Millainen akku Start-Stop W212?

Vastaa Viestiin
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Millainen akku Start-Stop W212?

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Millaiset akut Start-Stopilla varustettu W212 tarvii?

Tuntuu kuin Webasto olisi viime talvena sammunut aiempaa lyhyemmän lämmitysjakson jälkeen sähkön vähyyteen?

Sehän on tunnetusti tuo Webasto siitä hyvä vehje, ettei koskaan jää jumiin tyhjän akun vuoksi, kun autossa on normaalia tarkempi akkuvalvonta.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Re: Millainen akku Start-Stop W212?

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

740 GLE kirjoitti:Millaiset akut Start-Stopilla varustettu W212 tarvii?
Esim. auto WDD212002

Konehuoneessa: 12V 95Ah 850A AGM Batterie Mercedes A0019828208
Kun varusteina on:
228 AUXILIARY HEATER [228]
937 REINFORCEMENT PACKAGE [937]
978 BODY MANUFACTURER 1 [978]
Z04 B4-REINFORCEMENT ON SPECIAL PROTECTION VERSION [Z04]

Peräkontissa: 12V 12A 200A AGM Batterie Mercedes A0009829608
Kun varusteina on:
DIRECT START / ECO START/STOP FUNCTION [B03]
-4U7+805+B03 DIRECT START / ECO START/STOP FUNCTION [B03]
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Tuo tupla-akkusysteemi ei auta yhtään siihen että webasto pysyisi paremmin päällä. Itselläni käy samoin, että lämmitys keskeytyy, jos konttoripäiviä on useampia peräkkäin, niin toisena tai kolmantena päivänä webasto on sammunut akun alijännitteeseen. Auto kuitenkin käynnistyy aivan normaalisti.

Ongelma on W212:n akkujen lataussysteemi, joka pyrkii säästämään polttoainetta ja päästöjä. Laturi on usein kytkettynä irti ja latausta tapahtuu vain tietyissä olosuhteissa. Akun varaus ei auton omalla laturilla lataudu juuri ikinä yli 80%:n ja huonoimmassa tilanteessa akun varaus on vain 25% kun auto sammutetaan. Tuolta kannattaa käydä lukemassa lisää --> http://www.benzworld.org/forums/w212-e- ... toids.html

Itse laitan autoon Defan systeemin niin kuin oli edellisessäkin. Lämmitän roikalla silloin kun olen kotona tai konttorilla. Käytän sitten webastoa vain työmailla missä ei ole töpseliä käytettävissä.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Omassani kolmas akku menossa. Nyt Webasto taas toimii kun on uusi Varta agm 95ah. Banner agm oli n. 4v käytössä kunnes ei kestänyt Webaston käynnistymistä. Orkkis oli samanlainen kun auto oli 2 vuotias ja seisonut puoli vuotta Saksassa eli 1-1.5v välin. Akku on oltava näissä huippukunnossa jotta Webasto toimii.
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Kyllä varta on paras vaihtoehto ja juuri sellainen kuin edellisessä viestissä.

Käynnistysakku 95Ah G14 "Varta Silver Dynamic AGM" [- +]


http://www.akkupojat.fi/Tuotteet/Kaynni ... 87785.html
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Latausalgoritmi kuulostaa siltä, ettei AGM akkua kannata edes yrittää välttää ja aiemmat kokemukset taas sen, ettei kuudetta vuottaan menevä akku ole pärjännyt ollenkaan huonosti.

Defan laturi on omassakin ja talvisin sähkölämmitys kotona käytössä. Aiemmin alijännitevaroituksia tuli vain poikkeustilanteissa, eli pätkäajossa sähköttä, mutta viime talvena ei tuntunut enää yhtäkään kertaa olevan puolen tunnin lämmitysjaksoa varalla.

Akkutaloon mittauttamaan kummankin akun kuntoa...
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Miten se tuommoinen systeemi akkuja käyttää? Starttaako aina tietyllä akulla? Onko se start-stop-akku starttausta varten vai "stopin" aikana virran antajana härpäkkeisiin?

