Magge— mersut ja muut romut.

Vastaa Viestiin
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

|Teemu| kirjoitti:Ex-Eemelille käyny huonosti?

https://www.avk.fi/ajoneuvot/mercedes-b ... i-elegance :?
Joo. Autohan meni työkaverille, kerkes noin kuukauden ajaa ja sitten eräänä yövuoron jälkeisenä aamuna lähti töistä kotiin niin 70v naisihminen oli tullut peugeot partnerilla peräkärry perässä sivuluisussa vastaan..

Siitä saisi joku hyväkuntoisen auton joka varusteltukkin kohtuullisesti jos vaan jaksaa hiukan tehdä peltitöitä.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Tuli tuossa varmarin penkkejä ja muita "nahka"osia hiplailtua. En tiiä onko ovipahvit, penkit ja ratti minkä kumieläimen tekonahkaa mutta tuntu hyvin imevän rasvaa ja penkeistä tuli oikein mukavan tuntuiset. :)

Pitäs vetokoukkua alkaa laitteleen, onko täällä kukaan laitellu amg korisarjalliseen? Pfjonesilla näky olevan bosalin irrotettava koukku sähkösarjan kanssa noin 380e ja luki että pitäis käyä amg korisarjallisiinki ..
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Laatikkoöljyt vaihdettu huuhtelemalla ja laatikon pesu samalla.

Myös:
-peräöljyt eteen ja taakse
-jakovaihteiston öljyt
-ilmansuodattimet moottorille
-jarrulevyt ja palat joka nurkkaan

Mittarissa nyt 190724km ja matka jatkuu kohti talvikelejä.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Eberin ja remucin sain vihdoin laitettua. Aika ahdas paikka oli saada mahtumaan tuonne oikeanpuolen etupyörän eteen, asennusohjeiden kuvissa lienee joku karvalakki kakssatanen ku tilaa oli niin ruhtinaallisesti niissä..

Moottoriöljyt ja suodatinki tuli vaihdettua lukemissa 191136km, öljyksi tuli castrol magnatec 5w40, hiukkasloukun hyväksyntä 229.31 löytyy mutta ei longlifeä, eipä siinä muutenkin tulee rasvat vaihdettua 15tkm välein niin ei tarvitsekaan lowlife juttuja..

Mittarilukema nyt : 195393km
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Ensi kesäksi täytyisi alkaa vähän isompaa vannetta katselemaan, 20" olisi tarkoitus laittaa.

Jos joku 4maticin omistaja on kuulolla joka laittanut eteen ja taakse eri levyisiä vanteita niin voisi kertoa vähän kokemuksia ja kokoja ja että miten tuo neliveto systeemi antaa myöden jos edessä ja takana on pieni ero halkaisijassa..
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
deje
Viestit: 4
Liittynyt: 05.7.2015 20:13

Viesti Kirjoittaja deje »

Magge-- kirjoitti:Eberin ja remucin sain vihdoin laitettua. Aika ahdas paikka oli saada mahtumaan tuonne oikeanpuolen etupyörän eteen, asennusohjeiden kuvissa lienee joku karvalakki kakssatanen ku tilaa oli niin ruhtinaallisesti niissä..
Mites kun asentelit sen Eberin sinne, niin varmaan laitoit sen ohjaimen syöttämään/katkaisemaan sen ohjausen sille sisäpuhaltimelle; ni tuliko siihen sellainen ominaisuus että pöhäyttää ikkunan huuruun, kun sellaisella puolilämpimällä autolla starttaa? Oletan tämän johtuvan ainakin minun tapauksessani siitä että läpät jää auki kun sammuttaa auton. On se vähän harmittava ominaisuus. Olen vain miettinyt että jos jaksais asennella sinne releen väliin, millä voisi sitten ohittaa kesäaikana sen PWM-mokkulan. Voishan sitä relettäkin sitten ohjata vaikka sillä Remucilla... No, ongelma on vain että en sitä itse asentanut ja ei ole aavistustakaan että missä se Remuc sijaitsee, puhumattakaan siitä PWM:stä.
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

