Zipin pemari

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Zipin pemari

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Sattuu näköjään paremmissakin piireissä hairahduksia.
Mersu rupesi vaatimaan kohtalaisen suuria välittömiä huoltotoimenpiteitä niin ostin sitte pemarin.

530d vuodelta -01

Varusteita on riittävästi kilsoja 340tkm suomessa suolattu vuodesta -08.

Reilu tuhat kilometriä takana eikä tunnu hassummalta ajokilta.

Parempia kuvia luvassa joskus tulevaisuudessa.


Kuva
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Blakc mens wagen aatetta julistaa hän
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Zipin pemari

Viesti Kirjoittaja AK47 »

94zip kirjoitti:Sattuu näköjään paremmissakin piireissä hairahduksia.
Mersu rupesi vaatimaan kohtalaisen suuria välittömiä huoltotoimenpiteitä niin ostin sitte pemarin.

530d vuodelta -01

Varusteita on riittävästi kilsoja 340tkm suomessa suolattu vuodesta -08.

Reilu tuhat kilometriä takana eikä tunnu hassummalta ajokilta.

Parempia kuvia luvassa joskus tulevaisuudessa.


Kuva
Pistä tähän vaikka veikkaus että milloin laatikko pamahtaa... ;)

No, jäämme odottamaan innokkaana välittömien huoltotarpeiden ilmaantumista tuohon härveliin.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Onko tuossa kerrottu vaihteiston tyyppi. Jos on manuaali, niin kyllähän se kestää. Toivotaan huolettomia kilometrejä. Ei minusta ollenkaan huono valinta.
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Re: Zipin pemari

Viesti Kirjoittaja hotari »

AK47 kirjoitti:Pistä tähän vaikka veikkaus että milloin laatikko pamahtaa... ;)
Juu jos on mehulinko niin yhdyn samaan :shock: :lol:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

jos on ihan syntymästä asti ollu mersun logolla olevat vaipat ja myöhemmin mersu kalsarit niin voihan sitä odottaa

mutta tiedän vastaavan bemarin jolla oli vuosi sitten ajettu 560tkm ja loota alkuperäinen ja lastutettukin on raakemman jälkeen

oli kai ne mersunkin laatikossa aluksi öljyt joita ei tarvinnut vaihtaa ennen kun neulalaakeri oli tuhonnut loodan

katkeraa ja vahingon iloista tuntuu olevan merkki kalsari ihmisten kommentit vaikka olis kuinka vaihteiston kyb venttiilit/johdelevyt/ohjaimet täynnä öljyä ja keppi moduulit vialla

silti odotettu ja toivottu bemarin laatikon hajoaminen lämmittää enempi mieltä kuin se vetelä vahinko tähti kalsareiden sisällä :lol:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kuutosen hurinaa on aina mukava kuunnella.

Onnea uudelle kulkineelle. Kerrohan lisää kuvien kera.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

kardaani kirjoitti:Onko tuossa kerrottu vaihteiston tyyppi. Jos on manuaali, niin kyllähän se kestää. Toivotaan huolettomia kilometrejä. Ei minusta ollenkaan huono valinta.
Manuaali :shock:
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Täällähän on meinannut Tapaninpäivän aamun kunniaksi oikein kärty haista :lol:

Onnittelut uudesta kulkineesta. Samaa mieltä kuin Pappi, kutosen murina on kivan kuulloista ja tuossa se on vielä aika äijämäistä. Korikin on ainakin minun mielestä yksi onnistuneimpia muotoilultaan. Probsit hankinnasta :pappa:

AK47 kirjoitti:Manuaali :shock:

Jätän yleensä lukematta :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

xr kirjoitti:jos on ihan syntymästä asti ollu mersun logolla olevat vaipat ja myöhemmin mersu kalsarit niin voihan sitä odottaa

mutta tiedän vastaavan bemarin jolla oli vuosi sitten ajettu 560tkm ja loota alkuperäinen ja lastutettukin on raakemman jälkeen

oli kai ne mersunkin laatikossa aluksi öljyt joita ei tarvinnut vaihtaa ennen kun neulalaakeri oli tuhonnut loodan

katkeraa ja vahingon iloista tuntuu olevan merkki kalsari ihmisten kommentit vaikka olis kuinka vaihteiston kyb venttiilit/johdelevyt/ohjaimet täynnä öljyä ja keppi moduulit vialla

silti odotettu ja toivottu bemarin laatikon hajoaminen lämmittää enempi mieltä kuin se vetelä vahinko tähti kalsareiden sisällä :lol:
Ei oo ollu. Mutta tytöllä oli mersututti - ainoa mikä kelpas ja sitäkään ei montaa kertaa suussa nähty.

Nuita nyt on tosiaan automaattilootia posahellut pemareista. Tosin posahteleehan niitä muitakin lootia. Anteeksi että on tunteitasi loukattu. On se vaan bemari paras auto ja laatikot parhaita ja bemarivaipat imee pissaa ja sinappia eniten...