EDIT: Jaa. Ylempänä oli joku linkki. Pitääpä tutkia se.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Roisto kirjoitti:Miten se tuommoinen systeemi akkuja käyttää? Starttaako aina tietyllä akulla? Onko se start-stop-akku starttausta varten vai "stopin" aikana virran antajana härpäkkeisiin?

EDIT: Jaa. Ylempänä oli joku linkki. Pitääpä tutkia se.

t.
Risto
Tuo benzworld linkki? Minusta siellä selitettiin väärin, starttimoottori käyttää isoa akkua, ECO stopissa auton muu sähkönkulutus hoidetaan Stop/Start-akulla starttimoottorin käytön ajan (ettei pääakun jännitteiden notkahdus startista tunnu muille kuluttajille).
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

tähtikuljettaja kirjoitti:Tuo benzworld linkki? Minusta siellä selitettiin väärin, starttimoottori käyttää isoa akkua, ECO stopissa auton muu sähkönkulutus hoidetaan Stop/Start-akulla starttimoottorin käytön ajan (ettei pääakun jännitteiden notkahdus startista tunnu muille kuluttajille).
OK. Kiitos tarkennuksesta.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Saakos muuten tuota latausalgoritmia parametroitua Starilla? Ideahan on ihan hyvä, kunhan vain ala- ja ylärajan prosentit kalibroidaan talveen sopivammaksi.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kerran oon joutunu liikennevaloissa kömpimään salamarauvan kanssa etupuskurille riuhtomaan konetta hereille. Onnistuin kytkimellä hätäilemään ja kone sammui, oliko sitten väärähkö pykälä pääkirstussa, mene ja tiijä... Start-Stop toiminto iski heti päälle kun akku oli täysin kypsä. :roll: :D

Tuskin siinä säästyi lusikallistakaan dinosauriin verta ja kuitenkin menetettiin muutaman kanssa-autoilijan maltti tykkänään. Turhan olonen systeemi siihen nähen. :lol:

Jatkokampiakselilla tuota piti muutonkin koko kesä käynnistellä. Suht nöyrästi muuten lähtee viispuollitranenki kammella, kun ei oo lyttyä pytyssä liiaksi. (ZiL 157 KE) :wink:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Varta AGM 95 Ah, 191 € + vielä jonkin verran hengissä ollut SS akku 49 €.

En tiedä onko tuo paljon vai vähän, mutta ei voi kuin kehua Akkutalon palvelua. Erittäin fiksusti hoituu hommat, ja kun pelipaikka on selvillä, asentaja pyytää sisätiloihin kahville ja pullalle juttelemaan muiden Mersukuskien kanssa siksi aikaa kun hän vaihtaa akut.

Oli 2012 mallisten kokoontumisajot, muita ei sitten paikalla ollutkaan. Hyvin tasalaatuisia akkuja on Varta toimittanut tehtaalle.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Arde
Viestit: 82
Liittynyt: 04.2.2007 6:37

Viesti Kirjoittaja Arde »

Kävin vaihdattamassa korjaamolla tuollaisen yllämainitun uuden vartan akun ja asentaja sanoi ettei päässyt muuttamaan jotain akkuun liittyviä tietoja autoon. Päätettiin ettei niihin sitten kosketa kun uudessa akussa samat ominaisuudet kuin alkuperäisessä. Mutta nyt kun tuli pakkaset ja webasto päälle ja niihän siinä kävi että vartin se taas pöhisi ja akkua rupes valittaa.
Eikö tuo uusi akku sitten toimi jos niitä tietoja ei pääse muuttamaan?
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Onko siinä joku koodi mikä pitää kertoa autolle. Kaverin Audissa on joku tämän tyyppinen juttu :?:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Arde
Viestit: 82
Liittynyt: 04.2.2007 6:37

Viesti Kirjoittaja Arde »

Juu. Semmosta jotain minäki veikkaisin. Piuha oli kiinni autossa mutta siitä valikosta ei pystynyt aukaisee ollenkaan sitä akku kohtaa eikä voinut tehdä mitään muutoksii.
Arde
Viestit: 82
Liittynyt: 04.2.2007 6:37

Viesti Kirjoittaja Arde »

Emäntä tarvi autoa ja ei muuta ku webaston napista lämmitin päälle. Samantein läsähti näyttöön että akun varaus alhainen. Eipä siinä muu auttanut kuin pyöräyttää virta avaimesta moottori tulille. Sehän lähtee kuin kesäkelillä. Mittarissa -26 celsiusta. :roll:

