Alkais oleen w164 ilmapussien vaihdon aika.

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
Arde
Viestit: 82
Liittynyt: 04.2.2007 6:37

Alkais oleen w164 ilmapussien vaihdon aika.

Viesti Kirjoittaja Arde »

Takana ois uudet pussukat mut eteen pitäs vielä vaihtaa. Laittakaas suosituksii? Saako pelkkiä pusseja vai vaihdanko koko iskari paketin?
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Kl myy pelkkää säkkii ei ollu paha laittaa oorenkaat tolppaa tulee mukana
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Arde
Viestit: 82
Liittynyt: 04.2.2007 6:37

Viesti Kirjoittaja Arde »

Jep. Pitääpä kysellä sieltäkin. Näköjään j&m techilläkin nuita on. Original design pussi 249e kappale joten eipä kyllä hinnan kiroissa. Muualla näyttäs olevan liki 500e kpl nuo pussit. Liekkö sit laaduissa paljon eroa.
Avatar
noroljan
Viestit: 232
Liittynyt: 13.5.2013 18:00

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Missäs kunnossa iskarit on? Ei kannata pusseja vaihtaa, jos kovin vanhat iskarit etutolpissa.

Iteltäni hylättiin katsastuksessa toisen etuiskarin takia ML, kun vaimennustehoa ei ollut. 200 tkm ajettu ja 10 vuotta ikää tällä. ilmapussihan oli ehjä vielä.
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
Arde
Viestit: 82
Liittynyt: 04.2.2007 6:37

Viesti Kirjoittaja Arde »

Iskarit oli ainakin viime katsastuksessa hyvässä tällissä ja ei kai nuissa muutenkaan mitään vikaa tunnu olevan. Nyt vaan aattelin ennakoivasti vaihtaa nuo uudet pussukat eteen. Eikö näitä tosiaan muilla ole koskaan mennyt kun ei kellään tietoo nuista pusseista ja niiden laaduista :roll:
Avatar
noroljan
Viestit: 232
Liittynyt: 13.5.2013 18:00

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Onkohan niitä ehjiä pusseja kovin järkevää vaihtaa "ennakoivasti". No jonkun mielestä voi ollakkin, itse en oikein näe siinä järkeä.

8-vuotta ollut Airmatic autoja ja 5 tolppaa olen vaihtanut. Ainoastaan yhdestä oli mennyt ilmapussi rikki, muista iskari loppu.

Ajetut kilometrit ja ikä voisi antaa jotain viitettä iskareiden kunnosta, se katsastus testi ei paljoa kerro.

Täältä tilasin nyt viimeksi tähän ML:ään koko etutolpan:
http://www.ebay.co.uk/itm/261841769191? ... EBIDX%3AIT

Saa nähä kauan kestää, edellinen tolppa tähän autoon kesti 8kk ja sen ostin suomesta.
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
OM Messias
Viestit: 1
Liittynyt: 22.11.2016 13:04
Paikkakunta: Kantahäme

W164 etutolpat

Viesti Kirjoittaja OM Messias »

Suositellaan myös vaihtaa koko tolppa...
Suomen olosuhteissa ainakin tuolla ADS:llä varustettu versio on kovilla suolakylvyssä. Nimimerkillä kahdesta tolpasta revennyt/korroosio irrooittanut tuon lisäsäiliön ja liemet tolpasta tiellä.

Ilmapussit ainakin contitec ja arnott laadukkaita ja kestäviä.
Yleinen ongelma ainakin itselläni ollut juurikin tuon iskunvaimentimen pettäminen. Etenkin -25 pakkasissa tuntuu olevan halvempi liikkua taksilla kun ulkoiluttaa Ml:ää.

-Muita ongelmia lisäksi Oven lukkomekanismin lukitus jouset.
-Hehkureleen toiminta
-Takakontin SAM rasia joka kerää kaiken kondenssi veden piirilevylle vaakatasossa kun on.
-Imusarjan läppämoottori öljykylvyssä ...

Mutta hyvä peli ainakun on kunnossa
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Re: W164 etutolpat

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

OM Messias kirjoitti:Mutta hyvä peli ainakun on kunnossa

Hyvä peli kunaina ois kunnossa. :D

Näitä kun lukee, tekis mieli mennä ostamaan sotaväen polkupyörä ja riittävän vanha, vähän veivattuna peräisin jostain Lapin lennostosta.

Ellei sitten Hollannin vuoristojääkäreiltä jääny, tai Sveitsin laivastolta. :lol:

No pieniä harmeja siihen nähden, että kottero sublimoituu ympäriltä atmosfääreihin ja huuthittoon, vaikka muuton pelovaisi niinku Pasilan konepajan värkkäämä junan huussi..
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alusta”