deje kirjoitti:
Magge-- kirjoitti:Eberin ja remucin sain vihdoin laitettua. Aika ahdas paikka oli saada mahtumaan tuonne oikeanpuolen etupyörän eteen, asennusohjeiden kuvissa lienee joku karvalakki kakssatanen ku tilaa oli niin ruhtinaallisesti niissä..
Mites kun asentelit sen Eberin sinne, niin varmaan laitoit sen ohjaimen syöttämään/katkaisemaan sen ohjausen sille sisäpuhaltimelle; ni tuliko siihen sellainen ominaisuus että pöhäyttää ikkunan huuruun, kun sellaisella puolilämpimällä autolla starttaa? Oletan tämän johtuvan ainakin minun tapauksessani siitä että läpät jää auki kun sammuttaa auton. On se vähän harmittava ominaisuus. Olen vain miettinyt että jos jaksais asennella sinne releen väliin, millä voisi sitten ohittaa kesäaikana sen PWM-mokkulan. Voishan sitä relettäkin sitten ohjata vaikka sillä Remucilla... No, ongelma on vain että en sitä itse asentanut ja ei ole aavistustakaan että missä se Remuc sijaitsee, puhumattakaan siitä PWM:stä.
Kyllä itsellä tekee myös juuri noin että pöhäyttää pienen huurteen lasille käynnistäessä. Ne releet löytyvät hansikaslokeron takaa oikealta jos ohjeen mukaan sijoitettu.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Termostaatti vetelee vissiin viimeisiään, syksyllä kun lämpötila laski alle +10 niin moottorinlämmöt jaksoi vaivoin kivuta 80 asteeseen. Nyt lauantaina ajelin rovaniemeen lämpötilan vaihdellessa -15 - -20 välillä niin moottorinlämmöt oli 40-60 astetta.

Soittokierroksen jälkeen totesin että Suomesta ei tunnu saavan tähän termostaattia niin menin alkuperäisen varaosanumeron kanssa ebayhin ja sieltähän löytyi alkuperäisosa 43e kotia kannettuna, saa nähä mikä sieltä loppuviimein tulee kunhan postiluukkuun kolahtaa, toivottavasti kuitenkin jotensakki toimiva värkki ja saisi moottorinlämmöt kipuamaan normaaliarvoihin..
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Kuva


Lunta keräävä perä ja motorisoitu takaluukku on aika vaarallinen yhdistelmä, luukku nousee nätisti ylös mutta kun moottori lopettaa nostamisen niin saattaa luukku tipahtaa niskaan.. Toki tuon välttää kun käyttää luukkua vähän alempana ja nostaa kaasujousien varaan niin silloin pysyy.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Termostaatti tuli, oikea osa varaosanumeron perusteella mutta silti väärä.

Uuden ja vanhan osan ero siinä että alkuperäisessä lämmitysvastus mutta uudessa ei..

Mihin termostaatti tarvii lämmitystä..???

No kuitenkin laitoin ilman lämmitintä olevan termostaatin paikoilleen ja lämmöt asettuivat oikealle alueelle noin 90 asteen tienoille. Auton käytös parani ja kulutus tippui oleellisesti, ainoa mistä itse huomaan että väärä osa paikallaan on starin näyttämä vikakoodi irrallisesta termostaatin lämmittimen liittimestä.

Alkuperäisen autossa olevan lämmittimellä varustetun termostaatin varaosanumero oli: A6422001615

Nyt autossa ilman lämmitintä oleva: A6422002015
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Lisävalo hommat ollu pitemmän aikaa mietinnässä. Ensin oli tarkoitus laittaa 3kpl kattiloita keulaan mutta sitten alkoi mietityttään distronicin mielipide asiasta.. Noo ledipaneelitkin olleet aika suosittuja niin päätin ostaa sellaisen ja asentaa puskurin alaritilän taakse.

Kuva

Keulaa purettuna, nätisti lähti puskuri irti.

sisälokareiden etuosat pois jotka oli kiinni 4kappaleella muovinastoja.

Puskuri päistä kiinni lokasuojassa kahdella torx ruuvilla per puoli, lamppujen vierestä 10mm kannalla olevalla pultilla per puoli ja valojen päällä 1käännettävä muovinasta per puoli.

Hiukan puskuria ulospäin autosta niin sai johdot parkkitutkilta ja päiväajovaloilta pois.

Maski oli kiinni yhdellä 10mm kannalla olevalla pultilla keskeltä ja sen jälkeen muovitinksit piti kääntää pois niin se irtosi.

Kuva

Kuva

Valopaneeli tuli kiinni kahteen kulmarautaan jotka porasin alumiinipalkkiin kiinni, kulma raudat tuettu myös välijäähdytintä ympäröivään muoviin. Yllättävän jämerästi on kiinni.

Kuva

Alumiinipalkissa tämmöinen törmäystunnistin kiinni niin näin parhaaksi ottaa akunkengän irti porailun ajaksi..

Kuva

Porakoneen akulla valon testailua..

Kuva

Kohtuu hyvin istuu sinne eikä törrötä hölmönnäköisenä keulassa.

Projekti vielä kesken kun en saanut canmoduulia skyddetiltä vielä, kunhan moduuli tulee ja saa valon suunnattua kunnolla niin voi asentaa puskurin alaritilän takaisin paikoilleen.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Siinäpä hyvä ohje ledpaneelin asennukseen :idea: Puskuri on näistä jokseenkin helppo irrottaa joten ei huono vaihtoehto lisävaloasennukseen.
Kokemuksia valotehosta odotellaan mielenkiinnolla.
Spotti lienee ettei combo ?
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Joo spottivalo, luminalights striker 560 on valon merkki.

Itsekin odotan mielenkiinnolla että miten tuolla näkee ja miten ils automatiikka suhtautuu lisääntyneeseen valotehoon.

Kunhan saa kaikki osat ja kytkettyä niin täytyy laittaa kuvia miltä näyttää ratin takaa.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Ei malttanu odottaa että canboksi joskus tulisi ja muutenkin täytyi laittaa rele ja katkaisija niin laitoin nyt väliaikaisesti katkaisijalla toimintaan että saa testattua.

Valo ihan hyvä, aika sinertävä kylläkin verrattuna omiin valoihin. Autossa paikallaan ilmeisesti alkuperäiset(?) xenon polttimot todennäköisesti 4300k värilämmöllä(?) ledpaneeli on 6000k sävyinen niin ero näkyy liian hyvin. Xenon polttimot täytyy uusia muutenkin niin varmaan täytyy laittaa niihinkin 6000k arvolla olevat ja sitten myös parkit ja mitäkaikkea... :roll:

Huonoja kuvia iPhonella otettuna täydenkuun aikaan. Kuvissa näyttää todella mopolta tuo lisävalo mutta silmällä erottaa paremmin tai sitten en osaa säätää kameraa... :roll:

Kuva

Lyhyet

Kuva

Pitkät

Kuva

Pitkät ja lisäpitkä

Kuva

Lyhyet

Kuva

Pitkät

Kuva

Pitkät ja lisäpitkä

Sijoitus muuten ihan hyvä mutta niinkuin odotettavissa olikin niin nyppyläisellä tiellä muodostuu jonkin verran varjoja.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Canm8 laatikko tuli vihdoin ja viimein pienen selkkauksen jälkeen ja asettui paikalleen helposti kun tiesi mitä on missäkin. Kiitos siitä kuuluu 740GLE kirjoittamalle aiheelle lisäkaukovalot ILS autoon.

Kävin hiukan testaamassa ja hyvinhän tuo automaattinen valonvaihto toimii edelleen tosin auton tullessa vastaan automatiikka vaihtaa lyhyet todella aikaisin, mutta sitähän tuo on tehnyt ennen led paneeliakin.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Ollu kylmiä päiviä välillä täälläpäin mutta autossa onneksi tarkenee.

Kuva

Kuva

Kuva

Öljytkin tuli vaihdettua kun 15tkm tuli täyteen taas, en käytä longlife öljyjä enkä longlife huoltovälejä.

Kuva

Lämppärin säätöönkin löytyi uusi asetus niin ettei tartte valita että joko tuulilasi ja naama tai tuulilasi ja varpaat. Starilla löytyi kun tutkiskelin.

