Takakelkan irroitus

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret
Vastaa Viestiin
Pällinkuu
Viestit: 25
Liittynyt: 22.2.2016 19:11
Paikkakunta: Muhos

Takakelkan irroitus

Viesti Kirjoittaja Pällinkuu »

Jousituksen pohjauskumien kiinnikkeet on melkeen hävinneet, joten pitäs alkaa hitsaamaan.

Helpoimmalla varmaan pääsis jos puottas koko takakelkan pois. Olis paremmin tilaa...

Kuinkahan suurella todennäköisyydellä nuo kelkan kiinnityspultit lähtee auki?

Käykö helposti niin, että pultti vaan pyörii ja pyörii kun mutterin kiinnitys petti korista

:lol:


en vielä uskaltanu koskea pultteihin.


Kokemuksia ?
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ei ne isojen kumien mutterit mihkään pyöri, suurempi mahollisuus on, että se palkin kiinnitys ruuvi on hapettunut siihen kumin alumiini holkkiin kiinni, silloin vain hajetaan pisempää jatkoa ja väännetään väkisin se kumi hajalle siitä holkista, mutta usein miten se ruuvi lähtee kyllä irti varsinki pulttipyssyllä :wink:
onko kärry ykkös vai kakkos koppanen :?: ykkös koppaseen olis hyvä palkki kumineen :idea:
Pällinkuu
Viestit: 25
Liittynyt: 22.2.2016 19:11
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Pällinkuu »

Jaa.a, onkos tämä nyt sitten ykköskoppa..ehkä :?: vm. -80

Ja tämä on vielä kaiken muun hyvän lisäksi korinvaihto.

pitänee tarkastella tuon palkin kuntoa...


w124 oon käyttänytkin kelkan pois kun se päätti irtautua korista. Muistelen että siinä oli pientä jännitysmomenttia niitten pulttien ja muttereiden kanssa.

Mutta tässä 126 tuo onkin erilainen koko systeemi...
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

juu, ykkös koppanen tuo on ja ei sitten mitään tekemistä W124:sen kanssa :)
ässän takapäähän on aika simppeli viis satasesta eteen päin on sitten oma lukunsa eikös tää sun kärry olekki 280:nen :wink:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Kuva
kuva hiukan huono mutta tukilevyn ja kumin välissä pitäisi olla n. 1cm rako, jos kumi on tukilevyä vasten niin se on melkein irti/irti kumin holkki kumista ja kannattais vaihtaa heti miten :wink:
Pällinkuu
Viestit: 25
Liittynyt: 22.2.2016 19:11
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Pällinkuu »

Melkeen voin näkemättä jo sanoa että vaihtokunnossa nuo kumitkin varmasti on.

Pitänee puottaa tuo kelkka lattialle. jarru ja polttoaineputketkin menee vaihtoon niin ompahan tilaa askarrella.

Tai sitten vie paaliin koko romun :D tähän rojektiin ei kyllä missään nimessä kannattais alkaa, mutta onhan tuo kärry pimiässä ihan komia...ja onhan sillä ajamisessa oma tunnelmansa.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

jarru ja polttoaine putket on sitten helppo tehä kun palkki ei ole enää paikallaan :wink: polttoaine putket 8mm rauta putkesta, itse suosin rauta putkena myös jarru putkia, kupari on helppo tehä mutta menee vihreeksi nopeesti jos ei suojaa putkee millään :arrow: kumiletkua en suosittele :roll:
Pällinkuu
Viestit: 25
Liittynyt: 22.2.2016 19:11
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Pällinkuu »

Hitsailu onnistu ihan ok kun otti jousen ja iskarin edestä pois. En puottanu koko kelkkaa ainakaan vielä pois. crc:llä herkistelin kyllä kaikki pultit ja mutterit jo valmiiksi.

Totesin että menee aika työlääksi jos irrottaa koko kelkan kun ei ole tallissa nosturia. Tunkilla nousee melkeen metriin mutta vaatis aika reilusti pukkeja tms alle jos meinaa nostaa vaateriin....
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

eihän sitä kovin korkeelle tarvii nostaa takakelkan alaslaskun tautta, irrotat vaan kaikki muut kiinni pitävät ruuvit ja sen jälkeen lankut tai jokin pehmute tukivarsien alle ettei jarrukilvet mene ruttuun kun kelkka putoo alas ja sitten viimesenä vasta irrotat iskarin yläpäät näin vältät itsellesi koituvan tapaturman, helppo homma, se on nopeempaa lattialla kuin huomaatkaan :wink:
Pällinkuu
Viestit: 25
Liittynyt: 22.2.2016 19:11
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Pällinkuu »

Kyllä tämä projekti alkaa paljastumaan liian lahoksi, että tuota kannattais alkaa laittamaan.

Edellinen omistaja on ollut kova käyttämään "tiikerimassaa", vai mitä se on :D
Pällinkuu
Viestit: 25
Liittynyt: 22.2.2016 19:11
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Pällinkuu »

Onneksi tuo kuvien lisäys ei toimi ainakaan mulla. Säästytte "ruostepornolta" tälläkertaa :D
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Pällinkuu kirjoitti:Kyllä tämä projekti alkaa paljastumaan liian lahoksi, että tuota kannattais alkaa laittamaan.

Edellinen omistaja on ollut kova käyttämään "tiikerimassaa", vai mitä se on :D
kyllä se on ihka oikeeta alusta massaa :wink:
jos et osaa kuvaa laittaa niin laita vaikka linkki kyseisestä kuvasta, taikka sitten vaan lähetät sen kuvan "lähetä kuva" napista :lol:
Pällinkuu
Viestit: 25
Liittynyt: 22.2.2016 19:11
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Pällinkuu »

Voin jo kuvitella itteni KAAPIMASSA tuota mukavaa ainetta irti :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 alusta”