Shatterin 220cdi - Myyty

Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

grandi kirjoitti:Koukun asennus menossa... Kun sais tuon puskurin ensin pois 😈 piilo pultteja jossain...
http://www.pelicanparts.com/techarticle ... cement.htm

Tuossa hyvät ohjeet kuvien kanssa, oli apuja paljon.

Pieni vinkki vielä alkup. törmäyspalkin irroittamiseen, pudota suosiolla takapönttö kahdesta takimmaisesta kumikiinnikkeestä irti niin pääsee käsiksi pultteihin. Ite kirosin aluksi tovin jatkovarsien ja nivelien kanssa, ilman tulosta :lol:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
grandi
Viestit: 20
Liittynyt: 29.12.2015 18:48
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja grandi »

Sain irti kun join yhden neuvoa antavan välillä (kahvin) ☺ nyt vaan mietin et mihin noi kaks latikkaa tulee joista toisessa mutka ja toinen suora?
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

grandi kirjoitti:Sain irti kun join yhden neuvoa antavan välillä (kahvin) ☺ nyt vaan mietin et mihin noi kaks latikkaa tulee joista toisessa mutka ja toinen suora?
Kurkkaappa ohjeet täältä: http://pdf.dghsystem.com/D33.pdf

Linkin ohjeet on kiinteälle, mutta näkyy vaiheittain kaikki osat, jostain syystä ainakin omasta paketista puuttui kokonaan kyseinen kohta :roll:

E: Ne lyhyet suorat latat tulee kontin sisäpuolelle vahvistamaan :wink:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
grandi
Viestit: 20
Liittynyt: 29.12.2015 18:48
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja grandi »

Juu ne lyhyet kyllä löysivät paikkansa. Mut noi pidemmät jotka tuossa sun kuvassa mustan pussin alla poikkittais rungon päällä .
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

grandi kirjoitti:Juu ne lyhyet kyllä löysivät paikkansa. Mut noi pidemmät jotka tuossa sun kuvassa mustan pussin alla poikkittais rungon päällä .
Ne tulee kontin sisään vahvikkeeksi, tuossa linkin PDF:ssä viimeinen sivu kuva 23. Oikealla puolella verhoilu mahtuu paikalleen, mutta vasemmalla pitää verhoiluun tehdä latan mentävä viilto että saa ujutettua paikalleen :!:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
grandi
Viestit: 20
Liittynyt: 29.12.2015 18:48
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja grandi »

Katos kehveliä 😮 selvä kuva mutten nähny 😐 noh huomenna jatkuu projekti...
grandi
Viestit: 20
Liittynyt: 29.12.2015 18:48
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja grandi »

Koukku asennettu . sähkötkin toimii.. Kiitoksia neuvoista .😊
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Tuli käytettyä kotteroa pitkästä aikaa huollossa, eipä menny sekään ihan putkeen.. Jonkin aikaa jo kuulunut joustossa vaimeaa nitinää etupäästä, sekä aina kylmänä aamuna pyörät linkkuun veivatessa vasemmalta puolelta kuuluu pamahdus, joka tuntuu ratissa asti :roll: vähän kuin joku pallonivel ois jumissa joka yhtäkkiä löysää tms.. ääntä ei nimittäin saa kuulumaan kun on lämmintä ja mitä enemmän pakkasta, sitä isompi pamaus.

Omassa pienessä mielessä tuomitsin syypääksi yläpallot, sillä keulaan on tässä reilun vuoden sisään uusittu kaikki muu pl. ylätukivarret/pallot. Noh, vartti kerkesi vierähtää auton mentyä sisälle ja tulee soitto että alustassa ei ole mitään vikaa, mutta pyöränlaakerit väljänä. :shock:

Huhtikuussa 2015 vaihdatin kummatkin laakerit, joilla on nyt ajettu 38tkm. Tuolloin edellisvuoden keväällä remontin jälkeen vasenta laakeria jouduttiin kolmesti kiristämään aina 1-2vk välein ennen asettumista, eikä asentajakaan tuumannut muutakuin "rasvat siellä hakee paikkaansa..", vaikkakin jo omassa pääkopassa alkoi touhu mietityttämään kerta juuri uusittu ja vasemmalla puolella ei ollut mitään ongelmaa.