Juu, hajoshan mullakin 95hp tehoilla 372tkm ajettu loota mersusta kun ei ollu vissiin vaihettu siihen ikinä öljyjä :)

No, turvallisia kilometrejä sipin pemalille oli mikä tahansa laatikko.

Äänestys vaan ois kiva, äänestäsin vaikka 371tkm lootalle iäksi... ;)
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mukava auto, kunhan pysyy kunnossa. Niinhän moni muukin...
Moottori on bemarin dieseleistä toimivimmasta päästä, automaatti taas on mitä on kuten näemmä edellä jo läpi keskusteltukin :wink:
Nykyään tuollaisen hankintahinta on alhainen, ei taida enää maailma kaatua vaikka sattuisi niin huono tuuri että hajoaisi jostain isommasti.

Vilkaisin Nettiautosta hintoja niin eka ilmoitus tuli luettua ja vähän naurattikin siinä:
Auto jääny seisomaan koska rajummassa kiihdytyksessä auto sammuu mutta pystyy ajaa normaalisti. Pumppuvika??

Airbag valo palaa

Muutama kirveen isku konepellis. Näkyy kuvis
"TAAS ? OPIKKO sammumaan TÄH ?!?!?!?! :klapi: :klapi: :klapi: ja vielä TUOSSSSTA :klapi: :näre: "
Avatar
TimoV
Viestit: 266
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Mulla toimi yli puol miljuunaa tommonen automaatti 530dat E39. Ei moitittavaa. Vaihdeloota pelotti, mutta kyllä se mulla kesti. Pitkälti öljynvaihdoista se on tuossakin kiinni. Ikiöljyt :banni:
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Joopajoo keskustelu heräsi. :lol:
Automaatti kyseessä.
60 tuhatta sitten vaihdettu tehdaskunnostettu vaihteisto ja uusi turbiini. Öljyt on vaihdettu kahteen otteeseen sen jälkeen.

Automaatin heikkoudet tiedostaen sihti oli aika tiheä kun autoa tutkin.
Muita korjauksia viimeisen kahdenvuoden ajalta mm. Molemmat pa-siirtopumput ja korkeapainepumppu.
On vaihdettu myös ilmapussit ja niihin liittyyvää romua aikatavalla.

Ainut isompi harmituksen aihe on toimimaton webasto.

Jos nyt jatke sattuu antautumaan niin mersuja on kuitenkin kaksinkappalein vielä pihassa.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

AK47 kirjoitti:Manuaali :shock:

Jätän yleensä lukematta :lol: [/quote]

Väkisinvaihdettavat jätän ostamatta jos on käyttöautosta kyse. :?
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Noniin jatketaan tarinointia.
Öljyt ja filtterit vaihdoin eilen.
Jonkinmoinen öljyvuoto paikantui ahtimen seudulle.

Putkisto olisi tarkoitus tehdä uusiksi, nykyistä on parsittu hyvin vaihtelevalla menestyksellä.

Aikamoinen akvaariohan tuo on mutta siihen löytyy lääke.

Kuva



Kuva

Kuva

Kuva
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Näiden E39-korimallin 530d-penareiden hinnat ovat pudonneet voimakkasti ja tarjontaa on 1500 eur hintatasolla jatkuvasti nettiautossa. Ilmeisesti niitä on takavuosina haettu Saksasta innolla ja nyt ne alkavat olla vaihtovuorossa. kone on aika tehokas, mitenhän näissä on vakuutusmaksut?
Viimeksi muokannut Sharedoc, 31.12.2016 13:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Kyllähän näitä aika edullisesti alkaa saamaan.
Näissäkin on jokunen tyyppivika joista eroon päästäkseen saa maksaa itsensä kipeäksi.

Mm. Tuo edellä mainittu vaihteisto ja esimerkiksi takakontin luukku joka kykenee lähes samaan ruostumisvauhtiin väyrysen kanssa.

Jos haluaa auton josta nämä on jollain tavalla eliminoitu niin hinta pomppaa aika reilusti.
250D -92
190D 2.2turbo
KaleMani
Viestit: 112
Liittynyt: 04.4.2016 12:43
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja KaleMani »

Tiedä häntä itsellä n450t ajettu e39 1999 vm. Ei ikinä vaihdettu automaattilaatikon öljyä. Kerran lisätty 3dl, laatikko vihreällä leimalla.
Oman kokemuksen mukaan 250t ABS anturit on kulutustavaraa originaalit kestää paremmin. Hyvä ajopeli pemukin on, vaikka tällähetkellä ajelenkin enimmäkseen mersulla :wink: .
Mukavia kilometreja :kuski:
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Muutama tonni on tällä ajeltu.
Eipä oo valittamista ollu.
Termostaatin vaihdoin niin tarkeneekin.
Kuva

Kuva
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

KaleMani kirjoitti:Tiedä häntä itsellä n450t ajettu e39 1999 vm. Ei ikinä vaihdettu automaattilaatikon öljyä. Kerran lisätty 3dl, laatikko vihreällä leimalla.
Oman kokemuksen mukaan 250t ABS anturit on kulutustavaraa originaalit kestää paremmin. Hyvä ajopeli pemukin on, vaikka tällähetkellä ajelenkin enimmäkseen mersulla :wink: .
Mukavia kilometreja :kuski:
:shock: Montako laatikkoa on vaihdettu jos ei oo öljyjä vaihdettu?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
KaleMani
Viestit: 112
Liittynyt: 04.4.2016 12:43
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja KaleMani »

Tietojeni mukaan alkuperäinen laatikko, itse ajanut n.250000km enkä ole tehnyt muuta kuin lisännyt öljyä kerran. Ajossa vieläkin. Vedetty telikärryä välillä isollakin kuormalla, sekä siirrelty raksatyömaalta toiselle nivelpuominostimia. Kutoskone hyrrää vieläkin ihan nätisti.
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Katit sai suolestushoidon.
Onko mahollista että.tulisi vetoja niin että sen huomaa ratin takaa?
Jos on oikein tukkoset.
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

94zip kirjoitti:Katit sai suolestushoidon.
Onko mahollista että.tulisi vetoja niin että sen huomaa ratin takaa?
Jos on oikein tukkoset.
Jos elementti palasina ja poikittain kääntyilly romppeet sisällä ja muutenkin ne kennoston reunan tilkkeet siellä haitolla jne niin huomaahan tuon ihan persedynollakin.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

En sen tarkemmin tutkinut kun vaihdoin toisen etupätkän josta oli valmiiksi tyhjät.
Ei mitään kilinää kuulunut että kai siellä romut oli suunnilleen paikallaan.

Persdynolla tuntuu kuin olisi vetoa tullut jonkin verran.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Kohtuu ongelmitta on bemari niellyt kilometrejä.
Kohta 10tkm minun omistuksessa.
Oikean etujarrusatulan joutui herkistelemään ja suuttimien johtosarjan vaihtamaan.
Öljyt pitäis vaihdella kohtapuoliin, ajattelin samalla vaihtaa laatikkoon ja peräänkin.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Tankkaamisella on menty taas pitkäsiivu.

Pientä tehonpuutteentunnetta pitäisi paikata.
Homma aloitettiin alkuperäisen vuotavan ja tukkoisen coolerin vaihtamisella "Kiinancooleriin".

Tilaa oli nokalla odotettua enemmän, ei nyt ihan liikaa kuitenkaan.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Aikataulupaineista johtuen asennus on toistaiseksi aika näkyvä.
Cooleri maalataan mustaksi samoin klemmarit.

Jotain näkösuojaa , ritilää tms. Tulee puskuriin peitteeksi.
Originaali ritilä ei mahdu paikallensa.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Tuli korjattavaa, töistä lähtiessä vänkärin puolen takanurkka lösötti maassa, ylös asti ei noussut enää.
Ilmapussihan siellä oli antautunut.
187€ kustansi uusi ja matka jatkuu, originaali vuodelta 2001 oli vielä paikallaan, toisellepuolelle oli jo joku vaihtanut aikasemmin.

Öljyt ja suodattimenkin vaihdoin 5w40 diamond dieselit, ainakaa 10t vaihtovälillä ei lisäyksen tarvetta ollut.
Turbo vähän tihkuu öljyä josta johtuen oikea moottorin tyyny on saanut öljykylvyn ja on aika vetelä.
Garrett gt2260 pitäis jostain löytää niin vois alkaa viritys puuhiin.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Tankkamalla on selvitty taas pitkän matkaa, kuskinpuolella edessä joku kyllä paukkuu ,
Arvaus on pitkittäinen alatukivarsi.
Kesävanteet vaihtui ja vahasinkin ihan.
Ilmastointikin puskee kylmää vastoin odotuksia.
uudet umpion lasit pitää vaihtaa eteen, kohtalaisen sumea katse on jo.



Kuva

Kuva

Kuva[/miitit]
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Takapyörän laakerin ja termostaatin jouduin vaihtamaan joku aika sitten, muuten on ollut mukava matkakaveri.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Taas on pemarilla menty hyvän matkaa ilman hirmu murheita,
puhallinmoottori odottaa aikaa vaihdolle, mallia kojelauta irti.

vakaajan korihelat on edestä loppu, koiranluut vaihdoin jo.

keskuslukituksen kauko-ohjaus ei syystä tai toisesta ole hetkeen toiminut, vastaanottimelta oli ainakin piuha katki, pitäisi purkuautosta keretä hakemaan ehjä tilalle.



Kuva

Kuva

Kuva
250D -92
190D 2.2turbo
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”