti lähtenyt vaan joutunut odotella noin 2minuuttia. Katsoin kaasuläpän arvoja niin arvot menivät täysin päinvastoin mitä stari näytti kuuluvan eli olikohan se nyt niin päin, että tyhjäkäynnillä ohjearvo 0.5v (Tässä oli 4.5v) ja kick-downilla ohjearvo 4.5v(tässä 0.5v), mutta kuitenkin arvot olivat niinkuin jotkut johdot olisivat väärinpäin kenties.

Niin ja toisella IMM:kin koitettu.

Johtosarjojakin oli autoon vaihdettu ym...... Onko vinkkejä?
Mersuja laidasta laitaan on ja ollut.

Star @ E-P
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

herjas nokan asentoanturia
No toimiiko se nokan ajoitinlaite kuten pitää?

Anturihan antaa kaiketi vikakoodia: katkos, oikonen tai pois kartalta.

Joskus painittiin koijaamolla jumivan nokanajoittimen kanssa, oisko ollu 300-24... Ei muista enää reilun kymmenen vuoden päästä. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Suksipoika
Viestit: 231
Liittynyt: 10.6.2008 5:02
Paikkakunta: sjk

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Hmm, milläs mä sen testaan toimiiko ? Siis se koneen keulanpäässä oleva homma mihin menee 2 johtoa? Muutama päivä kiinnitin sen johtoihin huomiota, kun johdot olivat vähän "löysät" jonka jälkeen käynti vähän parani kun ne puristi tiukemmiksi, mutta ei vieläkään aivan täysillä matkas kai..

V****, onkohan ne väärinpäin ne johdot, kun toisinpäin laittoi vielä löysillä johdoilla käynti meni ihan huonoks, mutta jos nyt pelais kun tiukistettu, pitääpä kokeilla. Ei ollu merkitystä kuinka päin johdot on. Ihme homma, kierroksilla pelaa normisti ja vetää punarajalle asti, kai seuraavaks pitää kattoo minkämoone ilmansuodatin on.

Sellaane huomio viä, jotta ku kaasua painaa liikkeellelähdös oikee tosi hitaasti niin ei mitään, mutta kun vähän nopeemmin niin tulee sellaane "tukehtumisefekti". Pieni, mutta toisaalta vittumaanen vika, muuten ei haittaa mutta jos sattuu sammua, toki ei oo sammunut kun 3 kertaa.(N. 500km aikana.)
Mersuja laidasta laitaan on ja ollut.

Star @ E-P
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mulla oli kolmekakkosen nokkasolenoidin johot huonona, aloin niitä rapostelemaan ja sainkin sitten uusia koko hiton vyyhden. Niin rapsakat oli kuoret kaikkialla.

Kai siitä voi mittailla katkoksen, oikosulkuvastuksen ja jännitteen niillä kierroksilla kun sen pitäs vetää ja olla vetämättä. Jos kaikki OK, niin pitää tutustua mekaaniseen puoleen. Solkkuhan avaa vain tiehyen öljynpaineelle joka sitten ajoitusta säätää. Voipi olla meleko karstanenki systeemi ajan kanssa. :nocando:

Kolmekutosessa oli tehtynä myös jotain muutoksia nokkien osalta. Perusmoottorista (2,8) oli vaihdettu kaiketi vakio imunokka-akseli toiseen pakonokkaan. En muista oliko ajoituksen säädöissäkin eroa (asteet). Viimeinen ihkaoikea AMG, eli vähän kuin valituista paloista kasattu. :D
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Ihtellä c280 1995 samoilla oireilla oireet alkoi kun vanha johtosarja otti ihteensä tulpan vaihdon jälkeen uusin poksille asti suurimman osan johdoista ilmamäärämittarin ja yhden puolan nyt toimii juuri niinkuin sinulla epäilen vahvasti että ohjaus yksikkö on ottanut siipeensä oikoisista joten tyhjäkäynti pelaa kuin ilman ohjausta itse nostin tyhjä käyntiä vaijerilta 1500 rpm ja pystyy ajamaan mulla myös risteyksiin laski kierrokset sinne 450 ja polkas kaasua saatto sammua tai polttaa putkessa :biggun:
Jos vaan löydän tai löydät vian nakataan yv.tä puolin ja toisin vois olla puhelin yhteydessä ja soittaa asian tiimoilta tuleeko jotain mikä tämän aiheuttaa ja miten korjaantuu
Suksipoika
Viestit: 231
Liittynyt: 10.6.2008 5:02
Paikkakunta: sjk

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Tohon on johtosarjat uusittu (Silikooniset) ja näyttää hyvältä. Mietin tuotakin että ku tyhjäkäynnin sais nostettua edes 700-1000rpm niin vika olis kuin tiessään. pitääköhän sitä vaijeria ruveta räpläämään, eihän laatikko yritä tuossa tapauksessa mennä(siis jos tyhjäkäynti tonnissa) että joutuu seistä kovaakin jarrulla ku valoos odotteloo valojen vaihtumista :shock:
Mersuja laidasta laitaan on ja ollut.

Star @ E-P
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

ei tee mulla kanssa automaatti ja 1500rpm tyhjillä jotta kuorma päällä sen 700rpm tyhjäkäynnillä :!:
Suksipoika
Viestit: 231
Liittynyt: 10.6.2008 5:02
Paikkakunta: sjk

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Juu, aikalailla saa pyörittää mutteria että saa tyhjäkäyntikierrokset 1500rpm :roll:
Mersuja laidasta laitaan on ja ollut.

Star @ E-P
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Onko kurkistettu kaasuläppäkotelin sisään ja sen johtosarjat ok? Ne on joskus hurjan näköisiä.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Suksipoika
Viestit: 231
Liittynyt: 10.6.2008 5:02
Paikkakunta: sjk

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Ei oo, mutta koko kaasuläppä oli käsittääkseni myös vaihdettu "hiljattain", luulisi että tekisi vikaa kierroksillakin..? Yksi mersuspesialisti meinasi kyllä että lambda ei vaikuttaisi tuohon milläänlailla, mutta onko näin?
Mersuja laidasta laitaan on ja ollut.

Star @ E-P
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Toistatonnin osa uutena. Onko rikkinäinen ehkä vaihdettu rikkinäiseen?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

itse aukaisin ja kokeilin miten toimii ilman ei sitten mitenkään :biggun: ja kyllä sitten polttaa putkessa kun painaa kaasua eikä tyhjäkäyntiä sitten ollenkaan ihan siisti oli ja tulin siihen lopputulokseen ettei vika ole siinäkään ilmamäärämittari on uusi ja testattu toisessa c280 että pelaa kai se pelaa tuossakin eli vika on esillä kylmänä kun tuon tyhjäkäynnin nosti ylöspäin mutta mulla ei tarvinnut ruuvata kun millin :roll: eli vika tuli kun johdot ottivat yhteen tulpan vaihdon jälkeen onko kellään ecua toimivaa ecua myydä kyseiseen autoon :?:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202, sedan, farmari”