Kuva


Kuva

Kuva

Kuva

Viimeviikolla yövuoron jälkeisenä aamuna lähettiin töistä ajeleen kämpille päin niin ylivuotias hirven vasa hyppäs bemarin päälle. Justiin lähettiin kiihdyttään isolle tielle, auto tuli vastaan ja kun pitkät laittoi päälle niin elukka olikin keulan edessä eikä kerenny muutako karjassa että perkele.. onneksi ei vauhtia kerenny saada kuin joku 70-80km/h ja tuuri myös ettei hirvi tullut sisälle asti...

Kuva

Koukku tuli englannista ja laitoin paikoilleen, bosalin irroitettava eikä näy ulospäin että autossa olisi koukku jos nuppi irti.

Kuva

Tänään olikin sitten kärry perässä ekaa kertaa, valot toimii, takaparkkitutka ja kuolleenkulmanavustin kytkeytyvät pois päältä kun pistokkeen laittaa kiinni. Ja varma kevään merkki, palaa pelkät päivävalot. 8)

Mittarissa jotain 209tkm.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Nyt on vuosi ja 37tkm takana tällä maticilla.

Hyvin toiminut, ei vikoja.

Itse olen tähän asentanut eberin remuc kauko-ohjaimella, vetokoukun ja lisävalon joka on nyt kesäteloilla.

Huollettu itse, öljyt 15tkm välein ja muuta sitten tarpeen ja oman mielen mukaan.

+Hyvä ajaa
+Neliveto, ainakin näillä korkeuksilla
+Ei tarvi vaihtaa niveliä viikoittain kuten w211
+Lämmin myös -40 lämpötiloissa

-Kulutus suurehko
-Hankala ajaa rajoitusten mukaan jos ei käytä vakkaria.. :oops:
-Laatikossa omia kummallisia nykäyksiä välillä ja aika terävät vaihdot jos ei aja kaasupohjassa

Katotaan mitä seuraava vuosi tuo tullessaan! Nyt kesärenkaat alla ja pestynä.



Kuva
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Näissä vissiin isommat muutokset kulkupuolessa kuin kulutuksessa W124 aikaan verrattuna.
300 d matikkina vei sen 9-10, 350 maticissa tehot kaksinkertaistuneet ja kulutus kai liki samoissa tai vähemmän..
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

kilander kirjoitti:Näissä vissiin isommat muutokset kulkupuolessa kuin kulutuksessa W124 aikaan verrattuna.
300 d matikkina vei sen 9-10, 350 maticissa tehot kaksinkertaistuneet ja kulutus kai liki samoissa tai vähemmän..
Aikalailla samanlaisia ajatuksia itelläkin tästä kehityksestä.

Tässä ku on se dpf pönttö ja mielestäni polttelee liian tiheään sitä, noin kaksi kertaa tankillisella ainaki. Onko normaalia vai onkohan tuo menossa sököksi? Star näyttää pöntön mittausarvoja niin siellä kaikki Ok ja pönttö tyhjä.

No niin edellisessä postauksessa kesärenkaiden vaihto ja siitä muutaman tunnin päästä töistä kotiapäin niin keli tämä..


Kuva
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Oma ceemeli 350 cdi poltteli myös tiheään pönttöä, eikä siellä mitään vikaa ollut. Nyt huomasin kun oma tuikutettu ja egr pois käytöstä, niin ei mielestäni enää niin tiheään polta pönttöä. Toisaalta nykyään ajan 250km työajoa päivä, niin se voi olla myös vaikuttajana. Starilla voisi tietysti laittaa polton lähteväksi seuraavalla käynnistyksellä ja ajelee niin kauan että poltto saadaan valmiiksi. Samallahan katsoo kuinka monta onnistunutta polttoa siellä on.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

nix0n kirjoitti:Oma ceemeli 350 cdi poltteli myös tiheään pönttöä, eikä siellä mitään vikaa ollut. Nyt huomasin kun oma tuikutettu ja egr pois käytöstä, niin ei mielestäni enää niin tiheään polta pönttöä. Toisaalta nykyään ajan 250km työajoa päivä, niin se voi olla myös vaikuttajana. Starilla voisi tietysti laittaa polton lähteväksi seuraavalla käynnistyksellä ja ajelee niin kauan että poltto saadaan valmiiksi. Samallahan katsoo kuinka monta onnistunutta polttoa siellä on.
Joo kyllää.

Nyt käytiin tuossa semmonen 3000km reissu etelässä ja vähän jokapaikassa niin harveni tuo polttoväli, varmaanhan se taas alkaa polttelemaan tiheämpään kun tulee enemmän nurkka-ajoa.. :roll:

Kulutus tässä on kyllä aika iso vaikka ajaisi rajoitusten mukaan ja vain matka-ajoa. Mennessä Rovaniemellä tankkasin, helsingissä tankkasin uudestaan kun löpövalo paloi, kulutus litroista ja kilometreistä laskettuna 7.6l/100km. Muun liikenteen mukana ajoa, ei juurikaan ohituksia tai mitään vaan rauhallista etenemistä..

Toinen tankkaus ja 8.4l/100km , siinä vähän kaupunkiajoa mutta suurimmaksi osaksi maantietä. Seuraava tankkaus näyttää varmaan lähelle 10l/100km kun rivakammin tultiin takaisin...
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Nonii ei ois kannattanu kehua...

Nyt lähin kauppaan niin näytössä auton kuva jossa nuoli ylöspäin ja malfunction. Auto normaali korkeudessa mutta kompura ei mielestäni pörissy. Stari on mutta se on isällä lainassa yli 200km päässä niin ei pääse kattomaan mitä tuo näyttää, onko muilla käynyt vastaavaa ja jos on niin vois vähän katella mahdollisia vikapaikkoja kun piuhan nokkaan ei ainakaan muutamaan päivään pääse töiden takia.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Magge-- kirjoitti:Nonii ei ois kannattanu kehua...

Nyt lähin kauppaan niin näytössä auton kuva jossa nuoli ylöspäin ja malfunction. Auto normaali korkeudessa mutta kompura ei mielestäni pörissy. Stari on mutta se on isällä lainassa yli 200km päässä niin ei pääse kattomaan mitä tuo näyttää, onko muilla käynyt vastaavaa ja jos on niin vois vähän katella mahdollisia vikapaikkoja kun piuhan nokkaan ei ainakaan muutamaan päivään pääse töiden takia.
Nyt oli aikaa katsella tätä ongelmaa hiukan mutta roikan nokkaan ei päässy vieläkään..

Sulakkeet ehjät sitten rele irti ja mittaamaan tuleeko sinne jatkuvaa ja ohjausjännitettä, tulihan sinne. Rele takaisin paikalleen ja alkoi kompura surista... Tottapa siellä oli kärjet juminu tai jotain ettei se vajaa 5v ohjausjännite jaksanu vetää kärkiä kiinni..? En tiiä mutta pelaapa kuitenki, täytyy vaan hommata uus rele ja vaihtaa kun saattaahan ne kärjet jumia kiinnikki...

Jotain hyvää sentään tuli kuitenki todettua, kompura ollu viikon ja reilu 1000km pimiänä mutta perä ei juurikaan laskeutunut eli aika tiivis tuo järjestelmä vielä. 8)

Kilometrejä muutaman vajaa 220000km
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Noniin, velipoika päätti että neljä vuotta väyrysellä saa riittää. Tai ehkä tässä toteutui slogan: -Kunnes ruoste meidät erottaa-

Kuva

Eli minun entinen väyrynen palautui takaisin minulle tosin hiukan elämää nähneempänä ja katsastamattomana. Olisi tarkoitus tehdä tuosta eukolle auto millä sekin kehtaa ajaa eli aikapaljon saa tehdä töitä... :roll:

Saa nähä mitäkaikkea pohjasta löytyy kun alkaa tarkemmin katsomaan vai löytyykö mitään..

Korkeapainepumppu kusee dieseliä kannen ja pumpun välistä suihkuamalla. Pumppua lukuunottamatta tekniikka pelaa todella hyvin. :shock:

Vänkärin lokari ja etupuskuri pitää vaihtaa. Ja kaikenlaista muuta.

Vähän kuvia tötteröstä:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Tänään kävin vähän katteleen väyrystä tallilla että kuinka iso työmaa on saada edes leima tuohon.

No alotin tuosta löpövuodosta.

Pumppu irti ja syy selvisi:

Kuva

Nuo kolme pulttia oli auki jotka pitää tuon akselipaketin kiinni pumppurungossa, purin koko laitteen ja kasasin uusilla tiivisteillä ja alkoi pitämään eikä ole koskaan ollut tässä autossa vielä näin lyhyttä starttausta.

Kuva

On vuotanut ilmeisesti jo aika kauan koska polttoaine oli syöny tiensä ulos ja kuluttanut tuommosen ojan tuohon kanteen, onneksi ulospäin ettei koneen sisälle.

Nuita ruosteita kattelin, apukuskin puolella pari pientä reikää mutta vänkärinpuolella helman takaosassa isompi luonnollinen poistuma..

Kuva

Jokohan tämä kelpaisi linttaklubiin kun ei viis vuotta sitten huolittu.. :lol: :lol:
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Tuohon farmarin tuli taas malfunctioni tasonsäädöstä, käytin relettä irti ja mittasin niin ei tullu ohjausjännitettä ollenkaan eli jotain oikeaa vikaa.

No otin kompuraa suojaavan muovin pois ja sieltähän se vika löytyi, ylipaineventtiili vai mikälie joka on kompuran kyljessä niin siitä hinkkautunu johdot poikki -> johtojen korjaus ja taas pelaa.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
hcmato
ST-mies
Viestit: 1147
Liittynyt: 21.7.2007 22:25
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja hcmato »

Magge-- kirjoitti:Tänään kävin vähän katteleen väyrystä tallilla että kuinka iso työmaa on saada edes leima tuohon.

No alotin tuosta löpövuodosta.

Pumppu irti ja syy selvisi:

Kuva

Nuo kolme pulttia oli auki jotka pitää tuon akselipaketin kiinni pumppurungossa, purin koko laitteen ja kasasin uusilla tiivisteillä ja alkoi pitämään eikä ole koskaan ollut tässä autossa vielä näin lyhyttä starttausta.

Kuva

On vuotanut ilmeisesti jo aika kauan koska polttoaine oli syöny tiensä ulos ja kuluttanut tuommosen ojan tuohon kanteen, onneksi ulospäin ettei koneen sisälle.

Nuita ruosteita kattelin, apukuskin puolella pari pientä reikää mutta vänkärinpuolella helman takaosassa isompi luonnollinen poistuma..

Kuva

Jokohan tämä kelpaisi linttaklubiin kun ei viis vuotta sitten huolittu.. :lol: :lol:
Eiköhän tuolla helmalla jo pääsis heittämällä...anteeksi ironia
® Mesen linttaklubi
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Tuo tumma väri sopii hyvin väykkyyn. Siitä ei näy ruosteet ainakaan kuvissa kovin helposti.

Saako helmapeltejä varaosana?
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Meissenkeri kirjoitti:Tuo tumma väri sopii hyvin väykkyyn. Siitä ei näy ruosteet ainakaan kuvissa kovin helposti.

Saako helmapeltejä varaosana?
Joo tumma väri siitä hyvä ettei ruosteet näy kauas.. Helmapeltejä saa vissiin varaosana mutta ainaki kuvien perusteella puuttuu taka ja etukotelot eli pelkkä tunkin reikien väli tulee. Helmat kuitenkin tehty jo uudet ja on sen verran jämerät että kestää tunkata vaikka keskeltä helmaa eikä notkahda.

Farmarissa taas vikavaloja taulussa :roll: ABS, ja mitä muuta.. stari kerto että vasemman etupyörän pyörintänopeus epäuskottava tai johot poikki. Onko tietoa mitä eroa takavetoisen ja nelivetoisen ABS antureissa on kun kaikissa lukee että käy muihin muttei 4matic...
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Erilainen laakeri/napa just sen vetarin takia. Ei varmaan anturissa mitään ihmeempää kuin erilaiset mitat?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”