Summasummarum, vasen laakeri takuuseen ja oikeaa kiristettiin.. alkuperäiseen ongelmaan ei saanut vastaukseksi juuta eikä jaata. :arrow: Vieläkin nitisee joustoissa (ylätukivarren puslat?) ja aamuisin saattaa ratissa asti tuntua vaimea pamaus :lol: pitänee sitten vain ajella vika ulos, kun eivät muka mitään löytäneet :eec:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Vastaavilla oireilla multa meni vaihtoon reaktiotangot. Vai sisältyikö näiden vaihto kategoriaan "kaikki muu"? :D
Vikaa haettiin ensin omin päin, sitten katsastus-sedän ja vielä 2 ammattilaisen toimesta: ei havaittavaa vikaa tai löysää missään.
Tässä vaiheessa rupesin olemaan sen verta kypsä asiaan, että päätin selvittää vian vaikka väkisin ja sieltähän se vika löytyi reaktiotangon nivelestä, mutta vasta kun löysäsi tangon korinpuoleista kiinnityspulttia! Nivel oli siis aivan täysin holotna, mutta tuo tanko on kiinnitettynä ilmeisesti sellaisessa jännityksessä, että löysää ei sillon huomannut. Samoiten samaisen tangon koripuslat oli tarkkaan katsottuna täynnä pitkittäisiä halkeamia, mitkä varmaankin aiheutti narinan.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Pitääpä tutkia samalla kun öllyt vaihtaa.. Reaktiotangot on tosin vaihdettu melkein samoilla kilometreillä kun laakerit, pitäisi kai niiden nyt enemmän kun 40tkm kestää :shock: oli ihan lemförderit ettei mitään halvinta mahdollista.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

No ei kyllä vielä luulisi olevan sitten vaihtokunnossa :shock:
Kannaatta nuo varmaan silti tsekata, se kiinnityspultin aukaisu kun ei hirvittävä homma ole :) Itse tilasin jotkut saksalaisvalmisteet 2v. takuulla ja näissä oli sellainen eroavaisuus, että kumipusla ei ollut kokonainen limppu, vaan siihen oli jätetty 2 reikää, mitkä varmaan suunniteltu estämään sitä kumin halkeamista.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Öljynvaihdon yhteydessä kurkkasin reaktiotangot ja olivat kunnossa. Takuuvaihtona tullut uusi pyöränlaakerikaan ei ainakaan vielä ole löystynyt, eli todennäköisesti jotain vikaa oli ensimmäisessä.. seuraillaan tilannetta :!:

Mites muuten muilla kulutus näissä nelipyttysissä? jokseenkin tuntuu korkealta omassa kun edellinen tankki oli 7.7L/100km, vaikka 90% ajosta on pelkkää työmatkaa (60km/päivä moottoritietä ja 80km/h aluetta) :roll:
parin vuoden omistuksen aikana pienin mitattu kulutus taitaa olla 6.8L/100km ja sekin tuli etelän reissulla maantieajossa, muuten pyörii aina siellä 7litran tietämillä, kesälläkin :shock: ulkoisia vuotoja en ole löytänyt ja termarikin on kunnossa.
Auton oma kulutusmittarikin on pitkän linjan optimisti sillä lukema on aina näyttänyt 0.9L - 1.4L/100km liian vähän. korjausarvojakaan ei ole saanut vielä ajettua sisään, kun pitäisi starin nokkaan saada. Penareissa sentään saa korjattua suoraan mittariston valikosta :fu:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Ihan samoja kulutuksia täälläkin, oletan että normaalia. Ennen ohjelmointia riitti muuten korjauskertoimeksi 10, ohjelmoinnin jälkeen piti lisätä vielä 20:een, nyt näyttää tasan samaa mitä tankilla mitattuna.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

luokyio kirjoitti:Ihan samoja kulutuksia täälläkin, oletan että normaalia. Ennen ohjelmointia riitti muuten korjauskertoimeksi 10, ohjelmoinnin jälkeen piti lisätä vielä 20:een, nyt näyttää tasan samaa mitä tankilla mitattuna.
Muuttuko ohjelmoinnilla kuinka keveästi kulkevaksi ja vaikuttiko miten kulutukseen? vähän puntaroinut omaankin, kun edellisen väyrysen ohjelmointi muutti autoa paljon mukavammaksi ja jäi ihan hyvä maku suuhun ko. hommasta :roll:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Ylimääräinen pytty tuntui löytyvän. On se ihan eri auto sen jälkeen. Kulutusnäyttö tosiaan näytti että tippui kulutus, mutta todellisuudessa täsmälleen samoja lukuja tulee. Kukapa noita kulutuksen takia softaisikaan...

Ehdottomasti suosittelen ohjelmoimaan, tämän jälkeen en vakiolla turbodieselillä pitkään varmasti ikinä aja oston jälkeen. Korkeintaan tässä on riskinä, että kun nelosesta tulee näin kevytkulkuinen, niin voin vain aavistella millainen olisi kutonen softattuna. :twisted:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Jaaha taas rupesi mersu oikuttelemaan. ensin halkesi tuulilasi alareunasta ja ilmeisesti nyt samaan syssyyn laturikin vetelee viimeisiään sillä taas valittaa käynnistyksessä alhaisesta jännitteestä ja kytkee mukavuustoiminnot pois päältä.

