Mitsubishi Grandis ja E85

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
RATSUNI
Viestit: 300
Liittynyt: 06.3.2008 22:08

Mitsubishi Grandis ja E85

Viesti Kirjoittaja RATSUNI »

Nettiä selattu läpi eikä suoraa vastausta oikein löydy aiheesta. Kyseessä mitsun 2,4 Mivec kone ja haaveissa kokeilla miten tuonne sopisi E85 polttoaine joko suoraan tai 95/98 lantrattuna?
Täällä kun moni tietää monesta muustakin niin jospa tähän löytyisi myös tietoa?
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

En mää sanomaan.

Jos letkut ja maksat ja munuaiset autossa viinaa kestäisikin, niin se ei vielä riitä. Seosta täytyy rikastaa ja sytytystä aikaistaa. Hankalaa tämän päivän moottoreissa näppitunnolla meisselin kanssa. T26:sen vaunun sai kyllä viime rähinöissä sotimaan tikkuviinalla nottei mitään, ainakaan kesällä. :lol:

Mää ajelin -89 Mikralla E85:lla+pienkoneiden jätebensalla satunnaisilla seoksilla. :lol:

Joskus kokeilin B&S 3hv paikallismoottoria eri aineilla. Kaikki meni jos käyntiin sai vaikka eetterillä. Bensa, Sinoli, lamppuöljy, nafta, sytytysneste, sekä näiden eri seokset jäteöljyyn. :D

Ehkä Mitsun einestä voi parilla viina-annoksella muitta mutkitta jatkaa, mutta mikä on vaivan väärti, jos se ei suoraan 85:llä käy ja ole sille tehty?

Viina on hygroskooppista, eli imee ilmasta itseensä vettä ja vielä pienentää sen pintajännitystä, eli on korrosoivaa moottorissa, eli ei niiltä osin hyvä. Brassit on kelekkonu menemään kymmenet vuodet sokeriruokopontikalla ja tämä on ainakin siinä historiassa ollut yksi merkittävä epäkohta.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
RATSUNI
Viestit: 300
Liittynyt: 06.3.2008 22:08

Viesti Kirjoittaja RATSUNI »

Jospa pelaisi upporikasta ja rutiköyhää. Kokeilemalla selviää aluksi 20-30% seos ja katsoo miten käy.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Varmaan tiesitkin että viinalla on puhdistava vaikutus nautittuna, niin roskat menee alakertaan ja tukkii sihdin. Öljyn kierto loppuu jos ei putsaa paikkoja.
Avatar
markusm
Häjy
Viestit: 2747
Liittynyt: 09.10.2005 1:43
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja markusm »

ajoin mazdalla 626 2.0 gdx 12 valvella, (viimmeisiä kaasarimalleja) ainakin vuoden seoksella 50 50, re85 95, tai taisi olla 2vuotta, ja oikeastaan ylikin, sitten mitsuilla 2.0 ruisku galanttia, automaatti ja manuaali, niissä kun meni seossuhde johonkin 40 niin sytyttää check enginevikavalon ja antaa vikakoodin lampdalle, kun pysyy siinä 40 alle niin menee ihan ok. ja oikeastaan sekään ei mitään se vikavalo tee kun nollaantuu sammuttaessa tai kun ottaa akunkengän hetkeksi irti.
91 mallin ruisku manuaalilla ajelin vuoden, ja sitten puolisentoista sen jälkeen automaatila.

nyt ysiviis tai kuus mallin on tuollainen leacy boksenkoneella, sillä olen ajellut nyt puolisentoistavuotta ja jonkun 25 tonnia samalla suhteella kun mitsuillakin. kerran olen vaihtanut öljyt, toiseen mitsuun en kertaakaan, ja toiseen lisäilin jonkunverran. ajomäärät on aina sitä pariakymppiä vuodessa.

ei se liuottele autoja paskaksi-

edit joskus asiasta raportoinu. viewtopic.php?t=33887&start=0
- Voi sitä elettyä elämää- Ja juhlittua yötöntä yötä-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”