Seiskaneljävitosen iso vihreä

Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Satunnaista keskuslukon toimimattomuutta taka- ja hantinovessa tuli ihmeteltyä, samalla katti lens romulaariin :shock:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Laitoitko korvaavan etupätkän vai suorasta putkesta pätkän väliin? Etuputki katilla tai ilman kiinnostaisi.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Putki väliin, kun tuo jousto tuli alkusyksyllä vaihdettua.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Kuva

Ikean ruokapöydästä tuli pirun hyvä romuhyllykkö :lol:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Kuva

Kummasti tuommonen pikku ero vaikuttaa valokuvioon. Vasemmalla tarvikeumpion ja oikealla orkkiksen lampunpohja. Myös laseissa oli pienet erot.

Kiitos Arto N:lle käyttökelpoisista varaosaumpiosta :pusuposkelle:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Etupenkkien välissä olevaan tilaan eksyi näppärä pöytä toimimaan käsinojana :happy:

[img]http://mese745.kuvat.fi/kuvat/X/2016021 ... /_full.jpg[/img]
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Saksasta saapui tavaraa. Takajarrukilvet, pissapojanletkun läpiviennit, takaovien tarrat, suuttimien kiinnityspulttisarjat ja takapyöränlaakerin mutterin avain. Kaikki originaalina :wink:

Kuva
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Kuva
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Teetkö kuvalliset ohjeet jarrukilpien vaihdosta :D
Tuo on vähän härski.
Kuva
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Teen jos muistan, jaksan ja viitsin. Alfamerin opuksessa on kyllä melko hyvin selostettu ja kuvitettu laakerinvaihtotyö :tuumaus:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
jamppa
Viestit: 322
Liittynyt: 20.10.2005 20:05
Paikkakunta: järvenpää

rintteri

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Tuosta tilasta laakerin/jarrukilven vaihtoon vaihtoon

Eli raapastaan jarrukengät irti.
avataan pultit ja tempastaan vetari ulos.
Jos ei ole ABS anturia,niin kilpi vaihtoon,jos on abs anturi,niin sen irti muljaaaminen ja sitten kilpi vaihtoon

T Jamppa
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Muuten kyllä, mutta kilpi on laakerin sekä navan välissä ja kilven reikä on pienempi kuin laakerin ulkohalkaisija :?
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Nyt on melkonen probleema. Suuttimiin vaihdoin kärjet ja nyt ei enää suuttimet kiristy reikiinsä. Pohjaprikan paksuudella ei vaikutusta ja uudet kärjet on samanlaiset kuin vanhat, joten rungon pituuskin on pysynyt samana. Jostain syystä kiristinkenkä ei kiristä. Mitähän tälle nyt tekis? Alkaa ideat loppumaan... :?
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Tarkoittaako se kärkien vaihto että tuo prikan alle jäävä parin millin mutteri vaan auki ja uus tilalle :oops: ? Kiristäjän uus pultti erilainen?
Kuva
Viimeksi muokannut et, 11.3.2016 15:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Joo, se on simppeli juttu. Mutta tää kiristymättömyysongelma on ihan ihmeellinen...
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Eipä ole vielä tähänkään järkevää syytä löytynyt... :lippu:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

No, mikä oli ratkaisu tuohon aika erikoiseen suutin ongelmaan?
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Siinäpä se, siihen kun ei ole vielä ratkaisua löytynyt...
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
apg
Viestit: 206
Liittynyt: 03.11.2007 22:28
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja apg »

Onko suutin ongelma ratkennut?


Jarrukilven vaihtoa olisi itselläkin.. Lähtikö vanhat laakerit ehjänä irti vai pitääkö ostaa uudet? Paljonko osilla hintaa? Kilpiä ei taida löytää kuin veho tai kl?
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312d
2x -87 124 tdt 4matic 2+3 paku
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Eipä vielä oo vikaa löytynyt, kun ei oo oikeen innostusta ja kuntoa ollut.

En ajatellut vaihtaa laakereita ja kilpiä, tää lähtee hyvin äkkiä kiertoon :evil:

Liian kallis köyhän ylläpidettäväksi, lankku on kokonaistaloudellisempi ratkaisu :idea: noin 1500€/vuosi halvempi pitää :shock:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
apg
Viestit: 206
Liittynyt: 03.11.2007 22:28
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja apg »

745 kirjoitti:Liian kallis köyhän ylläpidettäväksi, lankku on kokonaistaloudellisempi ratkaisu :idea: noin 1500€/vuosi halvempi pitää :shock:
Millä ihmeen laskukaavalla :D

Meillä siirty vaimokin ajeleen ka sprintterillä ku o niin paljo halvempaa ku lankulla (tdt 4matic). Nyt on jo kolme sprintteriä pihassa :D neljäski mahtuu jos iso vihree oikeen edullinen.
Ahtaanpaikankammokin tollasessa lankussa nykyään iskee.
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312d
2x -87 124 tdt 4matic 2+3 paku
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

apg kirjoitti:
745 kirjoitti:Liian kallis köyhän ylläpidettäväksi, lankku on kokonaistaloudellisempi ratkaisu :idea: noin 1500€/vuosi halvempi pitää :shock:
Millä ihmeen laskukaavalla :D .


No kun pitää jokanen mutteri kiiltää, eikä sovi olla soraääniä. :lol:

Männöö se ohuullaki jarrulevyllä ja -palolla ja vanaholla satuloilla, kun tuon tästä muistaa moskalla kopistella röstit pois. Ja keikkuu se montuissa väljilläki pumpuilla niinku uusilla. :lol:

Harmi kun se on tuollanen pikku kaksio varastokopilla, eikä toinen mokoma täyvellä olohuoneella ja siitä nähen näpud on pohjas, sularaha otsas. :?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Eipä tuohon laskukaavaan tarvinut kuin verot, vakuutukset, katsastus ja löpöt. Nelisen litraa pienempi kulutus tekee tuosta jo suurimman osan. Vero on pakussa hieman kalliimpi, mutta vastaavasti vakuutus on melkein saman verran halvempi... :?
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
apg
Viestit: 206
Liittynyt: 03.11.2007 22:28
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja apg »

Katsastushinnoista ei tietoa. Meillä homma meni näin: ka vero ~80e ,pakussa ~310e. Vakuutus (liikenne pohjola) ka 660e, pakussa ~410e.
Kulutus karvan pienempi sprintterissä .
Autot siis 316cdi kuorma-auto ja 300tdt 4matic kovapenkki pakettiauto.
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312d
2x -87 124 tdt 4matic 2+3 paku
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

No tää 312D vie semmosta 11-12 litraa satkulle ajotyylistä riippumati. Tuo kahden hengen takavetourheilupaku menee siinä 8 litran nurkilla. Verot jotakuinkin samaa luokkaa kuin sulla, vakuutus 1070€ vs 760€. Katsastus rintterissä noin 50€ kalliimpi.

Oishan rintteri halpa pitää, jos sillä ei kovin paljoa tulis ajettua vuodessa... :?
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Taas toimii, eiköhän vian syynä ollut uskon puute :oops:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Oliko suutinreikä kiero, soikea vai yltä-ympäriänsä reunoiltaan liian pikinen? Vaiko mikä vihtapöksynen riivanhenki siellä lymysi? :roll:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Mitäs tuo takapyörän laakerin mutterin avain maksoi saksan maalla?
Pitäis itsellekin investoida..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”