Tänään sitten rupesin tutkimaan niin akun lepojännite 12.2V, startatessa 9.7V ja 45min ajolenkinkään jälkeen ei mittariston mukaan nouse yli 13.9V. sammutin vajaaksi 10minuutiksi ja käynnistin uudelleen niin putosi heti 13.4V. Akun uusin viime talvena (varta h3), joten lataukseen viittaa.. nyt kun tarkemmin ajattelee niin aina jännitettä mittaristosta seuraillessa parhaimmillaan on tainnut kesällä olla jotain 14.0 - 14.1v luokkaa :roll:

Varmaan kannattaa koko laturi laittaa vaihtoon jos ensin tarkistaa jännitteensäätimen ja hiiliä vielä jäljellä?


E: mites muuten tässä menee kun on pikkuakku lisänä niin lataako aina käynnissä ollessa kumpaakin yhtäaikaa?
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Shatter kirjoitti:E: mites muuten tässä menee kun on pikkuakku lisänä niin lataako aina käynnissä ollessa kumpaakin yhtäaikaa?
Ei lataa. Staarilla esmes näkee monestiko sitä on ladattu ja muistaakseni pistämään latauksen päälle. Kaipa se jollain logiikalla päättelee, milloin pitää ladata. Tarkkailee jännitetta tms.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Roisto kirjoitti:
Shatter kirjoitti:E: mites muuten tässä menee kun on pikkuakku lisänä niin lataako aina käynnissä ollessa kumpaakin yhtäaikaa?
Ei lataa. Staarilla esmes näkee monestiko sitä on ladattu ja muistaakseni pistämään latauksen päälle. Kaipa se jollain logiikalla päättelee, milloin pitää ladata. Tarkkailee jännitetta tms.

t.
Risto
Hmm.. kävin vielä näin jälkeenpäin mittaamassa pikkuakun niin lepojännite 13.20v vaikka seissyt jo tunnin parkissa. Oli ihan mersun logolla, mutta vaihdettu ainakin kertaalleen sillä päiväys 35/2010.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Shatter kirjoitti:Hmm.. kävin vielä näin jälkeenpäin mittaamassa pikkuakun niin lepojännite 13.20v vaikka seissyt jo tunnin parkissa. Oli ihan mersun logolla, mutta vaihdettu ainakin kertaalleen sillä päiväys 35/2010.
Itellä oli männä talavena vain 11,6 V ja poltteli jo punaista valoa kojelaudassa. :D Taisi olla alkuperäinen.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Akun uusin viime talvena (varta h3), joten lataukseen viittaa..
Akkukin on väärä, herkästi herjaa tuolla kun on huonompi ottamaan pakkasessa virtaa vastaan kuin G14.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Akku oli yön yli laturissa ja melkein tyhjähän se oli.. vieläkään ei ihan täyteen tullut kun lepojännite asettui 12.5v tietämille.

Kylmästartissa tänään mittailin samalla akkua niin puhallin ja radio OFF-asennossa akkujännite pysyy tasaisena 14.02v, radion ja puhaltimen päälle kytkimen pudottaa jännitteen 13.7v. täysin samat lukemat myös lämpimänä.

Vasta vaihdoin emännän toyotaan koko laturin sillä lämpimänä ei enää ladannut ollenkaan ja suoraan laturilta mitattuna tyhjäkäynnillä lataus heitteli 6v - 13.8v välillä, tänään aamulla mersu teki vähän samaa jonkin aikaa, tosin arvot heitteli pienemmällä haarukalla 12.8v ja 13.6v välillä ennen 14v asettumista :roll:

taidan kuitenkin ensiksi säätimen vaihdolla lähtä kokeilemaan, jotain mätää tässä täytyy olla kun imee akun tyhjäksi vuoden aikana vaikka ajokaan ei mitään pikkupätkää ole ettei kerkeäisi ladata. raportoidaan lisää kun on vaihdettu.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Laturipuolelle kallistuisin ite. 203:ssa akku niin kuiva ettei edes rattilukko auennut, apuvirralla just ja just käyntiii ja sit ku oli jäynnissä niin tais mittaristo näyttää melkeinpä heti 14 volttia
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Mersu palveli hyvin 2v/50tkm, mutta muutoksen tuulet puhaltaa ja auto vaihtoi omistajaa.

Itse erehdyin sormeni sotkemaan saksalaiseen kilpailijaan, katsotaan onko siltä tieltä vielä palaamista mersujen pariin tulevaisuudessa :oops: :kuski:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”