Eli ei vissiin muuta vaihtoehtoo kun soittaa aamulla Veholle ja varata aika.
Arde
Viestit: 82
Liittynyt: 04.2.2007 6:37

Viesti Kirjoittaja Arde »

Mietin tuossa että mitenköhän pelaisi jos losauttas tonne peräkonttiin toisen akun. Niinku poikosena ku oli ne isot ratiolaitteet niin näppäsin pösön peräkonttiin toisen akun. Kaapeli vaan edestä akun lusnapaan taka akulle. Ranteen vahvaa piuhaa ku kiskasoo niin luulis virran kulkevan. Pitäs hän tuo webasto saada täällä pohjosessa pöhisemmään. Nyt ois mukava kun sais ton vastus virityksenkin testata että lämpijääkö se moottori.
Tänään muuten taas toimi vartin verran webasto kun oli +2 astetta lämmintä.
Plussa keleillä jo pärjäis mut pakkasella se ei lähe enää käyntiin.
juhape
Viestit: 16
Liittynyt: 21.3.2008 22:26
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Minä vaihdoin omaan 3V vanhaan W212 E350 CDI 4Matic Mersuun kans akun kun herjaili webastoa käytettäessä alhaista akun jännitettä.
Mitään en ohjelmoinut. Ulkopuoilisesta akusta virtaa, vanha pois ja uusi tilalle. Nyt ei ole tullut mitään herjoja. En tiedä olisko autolle jotenkin piänyt kertoa akun vaihdosta?
Alkuperäinenhän oli juuri Varta 95A AGM jonka tilalle tuli Banner Running Bull 92A AGM. Maksoi 175€ + 5€ bussirahti. www.kewner.fi
Jossain kejuivat Banneria niin ostin sen :)
Arde
Viestit: 82
Liittynyt: 04.2.2007 6:37

Viesti Kirjoittaja Arde »

Joo. Mulla ei vaikuttanu akun vaihto mitenkään webaston toimintaan. Alkanut tässä epäillä että viekö tuo vonkuja virtaa akulta ku aina ajon jälkeen jää pakkasellakin vonkumaan konehuoneeseen pitkäksi aikaa. Mikälie tuossa surisee pellin alla aina ajon jälkeen ja aina sillonkin kun tulee auton luo ja avaa vaikka oven. Liekkö normaalia? :roll:
juhape
Viestit: 16
Liittynyt: 21.3.2008 22:26
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Arde kirjoitti:Joo. Mulla ei vaikuttanu akun vaihto mitenkään webaston toimintaan. Alkanut tässä epäillä että viekö tuo vonkuja virtaa akulta ku aina ajon jälkeen jää pakkasellakin vonkumaan konehuoneeseen pitkäksi aikaa. Mikälie tuossa surisee pellin alla aina ajon jälkeen ja aina sillonkin kun tulee auton luo ja avaa vaikka oven. Liekkö normaalia? :roll:
Jos autossasi on LED-ajovalot niin siellä edessä vinkuu niiden jäähdytyspuhaltimet. Toimintalogiikkaa en täysin ymmärrä kun ne toisaan käynnistyy kun avaa oven. Ja jää ajon jälkeenkin vinkumaan vaikka oli ollut vaan päivävalot päällä?
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Taitaa vesipumppu hetken aikaa pyöriä.
Estää noita tiiviste vuotoja ja tasaa lämpöjä.
Arde
Viestit: 82
Liittynyt: 04.2.2007 6:37

Viesti Kirjoittaja Arde »

Kiitos tiedosta. On tuossa ledivalot. Auto siis w212 facelift. Enpä tiennytkään että siellä semmoiset jäähdyttimet ledeillä on. Lieneekö niiden ohjaukset sitten ihan kunnossa kun aika mielivaltaisesti ne toimii. Jäähyttimet on kyllä pitkään päällä auton sammuttamisen jälkeenkin ja tuo se ihmetyttää kun oven avaa niin alkavat huutamaan.
Ja lisävesipumppukikko siellä pörisee. On siellä sitten virran syöjää :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo”